Licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de amenajare a coridorului de mobilitate Magheru, care va cuprinde două pasaje subterane în zona magazinului Crişul şi a gării CFR, se anunţă una disputată.
S-a încheiat termenul de depunere!
Primăria Oradea a anunţat luni, printr-un comunicat de presă, încheierea pe 29 noiembrie a termenului limită pentru depunerea ofertelor de către constructori în cadrul licitaţiei pentru realizarea coridorului de mobilitate Magheru – Republicii.
Licitaţia a fost împărţită pe două loturi. Primul lot cuprinde tronsonul delimitat de podul Dacia şi zona magazinului Crişul, cu amenajarea unui pasaj subteran la intersecţia străzilor Republicii şi Louis Pasteur.
Cel de-al doilea lot al lucrărilor vizează zona delimitată de străzile Republicii şi Ştefan cel Mare şi cuprinde construcţia unui pasaj subteran în faţa gării CFR. Deasupra pasajului va fi amenajată o piaţetă cu rol de terminal intermodal în care se vor avea staţii mai multe mijloace de transport, de la cel feroviar, cu trenul şi tramvaiul, la cel rutier, cu autobuze şi taxiuri.
Valoarea totală a lucrării a fost estimată de municipalitatea orădeană la 159,8 milioane lei fără TVA, echivalentul a 32,1 milioane euro.
Diferenţa până la suma de 283 milioane lei, echivalentul a circa 56,8 milioane euro, la cât se ridică valoarea totală a celor două proiecte, care vor fi cofinanţate din fonduri europene, o constituie suma rezervată pentru achiziţia a 20 de autobuze electrice prevăzute în proiect.
La fel, aici mai intră, printre altele, cheltuielile diverse şi neprevăzute, obligatorii în proiect, serviciile deja achiziţionate prin alte contracte, de la cele privind proiectarea şi dirigenţia de şantier până la cele cu publicitatea și diferite taxe.
6 asocieri concurente...
Pentru atribuirea lucrărilor de amenajare a coridorului de mobilitate şi-au depus oferte, până la termenul limită, 6 asocieri de firme. Fiecare asociere a depus oferte pentru ambele loturi.
Lista concurenţilor este deschisă de asocierea condusă de Construcţii Bihor, care amenajează Piaţa Independenţei şi va începe anul viitor lucrările de modernizare a străzii Dunărea. Compania are ca asociaţi constructorii Drum Construct şi Tarr Construct. Din asociere mai fac parte subcontractanţii Cons Electrificarea Instal, Sylc Con Trans, SBR Soletanche Bachy Fundaţii, Smart Mob Gaz şi DAS Traffic System.
Cea de-a doua asociere înscrisă la licitaţie este condusă de firma Global Industrial, care reabilitează mai multe străzi din cartierul Grigorescu. Compania şi-a luat ca asociat firma CML.Ro, împreună cu care a reabilitat mai multe drumuri comunale bihorene, cum ar fi cele de la Drăgeşti şi Popeşti. Partenerii au ca subcontractanţi companiile DAS Traffic System, Ritmoteh, Muzeul Ţării Crişurilor, Smart Mob Gaz, Soluţii Electrice Integrate, Swietelsky Construct, Ulidan, Avril şi Urban Profile.
Cea de-a treia asociere e reprezentată de câştigătorul lucrărilor de reamenajare a Pieţei Cetate, Madlev Cons, care şi-a luat ca parteneri firmele Holtex Group Invest, Dacia Faber şi Mirghis & Mayer. Asociaţii vor avea ca subcontractanţi firmele Smart Mob Construct, Ritmoteh, Das Traffic System, Construcţii Feroviare Mures, Florivas, Muzeul Ţării Crişurilor şi Igna Construct.
Bătălia pentru Bulevardul Magheru
Lista concurenţilor este completată de asocierea reprezentată de Porr Construct, constructorul austriac al centurilor din Oşorhei, Sântandrei şi Nojorid. Compania şi-a luat ca parteneri societăţile Ritmoteh, Energotransconsult, Aquaeduct, Muzeul Ţării Crişurilor, Ouark Impex, Imsat, Avril şi Das Traffic System.
Cea de-a cincea asociere care şi-a depus ofertă în cadrul licitaţiei este reprezentată de firma Selina, câştigătorul licitaţiei pentru tronsonul autostrăzii Transilvania, delimitat de localităţile Chiribiş şi Biharia. Constructorul orădean are ca parteneri firmele Drum Asfalt şi Abed Nego. Subcontractorii acestei asocieri sunt Al.Se.Ro, Ritmoteh, Das Traffic System, Muzeul Ţării Crişurilor, Instalzone şi Zublin România.
Cea de-a şasea ofertă depusă în cadrul licitaţiei aparţine asocierii reprezentate de firma Freyrom, care construieşte în prezent pasajul subteran care subtraversează Bulevardul Decebal. Compania va avea ca asociat firma Procons, cu care lucrează în Oradea, iar ca subcontractanţi - societăţile Viarom Construct, Ritmoteh, Gavella, Crito Prod şi Altimate.
Ofertele depuse urmează să fie analizate, iar câştigătorul licitaţiei va fi anunţat în prima jumătate a anului viitor.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.