URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 05 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În situația în care cererea introdusă nu este timbrată, judecătorul îi va pune reclamantului în vedere că, în termen de maximum 10 zile de la data primirii notificării, are obligația să achite suma respectivă, sub sancțiunea anulării cererii. În această situație, însă, pe lângă plată, cetățeanul mai are două posibilități: fie să conteste modalitatea de stabilire a taxei, dacă aceasta este greșită, fie să formuleze o cerere de ajutor public judiciar, dacă se încadrează în limitele de venit legale pentru a obține această facilitate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
31 Decembrie 2023, 17:50

Pe încercate. O mulțime de orădeni au dat ture duminică prin pasajele din centrul civic, ca să îşi dea seama cum se circulă (FOTO/VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Sute de şoferi au dat duminică după-amiază ture prin pasajele subterane din centrul civic al Oradiei, inaugurate la ora 12, ca să îşi dea seama despre modul în care se va circula în zonă.

La ture prin pasaje

Conducătorii auto au străbătut zona, din Bulevardul Magheru, de lângă Facultatea de Drept, şi până în parcarea de lângă sediul Electrica ori la intersecţia cu strada Muntele Găina, pe direcţia spre Bulevardul Nufărul, pentru a vedea cum se circulă.

După cum era de aşteptat, coborârea traficului auto din fostul centru civic a accelerat circulaţia în zonă pe cele două direcţii de mers.

"Dacă înainte aveai nevoie şi de un sfert de oră să treci prin faţa catedralei ortodoxe şi a pieţei Cetate dinspre gară spre Nufărul, duminică la prânz am traversat centrul civic fără probleme, în nici 3 minute", a declarat un şofer.

Având în vedere că se circulă în linie dreaptă, circulaţia prin pasajele subterane a decurs fără probleme şi cu viteză.

Probleme la "subsol"

Traficul mult mai rapid şi lipsa unor indicatoare de direcţie cu însemne mari şi vizibile a făcut ca în jurul orei 13 în pasajele din faţa catedralei să se audă şi primele claxoane de nervi.

Şoferii care veneau dinspre cartierul Nufărul şi doreau să iasă la suprafaţă spre Calea Clujului realizau în ultima clipă că mersul înainte îi va scoate la intrarea pe podul Dacia. Aceştia frânau în ultima clipă şi treceau succesiv de pe o bandă pe alta, iritând participanţii la trafic, pentru a intra pe cea de pe partea dreaptă, care iese la suprafaţă în faţa sediului Poliţiei Rutiere.

La fel s-a întâmplat şi cu conducătorii auto care, venind dinspre Bulevardul Magheru, au realizat doar după ce au coborât în subteran, după podul Dacia, că doresc să ajungă în zona centrală. Aceştia au trebuit să schimbe benzile pentru a ajunge pe cea din partea dreaptă, care scoate traficul la suprafaţă după capătul Parcului 1 Decembrie.

Altminteri, circulaţia auto în subteran este relativ intuitivă, fiind formată dintr-o direcţie principală şi câteva ieşiri prin dreapta.


(sursa foto: Bogdan Popa Photography)

Uşor de ratat

În schimb, traficul la suprafaţă este, în unele cazuri, o adevărată provocare. Spre exemplu, cea mai simplă direcţie de mers, dinspre strada Independenţei, pe lângă Colegiul Gojdu spre Bulevardul Magheru, le-a dat bătăi de cap şoferilor.

După ce au trecut prin fosta turbogiraţie, mulţi şoferi au ratat ieşirea la stânga pe breteaua îngustă, paralelă cu rampa pasajelor subterane, care duce la intrarea pe Podul Dacia.

Şoferii care au ratat prima ieşire au fost nevoiţi să înainteze pe Calea Clujului, putând face la stânga, ca şi până acum, doar după blocurile din faţa sediului Poliţiei Rutiere, pentru a coborî în Calea Mareșal Averescu, pe strada Râului.

Atenţie, biciclişti!

Cea mai complicată pare să fie însă ieşirea dinspre zona centrală, pe lângă Palatul Ullmann, spre cartierul Nufărul, prin pasajul subteran de la capătul Parcului 1 Decembrie.

Pe de o parte, în ciuda interdicţiei marcată cu semne de circulaţie, tunelul lat cât o maşină, mărginit de un trotuar îngust, este folosit de biciclişti care, lăsaţi fără piste în zonă, îşi pun viaţa în pericol, ignorând interdicţiile.

Pe de altă parte, în pasajul abrupt, duminică se formaseră deja la urcare primele cozi de maşini, ceea ce în condiţii de gheţuş s-ar putea lăsa cu alunecări şi tamponări.

Video cu circulația rutieră prin noile pasaje:

Atenţie, pietoni!

De parcă nu era de ajuns, lucrurile sunt complicate de faptul că drumul iese la suprafaţă înaintea magazinului Billa, dar şoferii încadraţi aici nu pot vira la stânga pentru a intra pe pasajul din faţa Pieţei Cetate ce duce spre cartierul Nufărul, pentru că ieşirea este marcată cu linie continuă.

În schimb, aceştia trebuie să fie atenţi la maşinile care, venind din tunel, dinspre catedrala ortodoxă, virează la dreapta.

Banda, creată pentru o singură maşină, duce în sensul giratoriu din dreptul Pieței Cetate, cu ieşiri spre străzile Mihail Kogălniceanu, Evreilor Deportaţi şi Cantemir- Nufărul. În condiţiile unui trafic aglomerat, a intersecţiei cu linia de tramvai şi a circulaţiei haotice a pietonilor, ieşirile pot fi ratate destul de uşor.

De altfel, duminică după-amiază prin sensul giratoriu circulau ca pe bulevard pietoni ce căutau zadarnic o trecere care să îi ajute să ajungă dinspre magazinul Billa spre Cantemir fără a traversa strada spre Piaţa Cetate.

"Bine că au făcut trecere pentru pietoni să poţi ajunge de la staţia de tramvai spre Piaţa Cetate, dar dacă vrei să mergi spre Cantemir sau Nufărul trebuie să ocoleşti sute de metri", s-a plâns un pieton.

"Se va vedea după începerea şcolii.."

Salba de pasaje subterane din fostul centru civic a fost dată în folosinţă abia duminică la prânz pentru ca şoferii să îşi facă încă o idee clară asupra modului în care se va circula în zonă.

"Problemele din circulaţie, dacă vor fi, se vor vedea abia săptămâna viitoare sau cel mai bine după începerea şcolii, când traficul se aglomerează. De altfel, astăzi pe traseu sunt destul de puţine taxiuri, pentru că mulţi colegi şi-au luat liber", a spus dispecerul unei firme orădene de taxi.

Până atunci, ar fi bine ca benzile de circulaţie marcate pe carosabil să fie dublate cu indicatoare mari şi vizibile montate inclusiv înainte de coborârea în pasaje, cu fiecare direcţie în parte, pentru ca şoferii să poată decide din timp cum să se încadreze.

Oricum, ca primă impresie, cu excepţia axei principale a bulevardelor Nufărul – Magheru, cea mai bună alegere pentru conducătorii auto care caută fluidizarea traficului este să evite, deocamdată, zona. Măcar până se obişnuiesc fie cu traficul, fie cu claxoanele...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
13 Comentarii
Oradeanbihor
Nu știi tu ce e ala drum bun, nu ai in sat, cred ca ești de la Giulesti
Postat 02 Ianuarie 2024, 18:46 de Sandu2100
@ tărane
Satul meu este Oradea (a devenit sat de cand e invadat de specimene ca tine). Cat despre circulat, nu ai tu treaba. Faptul ca un drum bun a fost schimbat pe un pasaj prost, asta e, vom suferi toti.
Postat 02 Ianuarie 2024, 12:52 de oradeanbihor
Oradeanbihor
La tine in sat nu aveți asa ceva, totuși cândva spuneai ca aceste lucrări nu sunt pt tine si ca tu nu o circuli pe acolo ::::)))) sper că te ți de cuvânt prostea :::)))
Postat 01 Ianuarie 2024, 23:48 de Sandu2100
@ sandu
Țărane, "mai încet cu mobila pe scari", că n-au inventat liberalii apa calda si nici asfaltul: unde am avut inainte drum practicabil si trafic acceptabil, acum avem qăqat pe băț, frumos impachetat si pe bani multi. Sper ca te bucuri de priveliste.
Postat 01 Ianuarie 2024, 20:33 de oradeanbihor
Dragă propagandă
Cred ca te tai tot amu ::::)))
Postat 01 Ianuarie 2024, 12:41 de Sandu2100
Probabil atât s-a putut,zic si eu
In opinia mea, inafară de axa Nufarul-gară si retur, restul "brațelor" vor fi un fiasco mai ales dinspre centru->bd Magheru, inainte de podul Dacia, lungimea de preselectie a benzilor este extrem de scurtă si se va circula cu viteză. La iesirea din pasaj in fata la Billa, in dreptul statiei de tramvai, unghi complet mort in cazul in care este necesară schimbarea benzii de circulatie spre "giratoriile vieții" de pe Evreilor Deportati, datorită zidului la iesirea din pasaj. Totuşi, încă nu vreau să mă pripesc intr-o concluzie finală înainte de a vedea valorile reale ale traficului după ce conducătorii auto vor învăța rutele, desi am mari dubii...
Postat 01 Ianuarie 2024, 11:30 de Maikeltroll
Trafic...
In prima noapte din an, chiar dupa artificii deja era coada de sute de metri pe fiecare iesire si intrare.... s-a vazut clar viitorul pasajelor. Cea mai mare coada era la pasajul pe directia 1 dec > cantemir. La iesirea din pasaj lumea statea la coada sa faca stanga ilegal peste linia continua si unde este semn obligatoriu inainte si prin sensul de pe evreilor deportati. Dar lumea de ce sa mai faca sensul daca poti face stanga rapid direct in pasaj si sa iti continui drumul spre cantemir mai rapid. Clar soferii sunt de vina dar nici pasajul nu este gandit corect zona respectiva. Acolo se vor intampla ft multe tamponari sau chiar accidente mai grave. Si primaria nu mai are ce face, daca delimiteaza complet benzile de circulatia nici cei care vin din pasajul principal nu vor putea face dreapta... deci va fi absolut haos... Se va pune probabil inca un semn interzis la stanga (pe langa cel cu obligatoriu inainte) si poate va vopsi pe asfalt cu obligatoriu inainte... in rest nu se mai poate face nimic, si va ramane haos mereu... Sensul giratorio la capatul evreilor deportati din nou era blocat pe fiecare directie...
Postat 01 Ianuarie 2024, 10:35 de cristianteofil
Nu e relevat în cât timp traversezi acum
Să vedem când începe școala în cât timp ajungi de pe Averescu în Decebal pe Tudor de exemplu. Că trebuie să înconjori, parcul, la făt frumos o să fie multe accidente (sper să greșesc aici). Și nu ne putem baza că o să fie intuitiv. Chiar dacă vrem sau nu, în oraș mai circulă și oameni care nu îs din Oradea. Și pt ei trebuie semne de circulație. Din poze am văzut că lipsesc și limitările de înălțime. Doamne ajută să nu se întâmple un accident ca în București. Dar hei, eu nu mă așteptam să termine nici ce e terminat la cum arăta acum 6-8 luni. An nou fericit tuturor!
Postat 01 Ianuarie 2024, 10:09 de Vio_427
Relevant e ce a spus șoferul intervievat de Bihoreanul ...
... care, duminică a parcurs zona centrului civic în nici 3 minute. Înainte de coborârea inutilă a carosabilului sub cota solului cât dura ... 2 minute cu semafor cu tot? Pietonii și bicicliștii vor da notele de examinare a superficialității și amatorismului liberal autohton ... că șoferii adevărați știu mai bine cum se calculează raportul cost-beneficiu și cel al punctelor tari și slabe. Rezultatul e doar de imagine, din moment ce proiectul este gândit și făcut de niște corigenți și repetenți în materie de mobilitate și urbanism. Asta dacă nu cumva, la această materie au susținut examenele numai niște rătăciți prin viața reală, ajunși edili direct de la coada vacii.
Postat 01 Ianuarie 2024, 09:07 de KP
Si PSD?
Stiti cumva daca au trecut si reprezentantii opozitiei prin pasaje? Sau ei le vor boicota pana ce ajung la putere?
Postat 31 Decembrie 2023, 20:26 de TanarSiNelinistit
Chiar și șoferul ebihoreanul s-a încurcat...
Degeaba teoria, descrierea, că tot s-a încurcat respectivul șofer. În sensul giratoriu e aiurea trasata linia continuă, a încălcat-o. La podul Dacia banda ce vine paralel cu pasajul a schimbat banda încălcând linia continuă, trebuia să meargă înainte și să acorde prioritate celor care vin din dreapta de pe Averescu. Și după lăsarea întunericului va fi și mai greu cu orientarea. Aplicațiile online de navigare încă nu sunt actualizate... Poate prima aplicație care va fi actualizată va fi OSMAnd, că harta deja conține noile trasee, dar trebuie cineva să le și activeze.
Postat 31 Decembrie 2023, 19:10 de zsizsi
Pasaje
De ce trotuarul dinspre Cantemir-Costaforu spre Plaza se intrerupe la mijloc ? Care e logica ? De atata spatiu verde nu este nevoie......Pietonii sunt prioritari, nu pamantul....
Postat 31 Decembrie 2023, 18:19 de cosmin5z
Pietoni si biciclisti...
Pt pietoni si biciclisti e bataie de joc... traficul se va muta la iesiri si intrari in special in jurul parcului 1 dec.
Postat 31 Decembrie 2023, 18:09 de cristianteofil
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.564 RON
  • 1 EUR = 4.9748 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON