O firmă cu capital cehesc şi cu sediul în Ilfov, în localitatea Dragomireşti Deal, administrată de un olandez şi de un britanic, este singura care a înregistrat la Consiliul Judeţean Bihor o ofertă pentru construirea viitorului terminal Cargo al Aeroportului din Oradea.
Termenul pentru această procedură a expirat joi, iar săptămâna viitoare o comisie a CJ Bihor va decide dacă oferta va fi acceptată sau nu.
Comisie Judeţ - Municipiu
"Astăzi, 12 august, a fost ultima zi de depunere a ofertelor la licitaţia deschisă organizată de Consiliul Judeţean Bihor pentru realizarea unui terminal cargo la Aeroportul Oradea. O singură companie a depus ofertă, respectiv CTPark Iota SRL", a anunţat, printr-un comunicat, CJ Bihor.
Potrivit acestuia, ofertantul a depus toate documentele solicitate, iar oferta a fost declarată admisă din acest punct de vedere de către o comisie formată din vicepreşedintele Călin Gal, şeful Direcţiei Tehnice, Filip Cheşeli, un funcţionar de la Compartimentul Patrimoniu, Aurelian Cismaş, şefa Compartimentului Juridic, Mihaela Roşan, directorul Agenţiei de Dezvoltare Locală Oradea, Alina Silaghi, managerul Aeroportului, Răzvan Horga, şi un reprezentant al Primăriei Oradea, Annamaria Sava.
Această comisie urmează ca în termen de maximum 5 zile lucrătoare să analizeze oferta tehnico-financiară, iar apoi să fie anunţată decizia finală.
Ori terminal Cargo, ori înapoierea terenului
Înregistrarea ofertei în vederea construirii terminalului de mărfuri al Aeroportului din Oradea are loc la o lună după ce, aşa cum relata BIHOREANUL, aleşii bihorenilor au aprobat documentaţia de licitare a acestui obiectiv.
De asemenea, pe 30 iulie, CJ Bihor a aprobat un parteneriat cu Primăria Oradea, cu ADLO şi cu Aeroportul Oradea, ce prevede construirea terminalului pe o suprafaţă de 143.889 metri pătraţi primită de Judeţ în anul 2013, în acest scop, de la Ministerul Apărării Naţionale (din fostul tancodrom). În cazul în care terminalul nu va fi construit până în 2023, însă, terenul va trebui returnat MApN.
Conform parteneriatului, CJ Bihor pune la dispoziţia unui investitor privat terenul, Primăria Oradea va acorda facilităţi fiscale pentru stimularea investiţiilor similare celor acordate companiilor din parcurile industriale ale municipiului, ADLO va oferi acces la drumurile publice şi utilităţile Parcului Industrial Eurobusiness II din strada Ogorului, iar Aeroportul îşi asumă să racordeze amplasamentul printr-o cale de rulare la pista de aterizare şi decolare.
În schimb, investitorul se obligă la o investiţie estimată la 4,1 milioane euro pentru ca până la 30 iunie 2023 să finalizeze cel puţin 20% din viitorul terminal, ceea ce înseamnă construirea unei clădiri, a căii de rulare a aeronavelor de tip Cargo şi să realizeze o platformă de garare a acestora.
Un conglomerat
CTPark Iota SRL este o companie înregistrată în Dragomireşti Deal, judeţul Ilfov, în 2018, deţinută de alte două firme cu capital cehesc – CTP CEE Properties Spol SRO şi CTP Invest SPOL SRO, şi acestea membre ale unui conglomerat de firme cu activităţi specifice fondurilor de investiţii şi companiilor imobiliare, cu sedii în Bucureşti şi Giurgiu.
Obiectul de activitate al CTPark Iota SRL este "dezvoltarea proiectelor de construcţii pentru clădiri rezidenţiale şi nerezidenţiale prin reunirea mijloacelor financiare, tehnice şi fizice pentru realizarea proiectelor de construcţii în vederea vânzării ulterioare", "construcţia de clădiri", "activităţi de arhitecturi şi de inginerie" şi "servicii de management a proiectelor de construcţie clădiri".
CTPark Iota SRL este administrată de un cetăţean olandez, Remon Leonard Vos, şi de un britanic, Richard John Wilkinson, care administrează, de asemenea, şi alte firme din acelaşi consorţiu, având ca obiect de activitate "exploatarea spaţiilor de depozitare pentru toate tipurile de mărfuri", "silozuri de cereale, depozite generale de mărfuri, depozite frigorifice, rezervoare (tancuri de depozitare)".
Potrivit portalurilor termene.ro şi risco.ro, CTPark Iota SRL nu figurează cu datorii la ANAF, dar nu a avut angajaţi declaraţi în 2020 şi, mai mult, a încheiat anul trecut cu o pierdere de circa 60.000 de lei.
Din acelaşi conglomerat fac parte alte 30 de societăţi înregistrate în România şi denumite similar, CTPark + litere din alfabetul grecesc, de la alpha până la omega, precum şi firme aparent de proiect, cum ar fi, de pildă, CTPark Km 23 South, CTPark Bucharest West I şi II, CTPark Management Turda, CTPark Management Afumaţi etc.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.