URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
20 Ianuarie 2024, 09:20

Oradea ieri, Oradea azi: Cum a devenit centrul civic cea mai complexă intersecție din oraș

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

1973. Nodul-problemă

Acum 50 de ani, zona cunoscută în Oradea drept "centrul civic" era un microcartier cu locuinţe, spaţii comerciale, autogară şi străzi mici, precum Cele Trei Crişuri, Heinrich Heine şi Iancu de Hunedoara, ultima intrând direct în poarta de vest a Cetăţii.

Pentru că zona devenea tot mai aglomerată, fiind şi o intersecţie a tramvaielor, la începutul anilor ‘70 s-a vorbit despre sistematizarea ei, astfel încât să fie mai uşor circulabilă. În 1973, arh. Alexandru Moisi propunea devierea drumului din faţa Casei de Cultură pe conturul şanţului Cetăţii, astfel încât să se poată extinde Parcul 23 August, azi 1 Decembrie. Ar fi continuat spre Podul Dacia cu un pasaj denivelat semi-trifoi care ar fi asigurat accesul către Calea Clujului, Calea 1 Mai, azi Averescu, precum şi către pod, către Aleea Gojdu şi pe lângă parc. Propunerea a fost amânată, iar în 1979 Viorica Zărnescu, arhitecta care conducea grupul de sistematizare, a venit cu o altă idee: o intersecţie giratorie, cu desfiinţarea Căii Averescu, trecerea în subteran a tramvaiului 2, care mergea dinspre centru către Calea Clujului şi lărgirea acestei căi la patru benzi. 

2024. Prin şi peste tuneluri

Totuşi, în centrul civic nu s-au făcut decât demolări ale unor clădiri şi lărgirea bulevardului dinspre Cantemir, în 1989. Apoi, în 1994, linia 2 de tramvai, spre Clujului, a fost desfiinţată, iar în 1996 Podul Dacia a fost lărgit, aşa că traficul în creştere a devenit tot mai greu de gestionat. Abia în anul 2010 vechea organizare rutieră a fost desfiinţată şi a fost amenajată o intersecţie giratorie cu devierea liniei de tramvai către şi dinspre pod prin mijloc. Au rămas funcţionale trei semafoare, unul pentru pietoni în faţa Catedralei Ortodoxe şi două pentru unda verde a tramvaielor.

Ideea unor pasaje rutiere a revenit în 2014, în următorii doi ani fiind realizat un studiu de fezabilitate pentru mutarea unei părţi a traficului în subteran. După modificări, obţinerea finanţării prin fonduri europene şi licitaţia pentru desemnarea constructorilor, în august 2021 a început şantierul tunelului din faţa Pieţei Cetate, prevăzut cu patru benzi şi două sensuri giratorii. În septembrie 2022, au început şi lucrările de la tunelurile către pod, cu legături către strada Mihai Viteazul, Calea Clujului şi Calea Averescu. Întreaga reţea subterană a fost dată în funcţiune în ultima zi a anului 2023. 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
19 Comentarii
Sandu cel cu buda in curte
Rau ai ajuns sa vb de unul singur tu cu tine. Biggie sandu acelasi speriat.
Postat 22 Ianuarie 2024, 09:03 de vasi13
Biggie
Nu te stresa tu cu ei , că mă stresez eu. Deci sanduivanov, AlexandraCiucle, vasi13, adi13, Mihăiță, Petre93 e unul si același CREION.
Postat 21 Ianuarie 2024, 21:36 de Sandu2100
@sanduivanov
Iar n-ai inteles nimic. Tu te-ai facut analfabet functional cand ai spus ca ai citit un text de trei ori si nu ai inteles nimic. Si nu ai priceput nici acum ca nu am nicio treaba cu Sandu2100. Habar n-am cine e. Asta tot din cauza ca nu intelegi ce citesti.
Postat 21 Ianuarie 2024, 19:39 de Biggie
Taci amu vasi13, cu conturile tale cu tot
Te doare când vezi progres ::::))) si apoi ne explici de Filip :::::))))))
Postat 21 Ianuarie 2024, 19:04 de Sandu2100
@biggie / sandu2100
Esti papagal? Atat stii sandule sa repeti ce scriu altii. Esti un analfabet care scrie fara sens, fara inteles. Poate tu te intelegi ce scrii dar nimeni nu te intelege sandule alias biggie. Eu te fac analfabet si apoi ma faci tu. Deloc originalitate, doat dezvoltare si propaganda stii, si sa repeti ce spun altii
Postat 21 Ianuarie 2024, 18:47 de sanduivanov
@sanduivanov
"De 3 ori am citit si nu am inteles nimic." Esti definitia analfabetului functional. Asa se numesc cei care pot citi dar sunt incapabili sa priceapa continutul comentariului. N-ai inteles nimic, chiar daca ai citit de trei ori. Eventual foloseste google translate sa-ti traduca in limba rusa.
Postat 21 Ianuarie 2024, 14:10 de Biggie
@biggie
Cred ca nici tu nu intelegi ce ai vrut sa scrii. De 3 ori am citit si nu am inteles nimic. Ori esti analfabet ori esti retardat. Mai treci pe la scoala si apoi fa propaganda
Postat 21 Ianuarie 2024, 13:57 de sanduivanov
@KP
"nu sunt disponibil și mai bine mă distrez pe suferința voastră de incompetenți desăvârșiți." Tu nu te distrezi, tu suferi de lipsa de atentie. Zici ca esti consultant pe 10.000 de euro. Dar ai foarte mult timp liber sa faci consultanta gratis primariei. In orice domeniu. Cere medicului de familie o trimitere la un consult de specialitate. Si din postarea ta a reiesit, in sfarsit, ca esti un el, nu o ea.
Postat 21 Ianuarie 2024, 08:59 de Biggie
Biggie, ești o simplă slugă săracă a habarniștilor.
Ce om supercalificat ai văzut să lucreze pentru o primăria ta? Are primăria ta post de consultant la 10.000 Euro lunar? Acolo lucrează doar cei ca tine, caraghioși și măscărici fără o direcție ocupațională clară, care fac aproape muncă voluntară pentru imaginea unor oportuniști și mercenari. Profesioniștii lucrează pe bani adevărați, acolo unde pot avea rezultate de înalt nivel. Mediocrii și amatorii doar muncesc cu program fix, prin instituții publice unde stau înclinați în fața oricărui politruc cu o circumvoluțiune pe creier. Ai priceput? Pe scurt spus, nu sunt disponibil și mai bine mă distrez pe suferința voastră de incompetenți desăvârșiți.
Postat 21 Ianuarie 2024, 07:46 de KP
:::::))))))
E bine ca te simți ma băiatule ::::)))
Postat 20 Ianuarie 2024, 23:47 de Sandu2100
Sandu aviatoru
Zboara avioanele sanducu? Ce zbieri atat cu propaganda, tu esti propaganda.
Postat 20 Ianuarie 2024, 21:01 de Mihaita
:::::))))))
Incredibil cum moare propaganda de ciudă
Postat 20 Ianuarie 2024, 20:18 de Sandu2100
@KP
Continua obsesia bolnavicioasa. Liberali habarniști, edili cu frustrare de origine educațională, cu tendințe de sociopatie, orașul a încăput pe mâinile unor psihopați. Te-am mai intrebat, cu vasta ta policalificare, cu cursuri post scoala profesionala la AJOFM in toate domeniile, de ce nu te angajeaza incompetentii aia de la primarie?
Postat 20 Ianuarie 2024, 16:31 de Biggie
Ce a fost și ce a ajuns.
O mare mizerie și o imensă eroare urbanistică.
Postat 20 Ianuarie 2024, 12:37 de KP
Ce a fost și de a ajuns.
Fotografiile cu ce a fost și ce este acum sunt relevante. Erau câte 3 benzi pe sens pe care le puteai parcurge cu variante de a merge către toate direcțiile, parcări de-a dreapta și de-a stânga cât cuprinde, transport public la o frecvență rezonabilă, oameni normali cu capul pe umeri. Ce vedem acum, după prăduirea a sute de milioane de lei, șantier perpetu și deranj imens, cu imposibilitatea de a schimba direcția către centru în mod obișnuit, cu luarea către dreapta spre alte direcții ca să ajungi înapoi pe traseul dorit, fară dreptul de a utiliza bicicleta și cu pietoni care nu au nici pe ce sta și aștepta în stația de tramvai, după ce sunt puși să ocolească toate fantasmagoriile făcute pentru circulația aiuristică a mașinilor. "Ce-i lipsea chelului în afară de tichia de mărgăritat" ... ??? Evident că betoanele cu care și-au început liberalii habarniști mandatele de lideri majoritari ... reușind performanța de a nu îmbunătăți ceva, din contră, săpând în adâncime tot locul pentru a face loc unor șanțuri și rigole betonate. Inițial am considerat că au probleme edilii cu frustrarea de origine educațională și că, pe cale de consecință au tendințe de sociopatie în relațiile cu orădenii. Din păcate nu-i numai asta, fiind vorba de faptul dă orașul a încăput pe mâinile unor psihopați. Le spui cu argumente că nu-i bine ce au făcut și îi consiliezi să fie profesioniști ... dar ei devin tot mai aroganți și chiar se laudă cu amatorismul lor în toate cele.
Postat 20 Ianuarie 2024, 12:36 de KP
@cristian teofil
Si inainte la ore de nevarf, tot asa repede traversai turbogiratia. De scoteau trecerile si semaforul si punea drum cu prioritate obtineau acelasi lucru cu 1000lei.
Postat 20 Ianuarie 2024, 12:13 de sanduivanov
Turbogiratia si pasajele...
Ce a facut defapt turbogiratia si ulterior pasajele, a fost practic eliminarea trecerilor de pietoni si a semafoarelor... ca benzile de circulatie is mai putine acuma, decat cate erau acus 20+ de ani... Uitati-va pe google street view si puneti pe 2009, intre podul dacia si piata mare erau 4-5 treceri de pietoni si tot atatea semafoare, dar mai multe benzi de circulatie. Asta era defapt problema... pasajele nu au facut decat sa elimine semafoarele si trecerile de pietoni. Asadar traficul va ramane si va fi mutat pe strazile cu un singur sens sau o singura banda in jurul pasajelor.
Postat 20 Ianuarie 2024, 11:35 de cristianteofil
sanduivanov
Chiar asa urat nu arată, nici frumos ce-i drept. Cât este de fiabil lasa de dorit,important este să-si platească firmele"mamă" leasing-urile,stii cum zic!?
Postat 20 Ianuarie 2024, 11:13 de Maikeltroll
Arata ca un mare k...t
Acum zona e distrusa total
Postat 20 Ianuarie 2024, 10:14 de sanduivanov
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON