Locuitorii din Oncea se opun amenajării unei legături rutiere prin cartier care să lege zona Paleu şi cea industrială din Şoseaua Borşului.
"Ne-am săturat!"
Riveranii au lansat o petiție prin care cer municipalităţii să renunţe la proiect încă din primăvara anului trecut, când Primăria Oradea şi-a anunţat intenţia de a amenaja noul drum.
"Am ajuns, într-un oraş sigur, liniştit şi frumos să ne simţim nesiguri... Dacă se face un drum sau o parcare peste noi? Ne-am săturat de proiecte şi propuneri făcute de la Cluj...", se menţionează în petiția făcută de un orădean pe site-ul de specialitate petitieonline.com, care strânsese până marți după amiază 174 de semnături.
Deşi Primăria anunţase doar traseul viitorului drum - fără detalii privind exproprierea unui show room din strada Matei Corvin (foto jos), a două case nelocuite, zeci de metri de garduri şi 66.000 de metri pătraţi de teren privat - la sfârşitul săptămânii trecute, semnatarii petiţiei s-au pronunţat, fără excepţie, împotriva proiectului.
Riveranii se tem că amenajarea unui nou drum prin cartier va distruge liniştea zonei.
"Nu vreau să aud de demolări, de când a apărut ştirea toată lumea este stresată. Este un drum total inutil, doar ne distruge", a protestat semnatarul petiţiei, Iosif Szabo.
Locuitorii zonei consideră investiţia inutilă. "Puţin probabil ca un număr semnificativ de locuitori din Paleu să aibă nevoie să ajungă pe strada Uzinelor", a scris orădeanul Eugen Mitra.
Va face praf şi gălăgie!
Locuitorii cartierelor Soarelui şi Oncea, afectate de traseul viitorului drum, se tem că viitorul drum va distruge liniştea zonei.
"Nu sunt de acord cu acest proiect. Creşte poluarea aerului, strică imaginea frumoasă a zonei, creşte poluarea fonică şi este inutil", a mai protestat Jozsef Szabo.
Argumentele împotriva viitoarei căi de rulare sunt multiple.
"Nu sunt de acord pentru că: sunt străzi şerpuite, afectează liniştea din zona rezidenţială, parcul Cartierul Soarelui (n.r. - pe lângă care va trece artera) este plin de bătrâni care vor fi expuşi pericolelor de accidentare. În plus, în zona Oncea, pe străzile asfaltate, se circulă deja cu o viteză foarte mare", a scris și Gabriela Jurjea.
Orădeanca a spus că Primăria Oradea şi Poliţia Rutieră a respins mai multe cereri ale riveranilor ca pe străzile din zonă să fie montate limitatoare de viteză.
Lărgiţi podul CFR!
Orădenii au spus că, decât să amenajeze un drum nou prin cele două cartiere, investitorii, Primăria Oradea şi Consiliul Judeţean Bihor, ar face mai bine să valorifice actuala legătură între Paleu şi Calea Borşului prin străzile Suişului, Ion Bogdan şi pe şoseaua de centură.
"Nu văd utilitatea acestui drum, când există în apropiere drumul expres şi având în vedere că ambuteiajele se creează sub podul CFR, unde este doar o bandă pe sens", a scris Alexandra Gheţe.
Protestatarii cer, în schimb, lărgirea podului feroviar de la intrarea în oraş dinspre strada Matei Corvin spre strada Ştefan cel Mare şi lărgirea de la două la patru benzi a şoselei care îl subtraversează.
"Ar fi mult mai util şi mai simplu de rezolvat, numai că implică CFR-ul, lărgirea intrării în oraş dinspre Episcopia prin schimbarea podului CFR. Este un bottleneck (n.r. blocaj) acolo, din trei benzi se face una, din care din nou patru. De pe centură poate merge lumea direct pe Borşului", a scris orădeanul Csaba Nagy.
Rămâne cum am stabilit...
După cum BIHOREANUL a mai scris, primarul Florin Birta şi preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan, au anunţat miercurea trecută, într-o conferinţă de presă proiectul unui drum cu două benzi, lung de 3,1 kilometri, care să lege, cu pasaj suprateran peste strada Matei Corvin, comuna Paleu de zona industrială din Calea Borşului.
Investiţia, în valoare de 79,6 milioane lei, va fi cofinanţată cu circa 40 milioane lei de Consiliul Judeţean Bihor care ar urma să atragă prin Programul Operaţional Regional bani pentru construirea pasajului suprateran.
Iniţiatorii proiectului susţin necesitatea acestuia cu atât mai mult cu cât lărgirea podului feroviar de la intrarea în bulevardul Ştefan cel Mare, proiect care urmează să fie implementat de SNCFR, nu are încă un orizont concret.
"La «gâtuirea» de la trecerea pe sub calea ferată (n.r. – din strada Matei Corvin) problemele se vor rezolva doar anii viitori, când linia va fi modernizată şi electrificată", a spus Bolojan.
Traseul noului drum de legătură a fost aprobat, pe 28 martie, de Consiliul Local Oradea, cu votul exclusiv al consilierilor PNL. Proiectul urmează să fie supus dezbaterii de către Consiliul Judeţean Bihor în una dintre şedinţele următoare.
Vezi aici Hotărârea Consiliului Local Oradea privind traseul drumului Paleu - Calea Borșului
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.