URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
07 Februarie 2024, 16:58

Strabag trage tare: asfaltează de zor Calea Sântandreiului la racordul cu drumul de legătură spre autostradă. Stadiul lucrărilor (FOTO/VIDEO)

Șoferii care tranzitează centura Oradea în cursul zilei de miercuri, în zona Căii Sântandreiului, sunt nevoiți să împartă o singură bandă pe sens și să se deplaseze cu viteză redusă, pentru că șoseaua este lărgită și asfaltată.

Lucrările fac parte din proiectul drumului de legătură cu Autostrada Transilvania și puteau fi terminate cu trei luni mai devreme dacă nu ploua la finele anului trecut. Din acest motiv, vor fi gata luna viitoare, cu condiția ca furnizorii Strabag să livreze elemente de siguranță.

„Se trage tare”

„Cei de la Strabag, care derulează lucrările pentru drumul de legătură între centura Oradea și autostradă, trag tare ca să asfalteze cât de mult, profitând de vremea bună. Șoferii se deplasează mai greu, pe câte o bandă pe sens, pentru că se așterne asfalt pe alte două benzi în zona pasajului suprateran de pe Calea Sântandreiului, din zona pensiunii Varadia - RAR - Arabesque unde va fi racordul între centura Oradea și noua șosea”, a explicat miercuri, pentru BIHOREANUL, șeful Secției Drumuri Naționale Oradea, inginerul Traian Bulzan.

Potrivit acestuia, constructorul Strabag putea termina întreaga lucrare înainte de finele anului trecut dacă nu existau ploile abundente din luna noiembrie, care au amânat unele lucrări la terasament.

„În aceste condiții, drumul de legătură dintre centură și autostradă, care va fi cel mai spectaculos și în mod cert unul dintre cele mai tranzitate din zona de nord-vest a României, va fi deschis circulației la termenul prevăzut în contract, în martie”, a mai spus șeful SDN Oradea.

Lucrări minore

Pe de altă parte, responsabilul de proiect al Strabag, inginerul Marius Mitrofan, a declarat BIHOREANULUI că din întregul proiect al drumului de legătură între centura Oradea și autostradă au mai rămas de executat doar lucrări de mică anvergură.


Captură video, YouTube, Marin Marian

„Mai avem de așternut asfalt pe unele porțiuni, apoi de executat marcajele, de montat parapetele de siguranță și elemente de semnalizare, ca de exemplu indicatoarele. La această dată, stadiul execuției întregului proiect este de 93%”, a spus reprezentantul Strabag.

Marius Mitrofan a confirmat că lucrările puteau fi încheiate înainte de termenul contractual, dar acest lucru nu a fost posibil din cauza ploilor de la finele anului trecut, iar în aceste zile se recuperează ce nu s-a putut face atunci: „Astă-toamnă a plouat mult și a trebuit să încetinim lucrările, dar acuma avem zile de primăvară de care vrem să profităm la maximum”.

Emoții legate de furnizori

Pe de altă parte, șeful SDN Oradea afirmă că în prezent „singurele emoții” sunt date de capacitatea unora dintre furnizorii Strabag de a livra elementele de semnalistică și de semnalizare rutieră.


Captură video, YouTube, Marin Marian

„Singurele emoții sunt legate de furnizarea parapetelor și altor elemente de siguranță și semnalizare. Acestea trebuie furnizate către Strabag de furnizori din Italia, care la rândul lor folosesc materie primă din Turcia, dar sunt probleme în toată Europa pentru că producătorii italieni nu au primit materiile prime în cantitățile necesare de la partenerii turci”, a spus Traian Bulzan.


În cursul zilei de miercuri, un utilizator al YouTube, Marin Marian, a publicat noi imagini spectaculoase cu lucrările.

Inițiat de Primăria Oradea

Proiectul drumului de legătură dintre centura Oradea și Autostrada Transilvania a fost inițiat de Primăria Oradea în 2018, în parteneriat cu CNAIR. Din cei 19 kilometri ai șoselei, 16 km au fost construiți cu profil de autostradă, iar 3 km cu profil de drum expres.

Drumul pornește din actuala girație de pe Calea Sântandreiului și continuă aproximativ paralel cu calea ferată peste câmpurile dintre oraș și Sântandrei, traversând strada Bujac și apoi Crișul Repede cu un pod spectaculos, cu 8 deschideri. Șoseaua continuă către Calea Borșului, pe care o traversează cu un pasaj suprateran, iar de acolo va îndreaptă spre Biharia, unde se va conecta cu Autostrada Transilvania.

Proiectul inițial al drumului de legătură a suferit două modificări în timpul execuției, celui inițial fiindu-i adăugat un pasaj peste strada Bujac (drumul de legătură dintre Sântandrei și Oradea ce pornește din Calea Cazaban, construit în 2018 de Primăria municipiului), și amenajarea unei intersecții în zona Parcului Industrial din Șoseaua Borșului fără sens giratoriu, cu benzi suplimentare pentru descărcarea traficului atât despre Sântion, cât și spre strada Augustin Maior (din Parcul Industrial).

Valoarea contractului câștigat de Strabag este de 545,9 milioane de lei fără TVA, sursa de finanțare fiind fondurile UE prin Programul Operațional Infrastructură Mare.

De menționat că această șosea va colecta traficul spre ieșirea și respectiv intrarea din/în țară pe DN1 Cluj - Oradea, dar și de pe DN 76 Deva - Oradea și DN 79 Arad - Oradea, urmând să fie conectată inclusiv cu Inelul Rutier Metropolitan, ceea ce va duce la reducerea numărului de vehicule care vor tranzita actuala centură a Oradiei.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
sanduivanov aka vasi13
La primul comentariu ai spus ultimele 3 luni, la al 2-lea comentariu ai spus ultimele 2 luni ::::)))) eu am postat cu imagini cu ultima luna ca să lucrat, nubam vrut sa mai . Unii oameni propagandisti ca tine poate sa treacă de 100 de ori pe acolo că tot nu or sa vadă nimic. Important e ca votanții văd.
Postat 08 Februarie 2024, 15:17 de Sandu2100
Doamne ajută!
Ajută Doamne să nu iasă ca Leș-Beliu,un fel de duleu.Pentru necunoscători,duleu=drum agricol.
Postat 08 Februarie 2024, 11:31 de nealiniat
Asta in timp ce anaf-ul doarme!
Mie-mi par niste escr*ci! Cifra de afaceri a companiei strabag srl era în anul 2022 de 919.310.107 lei și profitul societații net era de 4.963.942 ron, iar profitul brut al companiei este egal (?!) cu cel net, tot de 4.963.942 lei. In procente e de circa 0.5% !!!!. P.S.Cifra de afaceri reprezinta cea mai mare parte din veniturile unei intreprinderi, pe cand profitul reprezinta castigul ramas dupa ce din venituri au fost scazute cheltuielile cu personalul, chirii, amortizari, costuri de productie etc..
Postat 08 Februarie 2024, 11:24 de pinonel
Sandu sclavul aptor
Nimeni nu a lucrat 2 luni in calea Santandreiului, stii unii circulam pe acolo si vedem. Nu stam.pe buda din cotetul tau din sat si face propaganda ca sa primeasca ajutor social.
Postat 08 Februarie 2024, 10:29 de sanduivanov
Sandu sluga aptor , sau cu buda in curte, sau nebunul , cum te face toata lumea
Ce sunt alea , materiale de propaganda? Cu asta te ocupi sclavule?
Postat 08 Februarie 2024, 10:26 de sanduivanov
sanduivanov ca să nu mori prost, bine amu tot prost mori. Ai 4 video acolo in care se vede ca Străbată lucrat în ultima lună, nu doar în ultimele 3 . Te OFTICI :::::))))))
https://m.youtube.com/watch?v=OcisMfpr21Y&pp=ygUOQ2VudHVyYSBvcmFkZWE%3D https://m.youtube.com/watch?v=y9-1mVy7jos&pp=ygUOQ2VudHVyYSBvcmFkZWE%3D https://m.youtube.com/watch?v=Kz1WcwJNy2M&pp=ygUOQ2VudHVyYSBvcmFkZWE%3D https://m.youtube.com/watch?v=BPRrgWm_piM&pp=ygUOQ2VudHVyYSBvcmFkZWE%3D https://m.youtube.com/watch?v=t_ubwrEga0U&pp=ygURQ2VudHVyYSBvcmFkZWEgYTM%3D https://m.youtube.com/watch?v=N6_hD6Zricg&pp=ygURQ2VudHVyYSBvcmFkZWEgYTM%3D
Postat 07 Februarie 2024, 21:17 de Sandu2100
Helauu
Contractul are termenul final la sfârșitul lui martie,ar fi bine dacă ar munci toți ca Strabag
Postat 07 Februarie 2024, 20:57 de zorro
cum sa nu
Normal ca trag tare, ca in noimbrie, decembrie si ianuarie au frecat menta, nu au lucrat deloc. Asteptam ca la pasajele din civicul civicus sa fixeze balustradele cu sarma si asezate pe bolovani, sa ne laudam ca le-am inaungurat inainte de Pasti. Ca alea 3 luni cu temperaturi de primavara 10-15-19 grade nu au putut lucra, ca asta e motivul iarna EXTREM DE GREA.
Postat 07 Februarie 2024, 19:35 de sanduivanov
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON