URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
31 Decembrie 2023, 12:44

S-a deschis circulația prin pasajele din centrul Oradiei. Primii șoferi care le-au încercat au claxonat ca la nuntă (FOTO/VIDEO)

S-a deschis circulația prin pasajele din centrul Oradiei. Primii șoferi care le-au încercat au claxonat ca la nuntă (FOTO/VIDEO) (sursa foto: Facebook / Florin Birta. credit foto: Arany Jozsef)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Pasajele din centrul Oradiei, din piețele Gojdu și Cetate, au fost date în folosință, așa cum era stabilit, duminică, la ora prânzului, în prezența primarului Florin Birta, iar mai mulți șoferi le-au și testat imediat. De asemenea, momentul deschiderii circulației a adunat și alți curioși, care doar au privit cum se desfășoară traficul prin noile pasaje. 

La ora 12, mașina Poliției Rutiere care bloca intrarea în pasajul de la capătul Podului Dacia s-a dat la o parte. „Circulați!”, le-a făcut semn din mână polițistul șoferilor care așteptau deschiderea pasajelor. 

Primii șoferi care au încercat rețeaua de pasaje au salutat investiția claxonând ca la nuntă.

Investiție de circa 118 milioane de lei, pasajele au fost deschise fără tăieri de panglică. Primarul a urmărit pornirea traficului de pe platoul pietonal amenajat în cadrul acestei investiții în fața Catedralei Ortodoxe, alături de peste 100 de orădeni, aceștia filmând cu telefoanele momentul trecerii primelor mașini. Apoi, mulți dintre ei s-au fotografiat cu edilul Florin Birta, pe care l-au felicitat pentru reușită. 

„Foarte mulți orădeni mi-au spus în septembrie, octombrie, când aici erau șanțuri, că nu cred că vom reuși să terminăm la timp. Sunt foarte mulțumit că putem da pasajele în folosință. A fost meritul constructorilor”, a declarat pentru BIHOREANUL Florin Birta. „Va dura puțin ca orădenii să se obișnuiască, dar se va circula mult mai bine decât înainte”, a adăugat edilul.

La eveniment a mai participat city managerul Mihai Jurca, precum și reprezentanți ai constructorilor, în frunte cu Cristian Erbașu, care deține Construcții Erbașu, și cu Călin Roman, director al filialei transilvănene a companiei.

(sursa foto: Facebook / Florin Birta. credit foto: Arany Jozsef)

Așa cum BIHOREANUL a scris, pasajele sunt menite să îmbunătățească traficul într-o zonă a orașului unde se întâlnesc multe rute de circulație. Chiar dacă pasajele au fost date în folosință, lucrarea nu este finalizată, căci, în primăvară, mai urmează lucrări de amenajare peisagistică şi cele de finisaje, de la consolidarea de balustrade până la tencuirea stâlpilor care susţin pasajele.


Cum se circulă prin pasaje. Prezentarea făcută de Primăria Oradea pentru șoferi:

Direcția Nufărul - Pod Dacia - B-dul Magheru: 

- menținere pe direcția înainte, cu traversarea succesivă a pasajului de la Piața Cetate, a pasajului din dreptul Catedralei Ortodoxe și a pasajului din dreptul Poliției Rutieră. 

Direcția Nufărul - Cantemir - Centru: 

- nu se va intra prin pasaje; 
- în dreptul blocului Cicero, înainte de pasajul de la Piața Cetate va fi preselectată banda dreaptă, cu intrare pe rampa ce urcă prin dreapta pasajului; 
- ulterior, deasupra pasajului, se va vira spre stânga, în dreptul Pieței agroalimentare Cetate; 
- traseul către Centru va fi continuat prin intrarea în sensul giratoriu proaspăt amenajat în intersecția Pieței Cetate cu străzile Evreilor Deportați, Mihail Kogălniceanu și B-dul Cantemir.

Direcția Nufărul - Centrul Civic - Calea Clujului: 

- va fi păstrată direcția înainte, prin pasajul de la Piața Cetate, prin pasaj Catedrala Ortodoxă și imediat preselecție banda dreaptă, spre Calea Clujului.

Direcția B-dul Magheru - Nufărul: 

- menținerea pe direcția înainte, prin coborâre de pe Pod Dacia și direcția înainte, către Nufărul - Cantemir, trecând prin trei pasaje (Parc 1 Decembrie, Catedrala Ortodoxă, Piața Cetate).

Direcția B-dul Magheru - Pod Dacia - Centru: 

Varianta 1: 

- coborâre de pe Pod Dacia și imediat viraj dreapta spre Aleea Gojdu, pe malul Crișului;

Varianta 2: 

- coborâre de pe Podul Dacia și viraj dreapta pe varianta străzilor Cele Trei Crișului - Independenței, fără intrare în pasaje, către str. Mihai Viteazul - Piața Unirii - Piața Ferdinand;

Varianta 3:
 
- coborâre de pe Pod Dacia pe direcția înainte, cu intrare în pasajul de lângă colțul Parcului 1 Decembrie (pe sub liniile de tramvai), apoi preselecție banda dreaptă, intrare în pasajul Catedrala Ortodoxă și viraj dreapta, prin pasaj, către strada Parcul 1 Decembrie.

Direcția B-dul Magheru - Calea Clujului: 

- coborâre de pe Podul Dacia și viraj dreapta pe varianta străzilor Cele Trei Crișului - Independenței, fără intrare în pasaje, și ulterior viraj stânga, la colțul Parcului 1 Decembrie, spre direcția Căii Clujului, cu acordarea de prioritate pentru tramvai.

Direcția Dragoș Vodă - Averescu - B-dul Magheru: 

- preselecție bandă de circulație spre dreapta, pe direcția Pod Dacia - Magheru. 

Direcția Dragoș Vodă - Averescu - Centru: 

- menținere pe direcția înainte, cu intrare în pasajul din dreptul Podului Dacia, apoi traversarea pasajelor de la Parcul 1 Decembrie, respectiv Catedrala Ortodoxă și viraj la dreapta, prin pasaj, spre strada Parcul 1 Decembrie. 

Direcția Dragoș Vodă - Averescu - Cantemir - Nufărul: 

- menținere pe direcția înainte, cu intrare succesivă în pasajele din dreptul Podului Dacia - Parc 1 Decembrie - Catedrala Ortodoxă - Piața Cetate și intrarea pe B-dul Cantemir - Nufărul.  

Direcția Centru - Nufărul: 

- traseul strada Traian Moșoiu - strada Parc 1 Decembrie - viraj dreapta prin pasajul de la colțul Parcului 1 Decembrie, pe sub liniile de tramvai, și ulterior, pe breteaua de circulație special amenajată, cu sens unic până la sensul giratoriu de la intersecția străzilor Mihail Kogălniceanu, Evreilor Deportați și B-dul Nufărul - Cantemir. 

Direcția Centru - B-dul Magheru:

- fără intrare în pasaje, din direcția străzii Independenței, cu acordare de prioritate tramvaiului, la colțul Parcului 1 Decembrie și viraj stânga către Podul Dacia, prin breteaua rutieră amenajată special în acest scop.   

Direcția Centru - Calea Clujului: 

- fără intrare în pasaje, din direcția străzii Independenței, cu acordare de prioritate tramvaiului, la colțul Parcului 1 Decembrie și menținerea direcției înainte, către Calea Clujului.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
14 Comentarii
@Petre93
Corect, nu rezolva domneste tot. Daca te uiti pe comentariile mele de cand au fost randarile 3d nici atunci nu credeam ca le va rezolva pe toate insa ce rezolva e directia principala, traseul tramvaielor si legatura pietonala cu catedrala/cetatea care nu exista fiindca bulevardul ala era fluviu. Deci astea sunt 3 chestii care nu erau inainte si s-au rezolvat. Celelalte nu 4 ci probabil 14 diferite alte directii sunt unele la fel de 'bune' ca inainte, altele mai incalcite iar una sau 2 sirecii chiar mai aiurea care probabil muta inghesuieli in alte intersectii. Si mai sunt multe baiuri, nu ai de ce sa pui linie intrerupta la cicero la electrica, incurci traficul. Si altele. Dar si in jurul cetatii s-au deschis o gramada de noi posibilitati de circulatie. Per total eu zic ca e bine ca au incheiat partea functionala chiar mai repede decat propus, nu e grotesc, au rezolvat cele 3 chestii principale fara sa afecteze masiv celelalte directii. Cum zicea cineva pt masini e cu 2-3 minute mai rapid ca turbogiratia. Nu pare mult dar la miile de masini care trec pe acolo e totusi considerabil. Vom vedea saptamanile si lunile urmatoare cum sta treaba, de astupat sigur nu mai astupa nimeni.
Postat 01 Ianuarie 2024, 13:36 de nihil
@Petre93
Cu referire la postarea ta "Am vorbit odata cu cineva de la rutiera..." cum ca nu se sincronizeaza semafoarele ca sa nu se circule cu viteza, daca e reala faza, e cea mai cretin mod de a rezolva problema vitezei. Vrei sa impui o viteza mai redusa? 40km/h, de exemplu? Foarte simplu: sincronizezi semafoarele astfel incat sa ai unda verde doar daca circuli cu o viteza de pana in acei 40 km/h si faci acest lucru cunoscut prin panouri de afisaj. Traficul se va regla de la sine. Vei prefera sa mergi cu 40, dar sa prinzi totul pe verde, decat sa mergi cu 50 si sa te opresti la fiecare semafor. Nu mai tin minte in ce oras din Romania am vazut acest stil de semaforizare. Pe fiecare stalp era afisat un text de genul "semafoare sincronizate pt. circulatia cu viteza X". Foarte civilizat. In fine, inclin totusi sa sper ca raspunsul respectiv n-a venit de la un politai care vorbea serios. Altfel se cheama ca e bezna in mintile celor de la Politia rutiera...
Postat 01 Ianuarie 2024, 02:35 de Musti
Se circulă dar nu-i finalizată încă lucrarea până în mai-iunie, ceea de înseamnă că toți banii se plătesc de către contribuabilii orădeni.
Asta nu ar fi o problemă dacă lucrarea ar fi utilă. Dar nu este. Din contră, e cea mai inutilă dintre toate ingineriile imobiliare ale ultimilor 15 ani de liberalism autohton. O tâmpenie fără niciun rost practic. Iar cel mai nostim a fost un reprezentant ISU Bihor, prezent tangențial la această "inaugurare" și care îmi spunea, din colțul gurii că ... "aviz prealabil de funcționare și apoi autorizație ISU nu va vedea proiectul acesta prea curând". L-am întrebat de ce ... și mi-a răspuns că "știe primăria de toate cele trei condiții obligatorii pe care nu le va îndeplini" și că "ar trebui mulți bani încă pentru refacerile de la trecerile dintre rampele de coborâre și aliniamentul de la sol". Cu alte cuvinte, este o panaramă de proiect, prost gândit și completamente inutil". În schimb, avem pasaje rutiere pe care să le arătăm din dronă când facem campanie electorală pe banii cetățenilor ignoranți sau păcăliți.
Postat 31 Decembrie 2023, 16:57 de KP
Vai de capul lor... Dar și de noi...
1.Cine vine de pe Averescu spre Primărie (cu direcție în continuare Ioșia și Ioșia Nord) intră în pasaj și iese pe 1 Decembrie lângă pizzeria Retro, apoi la colț cu Mihai Viteazu virează la dreapta și după Făt frumos stânga în continuare... REȚINEȚI!!!... porțiunea 1 Decembrie /Mihai Viteazu și până la Făt frumos!!!! 2 Cine vine dinspre Nufărul, Cantemir, Muntele găina să meargă tot spre Primărie (Ioșia și Ioșia Nord sau Decebal) prin fața B. C. R. virează stânga și ajunge prin spate la Billa pe Kogălniceanu, Mihai Viteazu și dă pe 1 Decembrie până la colț la Făt frumos și apoi stânga în continuare.... REȚINEȚI!!!... tot porțiunea 1 Decembrie între Mihai Viteazu și Făt frumos.... 3 Cine vine dinspre Ioșia (pe Iuliu Maniu sau Tudor Vladimirescu) și vrea spre Clujului, trebuie să ajungă pe Traian Moșoiu și la colț cu Mihai Viteazu face stânga și imediat dreapta la Făt frumos spre Clujului... REȚINEȚI!!!!... Mihai Viteazu /Traian Moșoiu până la 1 Decembrie /Independenței sau Făt frumos, cum e cunoscut... TOATĂ AGLOMERAȚIA SE VA MUTA PE 1 DECEMBRIE între Mihai Viteazu și Făt frumos!!! Segment cu o singură bandă ce trebuie să preia traficul dinspre 3 - 4 trasee cu valori bune de trafic!!!! Oare cum au gândit proiectanții împreună cu edilii variante cu decongestionarea traficului???? Mutând aglomerația cu câteva sute de metri mai încolo??????..... Aaaaa..... Mai trebuie un pasaj la Făt frumos..... :))) :(((
Postat 31 Decembrie 2023, 16:40 de Taxi-driver
@mr_right & Petre93
Daca politistii au mintit scuzati gasit un astfel de raspuns pentru culoarul verde, sa-i invitam pe cei din orasele mari europene sa invete de la ai nostrii, ca-s..... . N.B. Culoarul/linia verde functioneaza la 50km/h asta pentru cei ce stiu ce e asta.
Postat 31 Decembrie 2023, 16:34 de Christa
alooo
Aloooooo sunt niste cofraje ramase pe acolo, le-a uitat cineva? sau nu e treaba gata? Gata lucrarea, e preluata? Merg eu sa le iau de acolo. Cred ca le-au uitat acolo sau nu mai au nevoie de ele. Hai ca glumeam....sper ca s-a prins ideea!!!
Postat 31 Decembrie 2023, 16:29 de Christa
Petre93 aka adi13 aka Maikeltroll
Am observat ca ai iesit din sedinta USR SLUGA PZD, ai schimbat tonul de propagandă::::)))
Postat 31 Decembrie 2023, 15:48 de Sandu2100
@SANDU2100/DROP
Hopa si sandu cu cele 3 cuvinte ce le stie, propaganda, PSD, si muriti de ciuda. Postacul platit de aptor, care repeta excat aceleasi fraze la infinit, ca cei de pe facebook, care nu au poza la profil repeta exact ce ne spune postacul PNL. sandu
Postat 31 Decembrie 2023, 15:44 de Petre93
nihil
Bravo. E ok pe o singura directie, din 4 posibile, restul de 3 nu conteaza. Exact ca noile pasaje de pe Tudor ce vor duce traficul direct de pe autostrada taman in piata Unirii fara posibilitatea de viraj stanga, numai inainte. Hai sa bagam tot traficul in piata Unirii, cand alte orase incearca sa elimine traficul din zonele centrale. Noi facem pasaje care sa te duca numai pe singura directie, axa taranilor Gara-Nufaru, e fix traseul taranilor ce nu stau in Oradea, si se vede ca tocmai ei conduc si orasul
Postat 31 Decembrie 2023, 15:42 de Petre93
Propaganda asta :::::::)))))) nu mai are vlagă
Bă HATERILOR, unde sunteți, iar aveti ședință la partid ::::))))) vă scrie Dehelean alta rimă de propagandă
Postat 31 Decembrie 2023, 15:40 de Sandu2100
E ok.
Am fost pe acolo, cel putin pe linia principala e ok. nu m-am bagat pe intrari si iesiri dar categoric trebuie sa stii de unde incepi si unde vei iesi daca ai alta directie decat inainte. Bine ca l-au terminat, sper sa se regleze traficul.
Postat 31 Decembrie 2023, 14:53 de nihil
@mr_right
Am vorbit odata cu cineva de la rutiera pe subiectul de ce nu se coreleaza semafoarele. Si mi-a spus ca intentionat se fac asa , sa le tot prinzipe rosu e ca sa nu se circule cu viteza prin oras. Deci ii doare undeva de poluare, ca parca daca ar fi corelate la 50 la ora nu ar fi bine. Dar asa e cand seful comisiei circulatie Dragos Marcel nu are permis de conducere. Deci scopul e sa stai la fiecare rosu
Postat 31 Decembrie 2023, 14:22 de Petre93
Iar Independendei, sunteti varza!
Si din nou jurnalistii confunda strada 1 Decembrie cu Independentei. Independentei nu are nici o legatura cu traficul din zona. Dar si Birta si jurnalistii sunt niste habarnisti, slugi care scriu ce li se dicteaza de niste habarnistii mai mai. Dragi jurnalisti portiunea de langa parc de la Gojdu spre magazinul Fat Frumos , e str 1 Decembrie, Independentei e doar unde e parcarea subterana. Habar nu aveti de orasul in care traiti, sau mimati ca traiti
Postat 31 Decembrie 2023, 14:20 de Petre93
sync the green light
Acum mai trebuie doar sa sincronizeze semafoarele din capat Nufarul pana la gara si putem vorbi de un coluar de mobilitate. Daca vii de la lotus si prinzi rosu la intersectia cu Meiului, le prinzi toate pe rosu pana la gara.
Postat 31 Decembrie 2023, 12:54 de mr_right
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON