URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 27 OCTOMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Bihorul nu stă grozav cu conectivitatea. Autostrada zace în nelucrare de 20 de ani și, deși tronsoanele din județ sunt licitate și atribuite, încă nu s-a dat ordinul de începere a lucrărilor, pentru că Guvernul nu mai are nicio lețcaie.
Zic şi eu
Adrian Cris
Afirmația ar putea să pară scandaloasă, însă chiar cred - și încerc să și argumentez - că bihorenii, cel puțin, au cu cine vota. Da, ofertele de candidaturi, și pentru Parlament, și pentru Președinție, sunt pestrițe tare, dar însăși varietatea lor face imposibil ca alegătorilor să nu le fie pe plac una sau alta dintre ele.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine vă gândiți să votați pentru funcția de președinte al României dintre numeroșii candidați?











De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
24 Octombrie 2024, 22:35

Primăria Oradea cumpără cu 1,3 milioane euro două case, pentru a face loc unui sens giratoriu la intersecția Vladimirescu - Plevnei (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea cumpără cu 1,3 milioane de euro două case situate la intersecţia străzilor Plevnei şi Tudor Vladimirescu, pentru a face loc unui sens giratoriu.

14 din 15 spaţii imobiliare

Municipalitatea orădeană urmează să cumpere 14 spaţii imobiliare situate în cele două case din străzile Plevnei 15 şi Tudor Vladimirescu 39.

Tranzacţia a fost aprobată în cadrul şedinţei de joi a Consiliului Local Oradea, cu votul exclusiv al liberalilor, în timp ce reprezentanţii PSD şi UDMR au votat împotrivă.

„La una dintre şedinţele trecute am aprobat indicatorii tehnico-economici ai acestei lucrări. În culoarul de expropriere al investiţiei erau cuprinse câteva construcţii de la intersecţia străzilor Plevnei şi Tudor Vladimirescu. Aşa cum am procedat în 95% din cazuri din acest mandat, colegii de la Direcţia Patrimoniului Imobiliar i-au vizitat pe proprietarii acestor locuinţe, au făcut evaluarea spațiilor, au discutat cu proprietarii şi au căzut de acord la încheierea contractelor de vânzare – cumpărare a 14 din cele 15 imobile", a explicat primarul Florin Birta.

Edilul a declarat că orădenii au fost de acord cu preţul primit pe imobilele deţinute. „Proprietarii vor avea la dispoziţie şase luni să se mute", a adăugat Birta.

Potrivit acestuia, în afara discuţiilor a rămas, deocamdată, imobilul de la numărul 37 al străzii Tudor Vladimirescu (foto jos), al 15-lea spaţiu dintre cele de pe lista Primăriei.

„A mai rămas o singură locuinţă pentru care suntem în negocieri. Puteam să uzăm de dreptul de expropriere, dar nu am dorit. Proprietarul ne-a cerut un termen de gândire să discute cu familia", a afirmat primarul Oradiei. Reprezentanții municipalității ar urma să primească un răspuns în cursul săptămânii viitoare.

„Ar trebui să avem o documentaţie”

Modul de tranzacţionare a imobilelor - prin acordul proprietarilor, şi nu exproprierea lor - nu a temperat însă nemulţumirile opoziţiei faţă de oportunitatea acestei investiţii.

Consilierul local PSD Liviu Sabău Popa a cerut retragerea de pe ordinea de zi a materialelor referitoare la achiziţia celor 14 proprietăţi.

„Dacă ne uităm la deciziile Curţii de Apel privind intenţia de lărgire a străzilor Sucevei şi Avram Iancu (n.r. - în acel caz, locuitorii afectați, care urmau să aibă imobilele expropriate, au cerut și obținut în instanță blocarea inițiativei), vedem că suntem într-o situaţie similară. (...) Existând similitudini, ne-am putea afla în situaţia de a cumpăra cele 15 imobile pentru ca apoi să nu mai putem înainta (n.r. cu investiţia)", a susținut social-democratul.

De asemenea, pesedistul a precizat că, în absenţa unui studiu urbanistic elaborat, municipalitatea s-ar putea trezi în situaţia de a cumpăra imobilele de la orădeni fără a le putea, însă, demola. 

Consilierul local Adrian Madar şi-a susţinut colegul de partid. „Ar trebui să avem o documentaţie urbanistică de anvergură în zona construită protejată. Eu nu am regăsit foarte multe argumente de ce acel sens giratoriu trebuie amplasat acolo, şi nu în altă parte. Nu am văzut niciun studiu de trafic pe această temă", a spus pesedistul.

„Achiziţii, nu exproprieri”

Vizibil iritat de opoziţia social-democraţilor, primarul Florin Birta a argumentat că achiziţiile locuinţelor de la intersecţia străzilor Plevnei cu Tudor Vladimirescu nu au nimic în comun cu intenţia de a expropria unele locuinţe pentru lărgirea străzilor Evreilor Deportaţi şi Avram Iancu, unde municipalitatea s-a lovit de opoziţia riveranilor.

Edilul a subliniat că, în ceea ce privește viitorul sens giratoriu, proprietarii clădirilor afectate de lucrare şi-au dat deja acordul pentru aceasta. „Sunt achiziţii, nu exproprieri. Achiziţiile înseamnă că oamenii au fost consultaţi şi au fost de acord să îşi vândă acele proprietăţi pentru implementarea acelui proiect", a punctat primarul.

El a adăugat: „Nu pot fi împotriva acestui proiect (n.r. al sensului giratoriu) decât cei afectaţi de el. Nu poate veni nimeni din cartierul Nufărul sau de pe zona de dealuri a Oradiei să se opună dacă cei afectaţi nu sunt împotrivă. Nu are nicio logică". 

Un proiect de „vizibilitate”

Proiectul de amenajare a unui sens giratoriu în zona intersecţiei străzilor Plevnei şi Tudor Vladimirescu, undeva în dreptul Şcolii Gimnaziale Szacsvay Imre, a fost prezentat public de primarul Florin Birta în urmă cu o lună.

Consiliul Local Oradea a aprobat pe 29 septembrie dezafectarea imobilelor situate la numerele 15, pe strada Plevnei, respectiv 39 şi 37 pe strada Tudor Vladimirescu.

Măsura ar urma să fie luată pentru a creşte vizibilitatea în intersecția Vladimirescu - Plevnei. 

În plus, giraţia va constitui un debuşeu pentru şoferii care, venind dinspre Ioşia către zona centrală a Oradiei, prin viitorul pasaj subteran de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal, vor putea întoarce pentru a circula spre Podul Decebal.

Conform indicatorilor tehnico-economici ai lucrării, deja aprobaţi, costurile de amenajare a giraţiei sunt estimate la 12,7 milioane lei, iar termenul de execuţie a fost stabilit la trei luni.

Pentru a creşte siguranţa pietonilor, având în vedere proximitatea şcolii Szacsvay Imre, cu ocazia investiţiei, trotuarele din zonă vor fi lărgite la 3 metri şi vor fi despărțite de șosea prin spații verzi.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Oare?
La alegerile locale din 2028 va ma obține PNL peste 50%? Sunt curios și la parlamentare cum se va prezenta.
Postat 25 Octombrie 2024, 21:38 de CivisUlpianum
pacat ca e prea tarziu si pasajul de la Decebal-Vladimirescu se face, in loc sa se opreasca lucrarile acolo.
Faceti pasaj la Crisu, largiti Sucevei, faceti pasaj la Emanuel, pasaj la Gara. Sa vedem o ordine mai clara a prioritatilor si axelor ce se vor aglomerate vs strazilor ce se vor linistite.
Postat 25 Octombrie 2024, 18:32 de unu
centru. Se pare ca problema majora e pasajul de pe Decebal: intersectia Decebal-Vladimirescu trebuia rezolvata in T in 3 axe, cu un indicator de interzicere viraj stanga sau directia inainte de intrare in centru istoric.
Axa principala, bulevardul Decebal nord-sud. Apoi Vladimirescu la 4 benzi doar inspre Vest/Iosia. Interzis virajul la stanga sau interzis directia inainte, fara nici un pasaj. Si lasat sectorul din Vladimirescu de la Decebal pana in Unirii ca drum ingust, incet. Acolo sunt copii mici la scoala primara (Szacsvay Imre), si nu vrei sa transformi si sectorul ala in drum rapid, 4 benzi, trafic adus in centru, nici sa ii aduca parintii cu masina ca se tem de volumul de trafic. E bine ca primaria a facut achizitii voluntare si nu exproprieri pentru acele spatii, felicitari in privinta asta! E bun planul primariei de a crea o modalitate de intoarcere 180 dupa pasaj (insa admitem ca pasajul creaza noi probleme care necesita noi rezolvari). E si o gatuire intrarea in giratie pe directia de iesire din centru, in timp ce e drum drept si banda suplimentara in intersectie pe driectia de intrare in centru. Trebuie sa admitem ca sunt bune, necesare si strazi cu trafic lent si incet. Soferii le vor ocoli pe alte strazi mai largi, cu axe de semafoare sincronizate. Nu vrem un oras ptr masini fluente (adica trafic mult si rapid). E bine ca vrea primaria sa separe trotuarul de sosea cu spatii verzi, lipseste insa banda ciclisti (care ar putea fi pe carosabil, si sa stea masina in coada ciclistului, daca tot vrem trafic lent acolo). Chiar iau partea opozitiei si as vrea sa nu mai vad largiri de drumuri, pasaje si reconfigurari de intersectii pana cand se reactualizeaza strategie noua de mobilitate in oras! Birta greseste cand zice ca "Nu pot fi împotriva acestui proiect (n.r. al sensului giratoriu) decât cei afectaţi de el. Nu poate veni nimeni din cartierul Nufărul sau de pe zona de dealuri a Oradiei să se opună dacă cei afectaţi nu sunt împotrivă. Nu are nicio logică", chiar si eu vad deficiente, desi nu sunt afectat de exproprieri. Un alt exemplu ar fi parintii copiilor de la scoala. Ecologistii. Oradenii ce vor un oras linistit. Bolojan vorbea de pietonalizari, orasul ptr oameni. Din pacate imi pare ca Birta vrea un oras unde primeste prioritate masina. Trebuie o ideologie noua in Directia Tehnica? Incredibil ca repetam greseala de la pasajul Parcul Traian-Magheru, unde dupa ce facem pasajul realizam ca e nevoie de giratie?! Hai sa refacem planul de mobilitate, si sa vedem studii de trafic inainte de alte lucrari hei-rup, necoordonate. Nu imi place sa dau in directia asta, dar Bolojan a mers din centru civic la primarie si cu bicicleta si cu tramvaiul, iar Birta parca isi face autostrada din Sanmartin pana la primarie. Largirea repetata a drumurilor aduce mai mult trafic! Sper sa il ia Bolo pe Birta la urmatoarea sedinta de partid la o lectie de urbanism si la strategia de mobilitate aprobata initial.
Postat 25 Octombrie 2024, 18:30 de unu
Toți bat câmpii în discuții, cu niște argumente copilărești.
Este însă o problemă de fond în toate astea ... ce ține de identitatea culturală, arhitecturală și urbanistică a orașului istoric.
Postat 25 Octombrie 2024, 12:41 de KP
salut
Cred ca Birta si consilierii deja sau imbolnavit de prostie!!!
Postat 25 Octombrie 2024, 09:08 de quitiman63
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.606 RON
  • 1 EUR = 4.9733 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON