Aptitudinile cognitive ale elevilor de clase primare sunt perturbate de poluarea fonică, a dezvăluit un studiu făcut pe 2.700 de elevi din orașul spaniol Barcelona.
Cercetarea a urmărit copiii cu vârste între 7 și 10 ani în timp ce erau la școală, ca să afle impactul zgomotelor din trafic asupra dezvoltării acestora. Vârsta a fost anume aleasă pentru că este considerată critică în dezvoltarea memoriei și a capacităților de concentrare a atenției, aptitudini esențiale în procesul de învățare.
Studiul a dezvăluit că elevii expuși la niveluri ridicate de poluare fonică provocată de traficul rutier, au o dezvoltare a memoriei cu 23% mai redusă decât alți copii, care nu învață într-un ambient gălăgios.
Zgomotele reprezintă al doilea factor dăunător sănătății umane, după poluarea aerului, iar Organizația Națiunilor Unite a anunțat, în februarie, că poluarea fonică din orașe provoacă anual, doar în Europa, 12.000 de decese premature.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.