URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
01 Martie 2023, 10:20

Parcare cu enervare: Parcările publice, sursă permanentă de nervi pentru orădeni. Ce face Primăria? (FOTO)

Parcare cu enervare: Parcările publice, sursă permanentă de nervi pentru orădeni. Ce face Primăria? (FOTO) ÎN LUCRU. Prima parcare supraterană publică din Oradea, cea din spatele Palatului de Justiție, a intrat în șantier. Primăria înlocuiește sistemul de acces, inclusiv barierele
Parcare cu enervare: Parcările publice, sursă permanentă de nervi pentru orădeni. Ce face Primăria? (FOTO) Parcarea din spatele Tribunalului
Parcare cu enervare: Parcările publice, sursă permanentă de nervi pentru orădeni. Ce face Primăria? (FOTO) Parcare subterană strada independenței
Parcare cu enervare: Parcările publice, sursă permanentă de nervi pentru orădeni. Ce face Primăria? (FOTO) Parcare Brașovului
Parcare cu enervare: Parcările publice, sursă permanentă de nervi pentru orădeni. Ce face Primăria? (FOTO) Parcare Brașovului
Parcare cu enervare: Parcările publice, sursă permanentă de nervi pentru orădeni. Ce face Primăria? (FOTO) Parcare Barițiu
Parcare cu enervare: Parcările publice, sursă permanentă de nervi pentru orădeni. Ce face Primăria? (FOTO) Parcare Barițiu
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

"Mergeţi la celălalt aparat, ăsta nu merge", "să băgaţi banii la fix, că nu dă rest", "trebuie să plătiţi cash, nu merge cu cardul"... Sunt câteva dintre îndemnurile pe care orădenii le aud frecvent când îşi lasă maşinile în parcările supra şi subterane din Oradea. 

Cea mai bună afacere a Primăriei, care i-a adus anul trecut încasări record de 25,9 milioane de lei, parcările din oraş le dau dureri de cap orădenilor: pe carosabil sunt scumpe şi puţine, iar în garaje sunt "avarii". 

Municipalitatea pare că înţelege nemulţumirile oamenilor şi, în ceasul al 12-lea, ia măsuri. A început înlocuirea parcometrelor defecte, iar din vară va lansa o aplicaţie digitală, cu care orădenii vor putea plăti orice loc de parcare din oraş. Fără nervi la aparate...

Greu de plătit

Cele mai multe înjurături le lasă orădenii în parcarea din spatele Tribunalului. Primul garaj suprateran construit de Primărie, dat în folosinţă în 2014, are două parcometre şi rar funcţionează ambele fără cusur. 

Aparat taxare parcare Oradea

Cel de la parterul construcţiei nu mai este capabil să dea rest de peste un an, aşa că oamenii fie plătesc cu cardul, fie introduc suma exactă. "Dacă bagi mai mulţi bani, în loc să-ţi dea rest, se blochează şi reporneşte, adică vreo 10 minute nici nu mai funcţionează", spune un şofer "păţit". Parcometrul de la etajul 1 are propriile probleme: scanerul de tichete funcţionează cam greu şi adesea şoferii nu reuşesc să afle cât au de plătit.

De parcă n-ar fi destul, niciunul dintre aparate nu oferă plătitorului cu cardul posibilitatea să introducă PIN-ul, aşa că, dacă din motive de securitate banca emitentă îl solicită, mesajul afişat pe ecran este sec: "Tranzacţie neacceptată". Chix dau şi camerele care ar trebui să recunoască numerele de înmatriculare şi să "ordone" ridicarea barierelor pentru maşinile la care taxa de parcare a fost plătită. 

Cu toate aceste defecţiuni, numai în 2022 parcarea a generat venituri de 889.225 lei. 

Incomode

Alte parcări, probleme similare. În garajul supraetajat de pe strada George Bariţiu, parcometrul de la parter se blochează uneori, aşa că rămâne funcţional doar cel de la primul nivel. "Noaptea, îs numai io aici şi nu ştiu să-l deblochez. Ziua, sunt angajaţii de la parcări care îl repornesc", a mărturisit un paznic săptămânile trecute, când aparatul nu funcţiona. 

De asemenea, nici aici barierele de la ieşire nu se ridică tot timpul automat, iar validarea tichetului plătit este anevoioasă pentru mulţi şoferi. Ca să ajungă din autoturism la aparat, fără să deschidă uşa, trebuie musai să aibă mână lungă...

Parcare Oradea

În parcarea de pe Independenţei (foto sus), tot aparatele de plată sunt principala nemulţumire. Pe lângă că sunt amplasate în extremele parcării, în zone obscure şi greu de găsit, se blochează din senin. "Odată, a trebuit să plătesc de două ori. La prima tranzacţie, mi-a luat banii, dar a dat eroare, iar barierele nu s-au ridicat. Era seară, după ora 22, şi nici n-am avut cui să cer ajutorul", povesteşte o şoferiţă. 

Dispecerat non-stop

Lucian PopaAcuzată că doar ia banii şoferilor, dar nu oferă servicii de calitate, Primăria promite măsuri. "Sistemul de acces din parcarea de lângă Tribunal şi de lângă Spitalul Municipal este vechi, uzat. Am comandat noi sisteme şi începem montarea lor", spune şeful Direcţiei de Patrimoniu Imobiliar, Lucian Popa (foto)

Parcometrele şi barierele vor fi similare celor din parcările de pe Bariţiu, Braşovului şi Independenţei, considerate mai performante, iar investiţia se ridică la un milion de lei. 

În plus, toate parcările vor fi coordonate din dispeceratul aflat în Primărie, care pe viitor va funcţiona non-stop. Din birou, la orice oră, dispecerii vor vedea imagini în timp real din fiecare parcare şi vor putea comunica audio cu şoferii, dacă întâmpină probleme.

Parking Oradea

Într-un târziu, Primăria şi-a dat seama că trebuie şi să diversifice modalităţile de plată, aşa că a comandat o aplicaţie dedicată parcărilor. 

Prin Parking Oradea, orice şofer va vedea unde şi ce parcări sunt în oraş şi, mai important, va putea face plăţi, fie că este vorba de taxa pe oră pentru parcările de la sol, abonamente ori staţionarea în garajele sub şi supraterane. "Vei putea scana cu telefonul codul de bare de la tichetul primit la intrarea în parcare, vei plăti cu cardul şi sistemul te va recunoaşte când ieşi din parcare", explică Popa.

Parcare Oradea

Aplicaţia este deja în lucru, urmând a fi finalizată până la vară, şi va costa Primăria 200.000 lei. O sumă mică, în comparaţie cu veniturile uriaşe aduse din parcări, şi care sigur merită investită pentru nervii plătitorilor. Mai exact, trebuia investită de mult...


Vocea străzii

Ce probleme ar trebui să rezolve Primăria în parcările din Oradea?

Parcările supraterane sunt foarte înguste, la fel şi intrările, iar calculul razei pentru curbe în interior este greşit. Rişti să freci roţile.

Bogdan Man

Primăria să facă parcometrele din parcările etajate să funcţioneze. Sunt defecte aproape tot timpul şi este deranjant.

anonim

Ar fi bine ca parcările pentru persoane cu handicap să fie gratuite şi în garajele supra şi subterane. Degeaba sunt locuri dacă costă.

Sara

Parcările construite de Primărie în oraş sunt foarte bune, n-am nimic de reproşat. Sper să mai apară câteva!

Sorin Popa

Trebuie cât mai multe parcări supraetajate în zona centrală. Iar când sunt festivaluri în zonă, să fie gratuite, ca şi cele de pe străzi.

anonim

Locurile din parcările construite să fie mai late. Pe Bariţiu e foarte strâmtorat, e greu să nu loveşti cu portiera altă maşină.

Luiza Szabo

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
aparatele de plata cu cardul sunt defecte si pt mijloacele OTL
va rog sa atrageti atentia si asupra faptului ca de cel putin o luna aparatele de plata cu cardul din mijloacele de transport in comun - tramvaie si autobuze - nu sunt functionale.
Postat 01 Martie 2023, 19:56 de roger
La tribunal
Aparatul de plata trebuie schimbat, uneori funcționează uneori nu sau aștepți 10 minute. Mai bine spus la toate parcările trebuie să-ți iei tichet la întrare și la ieșire plătești.
Postat 01 Martie 2023, 11:30 de Sandu2100
Zice un anonim…
“Trebuie cât mai multe parcări supraetajate în zona centrală. Iar când sunt festivaluri în zonă, să fie gratuite, ca şi cele de pe străzi.” Nu, nu trebuie mai multe parcari, trebuie alternativa eficienta la automobil, un transport in comun performat, piste de biciclete interconectate. Daca se incepea in urma cu 10 ani in directia asta, nu erau necesare parcari peste parcari si pasaje peste pasaje, orasul nu mai era sufocat de trafic. Cum avem tramvaie la 15-20 minute (cand functioneaza) si piste de biciclete ce pornesc si se termina nicaieri, cersim gratuitati, musai sa fi vazut cu masina, e mai comod. Bref, asistam la monopolul primariei in parcari, dicteaza pretul si intretine cum si cand vrea, nimic nou.
Postat 01 Martie 2023, 10:36 de User anonimizat
Iar alta lucrare marca bolovan
Ieftin si prost. Bine ca se face. Nu conteaza ce si cum , bine ca se toaca banii pe prostii. Oradenii apreciaza orice c....t.
Postat 01 Martie 2023, 10:34 de Petre93
Ma mir ca se schimba
Pana acuma tot timpu cand era stricat sau cand bagai 10 lei si nu putea sa iti dea rest plateai la domnu de la poarta. Saracu schimbarea asta o sa il loveasca la buzunar. Cat am stat eu 5 min acolo au fost minim 5 persoane care au zis cat platesc ca ma grabesc si omu zicea 5 lei :) era cu buca nu cerea mult, dar se aduna, omu lua banu ridica bariera si toata lumea fericita. Sunt curios cu cat o sa creasca incasarile dupa ce schimba sistemu? Si scoate portaru din joc! Dar asta nu o sa ne zica noua la oamenii de rand.
Postat 01 Martie 2023, 10:34 de dt72c2
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON