URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 03 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De curând, prin zona Beiușului au apărut lupii, alți protejați, un fel de pensionari speciali ai regnului animal. Mănâncă vaci, porci, ba chiar și câinii care au curajul să-i latre. Aici treaba este și mai încurcată. Lupii sunt protejați și de ecologiști, dar și de votanții suveraniștilor, dacă aduc adeverință că sunt lupi dacici.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
27 Septembrie 2024, 11:30

Primăria Oradea insistă să dărâme trei clădiri pentru amenajarea unui drum între Bulevardul Decebal şi strada Oneştilor (FOTO)

Primăria Oradea insistă să dărâme trei clădiri pentru amenajarea unui drum între Bulevardul Decebal şi strada Oneştilor (FOTO) text foto: Primăria Oradea nu renunță la demolarea clădirilor de lângă benizăria OMV din Bulevardul Decebal pentru a putea realiza nouă legătură cu strada Oneștilor.

Primăria Oradea nu renunţă la proiectul său de realizare a străpungerii din strada Simion Bărnuţiu care va asigura legătura dintre Bulevardul Decebal şi strada Oneştilor.

Un proiect desfiinţat în instanţă...

Proiectul, lansat încă din anul 2019, a fost blocat până acum în procesele intentate municipalităţii orădene de proprietarii celor trei clădiri din calea viitorului drum.

Lungă de aproape jumătate de kilometru, viitoarea cale de legătură dintre Bulevardul Decebal şi strada Oneştilor ar urma să treacă peste amplasamentul unei case de locuit şi a unui atelier auto de lângă benzinăria OMV din Bulevardul Decebal precum şi a unei hale industriale situată în strada Simion Bărnuţiu în zona blocurilor Ared.

După cum BIHOREANUL a mai scris, în februarie 2022, Curtea de Apel Oradea a desfiinţat, cu sentinţă definitivă, Hotărârea de Consiliu Local din anul 2019 care prevedea prelungirea străzii Simion Bărnuţiu cu exproprierea celor trei imobile.

La acea dată primarul Florin Birta spunea că municipalitatea va relua proiectul, dar fără afectarea clădirilor din calea viitorului drum.

"Vom merge pe varianta pe care ne-a lăsat-o instanţa, şi anume amenajarea unui drum cu sens unic care să iasă în Bulevardul Decebal printre service şi benzinărie, dar fără acea lărgire (n.r. a tramei stradale care să impună demolarea celor două clădiri)", declara în februarie 2022 Florin Birta BIHOREANULUI. Acum, însă, primarul s-a răzgândit...

"Vindeţi sau vă expropriem?"

În conferinţa de presă care a precedat şedinţa de joi a Consiliului Local, primarul Florin Birta a spus că municipalitatea orădeană nu va renunţa la demolarea clădirilor din calea viitorului drum de legătură.

"Proprietarii service-ului auto au câştigat procesul pentru că la acea vreme Primăria Oradea nu avea la baza HCL-ului studiile urbanistice necesare pentru a realiza această investiţie. După ce am luat la cunoştinţă de hotărârea instanţei am iniţiat un Plan Urbanistic Zonal care a fost dezbătut şi aprobat în Consiliul Local, aşa că avem toate studiile urbanistice pentru a merge mai departe cu acest proiect", a spus Birta.

Inițial, municipalitatea va încerca să intre în proprietatea imobilelor din calea viitorului drum de legătură „cu binişorul”. "După procedura pe care am statuat-o, Primăria va încerca să cumpere acele imobile, la fel ca în cazul clădirilor din zona Decebal (n.r. care intrau în trama pasajului subteran acum în construcţie), nu să facă exproprieri", a spus Birta.

Însă, în cazul în care nu se va cădea la înţelegere cu proprietarii clădirilor, vor fi aplicate măsuri „de forță”. "Dacă nu vom ajunge la o înţelegere, vom uza de dreptul de a expropria acele imobile", a declarat Birta.

Cu execuţie în 4 luni

Conform HCL-ului adoptat joi - cu votul consilierilor PNL şi PSD, în timp ce reprezentanţii UDMR s-au abţinut -, investiţia în amenajarea viitorului drum se ridică la 16 milioane lei cu TVA inclus.

Suma include contravaloarea celor trei clădiri care urmează să fie cumpărate sau expropriate, precum şi a terenurilor pe care va trece drumul şi nu sunt încă în proprietatea oraşului.

Termenul de execuţie a investiţiei, care ar putea demara anul viitor, este de 4 luni.

Viitorul drum de legătură dintre Bulevardul Decebal şi strada Oneştilor va avea două "braţe". Primul braţ, cu o lungime de circa 110 metri, va face legătura cu strada William Shakespeare pe amplasamentul străzii deja existente.

Cel de-al doilea braţ, lung de 450 metri, va înainta pe lângă benzinăria OMV către strada Oneştilor pe un drum, cândva industrial, care străbate spaţiul viran din urma fostelor întreprinderi comuniste Sinteza şi Înfrăţirea.

Drumul, cu câte o bandă pe sens, va avea o lăţime a carosabilului de 7 metri, şi va avea pe margine câte un trotuar şi o pistă pentru biciclete de câte 2 metri. De-a lungul şoselei va fi amenajată şi o fâşie de spaţiu verde.

Pentru degrevarea străzii Oneştilor

Potrivit primarului Florin Birta, investiţia în viitoarea străpungere este menită să degreveze traficul auto de pe strada Oneştilor. Aici, inclusiv în afara orelor de vârf, şirul de maşini se întinde începând de la intersecţia cu Calea Aradului până la cea cu strada Sfântul Apostol Andrei pentru că atât şoseaua din strada Oneştilor cât şi podul Sovata au o singură bandă pe sensul de mers.

În perspectiva finalizării viitorului pasaj subteran care se construieşte de-a lungul străzii Tudor Vladimirescu, programată pentru anul viitor, după realizarea viitorului drum de legătură şoferii vor putea ajunge mai uşor pe Bulevardul Decebal, care are câte două benzi pe sens şi unde este de aşteptat ca traficul auto să fie mult mai fluid.

Vezi aici Hotărârea Consiliului Local Oradea privind prelungirea străzii Simion Bărnuțiu din Bulevardul Decebal până în strada Oneștilor:

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
@unu
Aveti dreptate cu dependenta de masina!!! In plus Cind aproape deloc nu este transport public. Cit despre inconjurare ce sa mai vorbim. Ati vazut piata mare ce dezastru? Ati vazut ce slalom tribuie sa faci cu bagaje Pina la tramwai unde astepti 30-45 minute dupa unul.
Postat 28 Septembrie 2024, 16:11 de Piranda
Mai rămâne în picioare doar "Furpile" ...
... de unde edilii orădeni își vor putea cumpăra panglica inaugurală, foarfeca și funia.
Postat 28 Septembrie 2024, 13:32 de KP
@excalibur
Am ajuns aici cu largul concurs, dezinteresat, evident, al unui inginer pripasit pe aici. Cum, necum, a ajuns in parlament. L-a rasplatit pe binefacator, birtinezul, promovand o modificare ticaloasa a legii 33/1994 (prin legea 255/2010) pt exproprierea pt utilitate publica. Pe scurt: esti deposedat de bunul tau INAINTE ca un judecator sa se pronunte. Banii sunt depusi intr-un cont, ii iei, bine, nu-i iei, iar e bine, imobilul l-ai pierdut. https://costas-negru.ro/despagubirea-in-cazul-exproprierii-pentru-cauza-de-utilitate-publica/
Postat 28 Septembrie 2024, 11:33 de pinonel
în cazul în care nu se va cădea la înţelegere cu proprietarii clădirilor, vor fi aplicate măsuri „de forță”. "Dacă nu vom ajunge la o înţelegere, vom uza de dreptul de a expropria acele imobile", a declarat Birta.
E greu de inteles cum am ajuns la aceste forme de abuz. Aceasta tagma bugetara, administratii locale si centrale, de mina cu tagma judiciara, vin si te scot in strada din casa parinteasca. Somnul ratiunii naste monstri. Felicitari votantilor la locale, succes la urmatoarele alegeri generale si prezidentiale. Bravo!
Postat 28 Septembrie 2024, 09:34 de excalibur
OMW "pe aici nu se trece"
normal, propietatea privata si firmele mici (in comparatie cu omw) nu au nici o putere chiar si cu sentinta judecatoreasca. Proprietatea privata a ajuns sa fie o falsa impresie ca esti proprietar cu drepturi cand defapt pe legea exproprierii statul ii stapan si singutul tau drept ii SA PLATESTI IMPOZIT!!!
Postat 28 Septembrie 2024, 08:56 de CalinPopescu
pare un esec intersectia asta. Idea de la baza e buna, strapungerea si conectarea strazilor merita facuta. Dar proiectul tehnic nu se putea ajusta cu 2-3 metri?!
poate nu stiu toate detaliile, dar de ce nu se face drumul ca sa fie Simion Barnutiu tot drept pana in Decebal? de ce sa mai ai inca o curba la intersectia cu W.Shakespeare? Decat sa demolezi 3 case cu etaj ptr motiv ca ai nevoie de 4 metri din camera de la strada, sa adaugi inca o banda, nu mai bine expropriezi spatiul verde de la peco OMV si din spatiul viran pe care Lotus nu a construit nimic?!? In prea multe locuri in oras se darama cladiri intregi construite, investitii private, ca era nevoie de 1,5m din cladire, si se face spatiu ptr mareata masina, iar restul cladirii demolate ramane spatiu pierdut, nefolosit. Ne vom trezi mai dependenti de masina ca distantele din oras vor fi prea mari pentru pietoni, care trebuie sa ocoleasca giratorii, pasaje si altele.
Postat 27 Septembrie 2024, 19:23 de unu
alinm
stii care e necazul? făcând atat de multa reclama orașului, pe banii nostri, orice om se crede la Viena, nu la Bucale… toate aceste preturi la proprietati sunt exact ca si preturile la parcare (a se citi extrem de mari). deci, omul cere pentru ca avem noi românii o vorba care spune ca nu e prost cel care cere, e prost cel care da. necazul e ca cel care dă, o face din banii mei si mai mult, o face din banii pe care nu ii are dar ma indatoreaza. cum era cu puie monta ca ne indatoreaza pana la 1000 de generatii viitoare si toate focile ieseau in strada? aaa… ala era de la ciuma rosie si era rau, astia is de la penelei si is taaaare buni
Postat 27 Septembrie 2024, 16:16 de denis
E normal
Din cauza lipsei acelei legaturi traficul este sugrumat in zona Onestilor / Barcaului / Vladimirescu. Imobilele de expropriat sunt niste fosile de hale / case care oricum ingreuneaza traficul in zona OMV. E normal sa se negocieze cu proprietarii si sa le ofere preturile pietei, daca nu, expropriat. Nu poti sa tii un oras in loc pentru 1-2 proprietare care te santajeaza cu preturi de vanzare de Bucuresti.
Postat 27 Septembrie 2024, 13:37 de alinm
Anchetat urgent pentru RISIPIREA BANULUI PUBLIC
O dată ce există o Hotărâre Judecătorească, exact pe EXPROPRIERILE acelor imobile, tu reprezentat al autorității nu poți să plătești SF, sau să investești alți bani publici pentru ceva ce este definitiv. Adică cheltuirea banului public inutil pentru ideile voastre crețe. Este suficient să ducă hotărârea și să invoce art. 430 din C. Proc. Civ. Deci nu se poate face absolut nici o investiție, luând în calcul acel teren = NULE, decât dacă ai achiziționat anterior IMOBILUL de la acele persoane pe câți bani vor ei. Tu nu mai poți să EXPROPRIEZI. În caz contrar chiar dacă faci blat cu judecătorii locali la CEDO o iei în freză și plătești cât nu face toată investiția. Deci DANA intră pe fir și bagă zurbagii la zdup și aruncă cheia. Că aștia au luat-o rău pe arătură cu ABUZUL.
Postat 27 Septembrie 2024, 12:59 de Impaciuitorul
El crede că FORȚA este cu el ???
Dacă forța va fi din nou cu ei și vom scăpa definitiv de acești IMPERTINENȚI abuzivi !!! ALO DANA, chiar nu te interesează deloc, că nu se dorește RESPECTAREA HOTĂRÂRILOR JUDECĂTOREȘTI de niște funcționărași abuzivi ??? Pe acest principiu orice hotărâre, se poate ataca. E bine de știut și asta.
Postat 27 Septembrie 2024, 12:25 de Impaciuitorul
Birtinezule, est leu cu pulenii si miel cu cei tari!
Daca le-ati dat chimistilor cca 550 (cinci sute cincizeci!) de euro pt un mp in cazul aleii/gangului dintre Independentei si Vasile Alecsandri, desfa punga si pt astia! Fa-le o oferta generoasa, nu uita ca nu dai din jebul tau sau al ma-tii, dai din banii nostri!
Postat 27 Septembrie 2024, 12:15 de pinonel
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7959 RON
  • 1 EUR = 4.9767 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON