Trei ONG-uri din Oradea - CAPDD, Ecotop și Aqua Crisius - cer Primăriei Oradea să renunțe la proiectul pentru lărgirea străzilor Armatei Române, Universității, Ceyrat, Thurzo Sandor și Atelierelor. Asociațiile arată că soluțiile propuse de această investiție nu vor rezolva actualele probleme de trafic.
„Solicităm Primăriei Municipiului Oradea retragerea proiectului „Lărgirea străzilor Armatei Române, Universității, Ceyrat, Thurzo Sandor și Atelierelor”. Soluțiile propuse prin acest proiect nu rezolvă problemele actuale de trafic, caracterizate prin blocaje și aglomerări temporare în anumite puncte și intervale orare. Dimpotrivă, implementarea proiectului poate genera probleme noi, a căror remediere va necesita investiții suplimentare”, se arată în scrisoarea deschisă.
Va fi aglomerat!
ONG-iștii invocă studiul de trafic pe care BIHOREANUL l-a prezentat, în exclusivitate, în ediția din această săptămână, și arată că traficul în zonă se va aglomera, cu tot cu lărgirea străzilor.
„Studiul de trafic realizat menționează clar: „Conform calculelor traficului de perspectivă, în următorii 15 ani se va atinge capacitatea maximă și pe celelalte străzi”. Astfel, soluția nu este lărgirea străzilor, construirea de pasaje noi sau sensuri giratorii ca soluții punctuale, acestea fiind ineficiente și nu fac decât să aducă cheltuieli suplimentare și disconfort”, arată asociațiile.
Ecologiștii invocă și exemplul pasajului Vladimirescu cu Decebal, unde ca urmare a acestei investiții, Primăria va face și o girație pe strada Tudor Vladimirescu, din centrul istoric al orașului. „Aceasta implică demolarea unor case și modificarea aspectului străzii, un preț ridicat care nu ar fi fost necesar dacă ar fi existat o abordare planificată și integrată a traficului”, arată autorii scrisorii deschise.
Trebuie o strategie
Aceștia cer ca Primăria să aibă o viziune pe termen lung, proiectată pe 15-20 de ani, care să se bazeze pe o documentație solidă.
„Considerăm necesară elaborarea unui studiu integrat, un masterplan privind traficul urban, transportul public, transportul cu biciclete și alte mijloace alternative. Un astfel de document trebuie să fie o prioritate pentru administrația publică locală, înainte de inițierea oricăror proiecte punctuale de dezvoltare. Fără un masterplan și o abordare unitară, lărgirea unor artere nu va rezolva problemele de trafic pe termen lung. Chiar și după extinderea anumitor sectoare, traficul va continua să fie blocat în zonele rămase înguste, perpetuând astfel disfuncționalitățile și aglomerația”, au mai transmis asociațiile.
BIHOREANUL a dezvăluit, în această săptămână, că studiul de trafic comandat de Primărie pentru această investiție conține date false, ceea ce pune utilitatea proiectului sub semnul întrebării. Detalii, în articolul: „Au făcut-o lată! Lărgirea străzilor Armatei Române și Universității din Oradea se bazează pe un studiu de trafic mincinos și incomplet (FOTO)”
Citește scrisoarea deschisă a asociațiilor:
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.