URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
02 Ianuarie 2024, 09:23

Oradea ieri, Oradea azi: Scurta istorie a parcărilor etajate din oraș

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

2006. Cu schelet metalic

În anii 2000, numărul mașinilor din Oradea a crescut mult mai repede decât cel al locurilor de parcare. Cea mai simplă soluție a fost amenajarea unor zone de staționare pe terenurile virane, dar nu și în zona centrală, unde disponibilitățile erau limitate.

În 2006, Oradea avea 8.000 de locuri de parcare și peste 50.000 de mașini. Prin urmare, executivul local propunea, ca noutate în peisajul local, construirea unor parkinguri etajate în două puncte aglomerate: strada Independenței și strada Brașovului, peste drum de magazinul Crișul.

Modelul era preluat din Occident, fiind vorba de structuri din oțel supraterane cu mai multe niveluri, dotate cu lift pentru autoturisme. Liftul se putea deplasa pe verticală și orizontală și putea roti vehiculul, astfel încât să-l orienteze dinspre intrare către un loc liber, iar de acolo către ieșire.

Conform planurilor, amplasamentul din strada Independenței ar fi funcționat ca parcare la sol și ar fi presupus ridicarea unei structuri metalice de până la 30 de metri înălțime pentru gararea mașinilor. Construcțiile nu au mai fost realizate, fiind considerate nepotrivite pentru centrul istoric.

2023. Mii de locuri

Ani mai târziu, pe strada Independenței s-a optat pentru un parking subteran cu trei niveluri și 460 de locuri. Propunerea s-a făcut în 2008, șantierul a fost deschis abia în februarie 2015 și finalizat în iunie 2020. Deasupra parcării este în amenajare o piațetă, cu cafenea și o galerie de artă.

Tot în 2020 a fost finalizată și parcarea de pe strada Brașovului, cu cinci niveluri supraterane și 400 de locuri. De la primele două propuneri de parcări etajate, în oraș au apărut și altele. De fapt, prima parcare etajată a fost cea din spatele Palatului de Justiție, cu 457 de locuri, deschisă în 2014 și având și un corp de birouri. Doi ani mai târziu, peste drum de Piața Rogerius a fost construită o parcare cu două niveluri, din care unul subteran, și 412 locuri.

O altă a fost ridicată pe strada George Barițiu, în locul stadionului Voința, și ea cu o componentă de birouri. Cele 340 de locuri au fost date în funcțiune în septembrie 2021, iar doi ani mai târziu, pe strada Iosif Vulcan, a fost deschis un parking cu 121 de locuri, pe patru niveluri supraterane.

Săptămâna trecută, a fost inaugurată o parcare subterană cu 277 de locuri în Centrul Civic, în timp ce lângă Spitalul Județean a început în toamna lui 2023 construirea alteia, cu 516 locuri.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
'@KP
Intreb din nou, nu ne spui ce au facut cei trei indivizi cat timp au fost la butoane, filip, mang, pasztor? Si sa nu uitam totusi de kiss caruia ii datoram distrugerea aeroportului pe care a vrut sa-l mute la el acasa in Paleu. Si care a scapat de puscaria de 8 ani prin prescriptia rezolvata de infractorul dragnea. CE AU FACUT, nu ce au vrut sa faca! Inca un delir marca KP.
Postat 03 Ianuarie 2024, 17:40 de Biggie
KP aka mama Omida
Multe propuneri a avut Filip, dar și Pasztor aka Mang, dat nu au realizat nimic, pt ca au și aia un cap scurt ca al tău, arunci în cârcă fondurile europene ca nu erau atunci, ...
Postat 02 Ianuarie 2024, 18:43 de Sandu2100
Iată în sfârșit un scurt istoric mai realist decât există obiceiul "casei".
Întradevăr că propunerile privind realizarea unor parcări subterane sau supraterane de tip colectiv în Oradea, datează din perioada 2006-2008, nefiind puse încă în aplicare aceste proiecte urmare faptului că banii europeni pe proiecte mari au început să vină abia din perioada 2009-2010. Bugetul local nu permitea, înainte de asta ademenea intervenții la nivel urban. Apoi s-a cățărat PNL pe vechile propuneri și strategii urbane, le-au pus după principiul "carul însintea boilor", fără a ține cont nici de ce vor orădenii, nici de legalitate și nici de oportunitatea în prioritizarea proiectelor. După 2008 a început haosul și prăduiala, urmare faptului că noua administrație publică locală a moștenit tot efortul celor dinainte și s-au lăudat că sunt ideiile lor. Doar că, abia după un deceniu s-au prins cu ce se mănâncă fondurile atrase care le-au căzut în cap fără să miște mare lucru în aceste demersuri. Partea cu parcările s-a văzut cât de bine au moșmondit-o liberalii, pentru că prima dată s-au apucat să le desființeze pe cele existente și abia apoi, cu mare întârziere, s-au apucat de construit altele noi. Eu nu știu vreun proiect actual care să nu fi fost conceput, de fapt, înainte de 2008. Tot ce s-a făcut în ultimul deceniu este rodul gândirii celor care îi văd pe actualii edili ai județului și municipiului, ca pe niște amatori norocoși că România e în UE, sau ca pe niște curiozități cu educația cultural-urbană făcută la fără frecvență.
Postat 02 Ianuarie 2024, 12:07 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON