URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 17 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Indiscutabil că piețele volante din Oradea au succes. Poate și pentru că tradiționalele piețe încep să dispară, Nufărul și Ioșia fiind deja două mari cartiere lipsite de așa ceva. Pe de altă parte, nici piețele care au mai rămas încă în picioare nu sunt întotdeauna pe placul mușteriilor. Mare parte dintre țăranii care vând în Rogerius sau la Cetate nu sunt decât niște reselleri, adică revând cu un preț mai mare marfa adusă de la West Market...
Zic şi eu
Adrian Cris
Controversele asupra Inelului Metropolitan de Nord al Oradiei au revenit în actualitate, așa cum era de așteptat, după ce în campania pentru alegerile locale un grup de proprietari din Podgoria și Paleu au organizat nu mai puțin de 5 proteste, lacom instrumentate politic de USR și PSD.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine vă gândiți să votați pentru funcția de președinte al României dintre numeroșii candidați?










De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
O asemenea reglementare exista și înainte, însă doar cu privire la cazurile de violență familială (sau domestică, cum îi spunea actul normativ), ordinele de protecție provizorii „domestice” fiind foarte des întâlnite în practică. Ceea ce au făcut, de fapt, guvernanții noștri acum a fost „extinderea” aplicării acestor dispoziții legale și la situațiile în care nu există o legătură de rudenie sau conviețuire între victimă și agresor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
10 Septembrie 2024, 10:35

Şcoala în şantier: Prima zi de cursuri s-a lăsat cu ambuteiaje în lanţ pe arterele către zona centrală a Oradiei (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Prima zi de cursuri din noul an şcolar s-a lăsat, marţi, cu ambuteiaje în lanţ pe arterele către zona centrală a Oradiei. Şantierul deschis pentru construirea viitorului pasaj subteran pe sub Bulevardul Decebal, cu restricţionarea circulaţiei pe podul cu acelaşi nume, a pus presiune pe celelalte căi de acces către zona centrală.

Cozi, începând dinspre cartierele oraşului...

Traficul auto s-a trezit la viaţă în jurul orei 7.20, pornind dinspre cartierele oraşului, Rogerius şi Nufărul, către zona centrală, unde sunt amplasate cele mai căutate instituţii şcolare.

Primii au ieşit în stradă elevii care mergeau la şcoală pe jos sau cu mijloacele de transport în comun. Cu feţele încă marcate de somn şi căştile în urechi, şcolarii formau grupuri la nodul de transport în comun de lângă Parcul Olosig, fumând vape sau povestind între ei. Dimineaţa răcoroasă de toamnă şi codul vestimentar al şcolilor au făcut să dispară pantalonii scurţi din ţinută şi să apară primele bluze.

În jurul orei 7.30, circulaţia a început să se aglomereze. În Rogerius, primele cozi de maşini s-au format pe Dealul Păcii, care adună circulaţia de pe străduţele Rozmarinului şi Sportului în drum către Şcoala Dacia.

În câteva minute, pe Bulevardul Dacia s-au format şiruri de maşini cât vezi cu ochii, dinspre Rogerius spre zona centrală, începând din dreptul trecerii de pietoni din faţa şcolii. „Înainte, şcoala începea la ore diferite, să nu fie aşa aglomeraţie", îi explica o tânără copilului pe care îl ţinea de mână, aşteptând la semafor.

Centrul Oradiei sub asediu

Câteva minute mai târziu, primele claxoane de nerăbdare ale dimineţii s-au făcut auzite în sensul giratoriu de la intrarea pe Podul Decebal. Intersecţia - care adună trafic de pe trei direcţii, dinspre Olosig, străzile Sfântul Apostol Andrei şi strada Tudor Vladimirescu - s-a umplut de şiruri de maşini.

Faptul că parcarea publică de pe malul Crişului a fost închisă pentru lucrări tocmai acum, iar şoferii nu au unde să îşi lase maşinile ca să meargă de acolo pe jos către şcoală, a crescut şi mai mult presiunea pe trafic.

În jurul orei 7.45, şirul de maşini părea să se întindă din zona Bisericii Sfântul Apostol Andrei până la intrarea pe Podul Centenarului. La ora aceasta era mai uşor de ajuns din Rogerius la podul de lângă fostul Centru de calcul pe jos, la pas, decât cu maşina.

De acolo, coada de autoturisme se întindea pe strada Principatelor Unite până în faţa palatului administrativ al Oradiei. Traficul auto pe strada Primăriei se înfundase după ce o garnitură de tramvai s-a oprit în spatele unei maşini parcate prea aproape de calea de rulare.

"Tot oraşul este blocat. Efectiv nu ştii pe unde să mergi", comenta un şofer.

Cu viteza întâi...

Lucrările de amenajare a viitorului pasaj Decebal, cu restricţionarea circulaţiei peste pod, a pus presiune pe toate arterele care duc către alte traversări ale Crişului Repede.

Conform avertizărilor aplicaţiei Waze, marţi dimineaţă, în jurul orei 8, pe toate străzile principale ce merg spre zona centrală şi principalele poduri orădene erau formate şiruri de maşini.

Viteza de deplasare pe bulevardele Dacia şi Magheru, străzile Petőfi Sándor, Nicolae Jiga, Mihai Eminescu, Evreilor Deportaţi, Mihail Kogălniceanu şi I.C. Brătianu, precum şi pe podurile Sfântul Ladislau, Centenarului şi Sovata, a variat între 2 şi 9 kilometri la oră. Adică maşinile circulau mai mult cu viteza întâi...

Estimările privind aglomeraţia din trafic şi timpul lent de deplasare indicate în aplicaţie s-au menţinut până în jurul orei 9.30. Ploaia de toamnă a descurajat orădenii să renunţe la circulaţia cu maşina. Și i-a „acomodat” cu ambuteiajele...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
@scortosul
Nu neg aspectele pe care le-ai descris, dar nu le accept neaparat ca argument pt. imbulzeala din zilele astea. Doar pe drumul catre scoala ne intalnim cu respectivii? In vacante isi iau liber? Pe aceiasi elevi pe care ii duc acum parintii cu masina la scoala ii vezi in vacante, tarziu in noapte, prin parcuri, cluburi si prin baruri. Copii de gimnaziu, fete si baieti, singuri in miez de noapte. Parintii erau, probabil, acasa, la somn. Si, ce sa vezi, deodata incepe scoala... Si, vai, tre' dus odoru' cu masina pana in poarta scolii, ca-i brusc in pericol...
Postat 11 Septembrie 2024, 13:15 de Musti
@Musti
Cu ai vrea ca parintii sa nu-si duca copii pana in clasa cand organele de forta a stutului, organe care ar trebui sa ne protejeze sunt in legatura directa, colaborare cu traficantii modiali de droguri de mare risc? Cine sa protejezee copii in drumul lor spre scoala cand colcaie zonele de dileri de droguri, tigari netimbrate,..... numai cei ce ar trebui sa ne protejeze de ei nu-i vad, nu au timp sa-i vada de "protejeala" facuta samsarilor/dilerilor, dezvoltatorilor imobiliari in specula cu pmo, politrucilor criminali, cine?
Postat 10 Septembrie 2024, 19:12 de scortosul
O lume nebuna...
Parinti de tip nou, care nu mai concep ca un elev ar putea fi in stare sa ajunga la scoala si fara sa fie dus pana in clasa cu masina. Aceiasi parinti care se opresc pe unde-i taie capul, isi dau jos copii pe usa din stanga, direct in drum, dupa care ii lasa sa traverseze strada pe unde apuca, printre coloanele de masini care trec bara la bara. Ei sunt mamicile si taticii vigilenti, preocupati de siguranta odraslei... Apoi avem o Primarie care a reusit sa faca din transportul public o gluma proasta. Nimeni nu mai considera OTL ca fiind o alternativa viabila, avand in vedere frecventa si traseele in continua reconfigurare ori anulate de santierele care nu se mai termina. Aceeasi Primarie preocupata exclusiv de "fluidizarea" traficului auto, ignorand tema facilitarii accesului in siguranta a pietonilor sau biciclistilor catre centrul orasului, catre scoli sau alte zone de interes. Avem, asadar, o combinatie ideala de factori. Nu vad de ce ne mira rezultatele...
Postat 10 Septembrie 2024, 18:43 de Musti
fiti cuminti
si a doua la fel si pun pariu ca si urmatoarele minim 60 de zile!
Postat 10 Septembrie 2024, 13:13 de scortosul
Oradea pe maini bune !
Sa-i multumim lui ilie-puscarie !
Postat 10 Septembrie 2024, 13:08 de Silver_Cat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4737 RON
  • 1 EUR = 4.9743 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON