Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat vineri că au fost semnate toate contractele pentru electrificarea căii ferate Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, o investiție finanțată din bani europeni, prin PNRR, în valoare de 9,36 miliarde de lei, fără TVA.
„Toate contractele pentru electrificarea magistralei de Cale Ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - finanțate prin PNRR - sunt, de acum, semnate! CFR Infrastructură a semnat un nou contract cu o valoare de 1,61 miliarde de lei (fără TVA)!”, a scris, pe Facebook, Grindeanu.
Noul contract se referă la sectorul Cluj Napoca - Arghireș și a fost semnat cu asocierea RailWorks, formată din firmele SC Arcada Company SA și SC Alstom Transport SA. Asocierea va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe întreaga secțiune în lungime de 30,41 km, se arată pe site-ul CFR.
„Asocierea de constructori români și francezi trebuie să finalizeze lucrările, pe cei 30,41 de km, în 42 de luni (6 luni proiectare și 36 de luni execuția lucrărilor)”, a precizat și Grindeanu.
În total, vor fi modernizați 166,2 kilometri de cale ferată pe ruta Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, lucrările fiind împărțite în patru tronsoane: lotul 1 Cluj Napoca – Aghireș, lotul 2 Aghireș – Poieni, lotul 3 Poieni – Aleșd și lotul 4 Aleșd – Episcopia Bihor.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.