URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 04 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În situația în care cererea introdusă nu este timbrată, judecătorul îi va pune reclamantului în vedere că, în termen de maximum 10 zile de la data primirii notificării, are obligația să achite suma respectivă, sub sancțiunea anulării cererii. În această situație, însă, pe lângă plată, cetățeanul mai are două posibilități: fie să conteste modalitatea de stabilire a taxei, dacă aceasta este greșită, fie să formuleze o cerere de ajutor public judiciar, dacă se încadrează în limitele de venit legale pentru a obține această facilitate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
13 Ianuarie 2024, 15:19

Să nu se schimbe nimic, că înainte era mai bine!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Reacția virulentă a celor care au contestat utilitatea noului pasaj e și din cauza rezistenței la schimbare. Pentru unii e complicat să intri într-o gaură și să dai de trei ieșiri, chestie care-ți poate provoca dileme. Asta, în vreme ce pe afară dai de niște devieri și alte clinciuri de pun și GPS-ul pe gânduri.

Pasajul din Centrul Civic nu va rezolva toate problemele de circulație din oraș. La Școala Oltea Doamna, în Parcul Traian, se face coadă, pe strada Roman Ciorogariu, la Colegiul Eminescu, la fel. Acum drumul se blochează dimineața și la Parcul 1 Decembrie, pentru ca elevii de la Colegiul Gojdu să ajungă la școală, iar asta se va manifesta mereu în orele de vârf.

Oamenii se vor obișnui cu noile trasee, să nu uităm că tot cu atâta râvnă înjurau și turbogirația. Ne vom prinde că de pe Averescu poți ajunge în centru nu doar prin pasaj, ci și trecând podul Dacia și cotind pe George Enescu. Vor urma în oraș și alte pasaje, cu alți nemulțumiți de schimbări, dar până la urmă altă soluție nu este, dacă nu vrem să îmbătrânim în trafic.

Se mai spune că, pe lângă că nu rezolvă toate problemele în trafic, pasajul a costat o grămadă de bani europeni. În primul rând, dacă nu-i accesam, banii s-ar fi reîntors la bugetul european, nu-i puteam folosi în altă parte. În al doilea rând, UE n-are decât să ne dea bani, să ne aducă la nivelul ei de dezvoltare, că tot din cauza țărilor occidentale am încăput în laba sovieticilor, de ne-au adus în epoca de piatră.

UE ne dă bani pentru a trage canalizarea la sate, dar de noi depinde să-i lămurim pe gospodari să se și racordeze la rețea, lăsând buda din curte în paragină. Primim bani de afară ca să selectăm gunoiul, dar sunt inutili dacă țăranii tot în fundul nilei adună gozul, după care primăvara îi dă foc. Degeaba facem parcări din fonduri europene, dacă locatarii nu suportă să facă 200 de metri pe jos, ci insistă să-și bage mașina până în casa scării.

Dar ce mă mir că mulți nu vor să se schimbe nimic din moment ce 48% dintre români, conform unui recent sondaj, spun că era mai bine pe vremea lui Ceaușescu? Personal, cred că nu mai e vorba de un studiu sociologic, ci de un recensământ al celor slabi cu memoria, care sunt refractari la schimbare.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
46 Comentarii
:::::))))))
:::::::))))
Postat 15 Ianuarie 2024, 19:58 de Sandu2100
@SANDU2100
De s-ar pune Sosoaca pe fata ta.
Postat 15 Ianuarie 2024, 19:20 de AlexandraCiucle
Vlady72
Dacă le face pe astea ce spui tu , o sa comentezi ca de ce nu face pasaje si tunele ::::))))
Postat 15 Ianuarie 2024, 13:51 de Sandu2100
@Nufarul1 felicitări pentru elocință
Ai reușit să concentrezi intr-o frază scurta, ce nu am reușit noi in sute de rânduri de postări și răspunsuri. Te citez: "Mai vreti o schimbare in bine? Anvelopati blocurile. Nu mai consumati banii pe bling-bling-uri instagramabile, ce au 0 rezultat. Nimeni nu vrea sa porneasca din Nufarul si sa ajunga pe Borsului in 5-15 minute. Pt. aia exista centura. Astfaltati tot orasul, trageti apa, canalizare si anvelopati blocurilor." Cam despre asta discutăm. As mai adauga aici, fără legătură cu proiecte europene, mentenanța de baza a orașului. Iluminatul stradal este la nivelul anilor 90, cu multe becuri lipsa/arse sau insuficiente, bd Decebal, Strada Primăriei, zona centrala Penitenciar. Plimbati-va pe strada Primăriei, o stradă esențială, aflată în coasta primăriei și a pieței Unirii, fara mobilier urban, cu un pavaj mizerabil rămas moștenire din anii 2000...și multe altele. In afara de câteva zone f limitate, orașul arata submediocru și este întreținut că atare (submediocru).
Postat 15 Ianuarie 2024, 13:24 de Vlady72
Ne meritam soarta!
Traficul va fi tot mai rau atata timp cat se incurajeaza mersul cu masina. Timp si bani de combustibil sa aveti.
Postat 15 Ianuarie 2024, 13:06 de cosmin_193
@Nufarul1 felicitări pentru elocință
Ai reușit să concentrezi intr-o frază scurta, ce nu am reușit noi in sute de rânduri de postări și răspunsuri. Te citez: "Mai vreti o schimbare in bine? Anvelopati blocurile. Nu mai consumati banii pe bling-bling-uri instagramabile, ce au 0 rezultat. Nimeni nu vrea sa porneasca din Nufarul si sa ajunga pe Borsului in 5-15 minute. Pt. aia exista centura. Astfaltati tot orasul, trageti apa, canalizare si anvelopati blocurilor." Cam despre asta discutăm
Postat 15 Ianuarie 2024, 12:51 de Vlady72
Nufărul1
Ca sa vezi relevanta da o tura prin Iosia și Episcopia, Gutenberg, Velenta asta in cazul în care știi ca în 2008 mai erau în centru 8 străzi neasfaltate.
Postat 15 Ianuarie 2024, 12:20 de Sandu2100
Sandu2100 - cate erau facute dupa 2008?
Iti poate raspunde primaria. Nu vad relavanta acestei intrebari, din moment ce aceste strazi sunt in Oradea, nu la sat, cum poate ar dori Chirila sa fie. Ironia face ca pe vremea lui Csuzi - Oradea avea mai multi locuitori, cu circa 13.000 mai multi - asta stim cert in urma recensamantului si posibil mai putine masini - dar aici nu am o cifra. Poate ne-o ofera Bihoreanul. AR fi un aspect interesant, si poate revelator.
Postat 15 Ianuarie 2024, 11:49 de Nufarul1
Nufărul1
Anul trecut au fost 300 de străzi neasfaltate, dar din alea 300 câte sunt străzi facute după 2008 ?? Pe vremea lui Csuzi ăla nu erau atâtea mașini spre exemplu.
Postat 15 Ianuarie 2024, 10:55 de Sandu2100
Se vor modifica
Nu -i bai. Se mai pot face demolsri, mai facem modificari inca 7 ani. Taiem jumate din parc de trebuie, asa bolovanul isi plateste firmele familiei, propaganda aptor. O sa ne spuna ca sunt eficiente doar daca mai face 30 de pasaje si demoleaza toata Oradea.
Postat 15 Ianuarie 2024, 10:31 de sanduivanov
In Oradea exista 300 de strazi neasfaltate
UE nu da bani pt. asa ceva? Da doar pt. canalizarea la sate? Pai sa declaram Oradea un sat mai mare si rezolvam ceva, schimbam lucrurile in bine. Mai vreti o schimbare in bine? Anvelopati blocurile. Nu mai consumati banii pe bling-bling-uri instagramabile, ce au 0 rezultat. Nimeni nu vrea sa porneasca din Nufarul si sa ajunga pe Borsului in 5-15 minute. Pt. aia exista centura. Astfaltati tot orasul, trageti apa, canalizare si anvelopati blocurilor. Oradenii stiu ca traficul in oras poate fi redus doar daca transportul in comun redevine la fel de bun ca atunci cand era condus de Csuzi.
Postat 15 Ianuarie 2024, 08:45 de Nufarul1
Mirceo,
Si cand or venit rusii aia de care zici tot schimbare o fo'. Si, auzi ai dreaku, o multime de romani au fost tot asa, refractari la schimbare. Ce inapoiati! In loc sa se bucure ca se schimba ceva. Acuma, lasand gluma deoparte, tu atata ai inteles din valul de critici la adresa acestui proiect? Ca lumea e reticenta la schimbare? Sau ca nu e in stare sa se orienteze prin santurile alea? Nu pareai, totusi, chiar atata de saracut cu duhul incat sa nu-ti dai seama ca nu motivatiile alea derizorii, pe care le-ai insirat in articol, au atras criticile unor oameni lucizi, dar care nu au alta cale de a se exprima. Sau, de fapt, cand te-ai asternut la scris, ai zis ca e momentul sa dai o limba catifelata in spatiul interfesier al edililor? Sa fie bine, sa nu fie rau...
Postat 14 Ianuarie 2024, 14:20 de Musti
interesant...
Sa se faca, dar pe noi nu ne deranjati, buna atitudine. Bine ca s-au facut si vom vedea cat de bine din punct de vedere calitativ. Problemele sunt cu totul de alta natura: fiecare isi duce/aduce odrasla cu masina de la Oltea, fiecare vrea sa mearga cu masina la..., multi soferi noi cu putina experienta la covrig. Chiar daca se construieste de PZD, PTL, USS, GRAUR tot nu va fi bine ca toti vor sifona si vor partini. Totul tine de noi daca devenim mai cumpatati, daca suntem mai flexibili. Mai mergeti si pe jos si cu autobusul nu se va intampla nimic. Ce atata galceava??!! Mama nu m-a nascut in motora, din clasa 1 mergeam si veneam toti copii de la Oltea pe jos sau cu tramvaiul fie in Rogerius fie in Nufarul. Daca tot veniti cu masinile lasati BIZONII acasa.!!!
Postat 14 Ianuarie 2024, 11:56 de Christa
NZF,
asta e o gandire rudimentara: transpiri daca te dai cu bicicleta (s-a inventat antiperspirantul) sau te lovesti de ei in trafic (exista piste desemnate, desi in Oradea sunt rara avis). Nivelul de educatie al unui popor se observa si cum imbratiseaza noile tendinte. La noi e un dezastru, de la colectarea selectiva la mersul cu bicicleta, folosirea mijloacelor alternative. Daca in primul caz s-a incurajat fenomenul din ratiuni economice, in al doilea nu exista interes din evidente ratiuni electorale: procentul celor care au pus masina pe un piedestal e mult mai mare.
Postat 14 Ianuarie 2024, 11:00 de User anonimizat
@NZF , sper ca nu esti Chirila Mircea Himself
Repeti tot ce scrie si scrii in stilul lui, nesofisticat, fara metafore dar cu incercari de manipulare. Dar te prefer in locul colegilor care se exprima "taranoilor psd-isti mergeti la tara ca acolo nu va trebuie pasaje". 1. Pe langa ca ne face prosti (spune ca dam in gauri si nu stim sa iesim :)))), Dl Chirila sugereaza intr-o fraza clara (surprinzator), negru pe alb, fara nici o incercare de figura de stil, ca persoanele nemultumite se asteptau sa fie rezolvate toate probleme de trafic din zona centrala. Nu, ne asteptam macar sa nu agraveze si sa nu extinda aceste probleme. Dintr-o zona mica rosie de-a lungul platoului Catedralei, zona rosie s-a extins la Averescu, si TOATA zona din jurul Parcului 1 Decembrie, performanta notabila as spune. De asta sunt nemultumiti oamenii, nu pentru ca nu stiu sa iasa din gauri (sa-ti fie rusine Chirila). 2. Chirila ne indeamna, ca alternativa pentru accesul in centru (de ex. Primarie) de pe Averescu, sa traversam podul Dacia, sa intram pe Magheru (extrem de aglomerat aproape toata ziua de la deschiderea pasajelor), sa ne incadram la semaforul spre Enescu, sa intram pe Enescu, sa iesim cand om putea de acolo, traversam parcul Traian, Penitenciar...etc Primarie, NO Comment :))), tot nu am inteles ce legatura are punctul 2 din raspunsul tau cu acest traseu. 3 Nu stiu de ce sustii ca s-a spus ca toata lumea care a lucrat la proiect sunt "niste mizerabili" , nu am citit comentarii de genul, daca sunt pot fi din aceeasi categorie cu "taranoilor...votam PNL", adica trebuie ignorate. Sigur ca exista persoane competente si profesionisti fara de care acest proiect nu ar fi primit unda verde de la UE. Cu siguranta acele persoane ar fi avut multe de spus, dar nu indraznesc. Tot asa de sigur este acum, ca studiile de fezabilitate, simularile si studiile de trafic, au servit perfect celor care le-au comandat, ca doar nu o sa facem contra beneficiarului ("cum doriti sa iasa"). 4. Repet ce am scris initial, Dl. Chirila ii place ciorba, dar nu o face din neglijenta, ci pentru a incerca sa manipuleze. Ce spune el? Ca pasajele din acest proiect sunt similare ca utilitate, ca introducerea canalizarii (in zone necanalizate). Deci daca le critici, e ca si cum ai refuza introducerea de utilitati publice :))). Proceduri de manipulare din "Manualul de manipulare - clasele I-IV". Sunt de acord cu tine, scopul si intentia unor directii de fonduri europene, tine de dezvoltare si cresterea atractivitatii orasului, tocmai de aceea, cred si sunt convins ca existau alte prioritati de infrastructura sau amenajari care ar fi deservit acelasi scop (un downtown city business park de ex.). Din pacate, pe langa lipsa totala de talent jurnalistic, servilismul si docilitatea de care da dovata dl. Chirila, care circula cu masina in oras de 2-3 ori pe an probabil, gaseste de cuviinta si sa jigneasca direct, printr-o mistocareala ieftina si neispirata liric, persoane care au opinii mai critice asupra subiectului. Stim sa iesim din gropi d-le Chirila Mircea si ne dorim si noi imbunatatirea vietii de zi cu zi, doar ca pe cand dumneata probabil esti interesat doar de schimbari de dragul schimbarii (stiu, fara schimbare, viata e pustiu :)) ), noi suntem intersati de imbunatatiri (prin schimbare de exemplu).
Postat 14 Ianuarie 2024, 10:46 de Vlady72
Biciclete
@spzl, mijloacele alternative si scaderea poluarii sunt obiective laudabile, poate insa prea idealiste. Superioritatea masinii ca mijloc de transport e incontestabila: iti pui lucrurile in portbagaj, te asezi la volan is mergi cu 70 km/h fara efort. Realistic vorbind, omul isi lasa masina acasa numai daca nu are incotro. In ce priveste bicicletele, cel mai bun exemplu e Olanda. Eu personal am oroare de biciclistii care se izbesc de tine la fiecare pas, pe oriunde vrei sa mergi prin oras. Ca si plus doamnelor si domnisoarelor le sta bine asezate frumos pe seaua bicicletei, insa mirosul de transpiratie strica tot... .
Postat 14 Ianuarie 2024, 10:46 de NZF
Puterea exemplului.
Directia intreprinsa e gresita, prioritizarea traficului auto. Poti sa construiesti centuri peste centuri (complete, nu doar unde permite relieful), pasaje peste pasaje: subterane sau supraterane (a nu se confunda cu viaductul care este supraelevat peste o vale), daca nu creezi premizele ca cetateanul sa lase masina acasa, sa aiba o alternativa eficienta (ca raspandire si durata), toate astea sunt sortite esecului, chestiune de timp. Situatia va fi din ce in ce mai critica pentru ca nu exista premizele unei alternative eficiente la automobil, dimpotriva, atat transportul in comun cat si alte mijloace alternative (bicicleta, mersul pe jos) au fost sacrificate pentru a prioritiza mersul cu automobilul (strazi recent reabilitate, largite, cu trotuare ingustate si fara piste de biciclete, transport in comun cu raspandire scazuta si timpi de asteptare ridicati). Din acest punct de vedere, Oradea e un non-sens al urbanismului modern, nerespectand nici un concept european de mobilitate. Sunt orase occidentale cu necesitati mai mari de trafic, care au reabiltat centuri ocolitoare ale centrului sau planuiesc sa o faca, extinzand spatiile pentru pietoni, biciclisti sau transportul in comun. Cum romanul e reticient la orice e nou, modern (chiar avantgardist), s-a preferat satisfacerea necesitatii primordiale, inept inoculate, mersul cu masina oriunde, oricand. In aceasta ordine de idei, tot ce s-a intreprins are o tenta electorala, sacrificandu-se din pacate orice perspectiva de mobilitate pe termen lung.
Postat 14 Ianuarie 2024, 10:07 de User anonimizat
Asa da
@FaBULA, in sfarsit un comentariu de la specialisti in ale scrisului. E bine, ca ridica un pic nivelul comentariilor. Din pacate, daca te uiti la istoricul articolelor ebihoreanul, comentariile sunt la nivel de scoala ajutatoare.
Postat 14 Ianuarie 2024, 09:49 de NZF
Da, am criticat.
Dar pt a atrage atenția la minusurile acestei schimbări. Nu, în nici un caz nu era mai bine înainte, dar și aici este loc de îmbunătățire. În plus, am zis în nenumărate comentarii că strategia de dezvoltare a orașului nu este cea mai bună. Prioritizare! La câte sute de străzi sunt neasfaltate, asta era prioritatea numărul unu? Sau pasajul de la gară e prioritatea? Acolo nu e aglomerație, sunt doar accidente datorită unui sens făcut prost. Mai mare traficul este la intrarea în oraș din episcopia unde se îngustează de la 2 benzi la una. Mai mare trafic este în continuare Decebal cu calea Aradului. Nu la gară e prioritatea. Foarte bine ați pomenit aglomerația din parcul Traian, cât timp o să avem părinți care opresc pe banda de circulație să-și lase copii la școală (și mai și povestesc până se despart), nu o să fie bine.
Postat 14 Ianuarie 2024, 08:58 de Vio_427
Pietonul turmentat
Profitând de faptul că Bihoreanul nu este(încă) o publicație de lucrări științifice, voi aduce câteva observații cât se poate de neacademice asupra subiectului sau mai bine zis obiectului acestui articol: 1) Decât să se bage buldozerul în Catedrală mai bine că s-a băgat buldozerul în șoseaua din ușa Catedralei. Era nicicum să ieși din biserică direct între mașini(cine nu e de acord cu mine mă-sa'i pocăită); 2) Decât să stea toată lumea blocată în Centrul Civic pentru că alții au treabă la Gojdu mai bine să stea blocați doar cei care au treabă acolo (o fi liceul ăsta buricul județului dar totuși nu e Mecca); 3)Decât să ținem Poliția Rutieră ocupată zilnic să dirijeze parcările din fața școlilor mai bine am înființa transportul elevilor cu autobuze școlare(Dacă nu se poate atunci să se înființeze Poliția Parcangie); 4)Dacă nu te grăbești să îți plătești impozitele la Primărie nu văd nici un motiv să te înghesui în traficul central. Există și alte căi de trecere spre celelalte cartiere (În nici un caz prin fața școlii Oltea Doamna, acolo te încurcă polițiștii); 5)Decât să scheunăm că avem orașul blocat mai bine am lătra la minister să deblocheze odată construcția acelei autostrăzi nenorocite, astfel încât centura orașului să fie de un real folos pentru fluidizarea traficului (Cei care se gudură pe lângă Partid n-o s-o facă în curând. Probabil, populația nu e pregatită să folosească mai multe benzi de circulație. Trebuie, mai întâi, să facă practică pe inelul lui Bolojan).
Postat 13 Ianuarie 2024, 23:49 de User anonimizat
Maikeltroll
Nu blocurile sunt de vină, numărul mașinilor a crescut, dar tu ocolești numărul mașinilor ca să dai vina indirect pe primărie. În 1990 jucam fotbal în fața blocului, acum nu găsești parcări. Parcări se fac dar nu ești mulțumit și asta înseamnă propagandă.
Postat 13 Ianuarie 2024, 22:08 de Sandu2100
Răul a fost deja făcut si nu mai poate fi reparat
Indiferent câte pasaje se vor construction, indiferent câte case se vor demola in numele "regenerării urbane", indiferent câte străzi vor fi lărgite, rezultatul este acelaşi, aglomeratie si ambuteiaje. De ce? Pentru că s-au construit prea multe blocuri in interiorul orasului si infrastructura rutieră nu a suportat si nu va suporta atâta traffic.
Postat 13 Ianuarie 2024, 21:42 de Maikeltroll
SergiuG
PNL nu e ajutat de " sistemul de alegere a primarilor (și mai nou a președinților de CJ) " ( ca o paranteză :::)) tu sigur ești de la USR ) . Problema e ca nu vezi de ce câștiga, e simplu te uiți în jur si vezi de ce câștiga, articolele sunt scrise în favoarea cetățenilor, dar dacă tu nu le vezi sa nu vrei, e doar problema ta.
Postat 13 Ianuarie 2024, 21:33 de Sandu2100
Chapeau , SergiuG
Even better than a real thing : "canalizarea din sate e o figura de stil si inseamna ca oamenii fie nu stiu sa aprecieze ce primesc, fie, in cazul nostru, se pripesc si trag concluzii gresite." - NZF. U2: " Give me one more chance And you'll be satisfied Give me two more chances You won't be denied ... You're the real thing Yeah, the real thing You're the real thing Even better than the real thing, yeah
Postat 13 Ianuarie 2024, 21:30 de excalibur
Este clar, meltenii au un prag al gândirii, prag pe care nu pot să-l depăsască
Am aşteptat ce-i drept, o scurtă perioadă să văd cum se desfăsoară traficul prin noua capodoperă, 80% dezastru(argumentele sunt de prisos).Aştept cu nerăbdare gazonul întins pe beton si ceva bâte în ghiveci(a se citi copaci).
Postat 13 Ianuarie 2024, 21:20 de Maikeltroll
Vrem sa se construiasca, dar nu vrem santiere
@Vlady72: 1.Autorul articolului nu se refera literalmente ca oamenii chiar credeau ca tot traficul din oras va fi remediat, e o figura de stil. 2.Logica e buna, pentru ca Parcul Traian e blocat la 8 dimineata de cei care isi lasa copiii la Oltea Doamna. 3. Nu toata lumea e convinsa de inutilitatea proiectului, si nu toti cei care au lucrat la acest proiect sunt hoti de bani europeni, ci mai sunt si oameni constiinciosi si seriosi intre ei. E superficial din partea cuiva sa sugereze ca toata echipa care a lucrat la proiect sunt niste mizerabili de doua parale. 4. Iarasi interpretezi gresit cuvintele autorului, canalizarea din sate e o figura de stil si inseamna ca oamenii fie nu stiu sa aprecieze ce primesc, fie, in cazul nostru, se pripesc si trag concluzii gresite. Cred ca ai inteles gresit si scopul teoretic al fondurile europene: ele sunt mai ales pentru investitiile foarte mari in infrastructura, care sa creeze conditiile pentru crestere economica, ca apoi primariile sa poate singure sa construiasca in beneficiul direct al cetateanului. Un om pripit nu va intelege niciodata beneficiile unei investitii cu asteptari de lunga durata. Spui ca acest proiect nu ar fi trecut de filtre si nu ar fi fost permis in nici o tara occidentala. Pai banuiesc ca macar ai vazut si tu ce infrastructura au orasele din occident. Oare crezi ca toate alea s-au construit fara deranj si santiere? Pai numai din santier in santier dai si acuma, pe unde se mai construieste, dar ce e construit acuma s-a construit inaite sa ne nastem noi, n-aveam cum fi acolo sa vedem mizeria, santierele si deranjul facut. Criticii vor doar lucrari mici, care sa aiba beneficii imediate pentru ei, si doar daca se poate face fara santiere si mizerie. Ca doar era bine cum era, zic ei.
Postat 13 Ianuarie 2024, 21:10 de NZF
Care contestatari, Mirceo?!
Te-ai legat de "contestatari" și în urmă cu 2-3 editoriale. De fapt, "contestatarii" reprezintă principalul subiect al editorialelor tale. Sunt curios unde îi vezi tu pe acești "contestatari", că la urne nu se văd. Partidul tău de suflet câștigă "en fanfare" alegerile locale de 16 ani încoace. Dar pe tine te roade în interior că nu există unanimitate, că mai există câțiva cetățeni care au alte păreri, contrare zeului pe care îl deservești și care îndrăznesc să se exprime pe unde pot. Stai liniștit! Cu siguranță "ai tăi" vor câștiga fără emoții și în 2024! E drept că sunt ajutați și de sistemul de alegere a primarilor (și mai nou a președinților de CJ) într-un singur tur. Apropo, în toți acești ani, de când se aplică acest sistem anti-democratic, nu îmi amintesc să fi văzut în publicația voastră un singur articol pe tema asta. Și v-am citit aproape săptămânal. Ai curajul să abordezi această temă? Aș fi fost curios ce gimnastică de echilibristică mentală ai fi aplicat pentru a justifica menținerea acestuia. Dar consiliile județene ar mai trebui desființate, cum propunea favoritul tău în precedenta legislatură? Sau acum e ok cu ele? Văd că subiectul a fost dat uitării. Mi se pare absolut incredibil cum poate să reziste pe piață o publicație care scrie mereu împotriva interesului cetățeanului și în favoarea politicului. Păcat de tine, domnule Chirilă! Te-am apreciat în anii '90, te-am citit de când scriai "Butoiul cu mămăligă", ai scris una dintre cele mai mișto piese de teatru care a fost pusă în scenă la Oradea în ultimii 22 de ani, dar ai îmbătrânit urât. Desigur, ai tot dreptul să ai opțiuni politice, dar să știi că unanimitățile nu au dus la nimic bun. Dacă nu te poți abține în a-i critica pe cei 10-20 de "contestatari" de internet (că opoziție locală oricum nu avem), mai bine te-ai retrage.
Postat 13 Ianuarie 2024, 21:07 de SergiuG
Optimism
Consternat, dupa ani si ani de grobieni lasati sa bata cimpii pe acest forum, situatia s-a schimbat: oameni inteligenti, cultivati, educati dezbat in contradictoriu. Acuma, trecind peste toleranta docila a autorului, citind parerile unora si altora, ma incearca un sentiment de deja vu. Ma tem ca aici era vorba de niste bani, multi bani, pusi cu larghete la dispozitia Orazii de catre finantatorii europeni, bani care trebuiau consumati intr-un proiect megalomanic, pe masura finantarii, iar scopul si utilitatea lucrarii devine secundara importantei unora de a comite niste facturi si altora de a semna "bun de plata". Aferim
Postat 13 Ianuarie 2024, 20:54 de excalibur
@nzf
Delirul APTOR si a postacilor e deja la cer. Gata ne comparm cu Tokio oras de 43 milioane gata, direct cu nr 1 i lume. To-ai pierdut medicamentele nzf?
Postat 13 Ianuarie 2024, 20:20 de sanduivanov
Inca un pasaj pe sub actualul pasaj
@KP in semn de incurajare ca aduci argumente coerente, fara injurii si limbaj de mahala, am urmatoarele observatii. O pietonala deasupra celei mai aglomerate artere a orasului care din pacate trece prin centrul orasului, pietonala in fata cadedralei, a cetatii, in continuarea parcului si mai departe a pietonalei de pe Alecsandri, este insasi definitia regenerarii urbane. In plus va fi si ceva spatiu verde, copacei deasupra pasajelor in locul unde inainte circulau masini. Cum se putea face asta fara sa muti traficul auto in subteran? Rabdare, se va vedea la vara cand proiectul e terminat. Apoi, afirmatia ca se puteau separa fluxurile de circulatie mai bine pe un singur nivel, cu masinile la suprafata, presupune ca masinile sa se teleporteze. Separarea fluxurilor in orasele aglomerate se face in doua feluri: prin viaducte (e.g. Tokyo) si prin pasaje subterane. Amandoua variantele elimina complet opririle la semafor sau acordarea de prioritate in giratorii. Cum viaducte prin centrul unui orasel precum Oradea nici nu se discuta, pasajele subterane sunt solutia cea buna. Oricum altfel ar fi fost facut proiectul acesta, atata vreme cat ai la dispozitie doar doua nivele, si spatiu relativ mic pentru cea mai aglomerata intersectie a orasului, proiectul ar fi avut si puncte slabe si puncte forte. Se puteau schimba prioritatile, de ex. iesirile dinspre si inspre Magheru/gara sunt acum favorizate celor dinspre si inspre Nufaru. Dar ca sa separi perfect fluxurile in locul fostei turbogiratii, era nevoie de 3 nivele suprapuse. Poate Elon Musk ne face cateva tuneluri pe dedesubtul pasajelor... . Teoretic s-ar putea completa pasajul din Piata Gojdu cu un viaduct peste... , dar nu cred sa fie vreodata cazul. In ce priveste studiul fluxului de trafic, aceste pasaje nu sunt menite a fi o solutie completa pentru traficul din zona centrala, ci sunt doar primul si cel mai important pas pentrul imbunatatirea traficului auto si pietonal din zona centrala. Era culmea sa fi anuntat edilii ca mai urmeaza vreo 15 pasaje, acum cand toata lumea e iritata de santiere. Daca separi fluxurile si faci sa se circule rapid intr-un loc, oblicatoriu vei gatui cu trafic urmatoarea intersectie care nu are fluxuri separate. Ca sa fie o solutie completa pentru toata zona, trebuie mai multe. LIKE it or not.
Postat 13 Ianuarie 2024, 20:09 de NZF
Kkp
Ha ha ha...nu ești refractar la schimbare..din multitudinea de proiecte care s au făcut,spune mi măcar unul la care nu ai fost Gica contra...
Postat 13 Ianuarie 2024, 20:01 de zorro
:::::))))))
::::::)))))
Postat 13 Ianuarie 2024, 19:48 de Sandu2100
Monstruozitate arhitecturala
Oribile. Monstruoase, crima la arhitectura orasului.
Postat 13 Ianuarie 2024, 19:44 de AlexandraCiucle
sandu cel cu buda-n curte
Orice lucrare e dezvoltare???? Mai dar tu chiar esti dus cu pluta rau de tot. Tu esti de spitalul 6, sa te inchida acolo si sa arunce cheia.
Postat 13 Ianuarie 2024, 19:01 de vasi13
sandu cel cu buda-n curte
Mai sandu, iar cu propaganda, si mai scrii si cu numele marele blue, aceeasi fraza. Mai lasa naibii propaganda, mai pune mana pe o carte, mai invata si alte cuvinte, repeti intr-una ca o moara stricata aceeasi fraza, aceleasi cuvinte. Sa combati ce spune lumea prin argumentenu stii, stii doar propaganda, prostii sa jignesti sa ataci la persoana. MA MIR CA BIHOREANUL TE MAI TOLEREAZA. nU VEZI CA ESTI UN IMPOTENT MINTAL, NU ESTI IN STARE SA PORTI O DISCUTIE CIVILIZATA. VEZI CA TE STIU PERSONAL, NU STII CINE SUNT, DAR ESTI UN NIMIC IN VIATA PRIVATA, UN RATAT. aICI TE DESCARCI DE FRUSTRARILE TALE, PRIN VIOLENTA CA OAMENII SLABI
Postat 13 Ianuarie 2024, 18:58 de vasi13
Chirila, era mai ok pt "imaginea" ta, daca stateai departe de subiectul asta
pentru ca: 1. Nu s-a asteptat si nu sustine nimeni in nici un comentariu, ca aceasta "investitie" sa rezolve toate problemele din oras, de ce sustii tampenii si esti superficial? Oamenii s-au asteptat pe buna dreptate sa se rezolve probleme de trafic din zopna centru civic-parc, atat! 2.Daca solutia ta pentru a ajunge in centru (de ex. la primarie) de pe averescu, este sa intri pe podul Dacia, Magheru, Enescu, Barou etc, atunci ai mari probleme de logica. Multumim pentru "incurajari" (vor fi si alte pasaje) 3. Sigur ca era normal sa ne zbatem sa accesam banii europeni, dar pe proiecte fezabile si utile cetatenilor. Nu inteleg ce are una cu alta. Ce vrei sa sugerezi, ca asta a fost doar asa un proiect facut sa nu "pierdem bani"? adica toata lumea e convinsa de inutilitatea lui, dar e ok, "sa nu pierdem banii de la UE" tampenia nr 3 in topul prostiilor debitate dupa revolutie 4. Incurci subiectele, superficial si dezorganizat in exprimare ca de obicei, discutam de pasaje nu de canalizari la sate 5 Oamenii moderni, spre deosebire de tine, au pretenii putin mai evoluate, spre deosebire de tine, adica isi doresc schimbarea insa in interesul comunitatii. Iar aceasta schimbare, trebuie sa vina cu sacrificii care sa fie JUSTIFICATE DE BENEFICII. Schema ta de gandire este retrograda, ramasa agatat undeva in anii 90, cand da, orice schimbare era binevenita...hai sa incercam sa evoluam putin, sa depasim complacerea asta in mediocritate si superficialitate. Te asigur ca investitii fanteziste de acest fel, nu ar fi trecut de primele filtre in nici o tara civilizata din europa occidentala
Postat 13 Ianuarie 2024, 18:03 de Vlady72
Draga PROPAGANDĂ :::::)))))
Orădenii sunt mulțumiți de aceste lucrări, cu lucrările astea cu tot Orădenii au fost civilizați in trafic nu au injurat sau claxonat, cu excepția câtorva propagandisti. Între timp propagandistii ne fac prostii pt ca VOTAM PNL, Orădenii si Bihorenii au votat pe alții mai demult si nu sa văzut nicio schimbare. Probabil mai sunt 3-4 ani de lucrări intense si apoi altele pt ca asta înseamnă dezvoltare. ORICE LUCRARE ÎNSEAMNĂ DEZVOLTARE, DAR NU SI IN CAPUL PZD SAU USR
Postat 13 Ianuarie 2024, 18:03 de Sandu2100
PERFECT CORECT !!
Aceasi postaci comenteaza intr-una la orice de modifica in Oradea , sub diverse psrudonime, aceleasi de altfel ei comenteaza intr-una ca nimic nu e bun si latra in gura mare pe comentarii dar la intalnirile Primariei cu cetatenii pentru a-si spune dorintele si parerile toti erau in concediu sau lipsesu cu desavarsire , numarai pe degete la o mana cati participanti contra erau . Asa ca e lesne de inteles slugile lui Mango sunt ca el gura mare si fapte zero
Postat 13 Ianuarie 2024, 18:01 de Mare_blue17
Chirilă, niciunul dintre contestatarii acestei lucrări nu este refractar la schimbare.
Ia la rând toate comentariile și vei vedea acest aspect. Din contră, s-au invocat critici pertinente, care motivau din plin faptul că proiectul acesta nu a rezolvat scopul, acela de a asigura complet separarea fluxurilor de circulație, respectiv cele auto de liniile de tramvai, luând în considerare facilitățile necesare circulației mijloacelor ecologice și ale pietonilor în mod deosebit. A ieșit un talmeș balmeș, pe bani prra mulți pentru rezultatul obținut. Este cel mai neprofesionist și dezlânat proiect de mobilitate făcut în Oradea, în toată istoria acestui oraș. Se pot aduce modificări și corecții, remodelarea unor trasee și fluxuri de trafic, dar asta în cadrul unei alte lucrări, care ar necesita timp, bani și răbdare din partea contribuabililor. Din punct de vedere urbanistic, acest proiect are atât de multe erori conceptuale, încât este evident că nu trebuia început, până când s-ar fi adoptat inițial un studiu de circulație cu foarte multe simulări și variabile teoretice, care să răspundă tuturor provocărilor zonei în planul amenajării spațiale și durabile a întregii zone de impact. Lucrarea acestor așa zise pasaje, care sunt de fapt niște rigole și șanțuri betonate complet inutile, este de o superficialitate crasă, dezonorantă pentru Oradea și așa-zișii ei proiectanți și edili de conjunctură. Toată lucrarea trebuia să vizeze, în cel mai bun caz, trecerea în subteran a transportului în comun, nu a autovehiculelor ... ca să corespundă tehnic și financiar demersului de regenerare urbană a acelui aliniament. Comentariile care vin să aducă laude acestui proiect sunt, în mod evident, de la niște persoane fără nicio calificare în materie.
Postat 13 Ianuarie 2024, 17:17 de KP
Dezorientatii de azi sunt expertii de maine
Cei care sunt acuma dezorientati de "gauri cu trei iesiri" tot ei vor fi aia care sa le dea altora lectii despre cum se conduce prin pasaje, peste o luna sau doua. Caci dupa ce conduci zi de zi de acasa la servici si inapoi, devii mega-expert al traseului. Ca si taximetristul in turbogiratie. In momentul in care ai numar mare de masini si oameni, orice amenajari rutiere vor presupune benzi multe de circulatie, deci complexitate mare. Daca la asta mai adaugi ca orasul e mic, loc putin, vei avea benzi multe ce trebuie schimbate din scurt. De aici "harababura" pana ce oamenii invata. Partea buna e ca ambuteiajele de la orele de varf sunt facute in special de localnici, insa tot ei localnicii, cu timpul, devin experti in traficul local. Sunt perspective ca situatia in jurul pasajelor sa se imbunatateasca substantial.
Postat 13 Ianuarie 2024, 16:46 de NZF
Proiectul pasajului e scump și prost gândit
Au intors orașul cu susu-n jos pentru un grande kakados.
Postat 13 Ianuarie 2024, 16:45 de Pepe
Să nu se schimbe nimic, că va fi de mântuială!
Asta trebuia sa fie titlul articolului. Romanul e pe principiul "bine ca s-a facut", cum s-a facut nu conteaza... Tot ce s-a facut in ultimii ani o fost de mantuiala dar ce conteaza, ca arata bine din drona si pe instagram, dar la detalii si logica se cam pierde tot... La fel o aplaudat lumea si cand au "renovat" Ciuperca, si vezi acuma cum arata tot. La fel cu piata unirii, unde nu exista o singura piatra care sa nu fie crapata deja. Drumurile nou asfaltate care deja au gropi si canalizarile refacute in zona horea, care dau pe afara la fiecare ploaie mica... despre ce vorbim? PS: poza din articol e misto, arata ce bine au gandit sectiunea respectiva din pasaj...
Postat 13 Ianuarie 2024, 16:34 de cristianteofil
Da sigur
Unii zic ca in epoca de aur era mai bine dar cui ?? Acuma s a schimbat circulatia numai putem circula .Ca este o ora mai aglomerat circulatia n ui mai e de folos n ui bun.Mult mai fluid circulatia ca inainte nu ai trecere de pieton la fiecare 50 m Au vrut sa largeasca strada Avram Iancu s au opus nu demolam nimic atunci ? Exista tramvaie autobuze vor fii si masini zburatoare sa reducem aglomeratia
Postat 13 Ianuarie 2024, 16:31 de Otello
Si unde e progresul?
Tot atat timp dreza o ruta in jurul pasajele ca inainte, si la ore de varf si la ore normale. Deci nu a rezoltvat nimic, doar ca a distrus toata zona, arat oribil din exterior, si arunci 45 milioane euro, cand puteai asfalta cele 300 de strazi ramase ca la sat din oras. Asta e mentalitatea de taranoi a celor ce conduc orasul, ei stau intr-o cocina de casa dar de le dai bani isi cumpara repede BMW , asa e si mentalitea lui Bolojan.. Sa bagi 3 miliarde euro in oras si sa nu aduca nimic bani ca profit, sa nu simta nimic locuitorii in nivel de trai, doar sa le mai si maresti taxele. Dar multi postaci si adulatori aptor vad doar betonul ca inseamna nivel de trai. Mentalitatea rusilor din era sovietica ca dezvoltarea inseamna cate tone a produs industria, tone de beto, tone de fier. Si China face orase intregi, mii de blocuri si stau goale iar populatia de abia le ajung banii pentru mancare.
Postat 13 Ianuarie 2024, 16:26 de sanduivanov
Cine nu e cu noi, e impotriva noastra
Nu ma bag, nu ma pricep, o opinie de la distanta: Daca le-am facut, le-om folosi, asa cum sunt. S-au le-om imbunatati, cumva. Mai ales ca nu-s la noi pe factura. Dar nu sunt de acord cu sugestia subliminala ca toata aceasta "bucurie" sa vina la pachet si cu obligatia de a spala niste morti...Sorry
Postat 13 Ianuarie 2024, 15:31 de excalibur
Canalizare in sate?
"UE ne dă bani pentru a trage canalizarea la sate" Eu stau in municipiul Oradea si nu am canalizare... Despre ce vorbim?!
Postat 13 Ianuarie 2024, 15:27 de Levente80
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5814 RON
  • 1 EUR = 4.9747 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON