URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 10 MARTIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La cum îl cunosc pe Ilie Bolojan, acesta nu va trece peste angajamentul de a-l susține pe Crin Antonescu la prezidențiale, dacă nimic nu se schimbă la nivelul coaliției PSD-PNL-UDMR. Omul care l-a luat ca model politic, printre alții, pe Iuliu Maniu încă mai crede în puterea cuvântului dat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Cu o viteză amețitoare, așa-zișii „suveraniști” și „anti-globaliști” transformă globul într-o bombă gata să explodeze. Am văzut, acasă, ce s-a găsit la adepții lui Călin Georgescu, „patrioți” care propovăduiesc „pacea” și austeritatea „dacă”: un arsenal de arme de asalt și explozibili, bani în podele, înregistrări că au cerut fonduri unor afaceriști din afara țării promițându-le aurul din pământul acesteia, legături cu Ambasada Rusiei, documente ce atestă că iau lumină de la Moscova, poze cu criminali de război.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce vă așteptați să facă Ilie Bolojan în funcția de președinte interimar al României?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 18 februarie 2025, Curtea Constituțională a admis, cu majoritate de voturi, o excepție de neconstituționalitate vizând un text din Codul de procedură penală ce reglementează motivele pentru recursul în casație în fața Înaltei Curți de Casație și Justiție.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
18 August 2010, 13:31

Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO)

Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Începute pe 1 decembrie 2009, lucrările de prelungire a pasajului subteran dinspre Piaţa Bucureşti până la strada Ecaterina Teodoroiu, executate de societatea Abed Nego Com, au fost finalizate cu o întârziere de numai trei zile, astfel încât pasajul a fost redat în folosinţă miercuri.

Tunelul pietonal a fost prelungit cu aproape 30 de metri, având acum ieşire spre strada Ecaterina Teodoroiu, astfel încât orădenii care vor să treacă dinspre Piaţa Bucureşti spre Dealul Viilor vor putea traversa în siguranţă şi, totodată, fără a fi expuşi caniculei, ploilor sau ninsorilor.

Lucrările au costat 4,03 milioane lei (cu TVA inclus), presupunând dezafectarea temporară a unor linii feroviare, consolidarea terenului, realizarea unui drum de acces, construirea unei fundaţii, drenarea terenului, refacerea liniilor, efectuarea unor construcţii de structură, forarea unor piloţi, refacerea de şanţuri şi a peronului de la linia 5 a Gării.

Pasajul subteran are o estetică plăcută, iar între tronsonul vechi, care lega Piaţa Bucureşti strict de gară, şi cel nou, ce duce până la strada Ecaterina Teodoroiu, nu se observă diferenţe de aspect.

Tunelul are sistem de scurgere a apelor pluviale şi rampă pentru transportarea bagajelor de tip-troller. Amenajarea de rampe pentru persoane cu handicap a fost, însă, imposibilă. "Pentru aşa ceva trebuia realizată o scară cu un unghi mult mai mare, ceea ce ar fi sporit foarte mult costurile, iar investiţia nu s-ar fi justificat", a spus viceprimarul Gheorghe Carp, care susţine că inclusiv în oraşe mari din ţări dezvoltate nu există asemenea facilităţi în majoritatea gărilor.

Atraşi de prezenţa edilului şi a jurnaliştilor în zonă, locatarii din strada Ecaterina Teodoroiu au apreciat că prelungirea pasajului subteran le este utilă. "Trebuia făcută mai de mult", a spus o femeie, în timp ce un pensionar a dat o sugestie demnă de luat în seamă: "Ar trebui prelungită copertina de la ieşirea din pasaj în aşa fel încât la iarnă zăpada să nu fie viscolită spre scările pasajului".

Riveranii au profitat de eveniment şi pentru a cere viceprimarului să intervină la conducerea CFR ca să monteze în zonă panouri fonoizolante. "Cei care locuim la case suntem deranjaţi de zgomotul trenurilor şi degeaba ne-am pus termopane, că nu ajută la mare lucru. Ar trebui ca Primăria şi CFR-ul să monteze panouri care să reducă nivelul zgomotului", a cerut o locatară.

În ce priveşte vechea pasarelă aeriană, Marius Ionaşcu, şef secţie CFR, a declarat că aceasta va fi dezafectată şi, cel mai probabil, mutată. "Pasarela aeriană, cunoscută multora din filmul Pistruiatul, era veche de 100 de ani, şi nu mai prezenta siguranţă în exploatare. Ne gândim să o reabilităm şi să o relocăm pe şoseaua de centură, pe strada Ovid Densuşianu, în dreptul Gării Ioşia", a spus Ionaşcu, adăugând că acest lucru se va întâmpla, însă, după ce solicitarea va fi aprobată de conducerea centrală a CFR.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Lasati si pasarela!
Domnilor edili, va rog sa lasati si pasarela aeriana! Argumente: 1. Un punct de trecere peste calea ferata in plus nu strica niciodata; 2. Sunt persoane care prefera sa treaca peste o pasarela aeriana decat sa coboare in pasaj, din diferite motive (mai ales iarna, cand se face polei pe trepte, iar cel putin mie mi se pare mai periculoasa si mai posibila o cadere in pasaj decat pe pasarela; de oameni accidentati pe pasarela nu am auzit, insa de oameni dusi la spital din pasaj am auzit chiar in iarna trecuta). 3. Pasarela aceea exista dinaintea noastra si multi oradeni au amintiri frumoase legate de ea... 4. Daca tot s-au filmat scene din "Pistruiatul" pe ea, ar putea constitui si o mica atractie turistica pentru calatorii care sunt in tranzit in gara. Sper ca veti lua in considerare aceste argumente. La urma urmei, nu cred ca intretinerea ei costa chiar atat de mult.
Postat 19 August 2010, 06:57 de Alex
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5791 RON
  • 1 EUR = 4.9756 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON