URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 14 MARTIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Călin Georgescu zice că ar trebui să ieșim din NATO și UE, că nu avem nevoie de fonduri europene câtă vreme îl avem pe Dumnezeu, iar unei jurnaliste din Basarabia i-a povestit despre poporul moldovean. Numai pentru asemenea vorbe, CCR ar fi îndreptățită să nu-l lase să participe la alegerile prezidențiale...
Zic şi eu
Adrian Cris
Vechea mantră a orădenilor nemulțumiți, că „Bolojan e de vină” pentru-absolut-tot, devenită memă pentru alții, s-a transformat în ultimele săptămâni, cu sens schimbat, în ditamai comandamentul național. „O problemă de securitate națională a României”, a opinat CTP-ul, potrivit căruia ar fi „un risc major de securitate” dacă, în furtuna de acum, Bolojan nu rămâne președinte sau nu devine premier.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cum priviți decizia BEC și CCR de respingere a candidaturii lui Călin Georgescu la alegerile prezidențiale?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 18 februarie 2025, Curtea Constituțională a admis, cu majoritate de voturi, o excepție de neconstituționalitate vizând un text din Codul de procedură penală ce reglementează motivele pentru recursul în casație în fața Înaltei Curți de Casație și Justiție.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
27 Septembrie 2012, 16:41

Prezentarea celui mai modern tramvai românesc i-a cam lăsat indiferenţi pe orădeni (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Evenimentul organizat joi de compania Oradea Transport Local în parteneriat cu Astra Vagoane Călători din Arad şi cu sprijinul Primăriei Oradea a fost menit să prezinte publicului noul tramvai Imperio, cea mai nouă inovaţie în materie de tehnologie pentru transportul de persoane, care a obţinut punctajul maxim la recenta expoziţie InnoTrans de la Berlin.

Lume puţină

La prezentarea Imperio oficiată joi, la ora 13, în parcarea Era Shopping Park, cea mai mare prezenţă au făcut-o angajaţii OTL, mai interesaţi decât publicul călător căruia îi era dedicat, de fapt, evenimentul. Astfel că, la momentul festival al prezentării tramvaiului au participat aproximativ 20 de curioşi.

Conferinţa de presă organizată după momentul prezentării festive a fost deschisă de viceprimarul Ovidiu Mureşan, care s-a arătat impresionat de singurul tramvai construit în România la standarde europene. "Dacă am fi avut oportunitatea aceasta acum patru ani, probabil că în Oradea ar fi circulat acum 15-20 de tramvaie Imperio, în locul celor 10 cumpărate atunci de municipalitate", a spus Mureşan, lăsând să se înţeleagă că nu exclude posibilitatea ca parcul OTL să fie extins cu Imperio, dar "asta nu într-un viitor foarte apropiat".

Garnitura expusă la Era Shopping Park până la ora 22 a fost adusă pe un trailer direct de la expoziţia InnoTrans de la Berlin, unde firma producătoare - Astra Vagoane Călători din Arad - a participat la un târg de profil. "Ne-am gândit să profităm de trecerea prin Oradea şi să ne prezentăm creaţia. Oradea e al treilea oraş unde este prezentată o garnitură a noului Imperio, după Bucureşti şi Berlin", a spus Gheorghe Sârbu, directorul general al companiei Astra Vagoane Călători Arad, care a mulţumit administraţiei orădene pentru ospitalitate.

Laude la Berlin

Directorul de marketing al companiei arădene, Cornel Negreţ, a spus că tramvaiul Imperio a cules doar laude la Berlin. "A fost cotat de specialişti ca fiind cel mai bun tramvai din expoziţie, atât din punct de vedere tehnic, cât şi al designului şi al confortului oferit călătorilor", a spus Negreţ.

Reprezentanţii Astra Arad susţin că Imperio corespunde necesităţilor de transport modern din Europa, fiind primul tramvai cu podeaua joasă complet, de la un capăt la altul. Potrivit lor, "Imperio este modern, eficient, economic şi fiabil", fiind conceput astfel încât orice defecţiune să poată fi remediată în maxim o oră.

Imperio este produs sub licenţă Siemens şi a fost lansat pe piaţa românească în 31 iulie, la Bucureşti. Modelul Imperio se fabrică la uzina din Arad, iar Imperio Eco la RATB Bucureşti. Ambele modele pot avea de la două până la şase module, sunt climatizate şi dotate cu sisteme de monitorizare video atât pentru exterior, cât şi pentru interior, şi dispun de o cutie neagră similară celor de la avioane.

E... românesc

Contribuţia Siemens la modelul Imperio este doar tracţiunea şi comanda, în timp concepţia, designul, dotările, accesorizarea şi alte elemente de construcţie sunt inovaţii ale inginerilor români.

Oficialii Astra s-au ferit să spună cât costă un Imperio, lansând doar ideea că "este cea mai ieftină ofertă, sub 2 milioane de euro". Cel care a dat răspuns precis a fost, însă, directorul OTL, Csuzi Istvan, care a confirmat că preţul unui Imperio porneşte de la 1,5 şi poate ajunge la 2,5 milioane de euro, în funcţie de dotări. În orice caz, mai puţin decât au costat tramvaiele Siemens cumpărate de municipalitatea orădeană cu patru ani în urmă.

Csuzi nu a fost totuşi foarte impresionat de cel mai modern tramvai produs în România, considerând că Siemensurile de la Oradea sunt net superioare. "Imperio este bun, fiabil, economic, dar este... românesc. Prin comparaţie cu modelul care circulă în Oradea, diferenţele sunt ca şi între un Logan şi un BMW", a declarat Csuzi Istvan pentru BIHOREANUL. Lucru cunoscut, în Oradea circulă un număr de 10 tramvaie Siemens ULF, achiziţionate de fosta administraţie locală, printr-un credit bancar, la preţul de 2,7 milioane de euro garnitura, plus TVA.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
tipic romanesc ...
ca de obicei, pentru majoritatea cetatenilor romani (adica atat romani get-beget cat si maghiari), tot ce-i de la altii sau din strainatate este muuuuuuuult mai bun decat ce-i romanesc ... a avut cineva rabdare sa vada cat de fiabil si bun este acel tramvai, inainte de a-l critica ca-i romanesc? ... din cate imi aduca aminte, chiar si Loganul este condus prin Germania, Franta, Belgia, Olanda, Italia ... oare aia nu s-au gandit ca e o masina \"made in Romania\"? ... daca bunurile facute in Romania anului 2012 nu ar fi competitive in afara tarii, oare am mai avea exporturi? ... think again !!!
Postat 28 Septembrie 2012, 09:16 de gicu
De când se entuziasmează gibonul de tramvaie noi ?
Orădenii au deja 10 tramvaie Siemens, de ultimă generaţie, similare cu cele mai noi din Viena, Zurich, Milano, etc, aşa că nu sunt interesaţi de copy-paste "made by Arad".
Postat 27 Septembrie 2012, 18:52 de MăriaPri
normal
La ora 13 majoritatea oameni\lor sunt la lucru sau in drum spre daca sunt schimbul 2 ce naiba participare vreti...
Postat 27 Septembrie 2012, 18:14 de Warpig
.
E frumos, da nu prea...
Postat 27 Septembrie 2012, 17:02 de Corsicanu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5795 RON
  • 1 EUR = 4.977 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON