Dacă tot nu s-au putut dărâma clădirile de pe Avram Iancu și Evreilor Deportați, Primăria încearcă să lărgească străzile, în detrimentul copacilor și al locurilor de parcare. Cel mai nou proiect este transformarea în drum cu două benzi pe sens a străzilor Armatei Române, Universității, Ceyrat și Atelierelor.
Ni se spune că toate aceste investiții reies ca necesare în urma unor studii de trafic. Poate că studiile de trafic arată așa ceva, chit că, pun pariu, dacă aș aduce și eu niște celebri experți britanici, rezultatul ar fi taman pe dos. Dar cred că ar trebui să ținem cont și de studiile de bun simț, de studiile de zen și de cele de drag de viață.
Nu cred că deranjează pe nimeni ca străzile Ceyrat și Atelierelor, unde sunt sau vor fi o grămadă de blocuri, să fie lărgite. Dar să distrugi una dintre cele mai frumoase artere din Oradea, cea pe care de obicei orădenii merg pe ultimul drum, este o idee nefericită. În afară de faptul că se distrug o grămadă de copaci, practic se secționează campusul universitar în două.
Nu sunt un fan al faraonilor de la Sorbonica, dar măcar aspectul edilitar al zonei să fie de prim rang. Dacă Primăria crede că circulația se sufocă în zonă, nu are decât să imagineze un inel rutier în jurul campusului, că loc are destul. De cum treci Peța spre cimitir, la ce ai nevoie de patru benzi când poți ocoli zona pe malul apei, fie la stânga, fie la dreapta?
Artera ar fi cu adevărat sufocată doar o dată pe an, de Ziua Morților, dar pentru asta nu e necesar să faci pârtie prin vegetație și să pui studenții să-și riște viețile traversând printre mașinile care vor goni pe un drum cu două benzi pe sens.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.