URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 20 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Foarte mulți s-au întrebat cum e posibil ca, statistic, Bihorul să stea cu salariile la un nivel sub Sălaj, de exemplu, dar totuși la noi să fie pline localurile și prețurile să se apropie de cele din Cluj. Explicația e simplă: în statistici nu sunt cuprinse veniturile nefiscalizate, iar de acest lucru beneficiază din plin nu doar bihorenii, ci în general orice județ care are norocul să aibă o vamă...
Zic şi eu
Adrian Cris
Să fie nici prea tânăr, nici prea în vârstă, dar și în putere, și carismatic, să aibă experiență, dar nu și cicatrici, moderat, dar și însuflețitor, să fie cunoscut, dar nu și cu schelete prin dulap, și mai ales să nu fie membru în niciun partid. Cam ăsta ar fi profilul creionat de popor pentru viitorul președinte.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În urma validării alegerilor parlamentare, mandatul Guvernului în funcție încetează și este nevoie de învestirea unui nou Guvern. Președintele României desemnează un candidat la funcția de prim-ministru în urma consultărilor cu partidele politice reprezentate în Parlament. Nu este obligatoriu ca acest candidat să provină de la partidul cu cele mai multe mandate în Parlament, desemnarea lui fiind atribuția exclusivă a Președintelui.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
08 Octombrie 2021, 11:00

Oradea ieri, Oradea azi: Cum s-a extins reţeaua de tramvaie din oraş (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

1982. Până la Sinteza

Inaugurată în 1906, reţeaua locală de tramvaie a trecut prin mai multe schimbări, prin diverse extinderi şi restrângeri. În perioada postbelică, una dintre cele mai bune perioade a fost între 1981-1984. În 1980, linia de tramvai 1 care lega centrul oraşului de cartierul Rogerius se oprea în faţa spitalului de copii, bucla de întoarcere fiind în faţa pieţei agroalimentare.

Dezvoltarea platformei industriale de pe Şoseaua Borşului şi apariţia de noi apartamente în cartier a reclamat creşterea capacităţii de transport şi extinderea liniei. Astfel, în 1981 a fost dată în uz linia dublă de pe strada Transilvaniei, până lângă pasarela de cale ferată din capătul bulevardului Dacia, în lungime de 1,2 kilometri.

Un an mai târziu, pe 12 aprilie 1982, era deschisă linia dublă de la podul CFR până lângă întreprinderea Sinteza, în lungime de 2,5 km, astfel încheindu-se legătura între zona industrială şi cele mai mari cartiere de blocuri – Rogerius şi Nufărul, via centru.

Extinderea a venit cu mărirea puterii electrice a reţelei, fiind montate două substaţii de redresare, una în Rogerius, alta în Salca. Noua linie, foarte solicitată, era deservită cu tramvaie de mare capacitate, tip Electroputere şi Timiş cu remorcă.

2021. Cu tramvaiul la Universitate

Extinderea din 1981-1982 a fost una dintre cele mai mari făcute vreodată. După acel moment, în 1983-1984 a mai fost construită linia de pe bulevardul Decebal, din Calea Aradului până lângă fostul cimitir Olosig în lungime de 2 kilometri, alte extinderi nemaiavând loc din 1984 şi până în 2020.

Extinderea liniilor de tramvai a fost reluată după anul 2017, când au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru traseul ce porneşte din Calea Aradului şi merge pe malul Peţei, până în depou, în total 3,8 km cale dublă.

În valoare de 12,3 milioane euro, lucrarea finanţată în parte din fonduri europene a intrat în şantier în martie 2019, iar în august 2021 s-au făcut primele probe.

Linia, folosită încă în toamna lui 2021 doar pentru intrarea şi ieşirea tramvaielor din depou, deserveşte Calea Aradului la ieşirea din oraş, zona comercială din vecinătate, Universitatea, precum şi noul cartier de blocuri din strada Ceyrat, având şapte staţii. Noua linie ar urma să ocolească şi depoul şi să fie racordată la intersecţia tip deltă (bifurcată) existentă în strada Nufărului.

Lucrarea este prevăzută cu sisteme de undă verde, cu semafoare cu senzori de prezenţă în intersecţii şi suprafeţe înierbate între şine.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Linie noua Episcopia
Articolul ar putea detalia și planurile de extindere a liniei de tramvai pe Ștefan cel Mare pana in Episcopia
Postat 08 Octombrie 2021, 12:37 de Forend
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.779 RON
  • 1 EUR = 4.9749 RON
  • 1 HUF = 0.012 RON