Muncitorii și utilajele constructorilor angajați de Consiliul Județean Bihor au început, miercuri, turnarea primului strat de asfalt pe drumul de legătură dintre Oradea și Nojorid, care va funcționa și ca centură a acestei localități, a informat Consiliul Județean Bihor, care derulează investiția din fonduri europene.
Potrivit administrației județene, stadiul lucrărilor executate de Porr Construct a ajuns la aproximativ 40%, ceea ce înseamnă că volumul lucrărilor executate s-a dublat față de cel din luna august, când acestea ajunseseră la 20%.
Prima cu asfalt
„Constructorii au început astăzi, 27 septembrie, turnarea primului strat de asfalt pe Centura Nojorid, o investiție din fonduri europene a CJ Bihor. Stadiul lucrărilor ajunge astfel la aproximativ 40%”, a transmis, miercuri, CJ Bihor.
După cum arată și imaginile puse la dispoziție de administrația județeană, asfaltarea a început dinspre cartierul Grigorescu spre pădurea din Nojorid.
Noul drum de legătură între oraș și comuna învecinată, clasificat ca drumul județean DJ 797G, are o lungime de 8,3 km, fiind prevăzut inclusiv cu piste pentru bicicliști cu o lățime de 2,5 metri, precum și 24 stații de autobuz, câte 12 pe fiecare sens.
Centura propriu-zisă, din centura Oradea până la Apateu, are o lungime de 5 km. Din acest drum va porni o bretea de legătură cu DN79 Oradea - Arad la intersecția cu drumul comunal DC 77 care duce spre Livada, în lungime de peste 1,6 km, iar o altă bretea de legătură cu aceeași șosea națională DN79 va fi spre centrul comunei Nojorid. În continuare, drumul se va intersecta cu viitorul inel rutier metropolitan, un alt proiect al CJ Bihor, care va face legătura între DN79 Oradea - Arad, DN76 Oradea - Deva și DN1 Oradea - Cluj.
De notat că dintre cele trei noi centuri aflate în lucru în vecinătatea Oradiei, cea care ocolește Nojoridul este prima pe care se toarnă asfalt. Termenul de finalizare este sfârșitul verii anului viitor, însă există posibilitatea să fie încheiate în avans.
Centura Nojorid face parte din etapa II a proiectului „Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea”, împreună cu centura Sântandrei, lucrările la aceste investiții, în valoare totală de 84,394 milioane lei (fără TVA), fiind în derulare.
Patru în lucru, încă două în pregătire
Tot în execuție este și etapa I a proiectului, pentru construirea centurii Oșorhei și reabilitarea celor 12 km ai DJ 797E dintre Oșorhei și Copăcel, valoarea acestora fiind de 108,275 milioane lei (fără TVA).
A treia etapă a aceluiași proiect ce vizează îmbunătățirea traficului în Zona Metropolitană Oradea prevede realizare centurii Biharia și a legăturii cu localitatea Paleu, astfel încât, în total, în ZMO vor fi realizate cinci noi drumuri.
De asemenea, în parteneriat cu CNAIR, CJ Bihor construiește și o centură a Sânmartinului.
„Pe drumurile naționale, la intrarea în zona metropolitană a municipiului Oradea, în fiecare zi circulă peste 20.000 de vehicule, iar numărul locuitorilor din comunele limitrofe a crescut foarte mult, astfel că în ultimii ani a apărut o problemă serioasă în ceea ce privește traficul rutier atât de mărfuri, cât și de persoane. Aceste proiecte degrevează centura Oradea și traficul care intră inutil în oraș din lipsă de alternative. Asta înseamnă o economie în bani pentru șoferi, pentru că se reduce consumul de carburant, timpul pe care îl petrece omul în trafic, e vorba și de poluare, stres și toate celelalte. În fapt, pentru asta sunt gândite aceste proiecte, să rezolve problemele”, a transmis Mircea Mălan, vicepreședinte al CJ Bihor.
Finanțarea pentru proiectul „Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea” urmează să fie asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2021 – 2027, cererea de finanțare pentru această investiție fiind depusă pe 1 august 2023.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.