URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 06 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă tot nu s-au putut dărâma clădirile de pe Avram Iancu și Evreilor Deportați, Primăria încearcă să lărgească străzile, în detrimentul copacilor și al locurilor de parcare. Cel mai nou proiect este transformarea în drum cu două benzi pe sens a străzilor Armatei Române, Universității, Ceyrat și Atelierelor...
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În situația în care cererea introdusă nu este timbrată, judecătorul îi va pune reclamantului în vedere că, în termen de maximum 10 zile de la data primirii notificării, are obligația să achite suma respectivă, sub sancțiunea anulării cererii. În această situație, însă, pe lângă plată, cetățeanul mai are două posibilități: fie să conteste modalitatea de stabilire a taxei, dacă aceasta este greșită, fie să formuleze o cerere de ajutor public judiciar, dacă se încadrează în limitele de venit legale pentru a obține această facilitate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
06 Noiembrie 2024, 14:00

Nu nenorociți și strada Universității!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Dacă tot nu s-au putut dărâma clădirile de pe Avram Iancu și Evreilor Deportați, Primăria încearcă să lărgească străzile, în detrimentul copacilor și al locurilor de parcare. Cel mai nou proiect este transformarea în drum cu două benzi pe sens a străzilor Armatei Române, Universității, Ceyrat și Atelierelor.

Ni se spune că toate aceste investiții reies ca necesare în urma unor studii de trafic. Poate că studiile de trafic arată așa ceva, chit că, pun pariu, dacă aș aduce și eu niște celebri experți britanici, rezultatul ar fi taman pe dos. Dar cred că ar trebui să ținem cont și de studiile de bun simț, de studiile de zen și de cele de drag de viață.

Nu cred că deranjează pe nimeni ca străzile Ceyrat și Atelierelor, unde sunt sau vor fi o grămadă de blocuri, să fie lărgite. Dar să distrugi una dintre cele mai frumoase artere din Oradea, cea pe care de obicei orădenii merg pe ultimul drum, este o idee nefericită. În afară de faptul că se distrug o grămadă de copaci, practic se secționează campusul universitar în două.

Nu sunt un fan al faraonilor de la Sorbonica, dar măcar aspectul edilitar al zonei să fie de prim rang. Dacă Primăria crede că circulația se sufocă în zonă, nu are decât să imagineze un inel rutier în jurul campusului, că loc are destul. De cum treci Peța spre cimitir, la ce ai nevoie de patru benzi când poți ocoli zona pe malul apei, fie la stânga, fie la dreapta?

Artera ar fi cu adevărat sufocată doar o dată pe an, de Ziua Morților, dar pentru asta nu e necesar să faci pârtie prin vegetație și să pui studenții să-și riște viețile traversând printre mașinile care vor goni pe un drum cu două benzi pe sens.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
Dai cu argumentele
....pe care nimeni nu le bagaga in seama. Trebuie sa intelegem ca avind citiva ani de betonare face din tine un prim-ministru in .......beton. De ce sa nu dam sansa si la D-l Birta?
Postat 06 Noiembrie 2024, 18:32 de Piranda
Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor sunt ptr largirea la 4 benzi, cum vrea primaria. Insa nu si Armatei Romane si Universitatii
Sa nu taie copacii de pe Armatei Romane si Universitatii, sa transforme parcarile in benzi ptr ciclisti, sa lase trafic lent intre campusurile universitatii. Si banii alocati ptr portiunea acea sa faca pasaj la Emanuel si largirea la 4 benzi a Sucevei/Evreilor Deportati (inca se poate, in ciuda hotararii judecatoresti. Ei au zis ca nu fie PUG interzice renovare fara expropriere. Exproprierea insa nu e ilegala). Nici exologistii nu sunt sustinatori ai proiectului asta, si desi initial am criticat argumentele lor, jumatate din planul primariei e bun (directia Est-Vest), dar jumatate e overkill, cum zice opozitia, aduci trafic in centru, rupi campusul universitar, tai copaci maturi. Nu sustin insa nici planul PSD cu largirea Fagarasului si asfalt pe malul Petei, asta era planul lui Carp, la care iau partea ecologistilor impotriva asfaltului pe malul Peta. Deci largiti doar Ceyrat-Atelierelor si va fi bine, zic sa creem inele concentrice in jurul orasului, nu autostrazi care sa te ducă cu masina inspre Unirii.
Postat 06 Noiembrie 2024, 16:22 de unu
nou inel in jurul centrului, ptr interconectarea cartierelor
americanii isi fac orase ptr masini, cu raze de soare ce toate de duc intr-un centru plin de parcari si lipsit de viata. Europenii fac orase istorice, frumoase, ptr oameni, multi-polare, unde mai mergi si pe jos si cu tramvaiul, cu 7 inele in jurul centrului, de conectare a cartierelor, in jurul cartierelor, in jurul extravilanului, de conectare a suburbiilor, in jurul suburbiilor. Asta era si planul bun a lui Bolojan cu inelul centrului istoric, cu fluidizarea centurii, cu inelul metropolitan. Decat largiri si pasaje pe Armatei Romane si pe Tudor Vladimirescu, as vrea sa vad ca si Birta vede potential mai degraba in noi inele de conectare a cartierelor Velenta - Nufarul - Universtitatii - Iosia pe strazile Seleusului-Meiului-Atelierelor-Ceyrat-Islazului-Blajovici, pe Onestilor-Fagului, si chiar si Seleusului-Noica-Ciheiului, si Ciresilor-Izvorului(TBC/spitalul de Pneuri)-Branului-Pasteur-Salvarii-Doja-Adevarului-PiatraCraiului-Facliei, sa nu aiba ambulanta acces la spital doar pe o strada ingusta, si cu descarcare doar la calea ferata.
Postat 06 Noiembrie 2024, 16:20 de unu
mai este inca un exces de zel care trebuie corectat:
stiu ca vrem in 10 ani sa demolam un rand de case si sa facem Plevnei strada cu dublu sens, aliniata de la podul Centenarului pana la Vladimirescu, bine. Dar nu ne multumim la 2 benzi total (una pe sens) ci o vrea primaria cu 4 benzi?! Chiar nu are nici un rost. https://oradea.ro/wp-content/uploads/2024/01/str.Plevnei.pdf In nici un caz Plevnei nu trebuie sa fie o strada cu 4 benzi!
Postat 06 Noiembrie 2024, 16:19 de unu
Dragostea mea, betonul.
Pe lângă strada Avram Iancu, rugăm primăria să betoneze complet și strada Republicii. Poate face și 4 benzi acolo, că ar ajuta la fluidizarea străzii de langă primarie. Nu uitați, deoarece se aproprie de finalizare "resorturile" de langa universitate, primaria trebuie să iși ajute sponsorii de partid. Va mai rugam un lucru. Scoateți liniile alea nesimțite de tramvai, ca oricum nu sunt necesare, fac prea multe accidente. Ca și cetatean, vreau in Oradea cât mai multe mașini, parcări, malluri, și mai ales beton.
Postat 06 Noiembrie 2024, 16:03 de IonutV
In sfarsit...
...o opinie critica, articulata si la obiect a d-lui Chirila! Aproape ca m-a surprins... Zic "aproape" pt. ca m-ar surprinde cu adevarat abia daca ar urma sa vedem o campanie de presa ferma si consecventa a Bihoreanului, macar despre acest subiect. Poate asa, cu o portavoce mai puternica vom putea sa oprim dezmatul acestei administratii cand vine vorba despre defrisari inutile. Chiar e destul!
Postat 06 Noiembrie 2024, 15:54 de Musti
Forever green
Articolul subliniază foarte bine importanța păstrării copacilor și spațiilor verzi din zona universității. Dezvoltarea urbană nu ar trebui să vină în detrimentul farmecului natural al orașului. Este esențial ca autoritățile locale să acorde o atenție deosebită protejării copacilor bătrâni, care contribuie la identitatea și calitatea vieții în Oradea.
Postat 06 Noiembrie 2024, 15:47 de MihaiSandel
chirila
In sfarsit un articol obiectiv, foarte bun.
Postat 06 Noiembrie 2024, 14:49 de m70
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5669 RON
  • 1 EUR = 4.975 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON