URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De curând, prin zona Beiușului au apărut lupii, alți protejați, un fel de pensionari speciali ai regnului animal. Mănâncă vaci, porci, ba chiar și câinii care au curajul să-i latre. Aici treaba este și mai încurcată. Lupii sunt protejați și de ecologiști, dar și de votanții suveraniștilor, dacă aduc adeverință că sunt lupi dacici.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
19 Februarie 2024, 12:51

„Situație de Kafka”: Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, îl acuză pe patronul Selina, Beneamin Rus, că blochează semnarea contractului pentru lotul Chiribiș – Biharia al Autostrăzii Transilvania

„Situație de Kafka”: Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, îl acuză pe patronul Selina, Beneamin Rus, că blochează semnarea contractului pentru lotul Chiribiș – Biharia al Autostrăzii Transilvania foto arhivă BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, afirmă că executarea lucrărilor pe cei 28,55 kilometri ai lotului Chiribiș – Biharia al Autostrăzii Transilvania este blocată de firmele controlate de orădeanul Beneamin Rus care, deși au câștigat licitația organizată de CNAIR, refuză să semneze contractul.

Acuzele lui Grindeanu vin la mai puțin o lună după ce câștigătoarea licitației a lansat public acuzații contrare, și anume că tocmai CNAIR este cea care refuză semnarea contractului.  

„De ce blochezi?”

„Situația de pe A3, Chiribiș – Biharia, trebuie să se deblocheze. Suntem într-o situație de Kafka. Am cerut documentele celui care a câștigat și el contestă faptul că am cerut documentele. În situația asta suntem. Avem un câștigător, îl știți, s-au cerut documentele de ce la CNAIR, să vină la semnat, ei contestă această chestiune. Ei au câștigat prin instanță (să lucreze pe Chiribiș – Biharia – n.r.) că, altfel, vă spun sincer că aș fi anulat, dar mi-au spus colegii că nu prea se poate juridic”, a afirmat ministrul Transporturilor, citat de news.ro, într-o conferință de presă susținută vineri.

„Fac aceste lucruri (firmele controlate de Beneamin Rus - n.r.) fiindcă spun că, în momentul în care ar semna acest contract, ar pierde anumite procese pe care le au deja deschise cu noi în trecut. Am înțeles, eu vreau să fac autostrada, pe mine nu mă interesează ce au semnat Orban pe repede înainte cu Bode aici, înainte de campanie. Pe mine mă interesează să fac această autostradă de la Chiribiș la Biharia. (…) Nu eu, nu Pistol i-a forțat să semneze acel contract (care a fost reziliat între timp - n.r.). Dacă le-a promis cineva ceva, să se ducă la instituții abilitate și să spună, dar nu să blocheze un proiect de tipul acesta. Dacă nu i-a forțat nimeni, hai să facem autostrada! Nu se poate așa ceva. De doi ani și ceva, e șoarecele și pisica. De ce blochezi în acest moment un proiect extrem de important?”, a întrebat, retoric, ministrul Transporturilor.

Rus: „Vom da un comunicat”

Pe de altă parte, este de notat că afirmațiile lui Sorin Grindeanu vin la mai puțin de o lună după ce asocierea formată din Precon Transilvania (deținută scriptic de un fost angajat al lui Rus, dar care ar fi controlată în realitate de patronul grupului Selina) și Citadina 98 a acuzat CNAIR că tocmai Compania din subordinea Ministerului este cea care refuză semnarea contractului de execuție în urma unei licitații câștigate în iunie 2023.

Rezultatul acesteia a fost contestat inițial la CNSC de alți doi concurenți, Strabag și Erbașu, dar a fost menținut, ulterior chiar și de Curtea de Apel București, unde Strabag a deschis un proces. Cu toate acestea, CNAIR nu a semnat contractul cu Precon - Citadina, astfel că după mai bine de 5 luni de la câștigarea licitației acestea s-au adresat CNSC pentru a obliga Compania să semneze contractul.

Contactat luni de BIHOREANUL pentru a răspunde acuzației aduse de Grindeanu, Beneamin Rus a spus, lapidar, că „domnul ministru este dezinformat, lucrurile stau exact pe dos, CNAIR refuză se semneze contractul cu câștigătorul licitației”.

De asemenea, Rus a afirmat că în cursul zilei va fi emis un comunicat de presă în care va fi făcută publică poziția firmelor față de acuzația privind blocarea semnării contractului pentru lotul Chiribiș - Biharia.

O poveste veche

CNAIR a declarat câștigătoare oferta asocierii Precon Transilvania - Citadina 98 (Galați), contra sumei de 785,21 milioane lei (fără TVA), în iunie 2023, soluția fiind contestată întâi la CNSC, apoi și în justiție de Strabag, Curtea de Apel București dând dreptate CNSC în noiembrie anul trecut, dar cu toate acestea contractul între CNAIR și firme nu a fost semnat.

Anterior, în 2022, CNAIR reziliase pentru acest tronson un contract încheiat în baza unei licitații din 2020, contra sumei de 326 milioane lei, cu asocierea Trameco, Drum Asfalt, Drumuri Bihor (din grupul Selina), Vahostav SK (Slovacia), Water Drillings (București), cu argumentul că firmele au cerut suplimentarea valorii contractului pe motiv că expertizele pe șantier au indicat necesitatea unor lucrări suplimentare față de cele prevăzute în caietul de sarcini, întocmit în 2017.

Lucrările suplimentare refuzate la acea vreme de CNAIR au fost totuși incluse în cel mai recent caiet de sarcini, care a stat la baza licitației încheiate în vara anului trecut.

UPDATE:

Precon: „Ne reiterăm dorința”

În comunicatul transmis luni după-amiază de Precon, firma arată că nu doar că nu a refuzat semnarea contractului cu CNAIR, ci dimpotrivă, își dorește acest lucru.

„Asocierea Precon a dorit și își dorește în continuare semnarea contractului de lucrări 3C2 Biharia- Chiribiș, în acest sens făcând toate demersurile legale necesare, inclusiv solicitând către CNAIR, în două rânduri, așa cum am menționat anterior, respectiv în 22.08.2023 și 29.11.2023, stabilirea datei la care se va semna contractul, fără a primi niciun răspuns din partea CNAIR SA”, se arată în comunicat.

Informarea precizează că Asocierea Precon s-a aflat inclusiv „în situația de a solicita CNSC emiterea unei decizii privind obligarea CNAIR la semnarea contractului de lucrări”.

„În acest sens, reiterăm dorința noastră de a semna acest contract cât de repede posibil, fiecare zi de întârziere în începerea proiectării și executării acestuia generând pierderi însemnate companiilor implicate în executarea obiectivului”, arată informarea.

Comunicatul ce redă cronologia evenimentelor poate fi citit integral mai jos:

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
cand e vb de bani
e vb de bani!ca e Beni,ca e Sorin...e de inteles ca trebuie sa se ajunga la compromis,altfel ajungem iar in era Adrian Nastase unde nu s-a facut absolut nimic si totusi s-au furat bani publici!
Postat 19 Februarie 2024, 18:38 de florea
imi pare ca Beni Rus vrea sa castige 2 contracte pe acelasi lot, pe suma intreaga, si apoi sa dea in judecata ca doar o firma il face si sa ia banii pe ambele firme
daca am inteles bine situatia, Beni Rus e de vina.
Postat 19 Februarie 2024, 18:11 de unu
În nici 4 ani, valoarea acestui contract a crescut de la 326 la peste 785 milioane.
Până va fi gata lucrarea ... va fi virat și miliardul, pentru nici 29 km de asfalt.
Postat 19 Februarie 2024, 18:04 de KP
Teatrul absurdului autohton
"dovada prelungirii valabilității ofertei și a garanției de participare" asta e leitmotivul. Da-va dracu' de gretosi. Miorita nu e o greseala. E tocmai ethos-ul romanesc, gena dominanta, de hoit, care atrage vulturii...
Postat 19 Februarie 2024, 17:40 de excalibur
Să trăieşte tăblaşii şi birăii
Nenea nu trebuia sa fie la puscarie de ceva timp!?
Postat 19 Februarie 2024, 17:13 de Maikeltroll
Grindeanu are dreptate!
Doar ca n-are nicio sansa daca se lupta/judeca pe terenul lui benny hill!
Postat 19 Februarie 2024, 14:49 de pinonel
intrebare
Care este termenul de semnare al contractului? Daca nu se semneaza...povestea devine lunga.
Postat 19 Februarie 2024, 13:48 de Christa
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8595 RON
  • 1 EUR = 4.9766 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON