URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De curând, prin zona Beiușului au apărut lupii, alți protejați, un fel de pensionari speciali ai regnului animal. Mănâncă vaci, porci, ba chiar și câinii care au curajul să-i latre. Aici treaba este și mai încurcată. Lupii sunt protejați și de ecologiști, dar și de votanții suveraniștilor, dacă aduc adeverință că sunt lupi dacici.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
17 Iunie 2023, 08:58

Primul „acoperiș”: Constructorii au turnat primul tronson de planşeu peste pasajele din Piaţa Gojdu din Oradea (FOTO / VIDEO)

Primul „acoperiș”: Constructorii au turnat primul tronson de planşeu peste pasajele din Piaţa Gojdu din Oradea (FOTO / VIDEO) foto: Primăria Oradea
Primul „acoperiș”: Constructorii au turnat primul tronson de planşeu peste pasajele din Piaţa Gojdu din Oradea (FOTO / VIDEO) foto: Primăria Oradea
Primul „acoperiș”: Constructorii au turnat primul tronson de planşeu peste pasajele din Piaţa Gojdu din Oradea (FOTO / VIDEO) foto: Primăria Oradea
Primul „acoperiș”: Constructorii au turnat primul tronson de planşeu peste pasajele din Piaţa Gojdu din Oradea (FOTO / VIDEO) foto: Primăria Oradea
Primul „acoperiș”: Constructorii au turnat primul tronson de planşeu peste pasajele din Piaţa Gojdu din Oradea (FOTO / VIDEO) foto: Primăria Oradea
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Constructorii au turnat vineri primul tronson de planşeu peste două dintre cele cinci pasaje subterane din Piaţa Emanuil Gojdu, situate în actuala „turbogiraţie”.

Primul "acoperiş"!

"În această dimineaţă a început turnarea primului tronson al planşeelor de la pasajele 3 şi 4 din Piaţa Gojdu, operaţiunea urmând să fie gata în cursul zilei de azi. Urmează să fie finalizată armarea celui de-al doilea tronson al acestor planşee, după care în cursul săptămânii viitoare va fi turnat şi acesta", a transmis Primăria, vineri, printr-un comunicat de presă.

După cum BIHOREANUL a mai scris, construcţia pasajelor din fostul centru civic are un grad de realizare de 50%.

În prezent constructorii armează pereţii pasajelor 3 şi 4 care vor fi acoperite săptămâna viitoare precum şi a pasajelor 1 (din faţa Catedralei Ortodoxe "Învierea Domnului") şi 2 (dinspre Calea Clujului).

Potrivit comunicatului Primăriei, în prezent "se lucrează la armarea bazinelor de retenţie (n.r. dinspre pasajul 1), urmând ca şi acestea să fie turnate în cursul săptămânii viitoare".

De asemenea, "se execută reţeaua pluvială la pasajul 1 şi sistematizarea rutieră pe Calea Clujului, respectiv pe strada Mareşal A. Averescu".

Şantier contra-cronometru

Lucrările de construire a celor cinci pasaje subterane din Piaţa Gojdu, principala cauză a deranjului din traficul orădean, se desfăşoară sub presiunea timpului.

Municipalitatea este obligată să le încheie înainte de sfârşitul anului pentru a le putea deconta înainte de închiderea actualului ciclu de finanţare europeană.

Finanţarea europeană reprezintă 98% din valoarea cheltuielilor eligibile, iar lucrările care nu se vor termina la timp vor trebui finanţate din banii orădenilor.

Valoarea lucrărilor este de peste 85 milioane de lei fără TVA, iar durata de execuţie, potrivit contractului, este de 24 de luni.

În ciuda acestui fapt, având în vedere circumstanţele, constructorii şi-au asumat închiderea lucrărilor în luna decembrie.

Lucrările la cele 5 pasaje au fost atribuite prin licitaţie unei asocieri de firme conduse de Freyrom, din care fac parte Construcţii Erbaşu SA, Leko Construct SRL, Metabet CF SA şi Procons Group, și sunt finanțate prin Programul Operaţional Regional 2014 - 2020.

Filmare cu drona: Primăria Oradea

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
14 Comentarii
Si turbogiratia promitea pacurgerea in 10 secunde, asa zicea Bolojan
Pasaje cu o banda, cele de acces in pasajul principal. Oare zgarcenia sa fie ieftin, sau prostia ca au fost proiectate de directorii din primarie care nu au permis de conducere. Mai vad comentarii de genul ca ce de se strica masina, pai bai desteptilor, la un pasaj cu o banda daca se strica masina , oare ce se intampla, nu se blocheaza? Unde plm mai vezi pasaje cu banda in lume?
Postat 19 Iunie 2023, 19:47 de Mihaita
@poiu
Inainte interventiile tale erau bine scrise si la obiect. Acum, parca scrie unul cu nevoi emotionale nesatisfacute, incarcat de frustrare si venin.
Postat 19 Iunie 2023, 18:21 de Neutryno
Ii doare pe unii capul ca se strică mașinile in tunel ::::)))))
Defapt e invidia din ei.
Postat 19 Iunie 2023, 14:46 de Sandu2100
Partea de sens unic dinspre Averescu...
Mi se pare cam îngustă! E și în curbă... O să fie problemă cu autobuzele care trec pe acolo. Nu era mare lucru să o facă jumate de metru mai lată... Cât despre clip... Îmi miroase a promovare electorală. S-a lucrat la clip. Este și promovare pe fb... Noroc că vin alegerile la anu, că dacă nu, nu se apucau probabil nici de modernizat atâtea străzi...
Postat 18 Iunie 2023, 23:39 de Vio_427
@poiu
Calm, pasajele in marea majoritate vor fi un sant fara acoperis, mai mult de 100 m nu va fi acoperit. Nu trebuie filtre si ce spui tu.
Postat 18 Iunie 2023, 07:30 de adi13
@fakesandu
Pai la coaja ta de masina probabil ca nu ai functie de purificare a aerului, nu? Daca nu ai, mai bine las-o la remat sau da-o la vreun dealer pe 2500 de lei, si de banii aia iei o bicicleta cat de cat decenta. Da când mergeai cu coajba in alte tari si intrai in vreun tunel (ipotetic vorbind, nu ai fost cu ea mai nicaieri asa mai departe iar de intrat nu intri tu, esti tunelul) nu te deranja, ci beleai ochii si ziceai "waaaa, ce infrastructura au astia" sau pe limbaj de ... "Ai sa-mi f*t una, ce idee cu santu pe sub blocuri". Sa stii și tu, masinile ai filtru de habitaclu fix de aia, apoi masini si din 2013 stiu care au purificarea aerului, nu vorbim de ionizare sau alte chestii avansate, CleanAir, AirCare, autorecirculare, FineDust Indicators, samd. Deci schimba gioarsa, fuguta la banca da nu la ocska apoi ci la vreun dealer.
Postat 18 Iunie 2023, 06:52 de poiu
Semafoare inteligente
"Fraierii" ăia de olandezi au randament cu ele, la noi nu sunt rentabile, oare de ce!?
Postat 17 Iunie 2023, 22:23 de Maikeltroll
Inca .....
Inca nici nu s a dat in folosinta deja plangeti Dati voi o idee cum sa rezolve circulatia in zona Ar trebui introdus iarasi sistemul ala cu numerele de par si impar atunci ar fii mai putine masine
Postat 17 Iunie 2023, 19:58 de Otello
Ștuică
Da pontoanele pentru pescuit când se montează?
Postat 17 Iunie 2023, 17:32 de Jianu
@Mihӑiţӑ
Intr-adevar, are o mare vulnerabilitate: existenta unei singure benzi pe sens! Sa speram ca nu vom avea episoade gen Pasajul Unirii! Iar daca vom avea, asta e, vom avea ce am votat... Uitam de la mana pana la gura, am uitat de Dealul Ciuperca, de Pasajul Magheru, de centurile cȃrpite si rӑs-cȃrpite si tot un kkt a iesit, de intersectia de la Emanuel, de...
Postat 17 Iunie 2023, 14:40 de pinonel
Ciudat pasaj
Toate intrarile si iesirile din pasaj , bulevard au doar o banda. Inainte orice intrare in axa principala avea 2 benzi. O sa vedem la final cat de eficient va fi, oricum doar o banda in caz ca se strica o masina, o tamponare ceva, nu mai poti ocoli si se blocheaza tot
Postat 17 Iunie 2023, 14:20 de Mihaita
@Sandu2101
Gica contra, ce bine le stii tu pe toate. Focar de poluare. Poate n-ar trebui sa intri in tunel cu conserva ta de beamveu dizel din 1995. Ai putea salva niste vieti ale unor soferi care nu-ti vor ingurgita gazele de esapament. Dar sunt absolut sigur ca vei folosi si tu aceste pasaje. Ma mir ca n-ai zis nimic de bolovan, betoane si alte tampenii. Si ca planseul ar trebui turnat din balegar amestecat cu paie. Ca la tine acasa.
Postat 17 Iunie 2023, 11:22 de Biggie
Feliciana Bolojan
Într-adevăr o lucrare buna pentru Oradea.
Postat 17 Iunie 2023, 10:45 de adi13_
Aceasta e cea mai inutila lucrare din Oradea, din ultimii 122 de ani.
Bani multi, dati pe o investitie fara relevanta si care isi va arata minusurile inca din primul an de exploatare. Focar de poluare pentru soferii care vor ingurgita in habitaclu toate noxele adunate in tunel, aglomeratie de trafic mai mare decat circulatia de suprafata si blocaje la eventuale accidente si ploi cu potential de inundatii.
Postat 17 Iunie 2023, 09:48 de Sandu2101
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8595 RON
  • 1 EUR = 4.9766 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON