Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat luni că Strabag a reluat lucrările la șoseaua de aproape 19 kilometri care va lega Oradea de autostrada A3, precizându-se totodată că lucrările sunt executate în proporție de 91%, iar drumul va trebui deschis în martie 2024.
Lucrările au fost oprite pentru scurtă vreme, ca pe alte șantiere din Bihor, pentru o vacanță de iarnă.
Potrivit anunțului făcut de CNAIR se lucrează în această perioadă la amenajarea sensurilor giratorii, la montarea de parapete metalice, la profilarea taluzului și la umplutura de balast. Totodată, se mai fac lucrări la podurile de pe traseu, precum și la montarea stâlpilor de iluminat.
CNAIR amintește că investiția de 545,9 milioane de lei fără TVA este executată de Strabag SRL și finanțată cu bani europeni, prin Programul Operațional Infrastructură Mare.
(foto: Facebook / CNAIR)
Conform contractului, Strabag trebuie să finalizeze șoseaua în luna martie a acestui an. Inițial, constructorul și-a propus să termine lucrarea mai repede, în decembrie 2023, însă acest lucru nu s-a mai întâmplat.
Proiectul inițial al drumului de legătură a suferit două modificări. Este vorba de construirea unui pasaj peste strada Bujac (drumul de legătură dintre Sântandrei și Oradea din Calea Cazaban construit în 2018 de Primăria municipiului) și amenajarea intersecției din zona Parcului Industrial din Șoseaua Borșului fără sens giratoriu, ci cu benzi suplimentare pentru descărcarea traficului atât despre Sântion, cât și spre strada Augustin Maior (din Parcul Industrial).
(foto: Facebook / CNAIR)
După cum BIHOREANUL a mai scris, proiectul a fost a fost inițiat de Primăria Oradea în 2018, în parteneriat cu CNAIR, iar din cei 19 kilometri de șosea, 16 km vor avea profil de autostradă, iar 3 km, profil de drum expres. Șoseaua pornește din actuala girație de pe Calea Sântandreiului și continuă aproximativ paralel cu calea ferată peste câmpurile dintre oraș și Sântandrei, traversând strada Bujac și apoi Crișul Repede cu un pod cu 8 deschideri. Drumul continuă către Calea Borșului, pe care o traversează cu un pasaj suprateran, iar de acolo va îndreaptă spre Biharia, unde se va conecta cu Autostrada Transilvania.
Imagini de pe șantierul șoselei Oradea - A3, care arată progresul înregistrat în anul 2023:
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.