URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De curând, prin zona Beiușului au apărut lupii, alți protejați, un fel de pensionari speciali ai regnului animal. Mănâncă vaci, porci, ba chiar și câinii care au curajul să-i latre. Aici treaba este și mai încurcată. Lupii sunt protejați și de ecologiști, dar și de votanții suveraniștilor, dacă aduc adeverință că sunt lupi dacici.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
03 August 2023, 18:09

Sunteţi de acord cu construirea pasajelor subterane din strada Republicii? Consilierul local Adrian Madar anunță că va face consultare publică online

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consilierul local Adrian Madar vrea să facă o consultare publică pe tema construirii viitoarelor pasaje subterane din strada Republicii.

"Am să primesc multe idei"

PSD-istul îşi doreşte să afle părerea orădenilor cu privire la această investiţie ai căror indicatori tehnico-economici au fost deja aprobaţi în Consiliul Local.

"Administraţia locală nu a făcut o astfel de consultare. Am să o fac eu. Sunt convins că am să primesc multe idei", a declarat Madar, joi, în cadrul unei conferinţe de presă organizate la sediul PSD Bihor.

Consilierul local a spus că, având resurse limitate, va face sondajul de opinie în mediul online. "Va fi un sondaj de opinie pe pagina mea de Facebook. Vor fi câteva întrebări de genul «Sunteţi de acord...?», «Aveţi alte propuneri sau nu doriţi această investiţie...?» şi altele", a spus pesedistul.

Răspunsurile primite vor fi aduse ulterior la cunoştinţa municipalităţii, pentru îmbunătăţirea proiectelor viitoarelor două pasaje subterane de la magazinul Crişul şi de la staţia CFR din Piaţa Bucureşti.

Ţinta: banii europeni!

Consilierul social-democrat a spus că ideea construirii celor două pasaje a fost anunţată în anul 2020. "Studiul de trafic s-a făcut (n.r. - în august 2021) la aproape doi ani de când s-a anunţat proiectul, iar studiul de fezabilitate (n.r. - care stabileşte dacă lucrările merită făcute) s-a făcut la trei ani după aceea, deci logica a fost să ne rezervăm banii şi nu să vedem dacă acest proiect este util", a explicat Adrian Madar.

PSD-istul a concluzionat că decizia construirii pasajelor era deja luată de către Primărie şi că "de aceea nu s-a făcut nicio consultare publică".

Social-democratul a spus că, în poziţiile publice, reprezentanţii municipalităţii au invocat în apărarea celor două proiecte dezbateri purtate tot în august 2021.

"Cum putea face consultări publice înainte de studiile de trafic din 2021? E o minciună", a protestat Madar, întrebând retoric: "Dacă tot avem finanţare (n.r. - europeană), de ce să nu facem ceva util? De ce să cheltuim banii aiurea?".

Aglomeraţie şi trafic

Adrian Madar a afirmat, cu date din Studiul de Fezabilitate al celor două lucrări, că aglomeraţia pe străzile adiacente viitorului coridor de mobilitate Republicii – Magheru va creşte.

"În intersecţia străzii Republicii cu strada Petőfi Sándor, timpii de aşteptare vor fi mai mari cu 196%! O să vii de pe două benzi şi o să intri într-o singură bandă de circulaţie, şi astăzi aglomerată, care nu va fi semaforizată!", a spus consilierul.

PSD-istul este convins că măsura va genera ambuteiaje. "Am întrebat: «Pe unde se va devia traficul pe perioada construcţiilor?». Primăria nu a avut un răspuns. Ne apucăm de o lucrare de doi ani fără să ne gândim la soluţie de trafic", a avertizat Madar.

Cereri de demisie

Alesul local a opinat că lucrările la pasaje nu vor face decât să prelungească aglomeraţia din trafic, după ce municipalitatea a lansat, în ultima clipă, un val de proiecte europene în paralel.

"Astăzi în Oradea este haos, debandadă", a afirmat consilierul. "Îi cer domnului primar să nominalizeze responsabilii pentru ceea ce se întâmplă astăzi în oraş şi să ia măsuri".

Ba mai mult, Madar vrea chiar demiterea responsabililor, fără a-i nominaliza: "Îi cer primarului Florin Birta să îi demită pe responsabilii care au dus la ceea ce este acum în Oradea".

După cum BIHOREANUL a mai scris, Consiliul Local a aprobat în şedinţa de la începutul acestei săptămâni indicatorii tehnico-economici ai viitorului pasaj subteran din faţa staţiei CFR.

Hotărârea a fost luată fără votul opoziţiei PSD şi UDMR, în şedinţa CL în care s-a aprobat construcţia viitorului pasaj subteran din faţa magazinului Crişul.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
16 Comentarii
KP aka mama Omida
Mai învață.
Postat 05 August 2023, 12:06 de Sandu2100
Cel cu buda-n curte ... trezește-te.
Fondurile structurale și Fondul de Coeziune, grupate în cadrul Instrumentelor Structurale, au devenit accesibile pentru România după aderare, înainte au fost cele de preaderare ... PHARE cu sume reduse pentru mecanisme instituționale pregătitoare. Cele mai mari, de preaderare cum a fost ISPA de exemplu, erau doar pentru "băieții deștepți" ai unor proiecte de impact național. Așadar, te bagi în seamă ca tot ignorantul liberalo-democrat care, până-n 2007, nu s-a instruit în domeniu și la care se vede astăzi "arderea etapelor" de școlarizare.
Postat 05 August 2023, 06:48 de KP
pasare
Madár úr, repüljön, és hagyja, hogy a Városháza végezze el a dolgát!!
Postat 04 August 2023, 17:28 de AnaConda
sandu2100
Ai uitat sandule sa ceri iar o statuie cu Bolojan, sa ai unde ingenunchea, vai de capu tau
Postat 04 August 2023, 16:50 de Mihaita
KP aka mama Omida
Pe fonduri structurale de exemplu ...
Postat 04 August 2023, 09:41 de Sandu2100
Ideea lui Madar e bună.
Propun pasaje subterane pe toate traseele unde există transport public. Prin pasaje să fie coborâte tramvaiele, iar la sol să se lărgească numărul de sensuri pentru circulația auto. Pe timpul lucrărilor să se înlocuiască tramvaiele cu autobuse, iar după terminarea pasajelor subterane pentru tramvaie, să se asigure posibilitatea ca în timp să se introducă linii de troleibuse în locul celor pe carburanți. Astfel, până în 2030 există posibilitatea ca Oradea să devină un model urbanistic de succes în viitor. În paralel, să se suspende orice autorizație de construire pentru imobile mai mari (blocuri cu mai mult de 3 etaje), în tot intravilanul orașului, pentru a nu încărca infrastructura și așa precară (canalizare menajeră și pluvială în mod deosebit) pe care se bazează Oradea.
Postat 04 August 2023, 08:17 de KP
#Otello ...
... Pe ce bani înainte de aderarea României la UE? Veniturile directe totale ale Consiliului județean Bihor erau similare cu cele ale comunei Popești. Banii de acum sunt altfel redistribuiți, de la nivel național și european, pe proiecte care se susțin până la decontare din împrumuturi bancare. Până în 2007 doar Oradea putea lua împrumuturi ... nu și alte UAT-uri. Județul lua extrem de puțin, simbolic doar, pentru că nu avea cu ce să garanteze. Iar banii de acum vin pentru că, până în 2008 s-au făcut aproape toate inițiativele primare și demersurile pentru actualele proiecte, din ultimii 10-12 ani.
Postat 04 August 2023, 08:06 de KP
.
proiectul e un fiasco din cauza ingustarii la o banda pe sens a traficului auto. Nu se poate face asa ceva pe Magheru. Imi pare rau de cei care au gandit asta din start, nu au viziune
Postat 04 August 2023, 00:29 de David
propun si eu o consultare
Propun si eu o consultare cu intrebarea: aveti greata de psd? PSD, astia care isi baga/tin "batul" in gard si nu fac nimic pentru comunitate, tara, neam? Intreb nu dau cu paru..... sa nu dam cu paru? uite inca o intrebare!
Postat 03 August 2023, 23:02 de scortosul
Nu le rusine
Pana era PSD ul la judeti n au facut 1 metru de drum ocolitor acum se leaga de ori ce .Suntem ramasi in urma cu infrastructura minim 20 de ani Orasul este dat peste cap dar e facut pentru binele nostru.Vrem iarna caldura in apartamente dar conductele is vechi de 20 30 de ani .
Postat 03 August 2023, 22:35 de Otello
eh, tot partizana dezbaterea, nu destul de tehnica
drequ sta ascuns in detalii, si in cele ale proiectului dar si inclusiv in felul in care pui intrebarile, in esantionul ne-reprezentativ de respondenti. De-aia facem alegeri cu vot democratic, si nu hotaram cine e in parlament sau presedinte pe baza sondajelor de opinie. Sunteti de-acord cu proiectele? probabil ca nu in forma propusa, le vreau mai mari. Aveţi alte propuneri? cu siguranta sunt o gramada de imbunatatiri pe care le-as vrea. Nu doriţi această investiţie? ba o vrem, dar mai extinsa, mai multe benzi, mai scumpa.
Postat 03 August 2023, 19:52 de unu
Petre93
Nu sunt de propagandă, nici omul lor, dar în schimb ai atitudinea lui MADAR, și propaganda lui.
Postat 03 August 2023, 19:42 de Sandu2100
bihoreanul
Intrebare pentru ebihoreanul, sandu2100 e cumva omul vostru, e propaganda care va tine bugetul ziarului, deja suntem satui de propaganda lui
Postat 03 August 2023, 19:41 de Petre93
o banda pe sens e problema.
Pasaje ca pasaje, problema e ca de la Gara pana in Civic va fi doar o banda de circulatie, asta e problema cea mai mare. Iar in Nufaru daca studiati atent noul proiect , cam toata zona verde va fi taiata pentru piste de biciclete, sau muta parcarile existente cu 5 metri mai incolo peste spatiul verde , doar sa poata face trotuar lat cu porfir, sau piste de biciclete inutile printre blocuri. Acolo vor fi cei 800 de copaci taiati. Numai proiecte inutile, adica uitle pt gasca din partid
Postat 03 August 2023, 19:33 de Petre93
Madar ăsta
Știe ca va lua sub 5% la următoarele alegeri, își da el silința, dar cu minciuni nu se poate. De fapt asa e PSD, vede ca cineva face, ei trebuie sa îl oprească deranjati ca altu face. Cu siguranță e și pe aici la comentarii.
Postat 03 August 2023, 19:21 de Sandu2100
O solutie mult mai simpla!
Sa iasa conducerea judeteana a psd si sa jure pe cravatele de pioneri ca dupa alegerile locale din 2024 vor dispune un audit financiar atat la primaria Oradea cat si la cj Bihor. In juramant sa se specifice clar ca acesta va fi inaintat parchetului competent, presei, etc.
Postat 03 August 2023, 18:47 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8595 RON
  • 1 EUR = 4.9766 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON