Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru o porțiune a lotului 3 din proiectul de reabilitare și electrificare a căii ferate pe ruta Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor.
Lotul al treilea este delimitat de localitățile Poieni (județul Cluj) și Aleșd (județul Bihor), având o lungime de 52,7 kilometri, însă autorizarea emisă zilele trecute de Ministerul Transporturilor vizează doar o porțiune din Bihor, de pe raza UAT-urilor Vadu Crișului, Măgești și Aștileu, adică circa 15 kilometri.
Contractul pentru proiectare și execuție a lotului Poieni - Aleșd a fost semnat încă din toamna anului 2022 cu o asociere formată din constructori din Spania și Turcia, FCC - Gulermak, potrivit Economedia.ro, pentru suma de 2,1 miliarde lei, asigurată prin PNRR. Acel contract prevedea o perioadă de șase luni pentru proiectare și 36 pentru execuție.
Întregul traseu de la Cluj și până la ieșirea din țară prin Episcopia Bihor a fost împărțit în patru loturi.
Economedia.ro amintește că, în luna ianuarie a acestui an, Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire și pentru lotul 1 (Cluj-Aghireș), pe lotul al doilea (Agrhireș - Poieni) asocierea Alstrom - Arcada lucrează deja cu autorizație completă, în timp ce pentru lotul al patrulea (Aleșd - frontiera cu Ungaria), Webuild va preda proiectul tehnic pentru aprobare.
Lucrările la calea ferată au întrerupt circulația trenurilor pe ruta Cluj-Napoca - Oradea, acestea fiind înlocuite cu autocare.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.