Cea de-a patra ediție a raliului „Drumul Vinului”, cu mașini retro, a debutat vineri din dreptul Casei Darvas - La Roche, adunând aproape 40 de echipe la start, cu concurenți din Bihor, din alte județe ale țării, precum și o echipă din Italia, cu un simpatic Fiat 500 din anul 1972. O singură mașina n-a vrut să pornească nici împinsă, cea condusă de directoarea Oradea Heritage, Angela Lupșea.
Decapotabile la start
Raliul „Drumul Vinului” (4-5 august) este organizat și de această dată de filiala bihoreană a Retromobil Club România. Ediția de anul acesta se desfășoară pe un traseu de aproximativ 400 km, în patru etape împărțite pe parcursul a două zile.
Concurenții trec prin zone pitorești din regiunea Crișana, iar în timpul competiției trebuie să respecte o serie de reguli, de pildă rularea cu o anumită viteză printr-o serie de locuri stabilite de organizatori.
Ediția din acest an a adunat mașini de epocă care au atras privirile. Startul s-a dat de pe pietonala Libertății, din zona Casei Darvas - La Roche.
Pe lângă tradiționalele Dacia, au pornit în cursă autovehicule precum un Plymouth din 1938 (foto sus) - de altfel cea mai veche mașină din raliu, înscrisă de o echipă din Brașov - sau un Fiat 500 din 1972 cu care concurează o echipă formată din italienii Giulio și Michele (foto jos).
Încă de la start s-a remarcat și un echipaj exclusiv feminin, format din Evelin și Anna Rencsik (foto jos), fiicele președintelui filialei județene a Retromobil Club România, Otto Rencsik.
Tinerele s-au îmbarcat într-un Triumph Spitfire 1500, o decapotabilă roșie din 1976.
O echipă din Sibiu a adus în premieră la raliul „Drumul Vinului” un Fiat 124 Spider din 1981, altă decapotabilă care a făcut impresie.
Pornire... cu întârziere
Un moment de suspans în ceremonia de start a fost cel în care la rând a ajuns Angela Lupșea, directoarea Oradea Heritage - instituție parteneră a ediției 2023 a raliului - alături de soțul ei, Sorin.
Lupșea s-a aliniat la start cu un autoturism Volskwagen din 1970, care exact în momentul zero nu a vrut să pornească, în ciuda încercărilor repetate ale șoferiței.
Până la urmă, câțiva dintre organizatori, plus MC-ul evenimentului, Mihai Dacin, s-au pus să o împingă.
„Cu o mică emoție la start... Să vedem dacă pornește. În mod normal, mai avem 10 secunde”, a spus Dacin, înainte să dea o mână de ajutor. „Organizatori și prezentator au împins mașina partenerului, ca să pornească”, a narat el chiar în timpul operațiunii.
Volkswagenul, care-i aparține președintelui filialei Bihor a Retromobil Club, nu s-a urnit, astfel că a fost împins pe dreapta, pentru reparații, în timp ce alte mașini continuau să plece de pe pietonala Libertății.
Intervențiile la mașinuța din 1970, coordonate chiar de proprietar, au avut succes, astfel că până la urmă directoarea și soțul ei au pornit în raliu, cu o întârziere de circa 30 de minute, după cum a povestit Angela Lupșea BIHOREANULUI.
„Am pornit până la urmă și, fiindcă în program a fost inclusă și o pauză de 40 de minute în zona Due Fratelli Resort din Șinteu, i-am ajuns pe ceilalți din urmă”, a spus amuzată directoarea Oradea Heritage.
Ea a spus că nu știe exact ce s-a întâmplat cu mașina de epocă, dar a înțeles că a fost vorba de o problemă la carburator, care a putut fi rezolvată.
Angela Lupșea a explicat că și-a dorit să participe la acest raliu deoarece a moștenit pasiunea pentru mașini retro de la tatăl ei, care avea o Volga. „Domnul Rencsik, văzând că mi-aș dori să particip, mi-a oferit una dintre mașinile sale. Așa, m-am înscris ca orice alt participant în raliu”, a adăugat șefa Fundației pentru Protejarea Monumentelor Istorice.
A doua zi a raliului va debuta tot de la Casa Darvas - La Roche.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.