După ce, la începutul acestui an, a atras o finanțare de 20 de milioane de lei pentru 275 de insule supraterane destinate colectării separate a deșeurilor, Primăria Oradea a anunțat marți că a mai câștigat o finanțare necesară pentru alte 100 de incinte similare.
Fiecare dintre acestea vor avea 5 containere, câte unul pentru cele cinci fracții în care se colectează deșeurile: resturi menajere, biodegradabile, PET-uri și metale, hârtii și cartoane, respectiv sticle. Accesul se va face controlat, pe baza unor cartele similare celor de acces în clădiri.
Noua finanțare, atrasă de la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, este în valoare de 6,8 milioane de lei, la care Primăria va contribui cu 1,7 milioane lei. Municipalitatea a putut să suplimenteze numărul insulelor pe care le cumpără pentru că Ministerul a rămas cu bani în acest program de finanțare, prevăzut în Planul Național de Redresare și Reziliență. Achiziția insulelor o va face Ministerul, dar deocamdată nu se știe când.
„Noile containere vor fi amplasate în toate cartierele din oraș și vor fi protejate anti-vandalism, precum și împotriva accesului neautorizat, fiind dotate cu acces digitalizat pentru persoanele fizice arondate”, a transmis municipalitatea.
Fiecare dintre aceste insule va fi amplasată în cartierele de blocuri și va deservi 200 de persoane. Întrucât Oradea are în prezent peste 800 de țarcuri pentru deșeuri, este clar că cele 375 de insule inteligente vor fi insuficiente.
Primăria are în plan să caute surse de finanțare pentru restul de incinte necesare urbei.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.