URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 31 OCTOMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
31 Octombrie 2024, 11:40

Se ascute concurența pe Aeroportul Oradea: din primăvară zboară spre București și AnimaWings, la prețuri ce încep de la 125 lei

Se ascute concurența pe Aeroportul Oradea: din primăvară zboară spre București și AnimaWings, la prețuri ce încep de la 125 lei foto generic, sursa www.airadvisor.com
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Poziția dominantă asupra rutei Oradea – București pe care a avut-o compania publică națională de transport aerian, Tarom, este amenințată de încă o companie privată.

După HiSky, care i-a desființat monopolul prin operarea rutei de la mijlocul acestei luni, din primăvară va înăspri concurența și AnimaWings, care plănuia să intre pe aeroportul orădean din toamna aceasta, însă a trebuit să aștepte livrarea de avioane noi.

De notat că AnimaWings promite, cel puțin pentru început, prețuri mai mici chiar și decât ale HiSky.

Din 2 martie

AnimaWings, companie activă în industria transporturilor aeriene de 5 ani, deținută de aceiași acționari care de 27 de ani au impus în industria turismului agenția de profil Christian Tour, a anunțat zborurile Oradea – București pe pagina sa de Facebook și pe site-ul propriu, cu începere din martie 2025.

„Tu ce ai alege pentru o călătorie de-a lungul României? Prețurile sunt aproape aceleași, dar experiența... e din altă lume! Alege să ajungi rapid și confortabil cu AnimaWings! Zboruri disponibile începând cu 2 martie 2025 pe www.AnimaWings.com”, arată anunțul, însoțit de o imagine menită să-i convingă inclusiv pe călătorii mai obișnuiți cu transportul feroviar, care între Oradea și București ar costa 140 lei și ar dura 14 ore, în timp ce deplasarea cu aeronava AnimaWings durează o oră la un preț de 125 lei, echivalentul a 25 euro.

De altfel, pe site-ul AnimaWings au fost deja puse în vânzare biletele, pentru data de 2 martie nemaifiind disponibil nici un loc. În schimb, pentru datele de 4 martie, 6 martie și 9 martie mai erau disponibile, joi dimineață, câte 5 locuri cu acest preț de 25 euro.

Conform datelor de pe portalul de rezervări, zborurile vor fi operate de trei ori pe săptămână, în zilele de marți, joi și duminică. 

Voiau din 15 septembrie

AnimaWings și-a anunțat încă din luna mai a acestui an intenția de a opera pe ruta Oradea – București, însă o lună mai târziu, în iunie, acționarii companiei au venit la Oradea pentru a anunța amânarea aplicării planului, din cauza întârzierilor în livrarea de aeronave noi de tip Airbus pe care le-au comandat, dar care nu puteau fi livrate de constructor la termenul contractual.

CEO-ul companiei, Cristian Pandel, arăta atunci că AnimaWings a decis cu doi ani în urmă să achiziționeze 12 aeronave Airbus 220, „unice pentru companiile aeriene din România”, foarte moderne și mai ușoare, ce permit practicarea unor tarife mai mici prin economia de carburant și reducerea taxelor de aterizare – decolare, garare, poluare etc.

Aceste avioane, a mai spus oficialul companiei, au cabinele configurate cu o capacitate de 140-148 locuri, cu doar 5 scaune pe rând (nu 6, cum au companiile low-cost), fapt care asigură pasagerilor un confort sporit.

Smart-cost, nu low-cost

De altfel, un alt acționar, Marius Pandel, a subliniat că AnimaWings „nu dorește să concureze pe piața low-cost”, descriind compania ca „o companie „smart-cost”, cu servicii mai bune, personal calificat, zboruri spre aeroporturi principale, nu secundare, și nu în ultimul rând prețuri corecte”.

Pe de altă parte, AnimaWings va lansa, tot din primăvară, curse și de la Cluj și Iași spre București, precum și pe aeroporturi principale din Paris, Stockholm și Larnaca, în prezent operând zboruri comerciale regulate din București spre Grecia (patru aeroporturi), Portugalia (Faro) și Spania (Palma de Mallorca).

Provocare pentru concurență

Intrarea AnimaWings pe ruta Oradea – București, fără nicio subvenție din partea autorităților locale, este o provocare în primul rând pentru compania Tarom, care până la mijlocul acestei luni era singura ce opera această rută, la prețuri ce porneau de la 80 euro pe sens și depășeau 250 euro dus – întors, cu aeronave ATR.

Noul operator va spori concurența și pentru compania privată HiSky, care operează ruta Oradea – București din 14 octombrie, cu aeronave Airbus 320, la prețuri pornind de la 39 euro pe sens, în baza unui contract pe 5 ani care îi garantează un sprijin financiar de 750.000 euro din partea Primăriei Oradea și Consiliului Județean Bihor.

Este de văzut dacă volumul de călători va permite celor două companii private să mențină prețuri sub cele ale Tarom, despre care se estimează că va fi obligată să le coboare drastic pe cele practicate în prezent.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Vrăjeala liberală zboară, pentru impresie electorală, mai ceva ca târâtoarele.
Toți operatorii aerieni care vin și testează Oradea, își umflă buzunarele cu subvenții, după care încep să se lamenteze că nu scot profit decât ocazional și nu își acoperă toate costurile. În primele două-trei luni bagă tarife de dumping, după care cresc prețurile și caută să se alinieze cu piața de profil. Calculul este foarte simplu și l-au dezvăluit atât Renayr cât și Tarom. Pentru o cursă Oradea - București spre exemplu, chiar și la 100% grad de ocupare a avionului și doar 5% profit, prețul unui tichet ar trebui să fie în medie de peste 150 Euro, adică aprox. 750 lei. Restul e poveste birtineză, cu cumpărare de imagine din banii celor care nici măcar nu utilizează călătoriile cu avionul.
Postat 31 Octombrie 2024, 12:57 de KP
E foarte bine
Cu cat cursele aeriene vor fi mai accesibile, cu atat vor fi mai multi pasageri pe noul si modernul aeroport Oradea.
Postat 31 Octombrie 2024, 12:07 de Riviera
E binevenită concurența
Dar 3 companii pe ruta asta e prea mult. Ar fi mai interesant rute externe.
Postat 31 Octombrie 2024, 12:00 de Sandu2100
Hm...
Bag seama ca Animawings a intrat pe aeroportul din Oradea pentru subventie... Nu prea mi se pare logic ca pe langa cele doua companii care deja opereaza zboruri catre Bucuresti, sa mai intre inca unul, zborurile fiind una subsolicitate... Recomand infintarea unor rute noi din zona vestica a europei, inclusiv din Elvetia, singurul zbor direct din Elvetia fiind la Cluj, celalalte zboruri fiind doar prin escale cu timp de zbor foarte foarte mare. Inca imi aduc aminte, cand zburam din Memmingen, Germania, in Oradea, avioanele RyanAir erau arhipline de fiecare data... Ruta asta ar trebui reintrodusa pentru Aeroportul Oradea, nu rute interne, pentru care exista deja mai multi operatori... Tind sa reamintesc, operatorul aerian RyanAir nu de aceea a plecat de pe Aeroportul Oradea ca nu era rentabil, ei au plecat la santajul aeroportului Debrecen.
Postat 31 Octombrie 2024, 11:48 de Levente80
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5914 RON
  • 1 EUR = 4.9746 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON