URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De curând, prin zona Beiușului au apărut lupii, alți protejați, un fel de pensionari speciali ai regnului animal. Mănâncă vaci, porci, ba chiar și câinii care au curajul să-i latre. Aici treaba este și mai încurcată. Lupii sunt protejați și de ecologiști, dar și de votanții suveraniștilor, dacă aduc adeverință că sunt lupi dacici.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
11 Septembrie 2023, 10:20

Pariu câștigat? Fără blocaje mari în centrul Oradiei în prima zi de școală (FOTO/VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Prima zi a anului şcolar a început fără ambuteiaje şi claxoane în centrul Oradiei. În Piaţa Emanuil Gojdu, unde circulaţia tramvaielor a pornit după o pauză de un an, s-a circulat în condiţii de şantier, dar fără blocaje. 

Fără staţie la Piaţa Mare

„Circulaţia tramvaielor a fost reluată la prima oră a zilei. Avem în trafic 40 de garnituri, iar vatmanii ne-au transmis că se circulă fără probleme deosebite", a declarat pentru BIHOREANUL directorul OTL, Adrian Revnic.

Viteza de reacţie a constructorilor care au refăcut linia de tramvai în weekend a surprins inclusiv muncitorii de la pasaje. „Când naiba au reuşit să pună linia la loc? Vineri pe aici era drum bătătorit...", s-a mirat un muncitor înainte de a intra în şantier la capătul Parcului 1 Decembrie.

De altfel, pentru a face posibilă reluarea circulației tramvaielor angajații OTL au lucrat non-stop întreg weekendul.

Duminică noaptea, spre exemplu, echipele de intervenție montau încă firul de contact și făceau ultimele verificări pe calea de rulare.

„30 de oameni au făcut toată noaptea ultimele pregătiri pentru ca tramvaiul să poată porni la prima oră a dimineții”, a spus Revnic.

Luni dimineața, călătorii au avut și nemulțumiri. „Nu se poate aşa ceva. A trebuit să vin cu tramvaiul până în Piaţa Gojdu pentru că nu există staţie la Piaţa Mare", s-a certat o bătrânică cu vătmăniţa. "Am făcut tot posibilul să repornim tramvaiele. Vă rog să aveţi puţină răbdare şi în 3 - 4 zile va fi gata şi staţia", a răspuns femeia.

Începând de luni dimineaţă, tramvaiele circulă dinspre cartierul Nufărul spre Rogerius şi Ioşia pe trei linii: numărul 3 până la Parcul Olosig, numărul 4 până la Podul CFR, iar numărul 2 până pe strada Lipovei.

Cozi pe Averescu

Traficul auto prin Piaţa Emanuil Gojdu, unde şantierele sunt pline de muncitori, s-a desfășurat luni dimineața fără ambuteiaje. În jurul orei 8.30, pe noua bretea asfaltată peste pasaje, maşinile şi garniturile de tramvai treceau „la pas”, dar fără probleme.

Singurele cozi de maşini s-au format pe Calea Mareşal Averescu, în jurul orei 9, unde traficul pe două benzi s-a restricţionat la o bandă pe sens după intersecţia cu strada Râului.

Cozile au apărut pentru că, în loc să se circule pe două benzi, ca până acum, una a fost dedicată pentru mersul înainte spre Podul Dacia, iar alta pentru viraj la stânga spre Calea Clujului.

"Coada de maşini se întinde până dincolo de Maternitate", a spus pentru BIHOREANUL un şofer prins în ambuteiaj.

Singuri printre maşini 

Cea mai mare problemă în zona şantierelor a constituit-o numărul redus de treceri de pietoni din zonă. Mulţi elevi, precum şi părinţi cu copiii de mână s-au aventurat printre maşini şi muncitori. „Puteau să se gândească şi la copii, nu doar la maşini", a spus o mamă cu năduf.

Tot înaintea deschiderii noului an şcolar, după o pauză de mai bine de cinci luni, Podul Intelectualilor s-a deschis pentru traficul pietonal, încă de duminică seara.

Pasarela hobanată este deschisă trecătorilor pe jumătate din lăţime, pe latura dinspre aval, în timp ce pe cealaltă jumătate muncitorii au început lucrul luni în jurul orei 8.

Deocamdată, pe pod se circulă destul de înghesuit, dar lucrarea ar trebui predată integral până în octombrie. 

Pe repede înainte

Constructorii au fost mobilizați în ultimele săptămâni să mărească ritmul de lucru, în contextul în care primarul Oradiei, Florin Birta, și-a propus ca, pe 11 septembrie, să fie reluată circulația tramvaielor și, de asemenea, să fie deschisă o bretea pentru traficul auto peste pasajele din Centrul civic, spre Calea Clujului.

Soluțiile au fost puse în practică pentru începerea anului școlar, care aduce cu sine creșterea semnificativă a valorilor de trafic.

Trebuie subliniat, însă, că adevărata provocare pentru traficul auto şi cel pietonal va fi marți dimineața, când majoritatea elevilor vor trebui să se prezinte la cursuri pe ora 8...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
Apare propaganda
Aveți subiect, de ce va ascundeți, KP lipseti dragă propagandă. RUSINE SA VA FIE. FELICITĂRI BIRTA PT REUȘITĂ.
Postat 11 Septembrie 2023, 19:32 de Sandu2100
Piranda
Acum 6 zile am fost cu tramvaiul, de la bisericuțe la Olosig, am asteptat tramvaiul 4 minute, calatoria a fost 38 de minute.
Postat 11 Septembrie 2023, 19:29 de Sandu2100
trebuie iesit un pic !
@ Sandu Nu pun intrebarea de cit timp nu ati fost cu tramvaiul ci va intreb de cit timp nu ati iesit din casa? Eu circul si am circulat NUMAI cu transportul in comun.
Postat 11 Septembrie 2023, 14:57 de Piranda
Piranda
Nu e tot la 10 minute un tramvai, e la 5 minute
Postat 11 Septembrie 2023, 14:26 de Sandu2100
Oradeanbihor
Spre exemplu tramvaiul din videoclip, vezi că-ți sunt in el
Postat 11 Septembrie 2023, 14:25 de Sandu2100
@ cititor
Problema fundamentala nu este sa se deschida liniile. Degeaba se deschid liniile daca nu pun tramvaie sa circule pe ele. Si inainte de lucrari era acelasi dezastru. Acum OTL ne avertizeaza ca se circula in orele de virf. Deci altfel spus tramvaiul te duce dimineata si te aduce seara? Este cu atit mai enervant cu cit D-l Bolojan compara Oradea cu Los Angeles-ul.
Postat 11 Septembrie 2023, 14:13 de Piranda
@ sandu
Spune țărane când ai văzut tu tramvai gol în afara de weekend sau seara târziu? Ca eu doar in depou le vad goale!
Postat 11 Septembrie 2023, 14:01 de oradeanbihor
educatie
@ Sandu2100 Aveti dreptate! Dar cum sa ia oradeni acest obicei cind Circulatia la Oradea este execrabila? Stai ore in sir pentru un tramvai! Sigur ca cei ce au probleme nu pot sa-si permita. Sa li se dea posibilitatea si toti vor intelege ca este mai ieftin cu transportul in comun. In conditiile actuale , 80 lei abonamentul pe luna este enorm. Tot la 10 minute un tramvai ar fi minunat. Dar in asta nu se investeste caci nu raporteaza la primarie. Pentru gunoaie s-a stiut chiar sa se strunga surubul caci asta aporteaza.
Postat 11 Septembrie 2023, 13:13 de Piranda
@ sandu
Pana una alta primăria sa rezolve mizeria cu flotante fictive în jurul școlilor din oras: țăranii de la oraș au fugit în satele din jur pentru liniște și verdeață dar s-au trezit ca școala de la țară nu e potrivita pentru odraslele lor și nici nu le place sa umble cu "rata" ca pe vremuri. Ia sa vezi ce ordine în trafic s-ar face dacă fiecare si-ar da copilu la școală de domiciliu!
Postat 11 Septembrie 2023, 13:06 de oradeanbihor
Totuși tramvaiul aproape gol
Aici ar trebui primăria sa lucreze mai mult, să-l facă pe Oradean sa folosească transportul în comun, dar problema e ca unii merg pana la magazinul din colț cu mașina.
Postat 11 Septembrie 2023, 11:48 de Sandu2100
Inteleg ca totul au facut in graba in ultimele 2 saptamani
Dar sper ca se deschide cat mai curand breteaua dinspre Politia rutiera spre podul Dacia care incepe din drumul facut peste pasaj intre Indepedentei si Clujului, ca asa intoarcere pe stra Raului e groaznica, mai ales cum scrie si in articol, si pe Averescu sta masinii ca e restrictionata pe o banda. Breteaua aceea chiar ar ajuta destul de mult la decongestionarea traficului, plus bineinteles niste treceri de pietoni, ca e horor pe jos acuma tot zona. Dar se vede lumina din tunel, incet incet se termina terrorul ce e in Centrul Civic, deci inca un pic de rabdare
Postat 11 Septembrie 2023, 10:58 de cititor_
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8595 RON
  • 1 EUR = 4.9766 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON