URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
09 Septembrie 2022, 15:10

Șantierul din centrul Oradiei: Au început săpăturile pentru cei 2.000 de piloţi foraţi ai celor cinci pasaje (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Constructorii au început săpăturile la cei 2.000 de piloţi foraţi care vor forma structura de rezistenţă a celor cinci pasaje din Piaţa Gojdu.

Cu patru utilaje concomitent

Pentru început se lucrează cu o singură foreză, numărul utilajelor care vor săpa concomitent urmând să crească treptat până la patru, pentru ca toţi piloţii foraţi să fie finalizaţi la începutul anului viitor.

„Lucrările de construire a pasajelor din Piaţa Gojdu au început vineri cu primele săpături la piloţii foraţi. Momentan se lucrează cu o singură o foreză dar, treptat, numărul lor va creşte la patru. În total, constructorul are de forat 2.000 de piloţi pentru cele cinci pasaje", a declarat pentru BIHOREANUL directorul tehnic al Primăriei, Sebastian Marchiş.

Încă o bandă de intrare pe pod

Potrivit unui comunicat al Primăriei, lucrările au început în zona de la coborârea de pe podul Dacia şi vor avansa către Parcul 1 Decembrie.

În pregătirea şantierului, constructorii au deviat reţelele din zonă, iar în momentul de faţă implementează măsurile de îmbunătăţire a traficului rutier din zonă dispuse miercuri de Comisia tehnică pe probleme de circulaţie.

Pentru fluidizarea circulaţiei auto, pe strada Calea Mareşal Averescu urmează să fie dată în folosinţă o a doua bandă de intrare pe podul Dacia.

„Începând de săptămâna viitoare, şoferii care vin de pe Calea Mareşal Alexandru Averescu vor putea circula pe două benzi, breteaua de deviere a traficului fiind lărgită pe direcţia Averescu - Centru/Magheru", se menţionează în comunicatul Primăriei.

Doi ani de şantier...

Lucrările la cele cinci pasaje subterane sunt efectuate în cadrul proiectului „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piaţa Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa I".  Prin acest obiectiv de investiţii urmează să fie realizate cinci pasaje rutiere subterane în zona Pieţei Gojdu.

În cadrul investiţiei, cu termen de finalizare de doi ani, se vor realiza 12.117 metri pătraţi de trotuar pietonal, 660 metri liniari de piste de biciclişti, 990 metri liniari de bandă dedicată transportului public, infrastructură rutieră modernizată, linii de tramvai modernizate, staţii de transport create şi modernizate, se vor planta arbori şi arbuşti şi se vor realiza reţele de irigaţii.

Lucrarea a fost atribuită prin licitaţie asocierii de firme formate din Freyrom - lider, Leko Construct SRL, Construcţii Erbasu SA, Metabet CF SA şi Procons Group pentru suma de 85,3 milioane lei fără TVA, echivalentul a 17,1 milioane euro.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
@christa
Daca.... ! Acest ,,daca" a surpat dealul Ciuperca, a daramat Billa, si-a batut joc de statia de tramvai din Nufarul, el a facut toate nefacutele!
Postat 10 Septembrie 2022, 11:51 de pinonel
@KP
Se realizeaza astfel de lucrari in conditii geo delicate si cu panze ape freatice. Chiar aceasta abordare...piloti forati...este recomandata. Mai sunt detalii de executie + clasa de beton. Daca proiectul e bun si este facut de catre o persoana competenta si cu expertiza nu are ce probleme sa apara. Executia e partea a doua....dar exista diriginte de santier care semneaza. In rest numai de bine
Postat 10 Septembrie 2022, 10:48 de Christa
Forați cu încredere ...
... dar pregătiți-vă și pompele de evacuare a apelor de infiltrație. Cum Oradea "locuiește" pe două straturi freatice extrem de sensibile îndeosebi în zona dealurilor dinspre est-nord-vest, la care se adaugă stratul geotermal dinspre sud-est și râul Crișul Repede care străbate de la est la vest ... la atâtea foraje se va disturba toată rețeaua naturală a apelor subterane. Orașul va fi grav afectat, în anumite perioade climatice sezoniere ... va fi un haos. De ce lucrările de trafic și fluidizare a cirulației rutiere de pe mapamond se fac de regulă la suprafață? Pentru că acolo se fac studii geotehnice aprofundate. Pasaje subterane se fac doar unde studiile confirmă posibilitatea evacuării instantanee a apelor ce pătrund în ele. La Oradea se "îngroapă" un oraș pentru că municipalitatea nu are habar ce înseamnă geotehnia asta. Pe sus se fac lucrările astea, nu pe dedesubt. Iar invocarea faptului că pe sus costă dublu decât prin subteran, nu justifică distrugerea unui oraș precum Oradea.
Postat 10 Septembrie 2022, 10:22 de KP
spor
Spor la treaba si sa fie fara evenimente neprevazute. O intrebare doar? 2000/2=1000*1m=1000m=1km Insumeaza pasajele o lungime de 1km? O fi corect 2000buc?
Postat 09 Septembrie 2022, 23:49 de Christa
Un sfirsit e un inceput
S-o gatat coridorul de mobilitate Nufarul-Cantemir. Mare succes. Mai ales cu trecerea de pietoni de la bisericuta si cu timingul semafoarelor. The best is yet to come...
Postat 09 Septembrie 2022, 18:49 de excalibur
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON