URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 08 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Iată că, în sfârșit, contraselecția practicată la PNL de primul schior al țării începe să dea roade. Cum cifrele arată că blândul general Ciucă stă în sondaje pe undeva în marja de eroare a acestora, liberalii s-au trezit că nu e prea sănătos să mergi la război cu declarația de capitulare gata semnată. Și acum umblă după persoane cât de cât frecventabile...
Zic şi eu
Adrian Cris
Mai mult de jumătate dintre comunele bihorene se laudă cu săli și terenuri de sport, ba și cu capele prin cimitirele sătești, făcute cu sute de milioane de lei încă din epoca lui Adrian Năstase, apoi din răposatele programe naționale de dezvoltare locală PNDL 1 și PNDL 2, gestionate de Elena Udrea și Liviu Dragnea, iar în ultimii trei ani și din Programul Național de Investiții Anghel Saligny.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cum vi se pare decizia municipalității de a investi 400.000 de euro într-un concert Andrea Bocelli la Oradea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum am mai arătat, la sfârșitul lunii iunie a fost publicată în Monitorul Oficial o ordonanță de urgență prin care se modifică semnificativ prevederile codului rutier. Modificări importante au fost aduse și cu privire la suspendarea dreptului de a conduce dacă fapta a fost urmărită ca infracțiune, însă procurorul a dispus clasarea cauzei, situație la care am să mă refer aici...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
17 Iulie 2024, 17:35

OTL vs. Primăria Sânmartin: Societatea de transport cere plata unei datorii de 4,7 milioane de lei, iar primarul Cristian Laza susține că aceasta s-a acumulat tot din vina OTL

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Societatea orădeană de transport local OTL i-a cerut miercuri Primăriei Sânmartin, pentru prima oară în mod public, achitarea de urgenţă a restanţelor de 4,7 milioane lei pe care administrația din comuna vecină a Oradiei le are. Reprezentanții OTL spun că, dacă acest lucru nu se întâmplă, vor urma „măsuri drastice”. 

Contactat de BIHOREANUL, primarul din Sânmartin, Cristian Laza, susține că vina pentru datorii ar aparține, de fapt, operatorului de transport, dar că acestea vor fi plătite. 

„Să ia măsuri urgente!”

Conducerea OTL a cerut conducerii comunei Sânmartin, printr-un comunicat de presă formulat pe un ton ultimativ, plata restanţelor de aproape un milion de euro acumulate după anul 2020, pentru executarea curselor pe rute ce leagă Oradea de Sânmartin, stațiunile și satele aparținătoare comunei. 

„Lipsa acestor fonduri ameninţă buna funcţionare a serviciilor de transport public furnizate de OTL. În cazul în care Primăria Sânmartin nu va achita datoriile restante în cel mai scurt timp, OTL va fi nevoit să ia măsuri drastice pentru a asigura sustenabilitatea operaţiunilor sale”, a avertizat OTL printr-un comunicat de presă transmis de societate, dar nesemnat de vreo persoană anume. 

Printre altele, operatorul de transport în comun ar urma să suspende unele curse de transport public, să reducă numărul de autobuze pe ruta Oradea – Sânmartin sau, „în caz extrem”, chiar să rezilieze contractul cu Sânmartin.

„OTL face un apel către Primăria Sânmartin să ia măsuri urgente pentru achitarea datoriilor restante în vederea asigurării continuităţii şi calităţii serviciilor de transport public pentru cetăţenii săi", au transmis reprezentanţii societăţii.

"Ne vom plăti datoriile"

Contactat de BIHOREANUL pe această temă, primarul din Sânmartin, Cristian Laza, a promis că această comună îşi va achita până la sfârşitul verii toate datoriile către transportatorul local.

Însă, susține edilul, chiar comuna este cea care vrea apoi să rezilieze contractul cu OTL. „Ne vom plăti datoriile faţă de OTL în următoarele 2 – 3 luni, după care vom analiza dacă vom păstra sau nu contractul cu societatea de transport, cel mai probabil îl vom rezilia...”, a declarat Cristian Laza.

Ba mai mult, Cristian Laza a acuzat OTL de apariţia crizei datoriilor. „Restanţele sunt rostogolite încă din anul 2016, înainte să fiu eu primar. Atunci au fost introduse nişte curse pentru a încuraja unificarea comunei Sânmartin cu Oradea. Datoriile s-au acumulat pe fondul faptului că tarifele OTL nu au mai fost actualizate din anul 2021, iar încasările făcute de şoferii societăţii sunt ridicol de mici", susține edilul. 

„Şoferii OTL şi-au făcut propria afacere”

Dezvoltând această temă, primarul din Sânmartin a dat de înțeles că sumele încasate nu sunt cele reale, căci pe rută ar exista mulți pasageri. „OTL încasează în comună undeva la 100.000 lei pe lună. La câţi localnici şi turişti folosesc autobuzele societăţii, sumele sunt ridicol de mici. Nu se încasează nici o treime din cât ar trebui!", a declarat acesta.

Cristian Laza este convins că valoarea reală a încasărilor de pe urma curselor în comună este mult mai mare, dar șoferii societății de transport și-au făcut „o afacere” pe aceste trasee. „Şoferii OTL şi-au făcut propria afacere pe cursele din Sânmartin, iar noi nu avem cum să facem controale", a spus Laza.

Concret, el crede că mulţi călători circulă pe rutele din comună plătind "la negru" doar o parte din valoarea biletului. "Nu întâmplător alte primării din Zona Metropolitană Oradea, cum ar fi Sântandrei, Nojorid sau Oşorhei, au refuzat orice colaborare cu OTL", a comentat primarul Cristian Laza.

Bani pentru plata datoriilor

Una dintre localităţile bihorene cu cea mai accelerată dezvoltare în ultimii ani, comuna Sânmartin a făcut în ultimii ani investiţii de peste 45 milioane de euro, ajutându-se de fonduri europene, guvernamentale, precum şi private, alocate de operatorii economici.

BIHOREANUL a aflat că, având în vedere alocarea fondurilor îndeosebi către dezvoltare, comuna Sânmartin acumula la sfârşitul anului trecut restanţe de peste 6,7 milioane lei către diferiţi parteneri contractuali, începând de la OTL până la operatorul de salubritate RER Vest.

„Lucrurile sunt în dinamică. Sânmartin are de plătit bani şi de primit bani. Avem datorii, ca toate localităţile din România care au făcut investiţii, dar le vom plăti”, a susţinut Cristian Laza.

De altfel, la începutul acestei săptămâni, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi Ministerul Finanţelor au adoptat un ordin comun ce vizează comuna Sânmartin. Potrivit acestuia, sumele cuvenite comunei din IVG (impozitul pe venitul global) trebuie direcționate către plata restranțelor către societatea Termoficare Oradea, care asigură și încălzirea mai multor locuințe din Sânmartin. 

„Până la lichidarea obligaţiei de plată în sumă de 1,39 milioane lei, datorată Societăţii Termoficare Oradea de către comuna Sânmartin, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj Napoca alocă bugetului local al comunei Sânmartin, judeţul Bihor, cote defalcate din impozitul pe venit, numai pentru plata obligaţiei către Societatea Termoficare Oradea", se menţionează în ordin.

Comuna Sânmartin a acumulat restanţe faţă de Termoficare în ultimii doi ani ca urmare a subvenţiei neachitate la energia termică.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
#Szaby_Oradea ... ești idiot din naștere sau te-au dresat?
Auzi la el, măscăriciul, să se unească o localitate turistică care are un venit pe fiecare cap de locuitor contribuabil de 3 ori cât întegistrează Oradea, pentru da mai apoi să comaseze și datoriile din împrumuturi bancare care la Sânmartin sunt zero pe termen lung, în timp ce la Oradea a ajuns deja la peste 1.000 Euro pe fiecare plătitor de taxe și impozite din oraș. Mare-i Grădina ...
Postat 18 Iulie 2024, 09:15 de KP
excalibur
No vezi de ce face Bolojan și Birta pasaje, tuneluri etc, pt oameni ca tine sa nu stea in trafic ( fara viraj la stânga :::::))))) ) ApropoS ai uitat sa specifici ca parcarea la Sandero costa 50 de lei, și nu poti sa bei o bere la ștrand.
Postat 18 Iulie 2024, 03:00 de Sandu2100
Tarifele dezvoltarii
Autogara Nufaru - Baile1mai respectiv BaileFelix = 5km , pe masurate. Tarif calatorie = 4lei. Dus intors 10km. TOTAL 8 LEI. Adica un litru de motorina/benzina. Cit faci cu o gioarsa de masina mica care consuma 10 litri / 100km ?? Raspuns 10km . Adica transportul in comun e mai scump decit transportul individual in tara lui ciuca&ciolacu. Ce faci daca masina consuma 5 litri/100km? Consumi jumate de litru in cei 10km ai lui Laza, care vrea actualizarea tarifelor... Probabil, o ieftinire, ca sa poata plati datoriile. Daca mergi cu sotia si 2 copii la o scalda in statiunile cu pricina, marchezi 4x8 lei = 32 lei. Vii cu un sandero si te costa 5 lei toata excursia, maxim. Vin vremurile decontului dezmatului pnrr&pndl&alte scamatorii...Welcome!
Postat 17 Iulie 2024, 21:11 de excalibur
Cam aiurea rau Laza la faza asta
La faza cu soferii pirati / la negru, poate si Laza sau oamenii din gasca lui sa faca cateva filmari cu camera ascunsa/telefonul etc si apoi sa le dea publicitatii daca e adevarat ce spune. Suntem in 2024, si nu e greu de facut asta. Vezi si ideile de mai jos.
Postat 17 Iulie 2024, 18:27 de Szaby_Oradea
Cam aiurea rau Laza la faza asta
1) "Atunci au fost introduse nişte curse pentru a încuraja unificarea comunei Sânmartin cu Oradea. " stimabilul domn' Laza a avut o atitudine jegoasa maxim prin afirmatatia asta care nu face altceva decat sa demonstreze lipsa de intelegere a contextului. Apoi tot el vine si mai spune ca "tarifele OTL nu au mai fost actualizate din anul 2021, iar încasările făcute de şoferii societăţii sunt ridicol de mici" = avantaj pe calatorii de pe ruta ca nu platesc tarifele actualizate si oricum daca OTL actualiza tarifele datoria era mai mare (ca altfel e un nonses ce spune Laza). Iar replica cea mai de senzatie este: "Şoferii OTL şi-au făcut propria afacere pe cursele din Sânmartin, iar noi nu avem cum să facem controale", a spus Laza. Concret, el crede că mulţi călători circulă pe rutele din comună plătind "la negru" doar o parte din valoarea biletului." = ok, si chair daca e asa, suntem in 2024, cam toate autobuzele au camere video + se mai pot baga controale inopinate. Cand literalmente orice oras cat de cat NORMAL la cap din RO (Iasi, Cluj, Timisoara, Constanta) au retele metropolitane dezvoltate si incearca mereu sa creasca, Laza vine si reincalzeste supa asta cu operatorii privati, sa mai sifoneze probabil si el inidrect la licitatiile organizate acolo al el in curte. Sa faca REFERENDUM validat de BEC in Sanmartin daca oamenii doresc sa renunte la OTL. Sper sa faca astica candva reteaua aia de tren metropolitan sa se rezolve odata toate sceleratiile astea emise de oameni gen Laza.
Postat 17 Iulie 2024, 18:25 de Szaby_Oradea
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4799 RON
  • 1 EUR = 4.9711 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON