OTL vrea să îşi reînnoiască flota cu încă 40 de autobuze hibrid sau electrice prin intermediul unei finanţări europene prin POR.
40 de autobuze noi
Contractul de achiziţie a noilor autobuze ar putea fi semnat chiar în cursul acestui an, după cum a anunţat, marţi, într-o conferinţă de presă, directorul societăţii Oradea Transport Local, Adrian Revnic (foto).
"Pe mine mă interesează să pot să semnez anul acesta contractul de achiziţie pentru 40 de autobuze hibrid sau electrice. În momentul de faţă, un hibrid costă undeva la 300.000 euro, iar noi avem 12 milioane euro alocaţi", a declarat Revnic.
Pentru a putea face o alegere în cunoştinţă de cauză, OTL a încercat anul trecut mai multe tipuri de motorizări.
"În anul 2021 am avut în teste autobuze pe hidrogen, hibrid şi electrice. Până în momentul de faţă am încercat autobuze Mercedes, Mann, Solaris, Iveco şi încă două firme de autobuze cu componente chinezeşti, un autobuz din China şi unul asamblat de firma ATP Exodus din Baia Mare", a spus Revnic (foto jos).
Potrivit directorului, flota OTL numără în momentul de faţă 110 autobuze, dintre care la ore de vârf scoate pe traseu până la 90 de garnituri.
Transportatorul are nevoie de autobuze noi, având în vedere că deţine doar 20 de garnituri noi, de unul - doi ani, iar celelalte au o vârstă peste durata normată de viaţă a unui autobuz care este de opt ani.
Cu finanţare europeană
Noile autobuze ar putea fi cumpărate încă de anul acesta.
"În momentul de faţă elaborăm un studiu de oportunitate care va spune cam ce tipuri de autobuze va trebui să cumpărăm. Colegii de la OTL sunt mulţumiţi de autobuzele hibrid achiziţionate până acum, dar trebuie să vedem ce va spune şi studiul. Există finanţări disponibile atât pe POR cât şi pe PNRR. Aşteptăm lansarea axelor ca să le putem accesa", a declarat pentru BIHOREANUL directorul Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională din cadrul Primăriei.
Potrivit directorului, licitaţia va fi organizată înainte chiar de semnarea contractului de finanţare.
"Vom organiza licitaţia cu clauză suspensivă în sensul că vom face achiziţia doar dacă reuşim să atragem fonduri europene. Oricum, anul acesta doar vom lansa comanda. Primele autobuze vor fi livrate anul viitor", a spus Moş.
Mercedes electric în teste
În prezent, OTL are în probe un autobuz electric marca Mercedes.
Modelul eCitaro, împrumutat de Mercedes-Benz transportatorului orădean pentru teste, circulă deja în Germania (Berlin, Hamburg, Heidelberg, Hanovra, Bremen, Darmstadt sau Wiesbaden), dar şi în ţări ca Elveţia, Franţa, Suedia, Luxemburg, Norvegia.
"Pe termen mediu şi lung, autobuzele electrice precum eCitaro implică costuri de operare mai reduse, datorită tehnologiilor inovatoare de care dispun", a declarat directorul de vânzări şi marketing al Mercedes-Benz Trucks & Buses România, Bogdan Aldea (foto jos), care a prezentat modelul.
Cu cele zece baterii modulare, eCitaro are o masă proprie care poate ajunge la un maximum de 13,5 tone. Astfel, unei mase maxime admise de 19,5 tone, îi corespunde o încărcare de până la 6 tone, echivalentul a 88 de pasageri.
Avantajul reprezentat de lipsa emisiilor de noxe şi confortul sporit este contrabalansat de autonomia relativ redusă şi necesitatea încărcării parţiale a bateriilor tot la câteva ore, în timpul zilei, respectiv o încărcare completă pe timpul nopţii.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.