URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 12 MARTIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Călin Georgescu zice că ar trebui să ieșim din NATO și UE, că nu avem nevoie de fonduri europene câtă vreme îl avem pe Dumnezeu, iar unei jurnaliste din Basarabia i-a povestit despre poporul moldovean. Numai pentru asemenea vorbe, CCR ar fi îndreptățită să nu-l lase să participe la alegerile prezidențiale...
Zic şi eu
Adrian Cris
Vechea mantră a orădenilor nemulțumiți, că „Bolojan e de vină” pentru-absolut-tot, devenită memă pentru alții, s-a transformat în ultimele săptămâni, cu sens schimbat, în ditamai comandamentul național. „O problemă de securitate națională a României”, a opinat CTP-ul, potrivit căruia ar fi „un risc major de securitate” dacă, în furtuna de acum, Bolojan nu rămâne președinte sau nu devine premier.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce vă așteptați să facă Ilie Bolojan în funcția de președinte interimar al României?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 18 februarie 2025, Curtea Constituțională a admis, cu majoritate de voturi, o excepție de neconstituționalitate vizând un text din Codul de procedură penală ce reglementează motivele pentru recursul în casație în fața Înaltei Curți de Casație și Justiție.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
11 Martie 2025, 11:11

Poșta își mută logistica din oraș la Aeroportul Oradea. Miza? Terminalul Cargo și „pariul” pe coletăria din China, de tip Temu și Shein

Poșta își mută logistica din oraș la Aeroportul Oradea. Miza? Terminalul Cargo și „pariul” pe coletăria din China, de tip Temu și Shein foto generic, arhivă BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Activitatea logistică a Oficiului Județean de Poștă Bihor, desfășurată de decenii la Oficiul Poștal nr. 2 de lângă Gara Oradea și în sediul din strada Roman Ciorogariu, s-a mutat în zona Aeroportului, a anunțat directorul general al Companiei Naționale Poșta Română, Valentin Ștefan, luni, la Oradea.

Acesta a afirmat că oficiile poștale vor rămâne în oraș, deci și „interacțiunea cu cetățenii”, dar Poșta nu mai are nevoie de o clădire de birouri în centrul orașului, în schimb mizează pe coletăria par-avion, inclusiv din China.

„Ne mutăm din ea”

Palatul Poștei din centrul Oradiei a intrat în reabilitare, dar conducerea CNPR nu vrea să păstreze clădirea pentru uzul poștal, ci s-o dea în chirie pentru alte funcțiuni, a anunțat directorul general al Companiei, Valentin Ștefan, venit luni la Oradea pentru a marca începerea lucrărilor la clădirea din strada Roman Ciorogariu.

„Indiferent ce-o să se întâmple cu această clădire (n.r. - Palatul Poștei), ne mutăm din ea, ca să nu mai avem cheltuieli de întreținere mari. Toată această infrastructură nu mai este relevantă, activitatea poștei nu se mai desfășoară în birouri, nu se mai dau telefoane, nu se mai trimit telegrame, și atunci ai nevoie nu de clădiri de birouri în mijlocul orașului, ci de spații logistice”, a spus directorul general al CNPR, Valentin Ștefan.

De notat că Palatul Poștei din strada Roman Ciorogariu are peste 10.000 mp de suprafață utilă, din care este folosită în prezent abia aproximativ 20%.

Hub local...

Directorul general a explicat că activitatea Poștei are o componentă administrativă, care se desfășoară în birouri, „unde vin documentele, se face contabilitatea”, una logistică, cu „benzi de sortare, scanări, cartarea bunurilor, vin mașinile, se încarcă, pleacă spre oficiile poștale”, și o a treia de „front office, interacțiunea cu cetățeanul”.

El a spus că în prezent Compania derulează un plan de realizare a trei huburi logistice regionale, unul pentru zona Moldova la Roman (județul Neamț), unul pentru zona de sud a țării în București, iar altul la Cluj pentru Ardeal, astfel că în Bihor va fi doar un „hub logistic local”, dar cu potențial regional, iar asta datorită aeroportului din Oradea, singurul construit după 1989 cu terminal Cargo.

... cu ochii pe coletăria din China

Fără a fi clar și explicit, directorul general al CNPR a făcut referire la un plan, până acum neanunțat public de autoritățile locale, pentru ca transportul aerian de colete din China, cu comenzi de la Temu și Shein, care în prezent se descarcă la Budapesta și pentru România, să aibă drept destinație aeroportul orădean.

„Planurile noastre pentru Oradea implică următorul lucru: într-adevăr hubul de aici va fi unul local, pentru județul Bihor, ca utilitate imediată. Dar ca potențial de dezvoltare există atât volumele de coletărie care se vămuiesc în Ungaria, cât și utilizarea aeroportului ca punct de intrare în țară a coletelor care vin din China, și din fericire aeroportul din Oradea este singurul din țară care are această latură logistică, terminalul Cargo, deci cu atât este mai important ce se va face aici”, a spus Valentin Ștefan.

Și birourile, tot la aeroport

Directorul general a precizat că „locația (n.r. – de fapt activitatea logistică) de la Gară (foto) s-a mutat deja acolo (n.r. – la aeroport), într-o hală modernă”, acest lucru întâmplându-se duminică.

El a adăugat că pe viitor același lucru se va întâmpla și cu sediul Oficiului Județean de Poștă Bihor, chiar dacă deocamdată pentru asta există doar un plan și „nu s-a luat nicio măsură concretă”.

„Poșta (n.r. – Oficiul Județean) se va muta într-o hală pe care noi o vom construi acolo (n.r. - în zona aeroportului). O hală se construiește în 6-9 luni, și provocarea noastră acum este să identificăm locația, terenul”, a spus Valentin Ștefan, fără a avansa un termen.

Oficiile poștale rămân în oraș

În ce privește activitatea poștală de „front office”, cu clienții de rând, oficialul CNPR a dat asigurări că oficiile poștale din oraș vor rămâne unde sunt.

„Nu reducem interacțiunea cu cetățeanul, din contră, vrem s-o întărim acolo unde sunt oameni care au nevoie de poștă, vrem să ne asigurăm că rămânem și facem treabă bună”, a spus directorul general al Companiei.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
sanduivanov aka vasi13
Prostule, după locale ți-ai pierdut apetitul la mințit ::::)))))
Postat 12 Martie 2025, 00:05 de Sandu2100
Daca intelegi textul, si il citesti fara sa ma urasti, ai intelege ca defapt chiar asta deplang si eu, faptul ca orasul moare in centru
...ca e plin de spatii comerciale goale (acum adaugam Palatul Postei, inca o cladire mare si curand goala), ca nu vreau ca viata orasului sa fie pe centura ci in oras!
Postat 11 Martie 2025, 16:42 de unu
@UNU, sluga Prima
Auzi sluga penelista. Ce tot lauzi un terminal cargo care incanu are nici un zbor cargo, nici macar o cursa cargo. Tot la Cluj si Timisoara vor fi, tot orasele alea au potential economic, firme mari, putere financiara. Degeaba dai din gura ca un lingau ca nu rezolvi nimic. Oradea e moarta in centru, nu are cluburi deschise noaptea in cursul saptamanii, e plin de spatii comerciale goale, iar unde a ajuns dezvoltarea totul e mort. Te lauzi cu viata pe centura, vai de capul tau. Magazine pline, ce magazine mai speriatule Lidl, Auchan, alea sunt pline si la Salonta si Alesd. Vezi ca in Cluj sunt 14 Lidl, si se mai fac inca 6 anul asta, Oradea are doar 9 Lidl. Mai vreid etalii mincinosule?
Postat 11 Martie 2025, 16:36 de sanduivanov
buna stire, interesanta situatie
Daca bine stiu, insa ar fi un terminal cargo si la Baia Mare, unde e o companie producator ptr industria aeronautica? Pacat ca toata coletaria romana este livrata la Budapesta, suntem incapabili la nivel administrativ, managerial si economic ca tara daca ajungem sa ne controleze ungurii posta, ca noi nu putem descarca marfa din avion in tara asta. Uimitor ca a fost nevoie de Bolojan si un orasel de periferie precum Oradea ca sa facem ceva ce Brasovul si Bucurestiul nu pot. Felicitari administratiei ptr reusita cu aeroportul, singurul din tara care ar putea deveni poarta de intrare a coletelor in tara, chiar ziceam in 2018 ca transportul aerian e mai ieftin decat credeam si va lua avant. Sa fim cu picioarele pe pamant, la Cluj sunt 4 companii aeriene care opereaza zboruri cargo de 7500 tone pe an (DHL, UPS, TNT). Si Timisoara are hala si 6 companii pe cargo pe 7 destinatii. E bine si ca se reabiliteaza Palatul Postei in centru, ca posta incearca sa lucreze mai eficient, nu pe 20% din spatiu, ca se pastreaza componenta de biro cu publicul in centru, si ca Posta Romana cauta sa isi deschida hub logistic regional langa aeroport, in Oradea. Insa e pacat sa mute si componenta administrativă tot la marginea orasului in zona industriala, langa aeroport. Poate ar fi ceva eficienta administrativa a companiei, nu neg, insa imi pare rau cand cladiri monument, istorice, estetice din centru, devin cladiri goale, neutilizate, abandonate desi reabilitate. Orasul are viata cand oamenii sunt acolo. Strada Republicii si pietonalele au clienti cand este trafic pedestru prin centru, nu cand toata lumea merge cu masina pe centura la centre comerciale big box.
Postat 11 Martie 2025, 13:08 de unu
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5677 RON
  • 1 EUR = 4.9772 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON