Biroul de presă al Companiei Naţionale de Investiţii în Infrastructura Rutieră a dat publicităţii, miercuri seară, un comunicat cu totul neobişnuit atât prin conţinutul său, şi anume ameninţarea cu demiterea din funcţie a şefului Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, orădeanul Radu Băruţă, cât şi prin tonul adoptat, caracterizat prin accente isterice şi cereri de luare a unor „măsuri” în cel mai pur stil comunist, peste noapte.
„Vreau camioane!”
Intitulat „Directorul General al CNAIR, Narcis Neaga, cere interventia de urgență a DRDP Cluj pe DN 18B, între Baia Mare și Târgu Lăpuș, și îi transmite un avertisment public directorului regional, Radu Băruță!”, comunicatul arată că Neaga a dispus miercuri „intervenția de urgență a DRDP Cluj pe DN 18B, după ce a constatat o gestionare defectuoasă a lucrărilor de întreținere pe sectorul de drum Baia Mare - Târgu Lăpuș, aflat pe raza Secției de Drumuri Naționale Baia Mare” şi îl citează pe şeful CNAIR: “Vreau ca mâine să văd acolo primele camioane cu asfalt și vreau să tratați serios aceste lucrări. Este inadmisibil să lăsați un drum să ajungă în starea asta!”.
Potrivit comunicatului, între şeful CNAIR şi cel al DRDP Cluj a avut loc o discuţie în care acesta din urmă „a fost avertizat că va fi destituit din funcție în cazul în care nu înțelege să își ia în serios atribuțiile”.
De asemenea, comunicatul CNAIR precizează că Neaga a cerut şi „suspendarea imediată din funcţie a şefului Secţiei Naţionale de Drumuri din Baia Mare” şi cercetarea lui disciplinară pentru „neglijenţă în exercitarea atribuţiilor de serviciu”.
„Trebuie respectată legea”
În condiţiile în care comunicatul CNAIR nu a precizat nici în ce constau problemele constatate de Neaga pe DN 18B între Baia Mare şi Târgu Lăpuş, nici care a fost responsabilitatea şefului DRDP Cluj, BIHOREANUL l-a contactat pe Radu Băruţă pentru a afla motivele neobişnuitei ieşiri mediatice prin care directorul CNAIR şi-a arătat public, practic, muşchii.
Potrivit explicaţiilor date de Băruţă, pe un tronson de circa 10 kilometri ai DN 18B, DRDP Cluj a început reabilitarea asfaltului in situ, prin metoda reciclării, ce presupune „măcinarea” asfaltului existent, amestecarea lui cu emulsii noi, reaşternerea pe drum şi apoi turnarea încă unui strat de asfalt, nou, aşa numitul strat de uzură, cu o grosime de 6 centimetri.
„Lucrarea a fost începută de o formaţie a Secţiei de Drumuri Naţionale din Baia Mare, care - neavând staţie de asfalt proprie - a încheiat un contract cu un furnizor local, însă ulterior acesta nu a mai fost în măsură să livreze la timp cantităţile de asfalt comandate. Am avut o discuţie cu dl. director general Neaga în care i-am explicat că am declanşat procedura rezilierii contractului cu furnizorul respectiv, dar acest lucru nu se poate face peste noapte, pentru că trebuie respectaţi paşi legali”, a declarat şeful DRDP BIHOREANULUI.
Întrebat cum apreciază comunicatul dat publicităţii ulterior de CNAIR, Băruţă a evitat să facă orice fel de comentariu. „Eu credeam că dl. Neaga a înţeles. Nu m-am aşteptat la asemenea comunicat”, a spus orădeanul.
Gestul şefului CNAIR poate fi explicat, însă, prin dorinţa de a-l mazili pe şeful DRDP Cluj aşa încât funcţia să-i fie dată unei alte persoane.
Vizită la secret
Narcis Neaga este cel mai controversat şef al CNAIR (fosta CNADNR), după ce în noiembrie 2014, contrar recomandărilor făcute de specialişti, a insistat pentru urgentarea lucrărilor şi apoi pentru inaugurarea tronsonului de autostradă dintre Sibiu şi Orăştie, aşa încât să-i folosească în campanie candidatului PSD la alegerile prezidenţiale, Victor Ponta, după câteva zile şoseaua surpându-se, pur şi simplu.
Neaga a fost repus în funcţie de actualul ministru al Transporturilor, Lucian Şova, în luna martie a acestui an.
La începutul lunii iulie, el a făcut o „vizită de lucru” în Bihor, neanunţată public şi fără accesul presei, deplasându-se pe câteva şantiere rutiere părăsite împreună cu prefectul Ioan Mihaiu şi cu şeful PSD Bihor, Ioan Mang. Potrivit unui comunicat al Prefecturii dat publicităţii ulterior, Neaga a făcut noi promisiuni pentru finalizarea lucrărilor la DN 76 Oradea – Deva, pentru reluarea lucrărilor la tronsonul 3 C al Autostrăzii Transilvania, între Borş şi Suplacu de Barcău, pentru care de patru ani se fac doar licitaţii. De asemenea, Neaga a înnoit promisiunile şi construirea şoselei de centură Beiuş – Ştei, precum şi pentru reabilitarea DN 19 B între Săcueni şi Marghita şi a DN 19 E între Biharia şi Chiribiş.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.