Lucrările pentru construirea pasajului rutier suprateran de la ieșirea din Oșorhei, peste girația din intersecția DN 1 cu centura Oșorhei și drumul comunal spre Fughiu, avansează conform graficului, până acum fiind turnați toți cei 24 piloți ai fundației, a informat CJ Bihor printr-un comunicat dat publicității marți.
Gata în 10 luni
Potrivit acestuia, piloții sunt parte a fundației pasajului, care include două culei - elemente solide din beton ce acționează ca bază de sprijin - și patru pile intermediare - coloane de beton care ajută la distribuirea uniformă a greutății.
Lucrările la pasaj au început efectiv în 24 februarie 2025, iar de atunci constructorii au realizat forajele piloților, au introdus armătura și au turnat betonul. În prezent are loc cofrarea și armarea fundațiilor celor două structuri, iar după finalizarea acestor etape va urma betonarea.
În paralel, pe partea dreaptă a drumului, în direcția Cluj - Oșorhei, a fost amenajat un canal de beton deschis pentru scurgerea apelor pluviale.
Viitorul pasaj va avea o lungime totală de 402 metri (incluzând rampele) și o lățime de 10 metri, cu două benzi de circulație, iar durata prevăzută pentru execuție este de 10 luni.
Pentru a realiza lucrările într-un ritm susținut, traficul rutier a fost deviat din sensul giratoriu al intersecției dintre DN 1 și drumul comunal spre Fughiu pe o bretea anume amenajată care leagă centura Oșorhei, prin viraj la dreapta, de DN 1, pe direcția spre Aleșd. Această bretea a fost amenajată între 8 ianuarie și 24 februarie.
Proiectul este executat de asocierea formată din firmele Freyrom, Integrated Road Solutions, Inginerie Drumuri și Poduri și Procons Group, valoarea contractului fiind de 28,236 milioane lei, fără TVA. Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 - 2027.
Încă 6 pasaje rutiere și 6 pietonale
CJ Bihor derulează un program de infrastructură mai amplu, ce prevede construcția a șapte pasaje rutiere și șase pietonale, între altele în Oradea în intersecția străzilor Oneștilor - Tudor Vladimirescu, pe principalele rute de ieșire din oraș către Arad (DN79) și Satu Mare (DN19), peste calea ferată Oradea - Sânmartin - Băile Felix, pe Centura Oradea, și pe sub Podul CFR și Centura Oradea, în zona străzii Cazaban spre Sântandrei (strada Bujac).
Pe lângă pasajele rutiere, sunt planificate și 6 pasaje pietonale, pe DN 79 între centrele comerciale ERA Shopping City și Oradea Shopping Center, pe sub Calea Aradului în zona magazinului Dedeman, la ieșirea din oraș în intersecția DN76 cu centura, pe strada Apateului, în zona Czaran Gyula, în zona din spatele magazinului Hornbach și în zona Arenei Sportive. Fiecare pasaj pietonal va avea o lățime de 4 metri și va fi dotat cu scări, lifturi și rampe de acces.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.