URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 04 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În situația în care cererea introdusă nu este timbrată, judecătorul îi va pune reclamantului în vedere că, în termen de maximum 10 zile de la data primirii notificării, are obligația să achite suma respectivă, sub sancțiunea anulării cererii. În această situație, însă, pe lângă plată, cetățeanul mai are două posibilități: fie să conteste modalitatea de stabilire a taxei, dacă aceasta este greșită, fie să formuleze o cerere de ajutor public judiciar, dacă se încadrează în limitele de venit legale pentru a obține această facilitate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
09 Ianuarie 2024, 10:05

Pasajele: catastrofă sau minune?

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Când s-a dat drumul la circulație în pasajele din Centrul Civic, mulți șoferi au claxonat ca la nuntă. Alții au început să critice lucrarea, scoțând în evidență hibele. Eu cred că nu e cazul să facem nici nuntă, nici înmormântare.

Nu cunosc investiție în infrastructură care să nu fi stârnit împotrivire. Podul Sovata, se știe, a atentat la integritatea broaștelor. Acum, șoferii îl vor dublat. Podul Centenarului a stricat stilul arhitectural al orașului, dar ne-a dat variante utile pentru trafic. Podul Prezan a „periclitat” locul de îmbăiere de la Silvaș, dar fără el am fi fost morți. Despre drumul expres se anticipa că va fi mai tot timpul pustiu, s-a acuzat că se oprea în gard și că plăteam chirie la CFR. Azi s-ar vrea și acesta dublat, că ne scoate spre vamă, și nici bani la CFR nu mai plătim.

Când s-a dat în folosință turbogirația, orădenilor le-a luat trei luni să se obișnuiască cu preselectarea benzilor. La complexitatea lucrării pentru pasaje, probabil va fi nevoie de un an pentru ca toți începătorii să le nimerească.

Pasajele sunt perfectibile. Constructorii nu pot fi mai buni decât poporul din care provin. Au plecat din țară 5 milioane de oameni, dintre care probabil mii de ingineri, proiectanți și sute de mii de șantieriști. Credeți oare că au plecat chiar cei mai proști?

În timp, lucrurile se vor rezolva cu câteva corecții. Probabil se vor mai inversa niște sensuri la arterele secundare, iar pentru fluidizare se vor desființa treceri de pietoni. Ne place sau nu, această investiție va marca zona respectivă și orașul pentru mulți ani, iar, în timp, criticile se vor stinge, la fel cum s-a întâmplat și în cazul celorlalte investiții în infrastructură.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
12 Comentarii
Og 57/2017 art. 7 egalității și 11 imparțialității
Mega girația era o intersecție între bulevardul care vine din Nufărul, în care limita de viteză este 50 km/h și drumul care vine din zona Velența, unde limita de viteză este de 70 km/h. Ce se întâmplă în acest moment. Cei care vin de la 70 km/h, își pierd prioritatea și se adună în cozi interminabile. Pe oriunde ar dorii să o ia, trebuie să cedeze trecerea, celorlalți. Iar cei cere doresc să ajungă în centru, după o ocolire, au din nou cedează trecerea. Adică locuitorii din zona Velența sunt discriminați. Mă rog cei care vin din zona Aleșd, față de cei care vin din zona Beiuș, sau cei care vin de la Cluj, față de cei care vin de la Deva și trebuie să cedeze practic trecerea. Nufărul doar este coridorul de mobilitate Urbană. Oare nu acesta trebuia să fie rolul pasajelor, să acorde drumurilor de proprietate egală, condiții de trafic identice. Așa la mega girație se puneau pune indicatoare de prioritate și se obținea cam același lucru. Adică blocarea celor care vin din zona Clujului.
Postat 11 Ianuarie 2024, 07:48 de Impaciuitorul
"Catastrofă sau minune" aduce cu Minunea Izvoarelor sau, cum le-a botezat inițial ... "Izvorul Minunilor".
Este cel mai mare dezastru urbanistic al orașului, de la ctitorirea acestuia încoace. Există totuși o speranță ... completarea cu lucrări care să mai echilibreze traficul de toate categoriile.
Postat 10 Ianuarie 2024, 13:46 de KP
Oare?
Daca trebuie sa ajungi din punctul A in punctul B, si faci exact aceasi timp , poate mai mult ,acum decat inaintea lor. Sunt eficiente sau nu? Cat cu ele , cat fara ele. Bine ca raman 300 de strazi fara utilitati, ca la sat. Pe banii astia se putea rezolva asfaltarea lor. Asa e cand tsranul rupt cu cur vrea BMW cu orice pret
Postat 10 Ianuarie 2024, 12:05 de sanduivanov
Frumusetea e in ochii privitorului
Pasajele pietonale subterane sunt o pacoste pentru pietoni. La ce apetit e in oradea pentru tuneluri, asta ar mai lipsi. Mai degraba bagi masini/tramvaie prin pasaje subterane si lasi pietonul sa se miste natural per pedes. Referitor la viitorul masinii personale, in curind se va introduce pasaportul de carbon, vom avea o ratie alocata de poluare, concret 6500km/an si 2 zboruri/an. Iar la implementat timpenii, nu conta pe cei 10ani de decalaj civilizational...Romania va fi prima, via conducatorii ei dependenti si supusi. Cu putin noroc, poate explodeaza pretul si la fosili, si atunci vorbim de conformare voluntara. Va fi monopol OTL, orgasmic...
Postat 10 Ianuarie 2024, 08:05 de excalibur
..........
excalibur mașina intra la rubrica amintiri??? Îți propun sa faci un drum cu OTL și ai să vezi cum în stații apare mai des Bolt ul sa ia călătorii sătui de așteptat decât tramvaiul.Cum îți scrie pe afișierul vieții că tramvaiul vine peste un minut și stai 25 etc.Cea mai buna reclama pt utilizarea mașinii personale sunt serviciile OTL.Apropo dc într-un final vine tramvaiul de regula se târăște cu vreo 15 la ora astfel că orice drum devine o eternitate.De multe ori și pe jos e mai rapid.Asa clarificând acest aspect nu cred că turistul se plimba pe mijlocul bulevardului iar într-o altă ordine de idei trecerile menționate de mine eu le consider chiar periculoase pt pietoni dc după ce se fac pasajele auto rămân în actuala formă.Pot fi făcute cu rampe (unele dintre ele) și vor fi chiar prietenoase cu bicicleta,trotineta etc
Postat 09 Ianuarie 2024, 19:27 de Robert
Pasaj pietonal subteran ???
Mai degraba bagi masinile in tuneluri si pasarele, lasa turistul care-si cheltuie banii in oradea sa se plimbe in voie. Promenade, pisde de biciclete, trotinete. Masinile intra treptat la rubrica amintiri. E un avantaj sa fim cu 10 ani in urma istoriei, la noi sfirsitul lumii va ajunge mai tirziu...
Postat 09 Ianuarie 2024, 16:09 de excalibur
..........
Sper că pe viitor în continuarea acestei investiții și la toate celelalte coridoare de mobilitate se va face un lucru complet și vor trece în subteran și trecerile de pietoni de pe aceste bulevarde.Spre exemplu pe Megheru-Republicii care urmează, trecerea de la facultatea de mediu și cea de la oramil dc se înlocuiesc cu pasaj pietonal subterane ai drum neîntrerupt de la gara până la piata mare.Sau pe Decebal trecerea de la Prima shop.Ar fi un câștig atât pt șoferi cât și pt pietoni nemaivorbind de siguranță care e net in favoarea pasajelor.
Postat 09 Ianuarie 2024, 13:43 de Robert
Ca in bancul cu rabinul si caprele
Ura! Ce bine se circula acuma dupa ce-or dat drumul la pasaje! Parca te simti mai liber. Iti vine sa zbori... Faci apoi un pas in spate si te uiti obiectiv la subiect. E foarte normal sa ti se para de vis circulatia acuma, dupa ce ai stat ani de zile cu bulevardul Nufarului si Centrul Civic blocat, descurcandu-te cum ai putut. Ia baga niste capre cu tine in camera cateva saptamani si sa vezi ce bine te vei simti dupa ce le vei scoate afara... E destul de complicat sa ne aducem aminte ca nici pe vremea turbogiratiei functionale nu era chiar dezastru. Si lucrurile ar fi putuit fi imbunatatite cu eforturi minime, gen treceri de pietoni pe pasaje supra sau subterane, pt. a impiedica fragmentarile, si niste semafoare inteligente pt. a prioritiza tramvaiul. Circulatia vehiculelor nu s-ar mai fi mutat pe alte strazi, evitai ocolurile inutile si ii lasai si pe pietoni sa treaca pe directiile unde au treaba. Sau, daca iti trebuie musai pasaje auto, si ai de gand sa te incumeti la proiecte mari, atunci nu trebuie gandit meschin. Platim, stam blocati, daca trebuie chiar mai mult, dar macar facem un proiect intreg, cap-coada, care sa rezolve toate directiile de trafic. Trebuiesc pasaje multinivel, sub si supraterane pt. asta? Le facem. Trebuie acoperita complet circulatia subterana? O acoprim. Pt. ca rezolva exhaustiv problema. Asa, cu jumatati de masura, suntem si cu banii dati, si cu nervii la pamant, si vom percepe vesnic diferit beneficiile proiectului, functie de directia in care avem a ne deplasa unii si altii. Iar o solutie care nu rezolva integral problema e, intr-adevar, oarecum degeaba...
Postat 09 Ianuarie 2024, 13:10 de Musti
nu uitati esentialul
Keep your eyes on the prize! cum ar zice americanul. Cred ca nu incape in discutie ca se circula mai bine prin oras. Nu cred ca are nimeni pretentia ca la 8 dimineata sa fie EXACT ca miercuri noaptea. Totusi, ideea e ca SE CIRCULA BINE! De ce naiba mai avem proiecte pentru vreo 16 alte pasaje?! De ce ne chinuim 6-10 ani de acum incolo DIN NOU? Uite pasajele astea din centrul civic arata FIX inutilitatea altor multe pasaje care vor incepe anul asta si ne vor omori traficul.
Postat 09 Ianuarie 2024, 11:18 de jijijupanu
Să se facă mai mult, dar să nu se schimbe nimic!
Luatu-v-aț' amu' tăți nevoi dă tărăboanțe 'mnențești second pe diesel și zdrențele aștea v-o pus locuri de parcare cu plată, or demolat cotețele voaște dîntre blocuri în care voi vă adunați fier vechi și amu' ia' vă pomeniț' cu pasaju' și ziceți iară, ca niște troglodiți ce sînteți, că dejaba mere bine circulația pîn el, că nu-i bun că"se descarcă" pe lateral... D-apoi ce ați fo' vrută: să lărgească și lateralele cît "să închepe" în ele frezații care își scoboară odraslele calm, calm, în luminile celor blocați de ei, în timo ce își bat cuba și își dau "give me five" cu răzgăiații care n-ar mai coborî din clk-x5-rover cu volan pe drt și cauciuguri netede de uzură, în uralele admirative ale milițienilor și ale întregii asistențe de followeri și addictioneri!
Postat 09 Ianuarie 2024, 11:05 de pupinjuristu
Obisnuinta e a doua natura
Dupa sindromul Dunning-Kruger urmeaza sindromul Stockholm. Bani de psiholog sa fie...
Postat 09 Ianuarie 2024, 10:58 de excalibur
"Criticile se vor stinge", da pt ca obosesc toti...
Normal ca in timp se sting orice fel de critici, lumea oboseste si accepta orice... vezi ciuperca, de 7 ani e in distrugere totala si nu mai intereseaza pe nimeni, si lista mai e lunga...... "iar pentru fluidizare se vor desființa treceri de pietoni", care treceri de pietoni domle? Ca abia s-a facut ceva, ce sa desfiinteze? Pietonii sa se teleporteze sau cum? Iar legat de pasaje e destul de clar ca e cat de cat buna pt o singura directie, Cantemir > Magheru si invers, in rest muta traficul pe strazile din jur, ceea ce s-a vazut deja destul de clar...
Postat 09 Ianuarie 2024, 10:44 de cristianteofil
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5814 RON
  • 1 EUR = 4.9747 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON