URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 13 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Principala temă de campanie la alegerile locale a fost traseul Inelului Metropolitan de Nord, care pângărește zona paradisiacă din cartierul orădean Podgoria. Acum, că alegerile s-au terminat, mă gândeam că liniștea se va lăsa peste chestiune, mai ales că au intrat în consultare publică trei variante de drum. Iată, însă, că a apărut un ONG care, prin vocea unei distinse doamne, declară că locuitorii din Podgoria și cei din Oșorhei nu sunt de acord cu nici una dintre propuneri...
Zic şi eu
Adrian Cris
De-o vreme, televiziunile de știri sunt toată ziua cu Bolojan în gură. Cu cât omul tace despre sine cu mai multă încăpățânare, cu atât mai abitir îl pomenesc ceilalți...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cum vi se pare decizia municipalității de a investi 400.000 de euro într-un concert Andrea Bocelli la Oradea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum am mai arătat, la sfârșitul lunii iunie a fost publicată în Monitorul Oficial o ordonanță de urgență prin care se modifică semnificativ prevederile codului rutier. Modificări importante au fost aduse și cu privire la suspendarea dreptului de a conduce dacă fapta a fost urmărită ca infracțiune, însă procurorul a dispus clasarea cauzei, situație la care am să mă refer aici...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
10 August 2024, 20:17

Primăria Oradea a câştigat noi finanţări europene de peste 79 milioane euro (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea a câştigat, în cea de-a doua jumătate a acestei săptămâni, finanţări europene în valoare totală de peste 79 milioane euro.

Vor primi finanţare europeană!

Proiectele care vor fi finanţate vizează trei dintre cele mai mari investiţii programate de municipalitatea orădeană pentru anul 2024.

"Proiectul Coridor de mobilitate urbană Decebal - Vladimirescu, precum şi proiectele pasajelor de la Gara CFR şi Magazinul Crişul, împreună cu proiectele care prevăd achiziţia a 20 de autobuze electrice, vor fi finanţate prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027", a anunţat vineri printr-un comunicat de presă, Primăria Oradea.

Anunţul câştigării proiectelor a avut loc după ce la începutul acestei săptămâni Consiliul Local Oradea s-a întrunit în şedinţă "de îndată" pentru a aproba documentaţiile financiare ale acestor proiecte, astfel încât să se conformeze birocraţiei europene.

"Avem şanse mari să atragem finanţare europeană pentru aceste proiecte", declara, la acea dată, pentru BIHOREANUL primarul de Oradea, Florin Birta.

Valoarea totală a celor trei proiecte depăşeşte suma de 395 milioane lei, echivalentul a peste 97 milioane euro. Contribuţia nerambursabilă la aceste investiţii care vor fi cofinanţate din bugetul european va fi de 79,4 milioane lei, echivalentul a peste 42 milioane euro.

"Pasajul este în lucru"

Municipalitatea orădeană a reuşit să atragă finanţarea europeană, deşi parte din proiectele vizate sunt deja demarate şi se află în diferite faze de implementare.

Lucrările la pasajul pe sub Bulevardul Decebal, de-a lungul străzii Tudor Vladimirescu, construit de firma Freyrom pentru suma de 22,5 milioane euro, au început în sfârşitul lunii iunie odată cu instalarea vacanţei şcolare.

Şantierul se desfăşoară cu închiderea peste vară a circulaţiei auto şi a tramvaielor în zonă. Constructorul şi-a asumat faţă de municipalitate reluarea din toamnă, la începerea noului an şcolar, a circulaţiei tramvaielor.

"Pasajul este în lucru, momentan fiind foraţi 168 de piloţi dintr-un total de 278. Termenul de realizare al pasajului este de 21 de luni", a precizat Primăria Oradea.

Un proiect cu două etape

La fel, municipalitatea orădeană a făcut deja demersuri pentru realizarea viitorului coridor de mobilitate Magheru - Republicii în valoare totală de 56,9 milioane euro, investiţie care va cuprinde şi achiziţia a 20 de autobuze electrice.

Având în vedere complexitatea proiectului, acesta a fost conceput în două etape.

"În acest caz, proiectele tehnice ale pasajelor sunt finalizate, urmând să fie demarată procedura de achiziţie a acestora. Termenul de achiziţie pentru pasaje este de 22 de luni. Totodată, pentru autobuzele electrice, licitaţia publică este în curs de desfăşurare", se menţionează în comunicatul municipalităţii.

Cu tramvaiul prin subteran

Prima etapă, estimată la 27 milioane euro, vizează zona delimitată de podul Dacia până la magazinul Crişul. "Prin acest proiect se va crea o bandă dedicată pentru tramvaie şi autobuze, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecţia dintre Bulevardul Magheru, strada Republicii, strada Braşovului şi strada Louis Pasteur", a transmis Primăria Oradea.

În cadrul acestui proiect va fi reabilitată piaţeta din Bulevardul Magheru, se va moderniza infrastructura de reţele din subteran, staţiile de tramvai de la sol şi vor fi achiziţionate 10 autobuze.

Un centru intermodal în faţa gării CFR

Cea de-a doua etapă a proiectului, care vizează porţiunea de la magazinul Crişul până dincolo de staţia CFR, are o valoare estimată de 29,8 milioane euro.

"În această etapă se urmăreşte realizarea unei benzi dedicate pentru tramvai şi autobuz prin realizarea unui pasaj subteran în zona staţiei de cale ferată Gara Centrală Oradea. Astfel, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiele şi autobuzele vor circula la nivelul solului", se menţionează în comunicat.

În cadrul proiectului platoul din faţa staţiei CFR va fi transformat într-o piaţetă publică care va avea în vecinătate un centru de transport intermodal care va include transportul cu trenul, tramvaiul, autobuzul şi taxiul.

Investiţia va cuprinde şi achiziţia a încă 10 autobuze electrice.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
13 Comentarii
25-30 minute
ziceam despre piata rogerius
Postat 12 August 2024, 14:10 de florea
coridor de movilitate
cee coridoarr sunt acestea unde nu e prevazuta pista de bicicleta?mobilitate si regenerare urbana ar insemna ciclism,ca in tarile occidentle:danemarca,germania,olanda,irlanda,marea bretanie....stai in ghetoul prima nufaru,iei bicicleta si in15- 20 de.minute esti la munca pe alexandri,sau corso.stai in ghetoul prima universitatii si vrei sa iti cumperi gogosari si tzigari de contrabanda,pac pac 25-30 de minute pe bicicleta ,dai jos si din grasimea acumulata din mici cu mustar,si pastrezi aerul nepoluat in uarade.asta ar insemna regenerare urbana,nu pasajele prin care trec zilnic mii de rable auto.
Postat 12 August 2024, 14:09 de florea
@ vio427
Acum bd Dacia -Petofi cu 2 benzi vor intra in Republicii care are doar o banda., nu doua ca acum. Ca tot magheru republicii va fi cu o banda. !!!!
Postat 12 August 2024, 06:21 de sanduivanov
Un pasaj inutil ca cel de pe Borsului. Si ca mai toate
De la podul Dacia pana la Gara se va circula pe o banda, tramvaiul va fi intre borduri. Parcarile de pe Magheru se desfiinteaza , urmeaza demolari de case sa faca parcari. Plus ca acum in loc ca pietonii sa fie in subteran la fiecare colt va bloca sensul sa poata traversa.
Postat 12 August 2024, 06:19 de sanduivanov
Szaby ... ha, ha, ha.
Singur ți-ai dat cu stângu-n dreptul, făcând trimitere la cât ai lucrat tu ca să găsești un articol despre împrumuturi bancare. Credit de la BEI ... taman faza cu funia în casa spânzuratului, care crede toate aberațiile emise de tribul birtinezilor.
Postat 11 August 2024, 18:52 de KP
@KP: Stupizeniile cu care ne-ai obisnuit
In primul rand, te asigur ca numa o parte mica de oameni iti citeste comentariile. Sunt slab redactate si slab argumentate. De exemplu, eu m-am oprit la o singura fraza din prostiile tale: "În ce s-au îngropat sau se îngroapă și acum cele 750 milioane de euroi luați ca împrumuturi bancare". In 3 secunde, cu un simplu google, deja am putut sa vad prostiile care le debitezi: https://oradea.ro/stiri/primaria-oradea-in-linie-dreapta-pentru-obtinerea-unui-nou-credit-de-la-banca-europeana-de-investitii/
Postat 11 August 2024, 14:49 de Szaby_Oradea
Prioritizare. Am mai zis-o și o mai zic.
Puteam trăi și fără fițe de autobuze electrice. Și mai spun și altceva, din nou. Asta nu va rezolva problema traficului între gară și Crișul. Avem intersecția aia cu Petofi și Republicii unde două bulevarde cu 2 benzi pe sens trebuie reduse la un bulevard cu 2 benzi pe sens. N-ai cum. Chiar dacă îs bani europeni, hai să îi cheltuim cu cap!
Postat 11 August 2024, 09:15 de Vio_427
Acum să punem presiune pe Sandu și Szaby, care-s doi într-unul la cap. debilitate.
Preocuparea voastră ar trebui să fie aflatea adevărului, nu schimbarea lingurii cu polinicul când mâncați kaka. Iar adevărul e strigător la cer ... unde este miliardul de euroi cheltuiți de Oradea în ultimii 15 ani încoace, de când au început să "curgă" banii europeni prin instrumentele de aderare către România? În ce s-au îngropat sau se îngroapă și acum cele 750 milioane de euroi luați ca împrumuturi bancare și cei 250 milioane de euroi vărsați din fondurile europene așa-zis nerambursabile ?!?
Postat 11 August 2024, 08:09 de KP
Referitor la "coridorul de mobilitate" ...
... pot spune fără niciun dubiu că rste absolut necesară realizarea lucrărilor de separare a fluxurilor de circulație de la intersecția Magheru - Pasteur. Dar nu cu un pasaj subteran, având în vedere scurgerea masivă a apelor de ploaie, binevunosvută de peste 60 de ani acolo, ci cu un pasaj suprateran de forma unor "petale" giratorii care să permită toate trecerile peste linia de tramvai și circulația dinspre și către gară pe Magheru. Al doilea pasaj, cel de la gară, este absolut inutil, pentru că la nivelul acelui tronson nu există niciun ambuteiaj sau aglomerare vreodată.
Postat 11 August 2024, 08:00 de KP
Ca să nu rămână dezamăgiți fanii ...
... trebuie precizat că fondurile europene nu se alocă ca la LOTO, 6 din 49 sau alte forme de avest fel. Fondurile europene se obțin prin SELECȚIE DE PROIECTE. Mulți depun aplicații de finanțare și câteva sunt astfel evaluate încât acele proiecte urmează să fie mai apoi verificate și aprobate spre finanțare. Iar banii nu sunt gratis, ca la LOTO, ci provin din taxele și impozitele contribuabililor europeni și, în principal, ai celor din România. Din păcate, la acești bani trebuie să vină benificiarul (în speță Oradea în cazul de față), care completează la greu (30-50% din valoarea totală), în principal pentru demararea lucrărilor până la primele deconturi. Avansarea acestor sume se face de regulă din împrumuturi bancare, pentru autoritățile locale, chiar dacă au venituri proprii, acestea sunt îndreptate pentru plata salariilor funcționarilor și întreținerea curentă a orașului, mai puțin pentru acoperitea financiară necesară proiectelor. Așadar, câștigă în acest caz mai ales firmele implicate, constructorii. Și evident câștigă edilii ca imagine electorală.
Postat 11 August 2024, 07:52 de KP
@KP: aici nu ai postat inca aiurelile tale :D
Mama, ma mir ca am reusit sa comentez ceva inainte lui KP :P. Dar stiu ca nu ma va dezamagii :D.
Postat 11 August 2024, 02:35 de Szaby_Oradea
KP
No ce, zici se face in Oradea, o nu ::::)))) tot pe locul 14 suntem :::::))))) scuză-mi stilul dar nu înțeleg ce zici tu, eu la fel ca Orădenii si Bihorenii vedem realitatea, nu pe aia virtuală pe care o vezi tu ::::))))
Postat 10 August 2024, 22:09 de Sandu2100
79 milioane euro e totalul proiectelor din care...
79 milioane lei nerambursabili...asa am inteles eu...
Postat 10 August 2024, 21:11 de F90
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5156 RON
  • 1 EUR = 4.9742 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON