URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
02 Aprilie 2024, 16:15

"Nu vrem drum!". Orădenii din Oncea se opun amenajării unei legături rutiere prin cartier care să lege zona Paleu de Şoseaua Borşului

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Locuitorii din Oncea se opun amenajării unei legături rutiere prin cartier care să lege zona Paleu şi cea industrială din Şoseaua Borşului.

"Ne-am săturat!"

Riveranii au lansat o petiție prin care cer municipalităţii să renunţe la proiect încă din primăvara anului trecut, când Primăria Oradea şi-a anunţat intenţia de a amenaja noul drum.

"Am ajuns, într-un oraş sigur, liniştit şi frumos să ne simţim nesiguri... Dacă se face un drum sau o parcare peste noi? Ne-am săturat de proiecte şi propuneri făcute de la Cluj...", se menţionează în petiția făcută de un orădean pe site-ul de specialitate petitieonline.com, care strânsese până marți după amiază 174 de semnături.

Deşi Primăria anunţase doar traseul viitorului drum -  fără detalii privind exproprierea unui show room din strada Matei Corvin (foto jos), a două case nelocuite, zeci de metri de garduri şi 66.000 de metri pătraţi de teren privat - la sfârşitul săptămânii trecute, semnatarii petiţiei s-au pronunţat, fără excepţie, împotriva proiectului.

Riveranii se tem că amenajarea unui nou drum prin cartier va distruge liniştea zonei.

"Nu vreau să aud de demolări, de când a apărut ştirea toată lumea este stresată. Este un drum total inutil, doar ne distruge", a protestat semnatarul petiţiei, Iosif Szabo.

Locuitorii zonei consideră investiţia inutilă. "Puţin probabil ca un număr semnificativ de locuitori din Paleu să aibă nevoie să ajungă pe strada Uzinelor", a scris orădeanul Eugen Mitra.

Va face praf şi gălăgie!

Locuitorii cartierelor Soarelui şi Oncea, afectate de traseul viitorului drum, se tem că viitorul drum va distruge liniştea zonei.

"Nu sunt de acord cu acest proiect. Creşte poluarea aerului, strică imaginea frumoasă a zonei, creşte poluarea fonică şi este inutil", a mai protestat Jozsef Szabo.

Argumentele împotriva viitoarei căi de rulare sunt multiple.

"Nu sunt de acord pentru că: sunt străzi şerpuite, afectează liniştea din zona rezidenţială, parcul Cartierul Soarelui (n.r. - pe lângă care va trece artera) este plin de bătrâni care vor fi expuşi pericolelor de accidentare. În plus, în zona Oncea, pe străzile asfaltate, se circulă deja cu o viteză foarte mare", a scris și Gabriela Jurjea.

Orădeanca a spus că Primăria Oradea şi Poliţia Rutieră a respins mai multe cereri ale riveranilor ca pe străzile din zonă să fie montate limitatoare de viteză.

Lărgiţi podul CFR!

Orădenii au spus că, decât să amenajeze un drum nou prin cele două cartiere, investitorii, Primăria Oradea şi Consiliul Judeţean Bihor, ar face mai bine să valorifice actuala legătură între Paleu şi Calea Borşului prin străzile Suişului, Ion Bogdan şi pe şoseaua de centură.

"Nu văd utilitatea acestui drum, când există în apropiere drumul expres şi având în vedere că ambuteiajele se creează sub podul CFR, unde este doar o bandă pe sens", a scris Alexandra Gheţe.

Protestatarii cer, în schimb, lărgirea podului feroviar de la intrarea în oraş dinspre strada Matei Corvin spre strada Ştefan cel Mare şi lărgirea de la două la patru benzi a şoselei care îl subtraversează.

"Ar fi mult mai util şi mai simplu de rezolvat, numai că implică CFR-ul, lărgirea intrării în oraş dinspre Episcopia prin schimbarea podului CFR. Este un bottleneck (n.r. blocaj) acolo, din trei benzi se face una, din care din nou patru. De pe centură poate merge lumea direct pe Borşului", a scris orădeanul Csaba Nagy.

Rămâne cum am stabilit...

După cum BIHOREANUL a mai scris, primarul Florin Birta şi preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan, au anunţat miercurea trecută, într-o conferinţă de presă proiectul unui drum cu două benzi, lung de 3,1 kilometri, care să lege, cu pasaj suprateran peste strada Matei Corvin, comuna Paleu de zona industrială din Calea Borşului.

Investiţia, în valoare de 79,6 milioane lei, va fi cofinanţată cu circa 40 milioane lei de Consiliul Judeţean Bihor care ar urma să atragă prin Programul Operaţional Regional bani pentru construirea pasajului suprateran.

Iniţiatorii proiectului susţin necesitatea acestuia cu atât mai mult cu cât lărgirea podului feroviar de la intrarea în bulevardul Ştefan cel Mare, proiect care urmează să fie implementat de SNCFR, nu are încă un orizont concret.

"La «gâtuirea» de la trecerea pe sub calea ferată (n.r. – din strada Matei Corvin) problemele se vor rezolva doar anii viitori, când linia va fi modernizată şi electrificată", a spus Bolojan.

Traseul noului drum de legătură a fost aprobat, pe 28 martie, de Consiliul Local Oradea, cu votul exclusiv al consilierilor PNL. Proiectul urmează să fie supus dezbaterii de către Consiliul Judeţean Bihor în una dintre şedinţele următoare.

Vezi aici Hotărârea Consiliului Local Oradea privind traseul drumului Paleu - Calea Borșului

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
17 Comentarii
Decizie
Nicio decizie buna NU poate fi luata consultand ''poporul''. Singura modalitate este ca deciziile sa fie luate de colective de profesionisti, sa fie bine studiate, calculate, fundamentate!! Decidentii profesionisti se pot preface ca asculta tot felul de neaveniti ageamii care, invariabil, isi incep argumentatiile ''savante'' cu ''Dupa parerea mea...'', si sa isi puna in practica proiectele!! Gura lumii duce, adesea, la dezastre!!
Postat 04 Aprilie 2024, 09:54 de AnaConda
......
Scopul e desfiintarea serpentinelor actuale, e teren bun pentru blocuri, sau habarnistul nu stiu conduce pe serpentine. Fatalaii din ziua de azi nu mai stiu face nimic fara masini cu senzori, care merg singure, vezi doamne nu sunt bune serpentinele.
Postat 03 Aprilie 2024, 17:08 de vasi13
Poate a fi varsta, vasi13, ma dezamageste vederea cu timpul
Am numarat 4 pe str Lirei, 1 langa AutoZoll (care deja are traficul E671), 1 pe Plugului si 1 pe Episcop Ion Alexi. Imi pare greu de imaginat ca 174 de oameni stau in cele 7 case, dar nu demoleaza nici o casa. E chiar un traseu bun, fara mare impact asupra anxietatii. Nu vad alta varianta mai buna de drum, decat printre 20+ cu demolarea altor 10..
Postat 03 Aprilie 2024, 16:35 de unu
.
În ritm de "dans", subtil, la toți ne vine rândul să ne bucurăm de "dezvoltare".Dați-vă singuri răspunsul la întrebarea, ,,de ce?"
Postat 03 Aprilie 2024, 12:31 de Maikeltroll
vasi/adi13 și alte conturi de PROPAGANDĂ
Nu te ajută mult capul și îmi permit sa te agit " poate da Bolojan serpentinele la Kopany sa facă PRIMA BELVEDERE " :::::::)))))))))))
Postat 03 Aprilie 2024, 12:15 de Sandu2100
@unu
Ia-ti ochelari unu. Cum.nu trece printre case.
Postat 03 Aprilie 2024, 07:08 de vasi13
Sandu cel cu buda in curte
Iar incepi cu strazile asfaltate din Episcopia? Iar repeti aceleasi minciun
Postat 03 Aprilie 2024, 07:07 de vasi13
Altul e scopul
Asta e ca Bolojan sa poata inchide si desfiinta serpentinele. Alt simbol care va fi distrus. Saracu nu stoe conduce pe serpentine
Postat 03 Aprilie 2024, 07:06 de vasi13
Da, au oamenii dreptate
Și mai vă spun ceva ce nu s-a menționat. Tot traficul de pe drum se vrea a se revărsa în Uzinelor. Acolo ai stop la nivel de cale ferată chiar dacă trece un tren la 3 zile pe acolo. Dimineața și așa e un trafic acolo de stai minute bune. Dacă acum e coloană de 2-300 m, vor fi blocaje de 4-500m cel puțin dimineața dacă vor merge înainte. Mai rău decât pe Matei Corvin!
Postat 03 Aprilie 2024, 06:50 de Vio_427
Alo Bolojan, Birta
Multe drumuri din zona aia se asfaltează chiar acum, dar se asfaltează zona de câmpie din Episcopia, ce ar fi sa se asfalteaze și zona de deal. Am prieteni care au grădini in zona aia și se roaga la Dumnezeu pt canalizare si asfalt. Nu ca bateți capul cu ăia care nu vor ::::::)))))))
Postat 03 Aprilie 2024, 00:09 de Sandu2100
sanduivanov aka vasi13
Eu zic să NU se asfalteaze drumul ăla, și să se asfalteze toate drumurile din zona drumului ăla pana la drumul Paleu-Biharia-Matei Corvin, și sa vedem cum o sa se plângă ăștia care se plâng acuma :::::)))))) BOLOJAN, baga mare și asfaltează drumul hotarului, valea frumoasei, hotarului, si care mai sunt în perimetrul acela pana la drumul din PALEU , toate au legături cu Matei Corvin , Paleu si Real Episcopia, unul trece chiar sub centura Expres, și sa vedem cine plânge la urmă :::::::)))))
Postat 02 Aprilie 2024, 23:58 de Sandu2100
Paleu
Mai speculeaza unii ca urmeaza un "boom" al dezvoltarii in Paleu. Cererea e mare pentru o noua zona de case, in zone linistite, nu de tipul altor comune invecinate care au devenit extrem de aglomerate. Administratia judeteana are si persoana (partial echipa) desemnata pentru acest proiect. Intentia nu e rea, dimpotriva, va transforma locul intr-o arie rezidentiala de invidiat. Insa local sunt unele obstacole. Factiuni care nu inteleg ca proiectul e unul al prosperitatii si desi sunt bine intentionati si unii si altii, se lupta intre ei in perspectiva alegerilor ce urmeaza, astfel incat sunt sanse reale sa ramana in functie actuala administratie foarte slaba, total depasita de situatie (cred ca lucrurile se dezvoltau cel putin de doua ori mai mult fara vreo administratie, in raport cu ce a fost in ultimii ani). Asadar, pare-se ca legatura cu autostrada, acest drum nou pana in zona parcului industrial, adventure park-ul, ZOO... (urmeaza baza sportiva modernizata la standarde, piata transformata intr-un centru autentic si multe altele) nu sunt chestiuni aleatorii, toate-s pentru un proiect urbanistic major (si din punct de vedere al dezvoltarii dar si din perspectiva calitativa). Investitori sunt, sustinere judeteana si centrala exista, ar fi si echipa de implementare. Insa din pacate comunicarea foarte slaba, secretomania, tactul politic ce lasa de dorit si opozitia vocala a unora care sunt convinsi ca drumul de pamant si linistea sunt prioritare dezvoltarii + divizarea locala + criteriul atnic care bate inteligenta uneori, duc la o intarziere majora a dezvoltarii.
Postat 02 Aprilie 2024, 20:01 de parker
Jurjea
Acea mare guraliva, sa isi vada de cainii ei si de meseria ei si sa lase oamenii scoliti in domeniu sa vorbeasca. Si la munca si prin presa cauta atentie doar.
Postat 02 Aprilie 2024, 19:43 de poiu
@unu
Repede apar postacii de la APtor sa justifice orice imbecilitate a primariei. Mai trege o gura de aer unu sau sandu2100, ca numai voi faceti propaganda pe aici. Toate viniturile si toti taranii de pe la sate sunt mari experti in ce inseamna orasul si probleme lui. Nr "unu" , nr unu la prostie.
Postat 02 Aprilie 2024, 19:11 de sanduivanov
Pana la urma se contrazic singuri
Daca sunt putini oamenii ce vor sa foloseasca drumul, inseamna ca nu creste aglomeratia. “Strazile sunt serpuite, si trebuie sa franezi in curba, asa ca se va circula cu viteza; Probleme din tarile dezvoltate occidentale: sa ne plangem de anxietate, ca suntem nelinistiti, cand primaria a anumtat ca nu demoleaza nici o cladire in folosinta. Se vede clar in poza ca drumul evita zonele de case si nu trece printre ele, asa ca presupun ca opozantii nici macar nu sunt riverani, ci locuiesc pe alte strazi din apropiere. Iar ca sa ma leg si de ziaristi putin, formularea “semnatarii petiţiei s-au pronunţat, FARA EXCEPTIE, împotriva proiectului”, pare ca e opozitie serioasa, dar e logic ca toti semnatarii petitiei impotriva drumului sunt impotriva drumului. Nu e petitie ptr drum, sa se vada acolo cate mii de semnaturi pentru sustinere ar fi..
Postat 02 Aprilie 2024, 18:54 de unu
Alte contraargumente ale celor ce se opun
“Nu cred ca cei din Paleu vor sa ajunga pe Borsului sau in EBP, sau in Iosia, or la Aeroport, ERA, OSC. Nu imi pasa de vecini, lasa-i sa ocoleasca cu inca 30min si 20km pe DN19, pe la Biharea, pe drumul Express, pe Doja sa aglomereze bvd Magheru. Drumul nu trece printre case, dar poate apar inca 100 de masini pe zi pe strada in cartierul meu, adica 4 masini pe ora, si asta e apocalipsa, mor batranii, nu mai pot juca fotbal in mijlocul strazii. Mooare lumea, tie nu iti pasa de morti?! Ca mie nu imi pasa de maghiarii Paleuani ca stau cu orele in trafic…” …zic maghiarii din Episcopia
Postat 02 Aprilie 2024, 18:41 de unu
Am trait sa o vedem si pe asta
Protestatarii: “Nu vrem sa ne asfaltati drumurile de pamant ptr ca vor circula masini si se va circula mai fluent decat cu treapta 1 printre gropi!”
Postat 02 Aprilie 2024, 18:27 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON