URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 08 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Iată că, în sfârșit, contraselecția practicată la PNL de primul schior al țării începe să dea roade. Cum cifrele arată că blândul general Ciucă stă în sondaje pe undeva în marja de eroare a acestora, liberalii s-au trezit că nu e prea sănătos să mergi la război cu declarația de capitulare gata semnată. Și acum umblă după persoane cât de cât frecventabile...
Zic şi eu
Adrian Cris
Mai mult de jumătate dintre comunele bihorene se laudă cu săli și terenuri de sport, ba și cu capele prin cimitirele sătești, făcute cu sute de milioane de lei încă din epoca lui Adrian Năstase, apoi din răposatele programe naționale de dezvoltare locală PNDL 1 și PNDL 2, gestionate de Elena Udrea și Liviu Dragnea, iar în ultimii trei ani și din Programul Național de Investiții Anghel Saligny.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cum vi se pare decizia municipalității de a investi 400.000 de euro într-un concert Andrea Bocelli la Oradea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum am mai arătat, la sfârșitul lunii iunie a fost publicată în Monitorul Oficial o ordonanță de urgență prin care se modifică semnificativ prevederile codului rutier. Modificări importante au fost aduse și cu privire la suspendarea dreptului de a conduce dacă fapta a fost urmărită ca infracțiune, însă procurorul a dispus clasarea cauzei, situație la care am să mă refer aici...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
26 Iulie 2024, 21:07

O familie din Oradea reclamă condițiile în care a călătorit cu trenul până la Viena și înapoi. Cum răspunde CFR (FOTO)

O familie din Oradea reclamă condițiile în care a călătorit cu trenul până la Viena și înapoi. Cum răspunde CFR (FOTO) Fotografii realizate de orădeancă în vagonul cu care a călătorit
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

O orădeancă a reclamat condițiile în care, împreună cu familia sa, a călătorit cu trenul până la Viena și înapoi: la dus, imediat după trecerea frontierei ungare, au fost mutați în vagonul restaurant, pe scaune incomode și în miros de mâncare, iar la întoarcere li s-au alocat locuri într-un vagon murdar.

CFR Călători afirmă că responsabilitatea mutării călătorilor a revenit companiei ungare MAV, iar la întoarcere compania austriacă OBB avea obligația curățirii vagonului, așa cum și vagoanele străine sunt curățate pe teritoriul României de CFR, conform regulamentului internațional.

„Să nu mai pățească nimeni”

„Doresc să împărtășesc oamenilor experiența avută în trenul Oradea - Viena cu speranța să nu mai pățească nimeni ce a pățit familia mea”, a scris, zilele trecute, o orădeancă BIHOREANULUI, relatând condițiile lipsite de confort în care a fost nevoită să călătorească atât spre capitala Austriei, cât și la întoarcere spre casă, cu trenurile IR1841/687 și IR 347 ale companiei CFR Călători.

„În data de 16 iulie am pornit din Oradea spre Viena având bilete cumpărate înainte cu o lună, cu număr de loc pentru fiecare membru a familiei. Am urcat în tren, într-un compartiment mai mult decât modest, dar care cât de cât era curat. Când am ajuns la Valea lui Mihai (n.r. – frontiera cu Ungaria), personalul CFR ne-a mutat în vagonul restaurant, spunând că cel în care eram s-a defectat”, a povestit orădeanca.

„Am făcut drumul Valea lui Mihai - Viena în vagonul restaurant, unde am avut scaune inconfortabile și mirosuri de tot felul de la mâncărurile care se făceau sub nasul nostru. La un moment dat, cei de la CFR au spus că putem să ne mutăm într-un alt vagon, dar acesta nu avea aer condiționat. Majoritatea au refuzat, fiindcă temperaturile erau peste 39 grade”, a arătat femeia.

„Slinos, mizerabil”

Potrivit cititoarei BIHOREANULUI, la întoarcerea din Viena, în data de 21 iulie, „lucrurile au fost mult mai grave”.

„În Viena ne-am urcat într-un vagon oarecare, pentru că cel în care aveam noi locurile nu exista. Am stat pe hol până la Budapesta, nu doar eu cu familia mea, căci eram mulți în aceeași situație. S-a circulat dezastruos. Din Budapesta, urcând alți pasageri care aveau biletele exact cu locuri în acel vagon, pe noi ne-au mutat într-unul pe care l-au lipit în Budapesta, într-un loc pe care dacă-l numesc mizerabil mă consider prea indulgentă, într-un compartiment slinos, mizerabil, plin de păr și mizerie”, a reclamat ea. 

„MAV avea obligația”

Biroul de Presă al CFR Călători a răspuns abia vineri unei solicitări din partea redacției trimise încă de luni, susținând că responsabilitatea nu aparține companiei feroviare române, ci ar fi a partenerilor acesteia din Ungaria și din Austria. 

Conform reprezentanților CFR, în speța relatată de orădeancă, pe 16 iulie, atunci când trenul IR1841/687 pornit din Oradea a ajuns la punctul de frontieră Săcueni – Letavertes, vagonul de clasa a II în care aceasta și familia sa aveau locuri „a fost refuzat la primire de către personalul feroviar maghiar, în baza Regulamentului Internațional de Circulație a trenurilor de călători în trafic international (RIC)”, și tot în baza RIC, „operatorul feroviar partener MAV Start avea obligația să asigure redistribuirea călătorilor într-un alt vagon”

În schimb, CFR nu spune de ce anume a fost oprit acel vagon la intrarea în Ungaria.

Potrivit explicațiilor CFR, „în baza convențiilor internaționale de utilizare reciprocă a vagoanelor în traficul internațional, pe teritoriul rețelei feroviare din Ungaria răspunderea pentru transport revine operatorului MAV Start, iar pe rețeaua feroviară din Austria operatorului feroviar OBB”.

În ce privește călătoria retur, pe ruta Viena -  Budapesta –  Valea lui Mihai, „OBB asigură pregătirea tehnică și sanitară a trenului internațional IR 347, iar MAV Start pentru vagoanele atașate la tren în Budapesta Keleti (stație în care trenul schimbă sensul de mers) până la stația Valea lui Mihai, respectiv CFR Călători de la Valea lui Mihai și până la stația finală – Oradea”.

Altfel spus, compania care conform RIC avea datoria ca la plecarea din Viena să asigure curățenia vagoanelor era compania austriacă OBB, iar „pentru parcursul de întoarcere MAV Start trebuia să introducă în compunerea trenului un vagon MAV Start în locul vagonului CFR Călători refuzat la primirea în frontieră”.

CFR Călători a precizat că „în majoritatea cazurilor similare (când un vagon MAV Start este refuzat la intrarea în România pe rețeaua CFR), CFR Călători asigură un vagon propriu, conform RIC, în locul celui MAV lipsă, pentru preluarea călătorilor care aveau locuri în vagonul refuzat”.

Altfel spus, partenerii austrieci ai companiei românești nu și-au făcut datoria să asigure serviciul de curățenie, iar cei ungari pe cea de a asigura un vagon în locul celui refuzat la intrarea în țara vecină.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
"Vrem o țară ca afară".
Europa s-a hăisit cu totul, iar România va fi la același nivel cu ea.
Postat 28 Iulie 2024, 08:06 de KP
atata va plangeti...
acuma ca a subventionat cu sute de mii de euro administratia neofascista PNL zboruri,mergeati pana la varsovia de acolo va duce la viena si retur ptr sume poate mai mici decat cu trenul
Postat 27 Iulie 2024, 15:58 de florea
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4799 RON
  • 1 EUR = 4.9711 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON