URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
08 Ianuarie 2024, 10:54

Şi-au dat examenul! Pasajele de sub pieţele Gojdu şi Cetate mută cozile de maşini pe străzile învecinate (FOTO / VIDEO)

Pasajele de sub pieţele Gojdu şi Cetate din Oradea şi-au dat examenul luni dimineaţă, în prima zi de şcoală.

Aglomeraţie mare

Traficul auto din Oradea s-a aglomerat imediat după ora 7, pornind dinspre cartierele oraşului spre zona centrală. Astfel, şoferii care au venit dinspre Rogerius spre podul Dacia au circulat bară la bară. După ora 7:15, distanţa dintre zona blocului ANL din strada Ştefan cel Mare până după magazinul Crişul a putut fi străbătută în circa 20 de minute.

Cozile de maşini au început de la intersecţia străzii Republicii cu Bulevardul Dacia, unde semaforul scos din funcţiune lumina intermitent, şi s-au întins rapid în ambele părţi de-a lungul liniei de tramvai, îngreunând inclusiv circulaţia garniturilor.

Începerea şcolii a afectat şi traficul dinspre cartierul Nufărul spre centrul oraşului. „Aproape că nu am avut loc în tramvai. Nu am mai văzut de mult timp aşa înghesuială", a spus un orădean.

La fel, au apărut cozi de maşini pe străzile care duceau în centru, cum ar fi Horea şi Mihai Viteazul, precum şi pe cele de acces în oraş, cum ar fi Calea Mareşal Averescu. „Cozile de maşini s-au întins de la ieşirea din pasaj până la semaforul de pe Bulevardul Magheru”, a povestit un taximetrist.

Blocaţi în sensul giratoriu

După cum BIHOREANUL a prevăzut, cea mai mare bătaie de cap au avut-o şoferii obligaţi să circule perpendicular pe axul principal de deplasare Nufărul - Magheru.

Astfel, maşinile care veneau dinspre cartierul Nufărul, ocolind pasajele, pentru a ajunge înspre centrul oraşului pe străzi precum Evreilor Deportaţi sau Mihail Kogălniceanu s-au împotmolit în sensul giratoriu de lângă Oradea Plaza. „Circulaţia auto se oprea la fiecare trecere a tramvaiului, iar locul fiind oricum îngust, se formau rapid cozi de maşini", a spus un şofer.

Oradea

Ambuteiaj lângă Parcul 1 Decembrie

Cel mai greu s-a circulat pe direcţia dinspre Calea Mareşal Averescu spre Primăria Oradea. Pentru că după darea în folosinţă a pasajelor maşinile nu mai pot trece peste linia de tramvai, acestea au trebuit să coboare în subteran şi să înainteze spre zona centrală încadrându-se pe partea dreaptă pentru a ieşi la suprafaţă după colţul Parcul 1 Decembrie pe direcţia Palatului Ullmann.

Aici, coada de maşini s-a întins, de multe ori, începând din pasaj, pe lângă tot parcul, până la intersecţia străzilor Mihai Viteazul, Traian Moşoiu şi Parcul 1 Decembrie.

Traficul a înaintat la pas. De altfel, mulţi şoferi au preferat să intre pe platoul din faţa Casei de Cultură a Sindicatelor pentru a-şi lăsa copiii jos din maşină ca să meargă la Colegiul Emanuil Gojdu, decât să încerce să ocolească tot parcul.

Punctul de conflict în trafic de la intersecţia de lângă Grădiniţa 30 a provocat rapid cozi de maşini şi pe străzile Mihai Viteazul şi Traian Moşoiu.

În schimb, circulaţia s-a desfăşurat mult mai fluent prin intersecţia cu linia de tramvai de la celălalt capăt al Parcului 1 Decembrie.

La 10 minute după ora 8, circulaţia pe strada din faţa Facultăţii de Medicină şi a Colegiului Naţional Emanuil Gojdu era deja fluidizată. Coada de maşini s-a risipit odată cu lumina zilei...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
59 Comentarii
Sunt bugetar, deci #exist
Mintea de pe urma a romanului NCSF: " intr-un oras dezvoltat, antreprenorii seriosi ofera beneficii financiare mai mari politicianului, decat oligarhii si interlopii care faceau toate jocurile inainte. "
Postat 13 Ianuarie 2024, 15:17 de excalibur
Oradea e deja pe DRUMUL cel bun
Dezbaterea construim drumuri si parcuri industriale sau construim spitale e una de bun simt. Cum in Era Bolojan s-a pus accent mare pe prima varianta, orasului chiar i-ar prinde bine si cateva proiecte din varianta a doua, din alea mai "sociale". Asta se poate realiza indiferent daca pe firma noii conduceri va scrie "social" sau "national". O problema a ideilor "sociale" este ca sunt din start ipocrite. Resursele pentru a-i ingriji pe cei bolnavi sau pe cei nevoiasi, nu pica din cer. Exista un motiv pentru care fondurile europene sunt mai mult pentru infrastructura de transport decat pentru spitale, si nu se dau deloc pentru ajutor de somaj. Anume ca sunt menite sa stimuleze crestere economica, nu sa asigure asistenta sociala. Mai intai trebuie sa ai o economie puternica pentru ca apoi sa ai resurse pentru programe sociale. Norvegienii sunt cei mai bine ingrijiti de statul lor, pentru ca statul are resurse uriase din petrol. Germania si-a ingrijit bine oamenii pentru ca au avut o economie puternica si gaz rusesc ieftin. Acolo tot al doilea sat are cate un spital mai cat spitalul judetean. Ei bine acuma in Germania se inchid aproape jumate dintre spitale (cladiri dezafectate) pentru ca economia a slabit. Toate sloganurile sociale, in esenta ele spun ca "se da". In realitate, trebuie mai intai sa ai de unde sa dai, iar cei cu capul pe umeri din conducere, fie ei de dreapta sau stanga, vor continua genul de investitii in dezvoltare asa cum s-a facut si pana acum, si au mai multe motive ca sa faca asa... . Poate se mai fac si ceva renovari ale blocurilor ceausiste, asta pe langa ca scade facturile de caldura, da bine si la aspectul orasului. Oricum deja s-au pus bazele pentru dezvoltarea orasului, in mod corect, orasul e deja pe drumul cel bun, ar fi chiar greu ca o noua conducere sa schimbe complet macazul. Se stie ca un politician e "motivat" si de interese financiare. Dar intr-un oras dezvoltat, antreprenorii seriosi ofera beneficii financiare mai mari politicianului, decat oligarhii si interlopii care faceau toate jocurile inainte.
Postat 13 Ianuarie 2024, 12:09 de NZF
Let's un-fuck Oradea
Ce-i (cine-i) Oradea ? O fetita credula care a fost dusa la " munca" in occident? Nu m-as fi gindit la asta...Da cine o face poştă pe Oradea?
Postat 12 Ianuarie 2024, 19:26 de excalibur
Let's un-fuck Oradea
Din pacate, cam asa trebuie sa arate sloganul oricarui pretendent la conducerea orasului, in anul 2024. @NZF nu am apucat inca sa analizez declaratia lui Madar, daca zici ca m-a citat, asa o fi, sau poate eu oi fi psd-ist. Revenind la oile noastre, vorbim de a face ceva pentru oradeni, folosind programele europene de finantare, nu politici sociale locale de categoria mese calde la saraci. Sa nu incurcam borcanele, alea sunt la alt capitol. Ia ca exemplu, investitia in noul Spital de infectioase. Cum pare acea investitie, ca utilitate pentru oras, fata de aceste parodii cu pasajele? Intrebare retorica desigur. Din pacate pana va fi dat in folosinta acel spital, se vor mai da in folosinta alte cateva pasaje. Unul dintre ele, probabil va fi cel de la magazinul Crisul, proiect in care, in loc sa capitalizeze invatamintele trase din gafele din zona centru civic, se merge pe aceeasi idee tampita: O singura axa este importanta, axa care nu e parcursa complet aproape de nimeni. Adica, desi traficul in ultimii ani in zona Pasteur, drum express, spitalul Judetean a explodat si a ajuns sa fie peste traficul de pe Magheru-Republicii- Stefan Cel Mare, se va favoriza doar parcursul pe acea axa, cei care vor cobora de pe drumul espress, SPital, Doja etc. se vor incolona frumusel pe o banda pana undeva langa intersectia cu Enescu. O SINGURA banda pentru un volum imens de masini (tot ce colecteaza semaforul de pe Pasteur de la Crisul), o banda care va fi la suprafata, dar de pe care nu vei putea iesi. Cei care locuiesc in zona cunosc situatia cu siguranta, acolo este aglomeratie aproape toata ziua. Cu siguranta, aceste modificari le vor depasi in absurditrate pe cele de la centrul civic. Deci, pasajele de la centrul civic nu sunt chiar atat de rele, dupa cum vom vedea, se va putea si mai rau..
Postat 12 Ianuarie 2024, 19:04 de Vlady72
@Vlady72
Exact punctul tau de vedere, ca investitiile in Oradea ar trebui sa tina cont in primul rand de locuitorii din cartiere, prin reabilitari termice si proiecte sociale, tocmai a fost articulat foarte bine de Adrian Madar de la PSD intr-o declaratie de presa. Printre altele spune ca ei vor face investii a caror beneficii oamenii sa mai apuce sa le vada in viata asta... . Fara indoiala cei de PSD vad o mare oportunitate de a profita de nemultumirea unora. E clar ca cei de la PSD cunosc demografia celor nemultumiti, media de varsta, zonele unde locuiesc, etc. Sloganul lor la alegeri va fi "investim in locuitorii orasului" si "supunem la vot fiecare proiect de dezvoltare". Problema e urmatoarea: cand conducerea actuala spune ca are ambitia sa faca din Oradea un mare centru economic, poti sa-i acuzi de prea mari ambitii, sau ca sunt nerealisti, dar nu poti sa-i acuzi ca sunt nesinceri. Poate au gresit, dar chiar au vrut sa faca. Pe cand un politician care iti spune ca pe el nu-l intereseaza nimica in lumea asta decat sa-l ajute pe omul simplu, poti fi absolut sigur ca nu e sincer.
Postat 12 Ianuarie 2024, 15:11 de NZF
@nzf
Mai ia o pauza NZF ca esti singurul care le vede bine. Aptorul platrste bine?
Postat 12 Ianuarie 2024, 13:18 de Mihaita
Vizat spre neschimbare
Asa scrie pe stampila care implineste o Autorizatie de constructie. Vine inspectorul primariei si se ia de 10cm polistiren, balustrada de la balcon, culoarea fatadei. Maruntisuri care iti dau emotii, poate te invita d-l inspector sa-ti refaci proiectul . O iei de la capat, daca ai nervi, daca nu, emigrezi. Si-acuma, noi sa fim indulgenti?? Serios? Adica , lucrarea are o autorizatie de constructie? S-a respectat intocmai proiectul? Da? Si, nu e bine? Trebuie modificat, imbunatatit, rectificat, optimizat? Serios? Alti bani, alte autorizatii, alte avize,alte echipe? Pentru simplul motiv ca aveti bani la discretie, si trebuie sa maninca si gura noastra ceva? Ca merge suveica la Oradea, nu? Lucrarea asta trebuia sa aiba o echipa de arhitecti, cu un studiu profesionist de trafic deja efectuat, optimizat, parafat care sa dea solutia PERFECTA. Vin io, de la Pocioveliste, si-mi dau cu parerea? Gretos...proudly made in Oradea
Postat 11 Ianuarie 2024, 17:33 de excalibur
Pasajele sunt ok
Se pare ca datorita frustrarii cauzate de santiere, unii oameni se asteptau ca pasajele sa faca miracole si sa elimine complet traficul la orele de varf, chiar si pe strazile adiacente. Asa ceva nici nu se putea. Ambuteiaje la orele de varf exista peste tot. Scopul a fost fluidizarea intersectiei Nufaru - Gara cu Clujului, care sunt de fapt drumuri europene ce traverseaza orasul, apoi modernizarea centrului civic cu pietonale deasupra pasajelor in zona catedralei si a cetatii, care vor fi chiar super cand vor fi gata la vara. Trebuia sa fie facute astea fara ca sa inrautateasca traficul adiacent. Cei care spun ca traficul adiacent pasajelor s-a inrautatit, se pripesc. Este nevoie macar de cateva saptamani ca sa invete lumea pasajele si sa ajusteze primaria marcajele. Din pacate cred ca nu numai oamenii se pripesc si trag concluzii gresite, ci chiar primarul s-a pripit cand le-a promis oamenilor ca pasajele vor face minuni in toata zona centrala. In ce ii priveste pe trolli ca si @Mihaita, prezentati si voi macar un argument coerent, fara greseli gramaticale, si fara limbaj de mahala.
Postat 11 Ianuarie 2024, 13:18 de NZF
@NZF
Multumesc pentru lamuriri si pentru lectia de politici sociale NZF. Repet si sunt convins ca in sinea ta si tu esti de acord, doar ca e greu de digerat si acceptat asa ceva dupa investitii de 40 mil.: per ANSAMBLU, in zona centru civic, centru, parc, se circula mult mai prost decat inainte indirect, o recunosc chiar si cei mai inversunati avocati ai acestor "investitii". Pe de alta parte, discutam de accesarea banilor europeni pe proiecte, mi-am recitit prima postare si nu am gasit nici unde scris ca ar trebui sa dam "free money" la saraci sau defavorizati, eu nu discut despre asistenta sociala. Discutam de proiecte europene care trebuie sa aiba la baza motivatii si fezabilitati dar in care sa pui pe primul plan interesul ORADENILOR, nu proiecte care vin ambitii personale sau din idei nastrusnice care te lovesc asa din senin, proiecte care nu au nici o legatura cu necesitatile orasului. Dar, am inteles, aici s-a putut fura mai mult, dat fiind unicitatea proiectelor, valorile devizelor au putut fi umflate mult mai usor (decat de exemplu la un reabilitat de bloc), in sensul ca toata lumea sa fie multumita. Poate totusi, dupa ce se indestuleaza toata lumea, o sa incepem sa mai facem si ceva util. Pana atunci #ebinecaseface , #pasajeculedurioradea
Postat 10 Ianuarie 2024, 20:46 de Vlady72
Mai bine sa dai bani la saraci, decat sa faci pasaje subterane?
@Vlady72 Cred ca se poate face o evaluare obiectiva a traficului din Centru. In momentul asta cei mai multi zic ca se circula prin Centru la fel cum se circula inainte de pasaje, si de acum incolo se poate doar imbunatatii, cu mici schimbari de semnalizare rutiera, si prin faptul ca oamenii vor invata noile trasee. Deci in Centru se circula la fel, pe artera principala se circula mai rapid, Centru Civic va avea un aspect mai bun, deci net iesi in castig si nu in pierdere. Referitor la "suma exorbitanta" cheltuita pe un "proiect megalomanic", intr-un fel, ar fi chiar frumos, crestineste sa spui ca intr-un oras cu oameni saraci, trebuiau prima data scazute facturile de caldura si construite locuinte pentru saraci. Problema insa e ca banii nu pica miraculos din cer. Daca ai o economie slaba, banii fie nu au nici o valoare, fie nu ai ce sa cumperi cu ei (inainte de '89). Sa cheltuiesti bani pe programe sociale (facturi mai mici, locuinte pentru saraci) e ca pomana pentru cersetor, doar un mic ajutor de moment, dar el tot cersetor ramane. In timp ce investitiile in ceea ce conteaza (infrastructura) e ca si cum l-ai invata pe sarac meserie si i-ai face loc de munca bine platit; asta dureaza mai mult dar numai asa il scoti pe om din saracie. E un fel mai simplistic de a vedea lucrurile, anume ca solutia la toate problemele ar fi ca "aia mari sa dea bani la oameni". Daca de maine toti bogatii isi impart toti banii la oameni, in decurs de 3 luni iti cumperi un tricou cu 5 milioane, si apoi nu mai gasesti nimic sa cumperi. Obiectivul nu trebuie sa fie sa "dai bani la oameni", ci sa dezvolti o economie puternica in care toti cei harnici si implicati castiga bine. Ca or fi pasajele astea chiar cea mai buna investitie in scopul asta, e discutabil. Dupa parerea mea zona piata mare si centru civic aratau execrabil inainte, descurajant pentru, de exemplu, un director de la o mare firma internationala care ar fi vrut sa se extinda in Oradea. Dar criticii ar putea totusi avea dreptate, daca cumva Oradea nu reuseste sa atraga mari jucatori economici, poate din cauza ca nu se mai construieste nimica de acum inainte, atunci intr-adevar mai bine banii de pesaje s-ar fi impartit in plicuri la oameni pe strada.
Postat 10 Ianuarie 2024, 19:49 de NZF
@NZF
NZF, am inteles ca esti pilotat de principiul (specific oradean) "e bine ca se face" (alaturi de "nu ne vindem tara" una dintre cele mai mari tampenii care mi-a fost dat sa le aud, de la revolutie incoace), totusi trebuie sa ai orbul gainilor sa nu vezi ce perturbari a produs aceasta reconfigurare a traficului in zona centrala. Exista deja filmari, fotografii si marturii despre haosul si blocajele din centru si totusi cei din categoria #ebinecaseface refuza sa accepte esecul si absurditatea acestei megainvestitii. Foarte frecvent, inainte de inceperea acestor "ctitorii" faceam din Nufarul pana la Crisul, pe unda verde, mai putin de 4 minute. La fel, probabil ai facut si tu, la ore de trafic minim, cu noroc la semafoarele din Nufarul. Deci unde ar fi imbunatatirea?..tinand cont ca asta e singurul argument care va mai ramane in a sustine aceasta investitie megalomanica de o imensa inutilitate de care si Ceausescu ar fi mandru. Chiar si daca ar exista o imbunatatire pe directia pe care o sustii, e anulata si decompensata de celelalte mari probleme care le creeaza. Ideea e ca per total, luand in calcul toate directiile si traseele, circulatia e mult mai proasta ca acum 3 ani, dupa tot atatia ani de sacrificii, timp pierdut, praf inghitit, masini distruse. De ce nu s-a preocupat primaria mai mult de accesari de fonduri pentru: reabilitarea termica si estetica blocurilor ceausiste de ex. (Oradea e codasa nationala la acest capitol), sau de construirea de blocuri sociale pentru tinerii sau persoanele cu venituri mici din Oradea, ori gradinite noi,etc. Adica zone de interes in care faci ceva pentru oradeni, nu pentru cei care tranziteaza orasul sau pentru firmele abonate la contracte.
Postat 10 Ianuarie 2024, 17:56 de Vlady72
opinio
bine ca se face , sa faca tot , ca dupa ce va termina in urmatorul deceniu, probabil ca se va termina si UiE , ca ma opinionez ca indiferent cat de frumos temeteul n-ai interes sa torni bani in monumente , unele mai bine facute decat altele sau unele meritate altele nu , tot aia e ... , o sa se vada ca o sa vine o alta clasa de investitori (nu din astia care vine si angajaza arindasi, adica meneajeri, a caror venit e invers proportional cu al angajatilor, cum fac 99.9% dintre ei, ce din aia care au grija sa dezvolte durabil, in zona , si sa dea si la muncitorul,tehnicianul,inginerul ... Daa! ..Daa...vorba lui Stefan Ion
Postat 10 Ianuarie 2024, 15:24 de User anonimizat
@sanduivanov
Din zona Magheru ajung la Lotus in 4 min, cu parcat cu tot. Si tamvaiele fac mai putin din Nufaru la Crisul. Faptul ca s-a imbunatatit mult artera principala fara a inrautatii traficul lateral inseamna ca scopul a fost atins. Pentru asta au largit deja unele strazi din centru ca sa suporte traficul sporit, de exemplu str. Mihai Viteazul in spatele parcului are acum doua benzi pe sens, inainte avand cate una. Nu cred ca poti astepta ca pasajul din Centru Civic sa usureze traficul in Piata Ferdinand, sau pe Onestilor... . Fiecare are propriul lui traseu "de la A la B". Poate Elon Musk ne face la fiecare cate un tunel propriu de la usa casei pana in fata portii la servici! In plus se va circula mai bine si in Centru dupa ce se ajusteaza cateva semafoare si marcaje, de exemplu la 1 Decembrie cu Mihai Viteazul cei care vin dinspre primarie vor putea folosi o singura banda ca sa vireze stanga pe Mihai Viteazul ca acum au doua benzi si blocheaza accesul celor care fac dreapta dinspre pasaje. Desi proiectul de pasaje se putea face si mai bine, lucru valabil pentru orice proiect, chiar si asa nu e rau. Centru Civic arata foarte rau inainte (opinie), iar cand va fi gata finisarea de suprafata va arata foarte bine (opinie). Pasajele subterane si viaductele (poduri peste) sunt cea mai eficienta metoda de a imbunatatii traficul, pentru ca elimina complet opririle la semafoare de la intersectii. Viaductele se preteaza la metropole precum Tokyo, in nici un caz in Oradea, asa ca pasajele subterane par a fi alegerea corecta. Avantajul lor va fi de necontestat, mai ales dupa ce vor fi multe altele (sorry). Stiu ca o mare problema e "de ce se imbogatesc patronii firmelor ce construiesc cu bani europeni?". Profitul constructorului e firesc. Cei cu bani oricum fac "invarteli", peste tot nu numai in Romania. Important e sa fie supravegheati si sa "se invarta" in limita legalului. La urma cresterea economica a orasului ii va aduce benefecii fiecarui oradean harnic si implicat. Ca sa iti faci o idee ce inseamna economia unui oras ne putem uita la Cluj. Acolo se castiga mult mai bine decat la Oradea, in orice domeniu nu doar in IT. Clujul are parcuri industriale (inclusiv IT), Oradea nu. Cum Oradea nu are avantajul intelectual al Clujului (UBB Cluj), singura noastra sansa e sa atragem marile firme la noi, cu infrastructura de transport buna, cu forta de munca mai ieftina, si cu arhitectura frumoasa a orasului. Sau putem ramane fixati pe "de ce isi cumpara aia mertzane pe bani europeni?", si "de ce nu mi-a facut primaria mie coridor de mobilitate fix din fatza usii?".
Postat 10 Ianuarie 2024, 14:29 de NZF
@nzf
Vezi Nzf ca Oradea nu creste a pierdut 50mii locuitori. Latra la alta masa, poate in Vaslui ca acolo te crede cineva. Un oras creste cand creste in populatie si atrage populatie. Propagandistule
Postat 10 Ianuarie 2024, 12:22 de sanduivanov
300 strazi in oras fara asfalt si utilitati
Timpul parcurs din pct A in B e acelasi ca inainte. Concluzia e ca sunt inutile , bani aruncati. Puteau asfalta cele 300 de strazi ca la sat din oras.
Postat 10 Ianuarie 2024, 12:19 de sanduivanov
Eu v-am spus că la făt frumos o să fie praf.
Sper să nu fie accidente multe. Nu mă așteptam la bila. Dar între pietoni și tramvaie... Nu-i de mirare.
Postat 09 Ianuarie 2024, 11:51 de Vio_427
Nu exista scapare!
Atata timp cat se vor construi drumuri si facilitati pentru masini, nu vom scapa de trafic. Tot aud aici discutii cu firmele de casa, pot sa realizeze firmele de casa si trotuare, piste de biciclete sau transport in comun, nici o problema. Cate lucruri s-ar face cu aceeasi bani primiti de firme, am depasi Olanda cred :))
Postat 09 Ianuarie 2024, 11:13 de cosmin_193
Lucrarile sunt perfectibile
Nici un constructor nu e atit de prost sa faca o lucrare perfecta. Laolalta cu un arhitect indoielnic, e formula sigura spre noi si noi lucrari de "corectie". Cel mai simplu ar fi sa apeleze la d-ul Bolojan sa la croiasca o noua turbogiratie, dinsul avind deja expertiza...
Postat 09 Ianuarie 2024, 09:36 de excalibur
Pt Sandu blocat în 2019
Am tot dreptul să comentez deoarece este democrație, deoarece comentez constructiv, deoarece este și judetul meu, deoarece și eu plătesc taxe în Oradea chiar dacă nu stau, deoarece banii sunt publici ai noștri ai tuturor, deoarece îmi pasă. Ce hibă ai găsit în enunțul meu precedent? Că așa să te bagi in seama deși ești pe lângă nu ajută pe nimeni. Dacă ești preot, de ce nu-ți vezi de meseria ta și de competențele tale?
Postat 09 Ianuarie 2024, 08:13 de georgemarian
O întrebare.
"Neterminații" care au aprobat acest amplu proiect ... au văzut vreun studiu de trafic, real sau simulat, care să stea la baza lucrării. Că proști avem destui cu idei, care lansează ocazional ceva din puțul gândirii lor precare, dar care n-au minte nici cum să lipească durabil afișelele electorale ... dar "aleșii" orădenilor, s-au scremut puțin să întrebe care-i fluxul de circulație, pe categorii de transport și mobilitate, câte mașini pot trece într-un interval de timp orar pe un sens sau altul și care sunt traseele cele mai aglomerate de la o destinație la alta? Totuși, până unde poate merge amatorismul aleșilor locali sau județeni, al proiectanților și al decidenților? Chiar nu-i destul?
Postat 09 Ianuarie 2024, 07:53 de KP
Sandu 2019 Pfizer
Pe lângă că ești prost mai și semnalizezi, că să vorbim pe tema articolului. Ce frântură de logică ai in cap. Ce am scris eu și ce ai înțeles tu! Eu doar ți-am explicat in ce constă un proiect complet făcut pentru o asemenea lucrare. Nu-i ceva de credință e ceva ce se practică în mediile profesionale din alte țări. Nici nu m-am dat pe pasaje, de urâte sunt urâte asta e clar. Mă felicit că am renunțat la un moment dat să mă stabilesc în Oradea. Vin in Oradea doar cu treabă, ocazional și atunci îmi rezolv problemele cât de rapid pot și de abia aștept să mă întorc acasă. M-a ajutat în pandemie extraordinar. Prea bun, prea ca la țară! Da Oradea a evoluat, dar gafele sunt gafe și trebuie taxate, rectificate unde se poate. Românul încă nu e învățat să măsoare de 2 ori și după aia să taie. Asta tot spunem noi, care mai vedem lucrurile în ansamblu. Ce te-a deranjat la expunerea mea precedentă, adevărul? Modul corect de abordare a problemei? Sau ți-e ciudă că noi ăștia nevaccinații suntem multilateral dezvoltati? Dacă ești preot după cum te lauzi, ar trebui să știi că oricine caută cu adevărat înțelepciunea o găsește.
Postat 09 Ianuarie 2024, 01:36 de georgemarian
ne dăm cu mașina
...doar să ne aflăm în treabă.Ducem copiii la școală până în clasă cu mașina.O familie cu un copil are vreo 4 mașini...ș.a.m.d.Nu degeaba vor unii tot mai mulți un regim dictatorial ca să dispară toate de pe piață ????????
Postat 09 Ianuarie 2024, 00:44 de crisan
georgemarian
O dai pe altele acuma dupa ce ai vazut beneficiul, ești si tu inginer arhitect dar nu te ajută capul ::::)) inainte te delectai cu alte cuvinte de propagandă :::)) Iti dai zeama ca dracu te crede.
Postat 08 Ianuarie 2024, 23:56 de Sandu2100
Biggie
Daca erai puțin mai atent, observai ca problema e ca banile ăia nu merg la PZD sau USR ( No bime amu USR no avut noroc, și nici nu o sa aibă ) dar PSD a fost la BUTOANE si nu a făcut nimic, absolut nimic. Bine ei încearcă să-și transforme eșecurilor in profit si se pozează ca datorită lor sa făcut ::::))))
Postat 08 Ianuarie 2024, 23:53 de Sandu2100
Simulare de trafic
La proiecte rutiere de asemenea anvergură, cu trafic intens in mod special, nu este suficientă o proiectare clasică BIM 2d și 3D, nici măcar una 4D (timp) sau 5D (cost) ci paralel cu proiectarea clasică să se facă simulări in softuri specializate, conexe, cu fluxul de vehicule în funcție de trasee, Nr de mașini, ore de vârf etc. care să prevadă eventualele blocaje și să impună corecții încă din faza de proiectare. Din multele variante, la urmă, se va alege varianta nu perfectă dar ideală care să ofere maximul de fluiditate. Dacă se va face așa, chiar dacă proiectul va fi mai scumpă sau dacă va dura mai mult, are toate șansele să aducă un avantaj maximal. Altfel nu. Departamentul firmei de proiectare care se ocupă aceste simulari poate fi un departament de gen IT. Și ajua după aia vor trece inginerii constructori la proiectare efectivă. Nu știu dacă s-au făcut ceva simulări, probabil că nu dacă se investighează. Să nu zică Birta că nu i-am spus ce să ceară de la firmele de proiectare.
Postat 08 Ianuarie 2024, 23:51 de georgemarian
@unudinoradea
"Banii merg in buzunarul firmelor de casa ale PNL,". Care e problema ta? Ca nu merg in buzunarul firmelor de casa pesede-udmr? Nu crezi ca aceste acuzatii ar trebui probate?
Postat 08 Ianuarie 2024, 22:52 de Biggie
unudinoradea
Te trădează creionul
Postat 08 Ianuarie 2024, 22:33 de Sandu2100
Sandu2100
Nu stiu cine sunt persoanele de mai jos, dar nu au legatura cu mine. Eu mi-am spus parerea personala, fara sa am vreo apartenenta politica. Vad ca unii tot nu inteleg ideea ca nu se plange nimeni de trafic. Ne plangem ca s-au bagat 40 milioane de euro ca sa fie la fel de rau ca inainte sau pe anumite rute mai rau. Banii merg in buzunarul firmelor de casa ale PNL, noua ne mai creste impozitul, ca nah se dezvolta orasul si totul merge inainte bine mersi
Postat 08 Ianuarie 2024, 22:11 de unudinoradea
Eu nu mai inteleg nimic
Plin de a-tot-stiutori pe aici, de la experti in trafic la experti in noxe, arhitecti, propagandisti (din ambele tabere), politisti, proiectanti, vizionari, idei de nisa... Eu cred ca unii inteleg gresit democratia si libertatea de exprimare. Ce n-as da sa fie o saptamana, nu mai mult, fara internet. Dar fara fara.... Atata stiu oamenii azi, si nu doar romanii, sa se ascunda sub un nick name si sa o dea la texte, plangeri si aruncat cu namol. Or fi bune pasajele, nu or fi, 32 de comentarii pe aici nici nu o sa le largeasca, nici nu o sa le astupe, nici nu o sa le finiseze. Si acuma da-o pe aia ca daca stai deoparte, sa nu te miri ca merge prost tara. Pai ghici ce, nu te retine nimeni aici. Te duce capul, pleci si traiesti mai bine unde nu ai nici un drept sa crâcnești ceva, ca esti imigrant si cetatean de mana a doua. Aaa, tu nu stii sa faci nimic, ai vreo facultate la relatii internationale sau alte inventii de genu, pai stai aici dar lasa pe altii care au studii sa isi faca treaba. Mie mi-e fix egal de pasajele alea, circulam si inainte de ele, circul si prin ele. Gata, credeati ca o sa fie miracol de 3 min din nufaru in magheru?? Serios? Cati dintre comentaci au o masina mai noua de 2 3 ani? Cati dintre comentaci merg cu transportul in comun, fie el oteleu sau uber sau bolt sau, de ce nu, taximeTRISTI? Staaaati si vomitati pe aici. Apropos, ca invit sa vedeti la.ore de varf trafic pe autostrada cu 8-10 benzi pe sens, unde se sta pe loc cu minutele, ghici ce, nu se plange nimeni. Acolo ce sa.mai faca? Da un google dupa Highway 401 standstill si o sa vezi. Si Canada cred ca totusi e civilizata. Vrei sa mai vezi? Ia oricare interstate la rush hour si vezi ce e acolo, acu si americanii or fi prosti? Sau vrei cu rusii? Acolo nu umblu dar ai yandex daca esti asa mare fan, si poti cauta. Mai terminati mai o data, vii influencer-wannabe, formatori de opinie pe scara blocului, dati-o la vit cum considerati si daca va iese bine, daca nu, bine pentru ceilalti. Viata e scurta sa o vomiti pe forumuri. Hai ca am scris prea mult, poate o sa doara capul pe unii.
Postat 08 Ianuarie 2024, 22:02 de poiu
Obiectiv atins, mergem mai departe
Obiectivul este atins, bani pentru firmele de casă, care virează pușculitei de partid bani pentru următoarele alegeri. Poate se circula puțin mai bine, pe direcția Nufărul - Gară, dar în rest? Dar pe noi cetățeni, care am avut atâta timp ambuteiaje infernale. Am pierdut timp în trafic, am cheltuit bani în + pe combustibil și ne-am mai și enervat. Asta ca să nu mai luăm în calcul noxele, deoarece au fost precauți și au defectat monitorizarea calității aerului, pentru a nu exista astfel de rapoarte. Nu mai vorbim de locuitorii din zonă și de deranjul pe care au fost nevoiți să îl suporte. Și ar trebui să fim de acord cu următoarele pasaje, la fel de INUTILE, conform unor analize, prezentate, chiar în presa locală, cu raport eficientă / costuri - NERENTABIL. Noi circulăm pe combustibil din banii noștri, nu din banii contribualilor. Și acum, cu toate aceste REALITĂȚI evidente, vor urma alte pasaje, care iar vor produce bani pentru pușculița de partid și stres și nervi pentru cetățeni.
Postat 08 Ianuarie 2024, 21:41 de Impaciuitorul
Nemulțumitor
Bai pe romani nu-i poate mulțumi nimeni Dacă nu face de ce nu face Dacă face de ce face Și așa mai de parte Iar situl ăsta de panarama ca e bihoreanul n-am mai văzut Cum s-au gătat pasajele jap la panda să cârcotească ceva Bai oameni buni Ceea ce voi nu înțelegeți e ca orașele moderne nu-s proiectate pentru volumul auto de azi Aaa, sigur ca la Roman i-ar trebui 7 benzi ca pe centura Parisului sa circule liber Vă invit puțin in occident unde stau de peste 10 ani să vedeți ca traficul e identic, ba chiar mai rău uneori Comcluzia: mai ieșiți în Europa și învățați să fiți recunoscători
Postat 08 Ianuarie 2024, 21:40 de Calatorul
Kp
Câți gândesc cu capul lor? Totul e simplu și era previzibil. O turna nesatula ii fugăresc pe cei liniștiți și harnici. Pe margine stau păcălicii și turnătorii de serviciu. Și atunci ce sa mai vrei? Risipa totala! Uitați va ce mizerie e la Piață Nufaru? Nu o sa răspundă nimeni.E ca la incendiu când unu întra în foc(adică alții) iar el pica tot în picioare pt ca prin el manca toți. Toti o apa și un pământ.
Postat 08 Ianuarie 2024, 21:19 de Feliciana
unudinoradea
vasi/adi13 aka KP aka Mihăiță aka Petre93 aka Maikeltroll și alta propagandă mai nou Sanduboschetaru. Servus ember, ți-ai mai facut un cont fals sa fiți mai mulți :::::))) sau cum ::::)))
Postat 08 Ianuarie 2024, 21:10 de Sandu2100
KP
Te doare rău când vezi ca Orădenii sunt fericiți, ai incercat sa te zbati ca molosca pe uscat, dar in zadar, iti taie PROPAGANDA fondurile :::)))) tu ai spus multe dar nu ești arhitect, nici Doctor , iti mai aduci aminte in pandemie cu ne mințeai sa nu ne vaXXinam ca tu ești VIRUSOLOG ::::))) pote RUS Olog. ***
Postat 08 Ianuarie 2024, 21:07 de Sandu2100
Trafic
La cat de inguste sunt strazile si la cat de multe masini sunt in trafic, ar trebui drumuri suspendate si/sau subterane peste tot in oras.
Postat 08 Ianuarie 2024, 21:06 de TheSolarConnection
De sezon
Stati sa vedeti daca ingheata un pic ce ne mai dam cu sania prin santuri, iar mai la primavara poate chiar cu barca. Era bun un pasaj Cantemir-Magheru cu deviatie spre Clujului si lasat un sens giratoriu la Gojdu, la suprafata. Clar trebuie dezvoltare, clar solutia cu pasajele astea nu a fost gandita in ansamblu, sa speram ca la urmatoarele pasaje vor avea o gandire mai integrata, dar mi-e teama ca deja circulatia in Oradea va fi grav afectata, pe termen lung. Pacat, pentru ca la periferie lucrurile par sa mearga in directia buna.
Postat 08 Ianuarie 2024, 20:49 de oradea_mea_si_a_ta
Re: Acela ... bați câmpii precum un autentic liberal.
De când profesioniștii adevărați au loc de "neterminații" amatori și habarniști care au ocupat, pe baza listelor de partid, toate funcțiile publice de decizie? Ai orbu' găinilor sau trăiești cu intenție într-o lume paralelă cu realitatea?
Postat 08 Ianuarie 2024, 19:46 de KP
pt NZF
Sigur NZF toti oradenii avem de inchiriat apartamente, se vede ca esti platit de Prima sau primarie sa faci propaganda. Vai de capul tau
Postat 08 Ianuarie 2024, 19:44 de Petre93
Că toată lucrarea este nu numai inutilă ci chiar defectuoasă ...
... o tot spun încă de când au apărut primele schițe de proiect. Problema gravă însă este că, pentru cea mai mare bulversare a traficului din Oradea ultimelor decenii, nimeni nu va răspunde pecuniar. Cele peste 40.000.000 Euro cheltuite pentru aceste șanțuri betonate și dedicate unui trafic dezastruos, ar trebui colectați de la cei vinovați ... Bolojan ca fost primar inițiator, Birta ca actual primar executant, directorii Direcției Urbanism, toată Comisia de Urbanism de pe lângă Instituția Primarului, Comisia de Urbanism a Consiliului local și toți consilierii locali care au votat lansarea și finanțarea proiectului. Iar cei care au aplaudat și felicitat realizatorii acestui haos, indiferent de simpatiile politice, pot în solidar să participe la restituirea acestor bani, prin diverse donații și sponsorizări personale la sediul PNL Bihor.
Postat 08 Ianuarie 2024, 19:39 de KP
lucrare receptionata la disperare
pasajele nu sunt finisate 100%, prezinta denivelari/valurele, iar primul pasaj de la piata mare nu respecta latimea necesara si standardele pt cele 2 benzi. cine a masurat si receptionat lucrarea cu disperare?
Postat 08 Ianuarie 2024, 19:37 de roger
napoi
Las'ca vine pzd la conducere si le face inapoi cum au fost ....
Postat 08 Ianuarie 2024, 19:22 de sssss
Pentru idioti care nu inteleg
Astia care o dati pe aici cu dume de genul ca traficul il facem noi cu masinile nu ati inteles de ce se plang restul. Promisiunea primariei a fost ca dupa chinul suportat timp de doi ani, traficul va fi fluidizat si vom circula mai bine. Realitatea este alta cand vrei sa ajungi in centru. E mai rau decat era inainte, asta nu vreti sa intelegeti. Si a mai si costat o gramada de bani. Sa se mai inunde subpasajele la o ploaie torentiala si ne-am scos
Postat 08 Ianuarie 2024, 18:55 de unudinoradea
Alo propaganda
Traficul nu sa mutat, in centrul vechi, trafic era si inainte, sa eliberat cand mergi pe Clujului, vii de pe Averescu, și traversezi centrul civic 1 decembrie cu Mihai Viteazu era trafic. Stiu ca va doare.
Postat 08 Ianuarie 2024, 18:06 de Sandu2100
La ce ma Ajuta pe Mine Cresterea Orasului?
Draga @Vasi13 si Petre93 Voi va plangeti de saracia din Oradea. Bunastarea nu "se da" de la Primarie sau de la Guvern. Asta era pe vremea comunismului, si oricum nu prea "se dadea". Bunastarea se construieste in timp, printre altele prin investitii in infrastructura, prin sacrificii de moment si beneficii care vin mai tarziu, prin munca si implicare intr-o economie locala care functioneaza bine. Atunci BMW-urile de mana a saptea vor fi schimbate cu altele de doar de mana a doua. Locuinta pe care o dai in chirie iti va aduce 1000 euro pe luna in loc de 300, salariul iti va fi destul de mare ca sa nu mai dai jumate pe mancare, ci poate doar 5 la suta, etc. La astea si mult mai multe se refera cresterea economica a orasului. Partea buna e ca nu trebuie sa fii suporterul acestor investitii ca sa fii afectat in bine de ele. La urma toata lumea va beneficia.
Postat 08 Ianuarie 2024, 17:25 de NZF
pentru NZF
Hop si tu, alt aplaudac postac. Vai doamne crec preturile la apartamente cu noul pasaj, si vine Tiriac de la gara la Lotus sa investeasca, ce naiba coritor de investitori vin pe sub pasaj. Te pomeni ca Oradea e un Frankfurt sau Londra, cu ceva bursa , e ceva centru finaciar si nu stim noi, stau afaceristii blocati in trafic. Stau sclavii cu Passat si Bmw la la 7-a mana cu filte anulate, aia stau in trafic, saracia din oras. Cu ce ne ajuta pe oradenii ca apartamentele s-au scumpit cu 5 ori sa zicem, ne aduce un ban ca e mai valoros? Justitica propagandistule
Postat 08 Ianuarie 2024, 16:46 de vasi13
@nzf
Cu ce ma ajuta pe mine proprietar ca creste pretul locuintei? Vezi ca creste peste tot in tara. Ce abureli vorbesti acolo? Cu cat creste prrtul lor cu atat msi greu e sa cumperi o casa atunci. Iar vezi ca daca ne iei ca e aglomerat peste tot in lume, pai si inainte in turbogiratie eram aglomerat doar la ore de varf. Cu ce ma aleg eu ca spart meu a urvat de la 50 la 100 sau 200mii euro. De il vand tot la banii aia cumpar altul. Cred ca esti platit de primarie sa repeti si tu propaganda asta
Postat 08 Ianuarie 2024, 16:40 de Petre93
@Nzf
Bati campii. Nu merg la piata mare. Am spus cat timp fac din Nufaru in Centru. Ca trec pe la piata mare ca merg pe Horea tot pe langa parc ajung si acolo sunt blocajele. Visezi la investitori si hoteluri, ca toti investitorii o sa parcurga ruta Magheru Cantemir ca acolo sunt hoteluri, centrele de afaceri, corporatiile, wall street. Mai degraba investitorii vin dinspre Hotel Dacia, Hilton spre Centru si invers, exact ruta blocata. Mai lasati propaganda cu investitori , de parca Oradea e ceva centru financiar.
Postat 08 Ianuarie 2024, 16:34 de Petre93
Scopul Pasajelor
@Petre93 Eu nu cred ca scopul pasajelor era ca oradenii, eu si cu tine, sa ajungem mai repede la Piata Mare ca sa facem cumparaturi. Mai degraba scopul e ca investitorul din afara orasului, care sta la hotel, sa poata sa ajunga rapid in oricare capat al orasului si sa nu fie descurajat de lipsa de infrastructura.
Postat 08 Ianuarie 2024, 16:04 de NZF
Aglomeratia o facem noi!
Sa nu uitam un cel mai important aspect - aglomeratia o facem noi cu masinile, nu primaria cu pasajele! Si daca am fi Tokyo tot s-ar bloca circulatia dimineata cind merg la scoala copiii cu deficiente fizice (aia care nu stiu merge pe jos).
Postat 08 Ianuarie 2024, 15:39 de TanarSiNelinistit
Oras Spart
@Petre93 Parcul 1 Decembrie oricum e in renovare acuma, deci oricum va fi spart in primavara asta. Deranjul in plus ar fi minim pentru adaugarea unei benzi de 150 m. Aceste investitii sunt cu scopul de a creste economia orasului. Fluidizarea traficului pe directiile viitoarelor parcuri industriale, accesul la drumuri expres si autostrazi, legarea foarte buna a orasului cu Clujul pentru clujenii care vin sa se distreze sau sa investeasca la noi, legatura spre Debretin pentru atragerea fabricantilor de piese auto, se reface si legatura de tren cu Clujul ca sa fie o ora de mers cu trenul asa ca s-ar putea muta cateva dintre facultatile de la UBB Cluj la noi la universitate, poate ne mai pica si cate of firma de IT de la Cluj. Toate astea necesita mari investitii, cei mai tineri dintre noi stiu ca nu "era bine asa cum era". De exemplu Centru Civic arata grotesc cu blocuri ceausiste si infrastructura primitiva si navetisti cu plase care stau la autobuze. Cred ca majoritatea celor care critica sunt doar frustati de sparturi si santiere. Dar nu se poate sa contruesti ceva mai bun fara mizerie si santiere. Mai sunt si cei care zic ca banii nu trebuiau investiti in infrastructura orasului, ci trebuiau impartati la oameni sub forma de pensie marita. Cu astia n-ai ce face. Adevarul e ca cresterea economica a orasului il va favoriza, de exemplu, pe fiecare proprietar de locuinta din Oradea.
Postat 08 Ianuarie 2024, 15:00 de NZF
Putin fortat articolul...
Haideti sa vedem cum e dupa cateva saptamani dupa ce se va mai obisnui lumea, si sa vedem cum e si dupamasa, nu doar luni dimineata la prima ora. In schimb, da, cred ca stiam cu totii ca traficul se va muta pe strazile cu o singura banda in jurul pasajelor si mai ales in jurul parcului 1 dec, si asta cu siguranta va ramane asa...
Postat 08 Ianuarie 2024, 14:57 de cristianteofil
GIGI CONTRA
Pe voi acești specialiști în traficul din Oradea de ce nu sunteți la conducerea instituțiilor care fac aceste proiecte de infrastructură. Observ că sunteți niște specimene pardon specialiști de care are nevoie acst oraș. Pe voi nu văpoate satisface nimeni și nimic în lumea aceasta (și dacă s-ar circula ca și în Viena tot nu ar fi bine). Vă recomand să vă înscrieți la un partid politic poate atunci veți avea și voi de ce să o luați peste nas petru ideile voastre. Deci dacă se face de ce se face dacă nu se face de ce nu se face, pe voi nu vă poate mulțumi nimeni. SPOR LA TREABĂ
Postat 08 Ianuarie 2024, 14:38 de Acela
@nzf
Deci sa mai sparga parcul sa mai faca benzi. Deci mai demolam, spargem ca sa mai facem inca 17 ajustari. Iar pentru restul aplaudacilor care cred ca sunt pietoni, conteaza timpul in care ajungi undeva in zona respectiva, acum e acelai timp ca inainte. Nu stai in pasaj , dar stai blocat pe strazile din jur..Adica arunci 45mil euro si tot ca inainte e. Asta da afacere, dar cum spunea NZF si altii mai demolam sa facem sa iasa bine.
Postat 08 Ianuarie 2024, 14:06 de Petre93
Delir
Auzi sa mai spargi încă. Sa ori din parcuri. sa tai pomii din centru Era foarte bine înainte. Cu jeep simți ca e denivelat. Acoliții musca pe net sa apere o risipă de bani. Cu pensiile și noile impozite nu ii mai păcăliți pe oameni. Mai spargeți haide!
Postat 08 Ianuarie 2024, 13:56 de Feliciana
Masini si iar masini
Vezi vai doamne soferii se plang ca daca au pierdut vreo iesire tre sa faca in plus 500 m sa se intoarca dar pietonii tre sa faca pe jos distanta asta daca vor sa treaca peste pasaje ca bineinteles de ce sa existe trecatori. De ce nu au inchis pasajele sa obtina suprafete mai mari pentru circulatia la suprafata plus spatii verzi?
Postat 08 Ianuarie 2024, 13:34 de Robi
Pentru
Pentru cateva minute de aglomeratie deja condamnam ca nu s bune pasajele ? Pai confortul trebuie platit fara masina nici la toaleta numai mergem .Gradinitele si scolile de ce sunt langa cele mai aglomerate drumuri ?
Postat 08 Ianuarie 2024, 12:47 de Otello
"Bataie de Joc"
@pinonel Daca noile pasaje sunt "bataie de joc", atunci da Doamne sa fim "batjocoriti" in continuare cu multe alte asemenea pasaje! Serios vorbind, dintre toate ambuteiajele prezise pe directii perpendiculare cu axa Nufaru - Magheru, doar unul singur s-a adeverit, cel din Piata 1 Decembirie pe langa Palatul Ullmann, care este cauzat, practic, de o singura intersectie Piata 1 Decembire cu Mihai Viteazul unde se face dreapta dinstre pasaje spre Independentei prin spatele parcului. Asta se rezolva complet daca se largeste str. Mihai Viteazul portiunea din spatele parcului prin adaugarea unei benzi noi pentru cei care fac dreapta dinspre pasaje, ca sa nu mai trebuiasca sa acorde prioritate celor care vin dinspre primarie, ci sa aiba banda lor. Ar fi o banda in plus in lungime de vreo 150 m, muti statia de taxi si trotuarul mai spre parc, investitie minima, problema rezolvata! Sa spui ca pasajele sunt "investitie inutila" e ca si cum ai spune ca e o investitie inutila sa-ti faci casa de locuit cand poti sta in grajd langa vaci ca si acolo e cald si nu te ploua.
Postat 08 Ianuarie 2024, 12:17 de NZF
Ceva normal, era de asteptat.
Pai toata lumea a spus asta inainte. Din Nufaru pana in Centru e la fel in timp, parca e mai greu acum.
Postat 08 Ianuarie 2024, 11:28 de Petre93
Dane, nu ne spune ce stiam/atentionam demult!
Cativa care nu-s lobotomizati si nici nu gandesc cu capul birtinezului au atras atentia ca aici se va ajunge. Tu, ca ziarist ( e o ironie!), ar trebui sa-i iei la intrebari pe ctitorii acestei batai de joc care a costat mult peste 200 de mil. Ar fi o sinucidere, dar ai face-o in picioare, demn!
Postat 08 Ianuarie 2024, 11:21 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON