URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În sfârșit, Primăria se apucă de proiectarea reabilitării și extinderii Stadionului Tineretului. Vreme de mulți ani baza sportivă a rămas la stadiul anilor 70, doar că ceva mai dărăpănată. De altfel, multe obiective au căzut pradă, în toată țara, lipsei de bani sau nepăsării, pentru că patrimoniul aparține diverselor ministere incapabile să acceseze fonduri europene.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
12 Noiembrie 2024, 14:35

Renunțați la investiție! Trei asociații din Oradea cer Primăriei să retragă proiectul de lărgire a străzilor din zona Universității

Renunțați la investiție! Trei asociații din Oradea cer Primăriei să retragă proiectul de lărgire a străzilor din zona Universității Lărgirea străzilor va duce la dispariția locurilor de parcare de pe străzile Armatei Române și Universității
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Trei ONG-uri din Oradea - CAPDD, Ecotop și Aqua Crisius - cer Primăriei Oradea să renunțe la proiectul pentru lărgirea străzilor Armatei Române, Universității, Ceyrat, Thurzo Sandor și Atelierelor. Asociațiile arată că soluțiile propuse de această investiție nu vor rezolva actualele probleme de trafic.

„Solicităm Primăriei Municipiului Oradea retragerea proiectului „Lărgirea străzilor Armatei Române, Universității, Ceyrat, Thurzo Sandor și Atelierelor”. Soluțiile propuse prin acest proiect nu rezolvă problemele actuale de trafic, caracterizate prin blocaje și aglomerări temporare în anumite puncte și intervale orare. Dimpotrivă, implementarea proiectului poate genera probleme noi, a căror remediere va necesita investiții suplimentare”, se arată în scrisoarea deschisă.

Va fi aglomerat!

ONG-iștii invocă studiul de trafic pe care BIHOREANUL l-a prezentat, în exclusivitate, în ediția din această săptămână, și arată că traficul în zonă se va aglomera, cu tot cu lărgirea străzilor.

„Studiul de trafic realizat menționează clar: „Conform calculelor traficului de perspectivă, în următorii 15 ani se va atinge capacitatea maximă și pe celelalte străzi”. Astfel, soluția nu este lărgirea străzilor, construirea de pasaje noi sau sensuri giratorii ca soluții punctuale, acestea fiind ineficiente și nu fac decât să aducă cheltuieli suplimentare și disconfort”, arată asociațiile.

Ecologiștii invocă și exemplul pasajului Vladimirescu cu Decebal, unde ca urmare a acestei investiții, Primăria va face și o girație pe strada Tudor Vladimirescu, din centrul istoric al orașului. „Aceasta implică demolarea unor case și modificarea aspectului străzii, un preț ridicat care nu ar fi fost necesar dacă ar fi existat o abordare planificată și integrată a traficului”, arată autorii scrisorii deschise.

Trebuie o strategie

Aceștia cer ca Primăria să aibă o viziune pe termen lung, proiectată pe 15-20 de ani, care să se bazeze pe o documentație solidă.

„Considerăm necesară elaborarea unui studiu integrat, un masterplan privind traficul urban, transportul public, transportul cu biciclete și alte mijloace alternative. Un astfel de document trebuie să fie o prioritate pentru administrația publică locală, înainte de inițierea oricăror proiecte punctuale de dezvoltare. Fără un masterplan și o abordare unitară, lărgirea unor artere nu va rezolva problemele de trafic pe termen lung. Chiar și după extinderea anumitor sectoare, traficul va continua să fie blocat în zonele rămase înguste, perpetuând astfel disfuncționalitățile și aglomerația”, au mai transmis asociațiile.

BIHOREANUL a dezvăluit, în această săptămână, că studiul de trafic comandat de Primărie pentru această investiție conține date false, ceea ce pune utilitatea proiectului sub semnul întrebării. Detalii, în articolul: „Au făcut-o lată! Lărgirea străzilor Armatei Române și Universității din Oradea se bazează pe un studiu de trafic mincinos și incomplet (FOTO)

Citește scrisoarea deschisă a asociațiilor:

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
16 Comentarii
vasi/adi13 și alte conturi de PROPAGANDĂ
Prostule, Cocoșule a venit seful Grindeanu la Oradea Mare sa vadă dezvoltarea lui Bolojan și Birta ::::::)))))) dezvoltare pe care nici tu, nici el nu o aveți în CAP :::::::))))) până la următoarea vizita a lui PSD in Oradea o sa fi in lesă ::::::::))))) HAM-HAM de aici ::::::::)))))
Postat 13 Noiembrie 2024, 20:21 de Sandu2100
sandu cel cu buda-n curte
Ce raspunsuri de retardat are popa sandu2100, ca Teodosie, biserica are numai unu si unu, si PNl numai unu si unu, de asta partidul e la 1-3 %, asai sandule? E buna pomana de la APTOR, manci si tu o zama, apoi intinzi mana la donatii de la enoriasi, si aici iti exprimi frustrarile ca n-ai o femeie
Postat 13 Noiembrie 2024, 19:44 de vasi13
daaa
le place ca o nunta la romales , daca n-ai lautari multi la concurenta ..., bataii si furat muiese , graitori si ...aia mui nunta (a se citi n-are contestatari gen aia de scarbici de la hopozitie aparent , si mucinici vrajitori verzi si alte culori ..) o sa fie bine ca in centru ..
Postat 13 Noiembrie 2024, 10:13 de jinei
Un cetatean a discuta cu el si va dau resultatul
Al doilea lucru, am intrebat de extinderea liniei de tramvai. Problema este ca, cu cat crestem infrastructura rutiera mai mult cu atat o sa avem mai multe masini. Dansul mi a spus ca un klm de linie de tramvai costa in jur la un milion de euro fiind proiect atractiv doar prin finantare de la U.E., iar in irmatorii 5 ani doar linie de tram-tren va fi in dezvoltare. I am spus ca turistic si istoric Oradea a fost orasul Tramvaiului dar dansul a fost mai convins ca reteaua rutiera este mai buna. Ce doresc sa subliniez. Orasul se extinde, dar incep sa devina o dezvoltare haotica care va necesita detinerea unui autoturism. Cartierele ce se vor dezvolta ar avea o conectivitate mai buna prin extinderea retelei de tramvai. Postat 10 Noiembrie 2024, 21:35 de IonutV 30 6 Raporteaza
Postat 13 Noiembrie 2024, 05:33 de Piranda
Despotul Birtinezul!
Putem sa argumentam cum vrem, putem sa ne revoltam cit vrem, poutemface petitii cit vrem, nimic nu va fi vazut. Birtinezul si scrumatul si betonul face o unitate patologica. De aici nu se scapa, numai daca ne scapam de ei.
Postat 13 Noiembrie 2024, 05:16 de Piranda
Nişte ţӑrani....
... ne arata cum trebuie sa procedam. Doar ca organizarea unui referendum se loveste de cancerul penal, cu metastaze la toate nivelurile ad-tiei locale/judetene! Nevotandu-i la parlamentare/prezidentiale, ii lovim unde-i doare cel mai tare, la ,,legitimitate" si implicit ii punem cu botul pe labe si pe plan local. Parchetarii, nimic, n-aud, nu citesc?! https://ziare.com/referendum/comuna-mures-blocuri-1905595
Postat 13 Noiembrie 2024, 04:29 de pinonel
Musti
Ai mai sus un articol că primăria Oradea face campusuri la universitate, fără acordul lui BODOG PZD, poate semnezi si acolo ::::::)))))) ca doară nu-ți e rușine sa semnezi :::::::)))))) său poate alea sunt făcute de firmele de casă PSD :::::::)))))
Postat 13 Noiembrie 2024, 00:27 de Sandu2100
Musti
Te caută Sabau, Mang, Tilică, sau Madar ::::::)))) să semnezi :::::::))))))
Postat 13 Noiembrie 2024, 00:24 de Sandu2100
Unde semnez...
...aceasta scrisoare? Sa fim mai multi.
Postat 12 Noiembrie 2024, 22:16 de Musti
Hoppmester
Încă rezolvat problema, dar sa vezi ce fain o sa fie pe viitor, când no sa mai trebuiască lărgire pe trafi infernal.
Postat 12 Noiembrie 2024, 21:57 de Sandu2100
Mestesugarilor
Nici strada Mestesugarilor dupa largire nu a rezolvat nici o problema de trafic, doar a mutat aglomeratia in captul strazilor...in schimb a devenit o artera pe care nimeni, nu respecta viteza. Ar fi interesant intr-o buna zi un echipaj radar in strada. Cred ca ar fi minutul si permisul suspendat.
Postat 12 Noiembrie 2024, 20:46 de Hoppmester
:::::))))))
Ce ai făcut PSD , scoți ONG-rile in stradă ::::::::)))))))
Postat 12 Noiembrie 2024, 18:23 de Sandu2100
@robert
De-acord ca nu imi aduc frigiderul acasa pe bicicleta! Dar singura mobilitate nu e cu masina. Nu sunt inca 100% convins cu pasaj la intersectia cu AvramIancu/EvreiDeportati/ParcBalcescu, poti sta 1 minut la semafor, dar daca ma conving, maxim acceptabil e ca pasajul sa fie pe directia strazii Evreilor Deportati(si eventual MateiBasarab), nicidecum pasaj inspre Avram Iancu! @Birta: macar de imagine publica, du-te la primarie odata cu bicicleta, nu doar cu masina. Stiu ca e distanta mai lunga decat naveta lui Bolojan din centru civic, dar da-o 14 de imagine, defapt chiar cred ca isi va schimba perspectiva si va simpatiza altfel cu biciclistii. Si exercitiul asta trebuie sa il faca toti cei din primarie din echipele de trafic, drumuri, pasaje, urbanism. "Saptamana altfel"
Postat 12 Noiembrie 2024, 16:26 de unu
..................
Pai care e sursa blocajelor pe Armatei Romane? Intersecția de la parcul Bălcescu! Până când acolo treaba e semaforizată mașinile vor face coada la roșu acum pe două benzi in viitor (dc fac lățirea pe 4 benzi) probabil un pasaj in acea intersecție pe linia centru-universitate ar rezolva 100% zona fara latirea drumului.Ecologistii ne vor pe toți pe bicicleta,nici așa nu se poate.Un pasaj acolo ar avea impact minim asupra mediului și maxim pt fluidizare poate chiar dublat de unul pietonal ca pe Decebal ar facilita și mersul pe jos sau cu bicicleta intr-o zona azi deloc prietenosa pt pietoni.Altfel despre studii de trafic am văzut exemplul Meșteșugarilor care a fost lățit la 4 benzi si unde în timp ce pe Onestilor se circulă bara la bara de la Penny până pe Calea Aradului dc treci pe Meșteșugarilor numeri de regulă maxim 5-6 masini pe tot bulevardul chiar și la ore mai aglomerate.
Postat 12 Noiembrie 2024, 15:45 de Robert
Felicitari ecologistilor, sustin total pozitia si argumentele lor!
E nevoie de studii de trafic făcute cu seriozitate, care sa ia in calcul trafic pedestru si alternativ(ciclo trotineta), si transport public (stirea de azi ca face parcare la Mobiversal). Pasajul Vladimirescu e o decizie gresita care necesita noi reparatii si carpeli. Pauza la noi largiri diferite de ce e deja inclus in planul de mobilitate urbana, pana cand facem un plan de mobilitate integrat la municipal or metropolitan nou, actual, serios. Singura diferanta e ca eu sint de oarere pe termen lung ca facem un bulevard inel urban de centura concentric, pe Seleusului-Meiului-Atelierelor-Ceyrat-Islazului-Blajovici-Onestilor-Fagului si sa largime Evreilor Deportati. Nu taiati cu asa mare usurinta copaci maturi, pretuiti si protejati aliniamentele verzi si umbra, nu le mai considerati primele care pot fi eliminate!..ca fac mai mult ptr a combate efectul de dom urban de caldura decat afecteaza toate masinile pe benzina din toata europa asta CoDoiu global! Ecologisti realisti si pragmatici, asa merita si sponzorizari de la partidele de opozitie sa poata face campanie sa promoveze limitarea deviatiilor, in contrapondere, si din partea companiilor oradene!
Postat 12 Noiembrie 2024, 15:07 de unu
Scrisoare deschisa
Solicităm Primăriei Municipiului Oradea retragerea... Dragilor, pentru orice proiect maret, primaria organizeaza dezbateri publice, face studii de impact, nu e nevoie sa gindim noi pentru ei...
Postat 12 Noiembrie 2024, 14:41 de excalibur
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8595 RON
  • 1 EUR = 4.9766 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON