URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
15 Februarie 2022, 15:24

OTL vrea să își reînnoiască flota cu încă 40 de autobuze hibrid sau electrice (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

OTL vrea să îşi reînnoiască flota cu încă 40 de autobuze hibrid sau electrice prin intermediul unei finanţări europene prin POR.

40 de autobuze noi

Contractul de achiziţie a noilor autobuze ar putea fi semnat chiar în cursul acestui an, după cum a anunţat, marţi, într-o conferinţă de presă, directorul societăţii Oradea Transport Local, Adrian Revnic (foto).

"Pe mine mă interesează să pot să semnez anul acesta contractul de achiziţie pentru 40 de autobuze hibrid sau electrice. În momentul de faţă, un hibrid costă undeva la 300.000 euro, iar noi avem 12 milioane euro alocaţi", a declarat Revnic.

Pentru a putea face o alegere în cunoştinţă de cauză, OTL a încercat anul trecut mai multe tipuri de motorizări.

"În anul 2021 am avut în teste autobuze pe hidrogen, hibrid şi electrice. Până în momentul de faţă am încercat autobuze Mercedes, Mann, Solaris, Iveco şi încă două firme de autobuze cu componente chinezeşti, un autobuz din China şi unul asamblat de firma ATP Exodus din Baia Mare", a spus Revnic (foto jos).

Adrian Revnic, şeful OTL

Potrivit directorului, flota OTL numără în momentul de faţă 110 autobuze, dintre care la ore de vârf scoate pe traseu până la 90 de garnituri.

Transportatorul are nevoie de autobuze noi, având în vedere că deţine doar 20 de garnituri noi, de unul - doi ani, iar celelalte au o vârstă peste durata normată de viaţă a unui autobuz care este de opt ani.

Cu finanţare europeană

Noile autobuze ar putea fi cumpărate încă de anul acesta.

"În momentul de faţă elaborăm un studiu de oportunitate care va spune cam ce tipuri de autobuze va trebui să cumpărăm. Colegii de la OTL sunt mulţumiţi de autobuzele hibrid achiziţionate până acum, dar trebuie să vedem ce va spune şi studiul. Există finanţări disponibile atât pe POR cât şi pe PNRR. Aşteptăm lansarea axelor ca să le putem accesa", a declarat pentru BIHOREANUL directorul Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională din cadrul Primăriei.

Potrivit directorului, licitaţia va fi organizată înainte chiar de semnarea contractului de finanţare.

"Vom organiza licitaţia cu clauză suspensivă în sensul că vom face achiziţia doar dacă reuşim să atragem fonduri europene. Oricum, anul acesta doar vom lansa comanda. Primele autobuze vor fi livrate anul viitor", a spus Moş.

Mercedes electric în teste

În prezent, OTL are în probe un autobuz electric marca Mercedes.

Modelul eCitaro, împrumutat de Mercedes-Benz transportatorului orădean pentru teste, circulă deja în Germania (Berlin, Hamburg, Heidelberg, Hanovra, Bremen, Darmstadt sau Wiesbaden), dar şi în ţări ca Elveţia, Franţa, Suedia, Luxemburg, Norvegia.

"Pe termen mediu şi lung, autobuzele electrice precum eCitaro implică costuri de operare mai reduse, datorită tehnologiilor inovatoare de care dispun", a declarat directorul de vânzări şi marketing al Mercedes-Benz Trucks & Buses România, Bogdan Aldea (foto jos), care a prezentat modelul.

directorul de vânzări şi marketing al Mercedes-Benz Trucks & Buses România, Bogdan Aldea

Cu cele zece baterii modulare, eCitaro are o masă proprie care poate ajunge la un maximum de 13,5 tone. Astfel, unei mase maxime admise de 19,5 tone, îi corespunde o încărcare de până la 6 tone, echivalentul a 88 de pasageri.

Avantajul reprezentat de lipsa emisiilor de noxe şi confortul sporit este contrabalansat de autonomia relativ redusă şi necesitatea încărcării parţiale a bateriilor tot la câteva ore, în timpul zilei, respectiv o încărcare completă pe timpul nopţii.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Autobuze noi
Cam goale circula....Uneori dupa 17 vad si doar 1 calator in el.....Nu inteleg cum le renteaza sa circule asa....Prin subventii de la Primarie.....Sa verifice OTL cat de incarcate sunt rutele.....
Postat 20 Februarie 2022, 12:42 de cosmin5z
CrisDumi aka KP
8-10 ani e durata de utilizare. Sper ca nu mori de ciuda, ca Oradea va avea cel mai nou parc auto::::)))
Postat 16 Februarie 2022, 09:41 de Sandu2100
Sandu XXX ...
"Parcul" auto trebuie reînoit tot la 5-7 ani după standardele >n materie ... dar cu flota e o problemă, că dispare de fiecare dată când apar oameni "de dreapta" și liberali autentici precum Boc sau Blaga. Că de Băsescu nici nu mai trebuie să amintim de când PNL ia în calcul să aboarbă PMP.
Postat 16 Februarie 2022, 09:28 de KP
CrisDumi aka KP, EXCALIBUR, ORADEANBIHOREAN, Pinonel
Astept comentatorii sportivi sa ne explice de ce nu e bine ca Birta respectiv Oradea isi reinoieste parcel auto
Postat 15 Februarie 2022, 21:39 de Sandu2100
Fan electric
Cit e halatu'? Sa luam la bani marunti, kilowatul, 1kwh. Un kwh de la retea costa acum 0.8lei, va costa de la 1 aprilie undeva la 1.5 lei. Buun, luam 1 litru de motorina, care are ,conform nomogramelor 9.6kwh rotunjim 10. Deci, un kwh din motorina costa 0.7 lei ,un kwh electric 1.5 lei. Mda, se pare ca am gresit undeva...Verificam, e corect. Unde sa fie hiba? Aa, e vorba de randament, motorul diesel are un randament de 40-50%, deci kwh diesel urca si el la 1.5 lei. Randamentul motorului electric nu e nici el 99%, ca mai sunt pierderi pe ici pe colo,in invertoare,in bobinaje. Autonomia mult mai mica, timpi morti cu incarcarea bateriilor, durata de viata a bateriilor in jur de 5 ani, schibmatul lor costa cit un vehicul nou. Acest trend electric este menit sa reduca risipa, limitind accesul la consum. Practic va fi un downshifting mascat.
Postat 15 Februarie 2022, 19:47 de excalibur
atutobuzul trebuie sa circule non-stop zi-lumina
de la 5 dimineata pana la 11 noaptea, si face sute de kilometri intr-o zi. Tehonologia actuala pentru full-electric, fara motor inca nu e acolo. Asta e viitorul clar, dar poate peste alti 8 ani. Momentan, hibride cu baterie dar si cu motor, sunt investitia cea mai de randament (te incadrezi la ideile "verzi" europene cat sa iei cofinantarea gratis, dar totusi nu irosesti bani pe tehnologii neperfectionate).
Postat 15 Februarie 2022, 16:05 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON