URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 30 OCTOMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu cred că există un cetățean care ar dori să-și vadă casa distrusă numai pentru că acolo trebuie să treacă un drum ori să se facă un pasaj sau un sens giratoriu. Și chiar dacă sumele oferite drept despăgubire sunt generoase, ceea ce nu e cazul la scârțara Primărie Oradea, tot mai rămâne disconfortul de a-i scoate pe oameni din rutina zilnică.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
05 August 2021, 14:06

Oradea şi Bihorul îşi fac companie aeriană proprie! Anunţul făcut de Bolojan şi Birta (VIDEO)

Oradea şi Bihorul îşi fac companie aeriană proprie! Anunţul făcut de Bolojan şi Birta (VIDEO) (foto: generic)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ilie Bolojan şi Florin Birta au făcut, joi, un anunţ important: judeţul Bihor şi municipiul Oradea vor avea o companie aeriană proprie, care va opera atât în ţară, mai precis spre şi dinspre Capitală, cât şi pe rute europene. 

Compania va fi singura de acest fel din România. „Considerăm că putem opera în condiţii de rentabilitate, la preţuri rezonabile, având curse predictibile şi stabile”, a spus Ilie Bolojan.

Spre Bucureşti şi huburi europene

Protocolul de colaborare dintre cele două unități adiministrative arată că scopul companiei este "înfiinţarea şi operarea unor noi curse aeriene interne care să lege Oradea de Capitală, dar şi externe între Oradea şi unul sau mai multre huburi aeriene importante din UE".

Potrivit textului protocolului, pus la dispoziţia jurnaliştilor, CJ Bihor şi Primăria Oradea vor identifica "soluţia optimă de colaborare", şi anume societate pe acţiuni, societate cu răspundere limitată etc.

Această companie urmează să fie înfiinţată în septembrie 2021. Compania va opera cu două aeronave minimum două zboruri pe zi în zilele nelucrătoare, respectiv minimum trei zboruri pe zi în zilele lucrătoare, de pe Aeroportul Oradea spre Otopeni sau Băneasa, începând din martie 2022.

De asemenea, va opera minimum un zbor pe zi în zilele lucrătoare de la Oradea către "unul sau două aeroporturi internaţionale din vestul Europei"

Inclusiv din sponsorizări

Cele două părţi vor să atragă companii locale în finanţarea activităţii companiei aeriene locale, inclusiv prin subscripţii publice, sponsorizări, donaţii etc, şi să identifice soluţiile optime de operare a celor două aeronave: modalitatatea de preluare a aeronavelor (achiziţie, leasing sau închiriere), tipul de aeronave şi capacitatea acestora, precum şi modalitatea efectivă de operare: "operare directă / contractarea serviciilor specifice de la terţi etc.) 

Textul protocolului mai prevede că judeţul, prin CJ Bihor, va adopta "măsuri pentru reorganizarea activităţilor Aeroportului din Oradea în vederea susţinerii companiei aeriene nou înfiinţate: internalizarea serviciilor prestate, amenajarea unui hangar, diversificarea activităţilor, facilităţi cargo etc.". 

Florin Birta şi Ilie Bolojan au făcut anunţul într-o conferinţă de presă anunţată în aceeaşi zi şi ţinută la Casa Darvas La Roche

Nu vor să rămână la "hazardul pieţei aeronautice"

„De ce e bine să facem această companie aeriană locală? Pe de o parte, suntem un oraş mediu din România, care are în zona de influenţă a aeroportului aproximativ 1 milion de locuitori din Bihor şi limitele judeţelor învecinate. Aţi văzut fluctuaţia zborurilor pe aeroportul Oradea în anii trecuţi. Suntem un judeţ în care operarea pe aeroportul Oradea este la limita de rentabilitate. Rămânerea totală la hazardul pieţei aeronautice în actualele condiţii nu este o soluţie pentru dezvoltarea oraşului Oradea şi a judeţului Bihor. Prin urmare, am decis că este oportun să preluăm modele din alte oraşe şi să înfiinţăm această companie locală”, a spus Ilie Bolojan.

El a precizat că modelul luat în calcul de Oradea este cel pus în practică într-un oraş din Danemarca. "Un model pe care noi l-am identificat ca fezabil este în Danemarca. Asigură conectarea unui oraş mai mic cu Copenhaga", a spus preşedintele CJ Bihor.

Răspunzând unor întrebări ale jurnaliştilor, Birta şi Bolojan au spus că nu mai există alte astfel de companii aeriene locale în România.

Aeronave de până la 75 de locuri

„Vom achiziţiona sau prelua pe baza unei analize din perioada următoare două aeronave de până la 75 de locuri cu care ar urma să operăm curse de pe Aeroportul din Oradea, să avem o frecvenţă mult mai bună spre Bucureşti, să avem un „pod aerian” cu capitala ţării noastre. De asemenea, urmărim o scădere a preţului biletelor, pentru că astăzi biletele sunt la nişte preţuri relativ mari”, a continuat Ilie Bolojan expunerea proiectului.

Preşedintele CJ Bihor a vorbit şi despre felul în care acest operator aerian local va influenţa dezvoltarea zonei. „Pentru a avea un alt nivel de dezvoltare economică, trebuie să fii conectat la hub-urile mari aeriene din vestul Europei. Cu cât investitorii, oamenii de la care putem prelua cunoştinţe, tehnologii, pot ajunge mai repede într-un oraş, cu atât oraşul se dezvolvă mai repede, arată toate datele”, a spus el. 

„Scopul acestei companii nu este să intre în competiţie cu companiile low-cost. Ne dorim ca acelea să opereze în continuare. Dorim să se asigure o conectivitate de bază către Capitală şi către unul sau două hub-uri mari europene, în aşa fel încât de oriunde din lumea asta doreşti să ajungi la Oradea, să ştii că zilnic ai un avion care te duce la Oradea dintr-un hub european”, a mai precizat şeful CJ. 

Sprijin de la companiile din Oradea

La asigurarea sumelor necesare ineditului proiect ar putea contribui şi societăţile care îşi desfăşoară activitatea în Oradea.

„De ce este bine să facem o companie locală? Din discuţiile pe care le-am purtat cu marile companii din Oradea, există şi un interes din partea lor pentru a contribui (n.r. – financiar) la o mai bună conectivitate a oraşului. Ar fi şi ei beneficiari importanţi. Inginerii, partenerii de afaceri, manangerii de companii ar putea ajunge mult mai repede la Oradea sau să plece din Oradea, nu cum se întâmplă astăzi, când trebuie să meargă de pe alte aeroporturi din vecinătatea noastră. Prin urmare, ne bazăm pe o participare importantă a acestor companii, printr-o formă pe care o vom stabili, la achiziţia acestor aeronave, la donaţii pentru a se asigura fluxurile de zbor constante...”, a spus șeful CJ. 

În fine, Ilie Bolojan s-a referit şi la faptul că această companie va asigura conectivitatea aeriană, în condiţiile în care Aeroportul Oradea se "bate" cu concurenţi importanţi pentru a atrage şi menţine operatori aerieni privaţi: „Suntem într-o concurenţă dură regională cu aeroporturi din proximitate: Timişoara, Cluj-Napoca, Debreţin, Budapesta, care au o arie de influenţă şi asupra noastră. Existenţa acestei companii ne garantează că fluctuaţiile pieţei nu vor afecta conectivitatea de bază a aeroportului nostru”.

Oradea Airlines

În conferinţa de joi, Bolojan a menţionat că noua companie s-ar putea numi Fly Oradea sau Oradea Airlines. Deocamdată, nu a fost înregistrată / rezervată o denumire, până când nu vor exista hotărâri de aprobare a protocolului.

Conform legii, protocolul trebuie să fie aprobat prin vot atât de consilierii judeţeni, cât şi de consilierii locali ai Oradiei.

În discursul său, Florin Birta a subliniat câte curse ar urma să opereze compania spre Bucureşti şi spre destinaţii europene, arătându-se optimist în legătură cu succesul operatorului aerian public. „Cred că această companie aeriană pe care în premieră o înfiinţează o asociere între Consiliul Judeţean şi Primărie va fi de un succes real şi îşi va arăta rezultatele în cursul anului viitor”, a spus primarul Oradiei.

Tot el a amintit că, datorită unui ajutor de 800.000 euro, acordat de Primăria Oradea, compania Ryanair a reluat cursele de pe Aeroportul Oradea, spre mai multe destinaţii (Bologna, Milano-Bergamo, Londra-Stansted, Dusseldorf).

UPDATE: Protocol aprobat de CJ Bihor

Protocolul pentru înfiinţarea unei companii aeriene locale a fost aprobat, joi, de Consiliul Judeţean Bihor, prin votul tuturor aleşilor judeţeni prezenţi, indiferent de apartenenţa politică şi fără ca vreunul dintre ei să fi intervenit pentru a cere detalii suplimentare celor prezentate şi în plen, la fel ca la conferinţa de presă, de Ilie Bolojan. 

Acelaşi protocol urmează să fie supus votului şi în Consiliul Local Oradea, în următoarea şedinţă. 

CITEŞTE ÎNTREG CUPRINSUL PROTOCOLULUI PENTRU NOUA COMPANIE AERIANĂ!

 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
21 Comentarii
Asa da !
Spor la treaba si la mai mare ! Succes !
Postat 07 August 2021, 20:55 de B90
TanarSiNelinistit
Buna ideea
Postat 06 August 2021, 20:55 de Sandu2100
KP
Vezi amu ca te cauta bill Gates sa te vaccineze
Postat 06 August 2021, 12:33 de Sandu2100
Timpul si locul (ne) potrivi
Ideea ar fi buna doar ca bolovanii astia doi ignora un lucru: căpsunarii bihoreni cauta doar zboruri low cost (motiv pentru care operatorii seriosi evita Oradea) iar politicienii care ar zbura la Bucuresti, vor gratis (platit de stat). Cum corporatisrii din Oradea, abia isi permit un concediu la doi ani in Eforie Nord sau Costinesti, nu prea vad rentabilitatea.
Postat 06 August 2021, 11:54 de oradeanbihor
hateri
excalibur eu zic sa o lasi mai moale cu cet-ul. eu tin minte cet-ul ala fain pe carbune cand deschideam geamul si era funingine pe pervaz. las-o mai moale ca esti ridicol, viata de calitate costa, vrei ieftin du-te frate in petrosani sau nucet, ai viata ieftina si aer curat. kp, ti-ai pierdut locul de munca la ansamblul crisana de esti asa de disperat?
Postat 06 August 2021, 11:27 de vlad_oradea
Pinochio3, fix tu și comentariul tău lipsea din schemă.
Exact îngrijorarea ta lipsea, că avionul lui Pinochio1 și Pinochio2 va avea doar clasa "economy" și nu voi avea nici măcar "șansa" de a-l utiliza vreodată. Se pare că în aceeași arhivă medicală se găsește și dosarul tău.
Postat 06 August 2021, 09:45 de KP
Asta ne lipsea....
Nu mai este nici o stradă de asfaltat, nu mai trebuie investit nimic în orașul acesta. Ne cumpărăm avioane, OZN-uri și mai știu eu ce. În acest timp Tarom se chinuie în pierdere/insolvență/faliment... Nimic nu spun despre cum o să scoată profit această companie. Asta ne lipsea... O companie aeriană a primăriei...
Postat 06 August 2021, 08:00 de Vio_427
Naivitate
Sfântă naivitate.Oare chiar știu inițiatorii ce presupune o companie aeriană în afară de avion și personal navigant ? Cum să anunți astfel de știri triumfaliste fără măcar o estimare de costuri pentru tot ceea ce înseamnă companie aeriană și autorizări necesare și întreținere aeronave și pregătire continuă piloți și o mie de alte lucruri. E suficient să urmărești serialul documentar Dezastre în aer de pe National Geographic să realizezi cam ce presupune o companie aeriană .
Postat 05 August 2021, 23:01 de comunicativ
Trei miliardari, Jeff Bezos, Elon Musk și Richard Branson, s-au înscris în cursa pentru a inaugura o nouă eră a turismului: călătoriile în spațiu.
[ https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/jeff-bezos-elon-musk-si-richard-branson-cine-castiga-lupta-calatoriilor-in-spatiu-1590363 ]. Muschetarii spatiului au motive de ingrijorare. In cursa s-au inscris inca doi, Birta&Bolojan, (auto)propulsati de toti bihorenii si oradenii liberi.Se arata un nou potential succes ,la concurenta cu generatorul General Electric de la CET.Era culmea sa tinem avioanele la sol la nesfirsit.../https://www.youtube.com/watch?v=s5BJXwNeKsQ/
Postat 05 August 2021, 22:26 de excalibur
KP
Tu nu-ti permit un bilet, nici la bagaje, daramite la economy ::::))))
Postat 05 August 2021, 20:51 de Sandu2100
Radio Erevan
Pe câți a zburat din funcții Bolojan, întrebarea nu era dacă acesta își va face companie aeriană, ci când? Astăzi veni și răspunsul.
Postat 05 August 2021, 18:26 de User anonimizat
Fry Air
Bolojan nu reusea sa fie mai caraghios nici daca se prezenta la conferinta de presa intr-un coif de hartie si cu mana bagata in camasa, intre doi nasturi. Omul asta n-a administrat in privat nimic, in afara de un mic magazin de garsoniera pe care a bagat-o in faliment, iar acum vrea sa faca o companie aeriana!! Ca administrator la stat are doar investitii cretine, executate prost, topate refacute, cu pierderi de milioane de euro, pe care le platim noi, evident. Daca investea banii proprii la fel, era demult in faliment. Omul n-a iesit nici acum din comunism, el face afaceri de stat: stadion de vreo 80 de milioane de euro(bani aruncati pe geam), hotel si companie aeriana de stat! Singurul motiv pentru care putea sa-i vina asa o idee e ca el personal are nevoie de avion, el fiind mai mult plecat in Bucutesti, incercand sa stea pe doua scaune cu un singur fund. Oare in cazul pilotilor se va aplica modul de lucru de la CJ, adica salarii mici si contracte pe perioada nedeterminata, nu cumva pilotii sa se simta in siguranta? Daca da, atunci pilotii vor arata ca Jack Sparrow. Daca jurnalistii aveau un pic de empatie, ar fi sunat dupa brancardieri in timpul conferintei de presa, astfel incat la sfarsit Bolojan sa poata fi ridicat si bagat in camasa de forta in care ii e locul.
Postat 05 August 2021, 18:22 de 1x1
cu musca pe chelie
pentru ca ziua aviatiei cade de sf ilie, ce s-a gandit bolovanul?!? sa-si faca o companie de transport aerian! la prima vedere e pura fatasmagorie, dar pina la urma nu e chiar o utopie! ce ma face sa nu cred in proiect(cu toate ca mi-ar placea sa aiba succes) este afirmatia"De asemenea, urmărim o scădere a preţului biletelor" in contextul in care printre cele mai scumpe servicii publice din Romania se gasesc...la Oradea(impozite, orice taxa la primarie, apa, gunoi, parcari, gigacalorie etc). prevad,deci, preturi pe masura.
Postat 05 August 2021, 17:41 de tititeasca
Avioanele din capul lui Ilie Rudotel :)))
Cica Ilie Rudotel va asigura finantarea companiei aeriene din donatii, sponsorizari si impozite locale :)))) Iar daca mai da afara 2-3 pompieri si un paznic, va face din Birtin Airlines un model de bune practici in aeronautica mondiala. Bravo ba Ilie ! Medicamenteeeeeee !!!!!
Postat 05 August 2021, 17:35 de Silver_Cat
@unu
ideea e sa se vada numele orasului in aeroporturile bune, o promovarea voalata, chiar daca contravine principiilor europene, concurentiale. partea faina, ca orasele date exemplu ca opereaza, unu e din azerbaijan.
Postat 05 August 2021, 16:12 de User anonimizat
din punct de vedere politic si al dezvoltarii orasului/judet, tot ar fi un succes! ..daca.
...
Postat 05 August 2021, 15:59 de unu
daca dupa 10 ani vin alti operatori stabili si curse constante, si aeroportul e plin de viata, iar compania publica falimenteaza dupa niste pierderi REZONABILE (Nu subventii de 100 milioane eur), din punct de vedere politic si al dezvoltarii orasului/jude
ca sa le dai argumente celor din opozitie, oare nu e demersul asta o dovada ca operatorii aerieni sunt imprevizibili si cauta marje de profit sigure, nu doar sustenabilitate, si ca n-o fi Sandor chiar intentionat sa vanda curse oradene catre Debrecen? Numai asa ca sa nu fim prea divizati si partizani ca cetateni. Poti insa sa zici ca s-au multumit sa piarda meciul si nu au luptat pana in panzele albe, sa construiasca luna pe pamant, daca nu o poate aduce nimeni din spatiu. In rest, gasiti un executiv bun, platiti-l mai mult in actiuni decat in cash, dati un mic pachet de actiuni si fondului angajatilor (in schimb a unor salarii sub cele de piata), listati un pachet minoritar de actiuni la BVB ca sa strangeti capital, si cel mai important, publicati o analiza onesta a costurilor pentru cetatean (oradean si judetean), cati bani publici locali ar merge in sustinerea companiei timp de 10 ani
Postat 05 August 2021, 15:58 de unu
Alo, Psihiatria !!
BIRTIN AIRLINES - cea mai tare companie aeriana ! Asteptam cu interes compania de elicoptere Fly Vadu Crisului si Statia Spatiala - Ilie von Kelie.
Postat 05 August 2021, 15:51 de Silver_Cat
Denumire
Neaparat pt. ca toti oradenii (sau si bihorenii) sa se "regasesca" moral in noua companie, propun denumirea de: "Oradea-Wings" / "Oradea-Air" / "Bihor-Air" pt noua companie. Ce alte denumiri propuneti?
Postat 05 August 2021, 15:42 de Lao
mari vise au astia, incredibile si neasteptate
sigur nu am intrat pe TimesNewRoman or BabylonBee? Sigur nu e azi 1 aprilie? dupa cum zice si artistul de mai jos, ma tem ca o sa fie o companie publica mai speciala, cu bune intentii, dar din dorinta de a conecta orasul chiar si la limita / sub limita rentabilitatii va fi o gaura neagra in bugetul orasului si al judetului pentru zece ani de zile... Bine, daca in 10 ani din cauza conectarii Orazii la un HUB INTERNATIONAL cu zboruri zilnice orasul si aeroportul se dezvolta incat sa atraga alte curse private si serioase permanente, precum Lufthansa sau ceva, o sa fie un success ca investitie in dezvoltarea orasului si aeroportului, desi comania ar fi mers pe minus, pe subventii..
Postat 05 August 2021, 15:38 de unu
si asta-i epocala!
dupa exemplul parcarilor, construite si administrate public desi au un grad de ocupare redus, vom avea avioane ce vor zbura chiar daca piata nu o cere. macar puneti pe aeronave reclame cu teatru si filarmonica, marile probleme locale.
Postat 05 August 2021, 14:53 de User anonimizat
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6036 RON
  • 1 EUR = 4.9747 RON
  • 1 HUF = 0.0123 RON