Președintele USR Bihor, deputatul Silviu Dehelean, afirmă că PSD și PNL „s-au înțeles să conducă împreună” nu doar România, ci și Bihorul, considerând această „colaborare toxică pentru democrație”.
Ca argument, Dehelean invocă votul dat de consilierii județeni ai PSD pentru proiectul Inelului Rutier Metropolitan, deși acesta păstrează același traseu și chiar prevede exproprieri mai mari.
PSD se preface
„Colaborarea între PSD și PNL la nivel local pare să fi fost parafată ieri (n.r. – de fapt miercuri) prin votul consilierilor județeni PSD din Bihor pentru proiectul Inelului Rutier Metropolitan Oradea, după ce s-au opus, în nenumărate rânduri, chipurile din cauza exproprierilor extinse”, acuză președintele USR Bihor printr-un comunicat dat publicității vineri.
Potrivit lui Dehelean, proiectul Inelului Rutier Metropolitan „este necesar pentru Oradea”, dar deputatul susține că „până acum PSD s-a opus doar pentru a mima opoziția”, deși, în realitate, consilierii județeni ai PSD chiar au trântit proiectul de trei ori în 2021, el trecând abia după ce doi dintre ei și-au dat votul, motiv pentru care au și fost sancționați pe linie de partid, pierzându-și calitatea de membri ai „parlamentului” județean.
„Am spus deja că PSD și PNL s-au înțeles să conducă împreună România, dar şi Bihorul și Oradea. Această colaborare este toxică pentru democrație”, a concluzionat, totuși, Dehelean. În finalul comunicatului, acesta spune că „PNL a ajuns calul troian al PSD. PSD singur nu mai putea să câștige toată puterea în stat și de aceea a capturat PNL. Prin această înțelegere PSD își întinde mâna și spre Oradea și Bihor”.
A uitat de UDMR
Aprecierile președintelui USR Bihor vin la două zile după ce în reuniunea de miercuri a CJ Bihor au votat proiectul Inelului Rutier Metropolitan în forma revizuită atât reprezentanții PSD, cât și cei ai UDMR.
Dezbaterea proiectului revizuit a fost necesară după ce în luna decembrie a anului trecut Curtea de Apel Cluj a dispus, la capătul unui proces declanșat de 21 proprietari de terenuri din Cheriu nemulțumiți că șoseaua le va fragmenta terenurilor, anularea hotărârilor adoptate de CJ Bihor în 2021, acest fapt impunând refacerea proiectului inițial așa încât drumul să aibă o configurație nu de drum județean, ci de drum național.
Prin urmare, pentru acest lucru este necesară lărgirea platformei șoselei, deci exproprieri în plus, ceea ce înseamnă și creșterea costurilor pentru realizarea proiectului.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.