Pentru unii elevi care susţin anul acesta Bacalaureatul ghilimelele sunt puse ca să "ştii tu, ca cititor, că n-a zis asta autorul", iar rolul verbelor la imperfect este "să ne arate că lumea asta chiar e imperfectă, poţi să faci tu bine cât poţi, să te duci la biserică, să-ţi faci temele, să nu minţi şi tot de calcă maşina sau faci cancer". Şi "nu putem avea imagini poetice, pentru că textul nu e cu fotografii".
Potrivit stirileprotv.ro, nici măcar melodia "Mă-ta are cratimă" n-a reuşit să-i facă pe elevii români să înţeleagă sensul cratimei. Ei cred că "rolul cratimei este de a ajuta, de a uşura deplasarea, mersul pe jos...".
Alţi absolvenţi de liceu au confundat cel mai important examen din cei 12 ani de şcoală cu o conversaţie cu amicii din cartier. "Tipul de perspectivă narativă în Accidentul este una foarte foarte nasoală, dacă-mi permiteţi să spun mai modern. Ce accident are o perspectivă veselă?".
"Eu am comentat două pagini şi ce vroiaţi aproape tot, numai tropi nu ştiu ce este. Poate e greşit subiectul", s-a plâns un altul.
Un alt licean a arătat, prin felul în care scrie, că a stat mai degrabă anul acesta pe site-urile de socializare decât la şcoală, mizează pe mila profesorilor şi chiar îndrăzneşte să cerşească o notă de trecere: "Va rog eu sa-mi DATZI cinci, am probleme acasa nici nu VRETZI sa SHTITZI. FACETZIMI un bine sint amarat."
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.