URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 30 OCTOMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu cred că există un cetățean care ar dori să-și vadă casa distrusă numai pentru că acolo trebuie să treacă un drum ori să se facă un pasaj sau un sens giratoriu. Și chiar dacă sumele oferite drept despăgubire sunt generoase, ceea ce nu e cazul la scârțara Primărie Oradea, tot mai rămâne disconfortul de a-i scoate pe oameni din rutina zilnică.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
06 Iulie 2021, 12:48

Până la Arad ar fi bună şi o autostradă

Până la Arad ar fi bună şi o autostradă (foto: generic)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Drumul Expres Oradea - Arad începe să prindă contur. Dacă mulţi credeau că e o simplă perdea de fum cu caracter electoral, iată că lucrările de proiectare au fost atribuite deja unei firme de specialitate. Faptul că stabilirea traseului, studiile geo şi proiectarea propriu-zisă vor dura mai bine de un an e un semn bun. Înseamnă că lucrarea nu se face din birou, refolosind studii de fezabilitate făcute acum 10 ani, poate tot fără să se iasă în teren.

Totuşi, cred că acest drum expres ar merita o soartă mai bună. Nu sunt bani să facem o autostradă până la Arad, dar am putea crea premise ca urmaşii noştri să o facă. Prin urmare, la stabilirea traseului, poate ar fi bine să se blocheze terenurile adiacente, pentru ca, atunci când vom avea destui bani, să îi putem adăuga benzi de siguranţă drumului expres.

Interesant este că acest drum, imaginat numai de doi ani, are mai mari şanse să se materializeze decât eterna autostradă Transilvania. Acolo suntem încă la faza în care constructorii se joacă de-a renunţarea la lucrare, în speranţa că cei de la Minister vor mai suplimenta cu ceva sumele ofertate. Eu am mari semne de întrebare dacă un constructor ca Beni Rus poate face 30 de kilometri de autostradă, câtă vreme nu e în stare să asfalteze la termen un simplu drum în Oradea...

Mi-e teamă că atunci când Bechtelul va fi terminat, adică prin 2025-2030, vom constata că traficul e aşa de mare încât ar fi necesară o autostradă cu trei benzi pe sens. Atunci să vezi iarăşi circ cu exproprieri, cu lacrimi ale proprietarilor şi cu proteste! De aceea, la Oradea - Arad ar trebui să ţinem spaţiu de o parte şi de alta a drumului, pentru ca generaţiile viitoare să nu ne înjure.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Contur va prinde doar când lucrarea va fi prinsă în bugetul CNAIR.
Până atunci e vorba doar de multe hârtii și planuri, care peste câțiva ani vor trebui actualizate. Alți bani, altă distracție vreo 15-20 ani cel puțin, de acum înainte. Din cum se vede traseul din dronă sau elicopter, lărgirea la 4 benzi a actualului drum național e mult mai realistă și categoric mai fezabilă. Unde s-a văzut în România, de la bolșevici încoace, vreun drum nou în afară de cei 370 km cât însumează A1, A2 și A3, realizați din anii '70 încoace (aproape 60 de ani cu totul).
Postat 07 Iulie 2021, 09:03 de KP
Zece milioane de euro pt proiectare nu-i mult dar nici putin
Bune sugestiile din editorial. Si inca ceva: castigatoarea licitatiei pt. expresul Oradea Arad, adica SC Consitrans, sa nu isi repete bâlbele de proiectare-construcție ale autostrăzii surpate Sibiu - Orăștie. Oricum, fara fonduri europene de unde sa scoatem miliardul de euro estimat pt. executia expresului Oradea - Arad?
Postat 06 Iulie 2021, 14:03 de cristi_h
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6036 RON
  • 1 EUR = 4.9747 RON
  • 1 HUF = 0.0123 RON