Clădirea fostului Spital de Neurologie din Oradea, aflată ani de zile într-o avansată stare de degradare, a fost transformată pe bani europeni în incubator de afaceri pentru sprijinirea firmelor din domeniul creativ.
„Un mediu prielnic dezvoltării afacerilor”
Lucrările de amenajare a imobilului care a găzduit fostul spital, demarate pe bani europeni la sfârșitul anului 2021, au fost finalizate.
„Primăria Oradea are primul incubator de afaceri, denumit „Cresc Oradea Mare", care va găzdui 15 firme din domeniul creativ, precum dezvoltare de software pentru design, creaţie, animaţie, dar şi alte domenii creative, acesta fiind finalizat 100%”, a anunțat marți municipalitatea orădeană printr-un comunicat de presă.
Firmele selectate în urma a trei sesiuni, din rândul celor aflate la început de drum, vor fi găzduite pentru o perioadă limitată de timp.
Companiile vor fi ajutate să facă față concurenței și să ajungă să funcționeze pe cont propriu.
„Alături de sprijinul logistic necesar demarării activității, Incubatorul va oferi un mediu prielnic dezvoltării afacerilor, prin facilitarea activităţilor de networking, a transferului de know-how şi prin acordarea de sprijin în dezvoltarea de parteneriate”, a declarat primarul Florin Birta.
Potrivit primarului, rezidenții selectați vor participa la training-uri, seminarii și conferințe și vor beneficia de asistență la realizarea de strategii de afaceri, scrierea de proiecte pentru atragerea de finanțări și în alte domenii relevante.
Birouri, spații open-space, ateliere...
Lucrările de amenajare a imobilului au fost realizate de o asociere de firme reprezentată de Conpila pentru suma de 11,9 milioane lei fără TVA.
Potrivit municipalității, în interiorul imobilului a fost amenajat spațiul de desfășurare a activității de incubare cuprinzând în total 15 birouri pentru start-up-uri, 30 de spații de lucru în open space, 6 ateliere - spații suport pentru firmele incubate, săli de evenimente și training.
Proiectul prevede și amenajarea de dotări, clădirea urmând să fie beneficieze de mobilier, echipamente IT, infrastructură pentru monitorizarea clădirii, acces pe bază de cartele și echipamente specifice activităților din domeniul creativ.
Licitația pentru achiziția dotărilor, în valoare de 4,2 milioane lei cu TVA inclus, este în curs de derulare.
Firmele incubate sunt obligate să înființeze măcar un loc de muncă pe care să îl păstreze pe toată durata perioadei în care beneficiază de sprijin.
Finanțarea investiției a fost asigurată din fonduri europene prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 2, referitoare la îmbunătățirea competitivității întreprinderilor mici și mijlocii, Prioritatea de investiții 2.1B privind incubatoarele de afaceri.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.