URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
15 Ianuarie 2019, 19:56

Şase case şi 22 de garaje din Ioşia vor fi demolate pentru a face loc la 300 locuri de parcare

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Municipalitatea orădeană va expropria şi demola şase case şi 22 de garaje din Ioşia pentru a putea amenaja 300 de locuri de parcare în curţile blocurilor.

"Au fost înştiinţaţi"

Primăria începe anul cu exproprieri! "Săptămâna aceasta au fost înştiinţaţi proprietarii de case şi garaje, iar săptămâna viitoare o să trecem la evaluarea terenurilor şi a clădirilor", a declarat viceprimarul Florin Birta, marţi, în cadrul unei conferinţe de presă.

Exproprierile vor viza două loturi situate de o parte şi de alta a Căii Aradului, în zona sensului giratoriu de la intersecţia cu strada Vlădeasa. Astfel, în zona delimitată de străzile Calea Aradului, Vlădeasa şi Fagurelui vor fi amenajate 200 de locuri de parcare.

"Vom trece la exproprierea a trei case, din care una în colţul străzii Vlădeasa, pentru a asigura accesul în curtea respectivă, şi încă două pe strada Fagurelui", a spus viceprimarul.

În acelaşi areal, municipalitatea va răscumpăra de la proprietari, după care le va demola, 22 de garaje construite legal.

La fel, peste drum, în perimetrul delimitat de străzile Calea Aradului, Henric Ibsen, Corniţelului şi Lalelelor, vor fi amenajate alte 100 locuri de parcare. "Aici vor fi expropriate trei case şi va fi demolat un gard din vecinătatea străzii Corniţelului", a explicat viceprimarul.

Exproprierile vor permite amenajarea a trei accesuri auto noi în curţile blocurilor, din care două în strada Fagului şi unul în strada Lalelelor.

Pentru noua linie de tramvai...

Exproprierile celor şase case şi a celor 22 de garaje sunt impuse de lucrările de prelungire a liniei de tramvai de-a lungul pârâului Peţa pornind din Calea Aradului până în zona Cantemir.

"Pentru a putea duce noua linie de tramvai pe mijlocul Căii Aradului, cu păstrarea celor două benzi de circulaţie pe sensul de mers, se impune desfiinţarea unei benzi de circulaţie de pe marginea drumului, acum ocupată de parcări. Este nevoie să relocăm maşinile în spatele blocurilor. Trotuarele vor rămâne în continuare rezervate pietonilor", a spus Birta.

Lucrările la linia de tramvai vor începe în primăvară, iar până atunci municipalitatea va trebui să aibă deja exproprierile făcute.

Evaluarea proprietăţilor care urmează să fie demolate urmează să fie finalizată în cursul acestei săptămâni, pentru ca valoarea finală să poată fi aprobată în şedinţa de Consiliu Local de la sfârşitul lunii ianuarie. Orădenii expropriaţi vor avea la dispoziţie şase luni ca să se mute.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Proprietatea un fleac?
@Sandu: oamenii au investit bani, timp si multa munca in imbunatatirea caselor, pentru ca si le-au facut pentru propriul confort. Despagubirile vor acoperi, sec, doar o parte din valoarea reala a caselor, fara sa ia in calcul si celelalte cheltuieli cu relocarea, daune morale, etc.
Postat 17 Ianuarie 2019, 15:02 de TomaAlimos
abuz
E un abuz. Să evacuezi şase proprietari fiindcă n-ai chef să cauţi soluţii reale... Şi să obligi proprietarii de apartamente să inspire noxele de la 200 de maşini... În ce oraş minunat trăim! Ar fi spaţiu de parcare la fostele cazărmi, la fosta Cominca... În ţările civilizate există parcări subterane. Dar e mai ieftin să demolezi şase case.
Postat 16 Ianuarie 2019, 20:25 de DoraI
Re: Sănduța vs. "bate câmpii" !?!
Când s-a construit varianta actuală a autostrăzii de conectare între Munchen pe direcția est (fosta Germanie estică), pe traseu exista o proprietate la marginea unui sat, Bergenstern sau ceva asemănător !?! Fix 10 ani a durat scurtul ocol prin care se ieșea pe o buclă din autostradă și se revenea la loc, după o proprietate de cca. 1 ha cu o casă familială izolată !?! Abia după ce s-a plătit prețul cerut, de trei ori cât fusese expertizarea, s-a finalizat lucrarea demolând imobilul respectiv ... pentru că în orice lume normală, proprietatea individuală e mai presus de o simplă cerință colectivă !?!
Postat 16 Ianuarie 2019, 12:27 de CrisDumi
Încă o soluție "marca Bolojan" ...
... care are rolul de a-i îngropa pe liberali la alegerile locale pentru Oradea !?! Nu de alta dar, dacă ar avea minte, ar renunța să aglomereze orașul pe orizontală ... și s-ar orienta către verticalitatea unuia care, când decide ceva, trebuie să o facă în favoarea proprietății garantate prin Constituție, nu împotriva ei !?! Azi vrea să dărâme niște case ... mâine poate o să vrea și niște blocuri, care nu respectă vreun standard de vechime și l-ar împiedica să-și vadă măreața realizare de a trage tramvaie de câte 2.000.000 Euro bucata, în loc de trolee care ar costa doar 100.000 !?! Nebunia și grandomania nu are limite la acest "diliu", pentru că nu e pe banii lui de buzunar ... ci pe ai noștri, cei care producem venituri municipalității !?!
Postat 16 Ianuarie 2019, 12:20 de CrisDumi
Oradeanbihor
De loc absurd, e o regulă și în comunism și în capitism. Simplu nu ai unde sa parchezi și cei cu care au case vor și despăgubiți
Postat 15 Ianuarie 2019, 21:22 de Sandu1206
Astia au luat-o razna!
Inteleg ca e nevoie de parcari dar sa ajungi sa demolezi case pentru asta mi se pare strigator la cer! La fel mi se pare absurd sa prelungesti linii de tramvai care costa o gramada de bani cand o solutie cu trolee ar fi fost mult mai eficienta, putandu-se folosi infrastructura rutiera din oras fara a mai investi in cai de rulare, exproprieri, etc.
Postat 15 Ianuarie 2019, 20:57 de oradeanbihor
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON