URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 01 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
27 Septembrie 2011, 09:49

Pasarelă cu dichis

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

A început războiul între Asociaţia Tineretului Maghiar din Ardeal şi autorităţi, în legătură cu preconizata demolare a pasarelei de la Gară. Mă bucur că există persoane care se luptă pentru păstrarea patrimoniului industrial al oraşului, ce poate fi la fel de bine pus în valoare ca acela cultural, deşi am impresia că aici e vorba de lupta pentru păstrarea nealterată a vestigiilor austro-ungare.

Din păcate, asociaţia în cauză ori s-a apucat prea târziu de treabă, ori a rămas fără reacţie când, de exemplu, "Fabrica de bere, spirt şi drojdie" a căzut sub buldozerele democraţiei, în loc răsărind un splendid teren viran plin cu bălării.

Problema cu pasarela nu e dacă face parte din patrimoniu ci dacă, în caz că scapă, va fi recondiţionată. Pentru că acum traversarea ei este curat sport extrem. Tare m-aş bucura dacă tinerii maghiari din Ardeal, alături de tinerii români din România, pe lângă adunări populare de beştelire, ar scrie un proiect pentru bani europeni, cu care să renoveze minunăţia ceferistă.

Altfel, rămân ca omologii lor ecologişti, cei care s-au legat de copaci (evident că nu de gât) şi care plâng soarta crudă a unor plopi uscaţi, dar când vine vorba de plantat puieţi preferă să rămână printre halbe şi frapiere.

Şi cum la noi orice soluţie generează noi probleme, în lupta pentru salvarea incertului monument au sărit şi riveranii, eternii "gică contra" ai municipiului. Ei au aflat că strada Ecaterina Teodoroiu va deveni foarte circulată, motiv suficient de reclamaţii, memorii şi jalbe-n băţ. Oricum, Primăria a dat dovadă de mare inabilitate neparticipând la o întrunire care a strâns o sută de orădeni furioşi. Ei meritau, dacă nu aprobare, măcar câteva explicaţii...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
27 Comentarii
dsfgdc@yahoo.com
Iata cum si nik-name-urile pot fi substituite si subminate !!! Retardatul de mai jos e si analfabet si ignorant dar sta pe net si se baga in discutii serioase. Evtas tokes fyja, nu baga post-uri aiurea ca esti paralel !!! Iar daca vorbim de arhitectul Emodi si de experienta lui, a bagat tot orasul in ceata cu ideile lui vizionare despre cum sa paralizam traficul pe partea dreapta a Crisului Repede. Deja mi-e scarba sa vad cum activistii imberbi si retarzi ai sovinismului local acapareaza discutiile pe forum. Cred ca ar trebui scoase comentariile injurioase sau cele cu greseli elementare de exprimare. :):):)demolam tot ce veche - asta e capabil sa-si scoata mainile din camasa de forta ???
Postat 05 Octombrie 2011, 06:58 de kiril
Demolam tot ce veche :)))
****** --- Pai draga coleg este greu de conceput o reconversie, dandui functii noi ? Cunosc bine toate cladiriile din Nagyvárad-Oradea ,iar nu ma mir de ce nu sant protejate multe cladiri cu o valoare de patrimoniu arhitectural. Mai uitate cine vorbeste in filmuletul de mai sus despre Moara Emilia si despre demersul pt. a afla pe lista acesta cladire. Nu crezi ca arh. Emődi Tamás are experienta suficienta in domeniul prot. monumentelor? --- ******** --- Nu este rusine sa mai inveti despre reconversia monumentelor ,iata un exmeplu ;)
Postat 04 Octombrie 2011, 16:37 de alt arhitect
pasarela lu' peste
Pe mine ma mira cel ce se semneaza " un arhitect " . Cred ca elucubratiile debitate cu privire la frumusetea monumentelor industriale gen pasarela CFR sau fosta moara de pe str. Kogalniceanu, il califica mai degraba la calitatea de arhitect cu cuburi Lego. Sunt convins ca aceste cladiri industriale au farmecul lor, dar pe langa faptul ca sunt inutile, ca si prezenta lui pe acest pamant, nici nu au vreo valoare istorica sau arhitectonica. Sant in Oradea o multime de cladiri in care au trait mari oameni de cultura si nu li se ofera o grija asa mare. Iar in ceea ce priveste valoarea arhitecturala ii propun acestui domn o plimbare pe str. Iosif Vulcan sa vada arhitectura lasa-ta in paragina si netrecuta pe lista monumentelor ! De fapt toata tevatura acestui asa-zis scandal a reusit sa aduca in fata un promiscuu june politicianist si o adunatura de pseudo reprezentanti ai tinerilor maghiari - de fapt o organizatie ce-si cauta o recunoastere politica. Cu un subiect de doi bani am auzit iata de aceste personaje. Altfel nu stiam daca exista su nu. Felicitari pt panseu d-nule Chirila
Postat 04 Octombrie 2011, 15:52 de alt arhitect
pasarela
jos cu fieratania. este riscanta trecerea pe acolo. ungurii nemultumiti sa sufle in deget.
Postat 03 Octombrie 2011, 06:29 de lazlou
!
@radu: uita-te mai bine, semnez "dante", nu "dantela"!
Postat 03 Octombrie 2011, 00:23 de dante
prostituata dante
dante , tu esti t-a-r-f-a lui sclobolojan , cat iei pe zi? get a life
Postat 02 Octombrie 2011, 22:25 de radu
Poftim la muzeu
O bucata de scara poate sa ramana ca suport firma invitatie Poftiti la dreapta la muzeul cailor ferate si o placa mai jos :,, Aceasta pasarela o fost construita etc et , amplasata pentru a lega etc etc conservata la muzeu etc etc" (in muzeu vezi mai jos postul ,,paralela" ramane pasarela paralela cu doar o scara sa vada tot cetateanu locomotiva de sus si gara si altele ...) (si sa plateasca bilet nu sa fuga fara a plati).
Postat 02 Octombrie 2011, 19:58 de pixolomini
,,arhitect'' ??
@un arhitect Cred ca tu ai proiectat cartierul "Tincapana". Sau gresesc, ca aia vorbesc romaneste mai corect decat tine...
Postat 30 Septembrie 2011, 20:15 de .
@un arhitect
Dumitale, "unde facut scoala, unde treit pina acum ?". Mai mare rusinea... Mai spui ca esti si arhitect.
Postat 30 Septembrie 2011, 18:40 de nail
Moara Emilia -o demolam si pe asta ilegal?
Celor care inca sant curiosi de Moara Emilia aflata pe lista monumentelor ind. v-a rogi grabitiva ca inca o luna si nu mai e, baietii destepti care chiar in aceste zile o demoleaza probabil ILEGAL SI FARA AUTRIZATIE! Daca Turnul Eifel era in Oradea cred ca o demolam si asta ca asta e o vechitura si ne costa .Iar cel mai sigur turistii vor fi atrasi de super hotelul Hilton ,de malul betonat cu namol si de cultura de PVC :D
Postat 30 Septembrie 2011, 03:21 de un arhitect
criza economica si criza culturala :)))
Domnul Chirila impresia e gresita, in acest caz e chiar vorba ca "ne pasa" Draga Bogdan puteti face diferenta intre caldirea Cetului,Sinteza.... si un monument industrial aflata sub protectie prin Legea nr.422 privind protejarea monumentelor istorice. Insa probabil te pricepi de la fotbal pana la constructii ca restul a 22 de millione de romani :))) Altfel demolam totul ce nu este secesion :))) Ca arhitect pot s-a afirm ca si un nenorocit de fabrica construita acum 100 de ani arata mai bine din pdv arhitectural ca multe capodopere faurite din socialism pan in prezent. Mai ganditiva cum arata fosta Fabrica de bere,Fabrica de spirt si ce se putea face din el dupa reconversie. Mai faceti o plimbare in jurul Fabrici de mobila Lemnul ,Moara din Velenta.... Nu ma mir cand aud despre Băieţii deştepţi din imobiliare: cum se restaurează un monument istoric iar la final iese clădire modernă de birouri :))) Iar crema pe tort ultima stire "Parcă toată lumea, autorităţile şi proprietarul, aşteaptă ca imobilul în care s-a născut Vasile Alecsandri să se prăbuşească"
Postat 30 Septembrie 2011, 03:01 de un arhitect
paralela
Pentru a fi o competitie unii trebuie sa fie pro si altii contra. Pentru a fi paralel cu confruntarea dau propunerea ca pasarela sa nu fie distrusa si doar mutata paralel cu calea ferata pusa deasupra locomotivei si atunci omul poate vedea locomotiva de sus totul baza al unui muzeu al tehnicii feroviare pe viitor alaturi de felinare vechi, macaz de epoca, uniforme cheferist...
Postat 29 Septembrie 2011, 13:04 de p
BUN ARTICOL!
Bine spus, domnule Chirila. Nu erau tot aceiasi indivizi si cei care au umblat cu harta gunoiului de ungaria mare, imprimata pe geci ? iredentismul unguresc naste monstri!
Postat 28 Septembrie 2011, 19:20 de com
Lui X, mare necunoscut dar si mai mare necunoscator !
Explicatiile, foarte lapidare, au fost ca sa stii si tu (daca vei putea tine minte ! ma indoiesc !) adevarul despre unguri/maghiari. E adevarat, poti sa-i pupi-n cur__te si daca ti-e capul plin doar de minciunile propagandei unguresti (vezi ca n-am scris maghiare ) !
Postat 28 Septembrie 2011, 06:56 de pinonel
pastrati pasarela
dc strada ec.teodoroiu se lateste si devine mai circulata, nu`i nici o problema, renovati si prelungiti pasarela actuala ca sa traverseze si viitoarea strada. ce dc e vestigiu austro-ungar? tinerii o vor, udmr e impotriva, iar partidele romanesti nu se pronunta. stiu multa lume care merge pe pasarela sa`si faca poze, sau doar la plimbare.. nu e atat de deteriorata sa se prabuseasca, si nici nu obstructioneaza nimic. iar pt 5000 lei, or cat vor primi dc o da la fier vechi, mai bine sa ramana unde este. este considerata monument, asa ca doar intrarea dc i s-ar amenaja putin sa fie mai vizibila, ar mai fi vizitatori. chit ca vor doar sa vada trenurile de sus.
Postat 27 Septembrie 2011, 22:46 de un roman
x
Cred ca ai scris acele explicatii sa te aflii in treaba. Ia mai citeste putina istorie si dupa aia vin`o la mine cu explicatii inteligente bine? Si inca un lucru, am vazut la TV cum ca cei din acea zona ar vrea strada modernizata, dar sa nu fie circulata ori transformata in drum express. Si inca o chestie, ar mai fi ca de ce sa se faca un drum express la 30 m de Magheru (chit ca is mai multi de atatia) ca si asa nu ia din trafic. Raspunsul meu este sa se mearga si sa se vada strada nou facuta (din nimic) ce se intinde de la Cimitirul Municipal pana in Nufaru (si care merge in paralel cu centura). Straduta aia scoate trafic de pe centura ;), asa ca orice modernizare duce la un lucru bun.
Postat 27 Septembrie 2011, 22:36 de @pinonel plus altele
Jos!
Sa ne mai lase cu idioteniile astea. Afara cu pasarela aia. Patrimoniu industrial...ce dume...acuma n-om fi in muzeul Kraftwerk! Niste bazaconii si bagatori in seama de doi lei politicienii ungurilor. Asta e fac ce stiu ei mai bine, si-asa in timp a dar rezultate.... . Oricum... Jos cu vechitura aia!
Postat 27 Septembrie 2011, 20:00 de Bogdan
X...Nickname corect, esti in necunostinta....
Foarte pe scurt ! 1.Daca ,,ungurii" sunt ,,maghiari", nu toti ,,maghiarii" sunt etnic unguri; tot asa cum ,,rusii" erau ,,sovietici" dar nu toti ,,sovieticii" erau rusi. Si unii si altii incearca/au incercat fabricarea in jurul lor a unor natiuni ,,omogene" prin ,,maghiarizare", respectiv ,,sovietizare".2.Ungur=hun sau invers, este o exprimare peiorativa.
Postat 27 Septembrie 2011, 17:42 de pinonel
Pasarelă cu dichis
oare citi ani are acel pod?dar pacat ca se agunge la politica tot timpul si tot timpul ungurii is de vina!in ochii unora...lasati politica pt oamenii cu CARTE!luaiar....
Postat 27 Septembrie 2011, 14:46 de pip
Bravo criminalu !!
Bine zis Criminalu, astia s niste prosti bazaiti de Horica Oloi, un alt prost, crede ca are sanse sa castige Primaria??? saracutul sau isi imagineaza c-o sa credem ca-i pasa de oradeni...?Oare cine l plateste sa faca pe teribilul nu m-ar mira sa fie cineva din PDL care vrea sa-i strice supa lui Bolo. SI EU IL VOI VOTA PE BOLOJAN UNICUL PRIMAR IN ULTIMII 20 DE ANI PENTRU CARE MERITA SA IESI LA VOT !!!
Postat 27 Septembrie 2011, 14:09 de adriana
Decat Vuscan
1. Vuscan a omorat oameni cu masina 2. pasarela e de fapt Turnul Eifel, da este sub acoperire 3. nu avem nevoie de drumuri in Oradea. cei care fac gargara acum ca nu le trebuie drum, peste 1 luna, o sa faca scandal ca nu au loc sa circule. 4.pasarela trebuie trimisa direct la fier vechi.
Postat 27 Septembrie 2011, 13:07 de Criminalu
x
1. Hunii nu au fost maghiari, ci ungrii au fost maghiarii de azi. 2. Trebuia sa fie un lucru rau ceva inainte de an electoral, caci primarul a facut pana acuma mai mult lucru notabile, iar probabil alti candidati nu au un portofoliu bogat ce sa arate localnicilor . 3. Celelalte partide ori grupari gen Tinerii maghiari din Transilvania ori cel al lui dl. Vuscan dc nu s-au trezit inainte cu un an ori cu 5 ani sa restaureze acest pasaj suprateran??? (NB: anul viitor an electoral). Cred ca va fi prima data dupa o perioada indelungata de timp, cand se va merita sa ma duc sa votez un om politic. Va salut si numai bine. (P.S. - nu sunt un om politic, si nici nu apartin sau sustin vreun partid)
Postat 27 Septembrie 2011, 11:57 de x
o, da
@Cosmin: banuiesc ca nici tu nu crezi ceea ce ai scris! ce legatura exista intre amarata aceea de locomotiva si cladirile de pe Corso(care apropos, apartin aproape in totalitate evreilor!)sau intre pasarela si aceleasi cladiri? da, locomotiva face parte din istoria orasului, tocmai de aceea am spus ca locul ei era in curtea unui muzeu DAR NU INTR-UN LOC UNDE NU SE POTRIVESTE DE NICI O CULOARE!
Postat 27 Septembrie 2011, 11:55 de dante
?!
Si ce ar fi rau daca Oradea ar fi 100% a romanilor (n-am zis romaneasca !) ?! Asa, ungurii, care sunt max. 30% din populatie, ocupa 80% din functiile bugetate. Ii platim cu banii Statului Roman si ei ne multumesc sapand la temelia acestui Stat . Pai sa nu-i... unde-i prinzi ?! Mama lor de huni !
Postat 27 Septembrie 2011, 11:40 de pinonel
pt "dante"
Dupa aceeasi logica, ar trebui sa daramam toate cladirile de pe Corso... In primul rand, pt ca sunt austro-ungare, si in al doilea rand, pt ca ne cade tencuiala in cap, nu? Iar in loc, sa costruim cutii de beton, sa arate si orasul nostru precum Pitestiul, Bacaul, Galatiul, Constanta, etc. Astfel vom avea un oras 100% romanesc. Cat despre locomotiva, este din nou vorba de istoria orasului. De ce nu?
Postat 27 Septembrie 2011, 11:05 de Cosmin
o fi din aur?
o fi ceva cu pasarela asta si noi nu stim,poate e sora cu podul Anghel Saligny, o fi vre-o opera de arta si a scapat sa fie trecuta in patrimoniul UNESCO,probabil are valoare si ar trebui mutata undeva peste peta si costurile sa le suporte cei care o vor,mare scandal pt un podet ruginit
Postat 27 Septembrie 2011, 10:53 de luky
adevarat
foarte adevarat ceea ce s-a scris(ma refer mai ales la pastrarea vestigiilor austro-ungare), acelasi motiv(pe care l-am mentionat si la acel moment)a stat la amplasarea "hidoseniei"de locomotiva in Centrul civic. ceva mai oribil nu se putea gasi. da, o astfel de locomotiva isi gasea sa spunem locul in curtea noului muzeu dar nicidecum in locul in care s-a amplasat. cum si locomotiva, si pasarela sunt chestiuni venite din gura unor etnici maghiari sunt absolut sigur ca ceea ce spun este adevarat.
Postat 27 Septembrie 2011, 10:27 de dante
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON