URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 30 OCTOMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu cred că există un cetățean care ar dori să-și vadă casa distrusă numai pentru că acolo trebuie să treacă un drum ori să se facă un pasaj sau un sens giratoriu. Și chiar dacă sumele oferite drept despăgubire sunt generoase, ceea ce nu e cazul la scârțara Primărie Oradea, tot mai rămâne disconfortul de a-i scoate pe oameni din rutina zilnică.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
09 August 2021, 19:00

„Nu mai minţiţi!" Dezbatere cu scântei în Consiliul Local Oradea pe marginea înfiinţării unei companii aeriene

Proiectul de hotărâre privind aprobarea unui protocol de colaborare între municipalitate şi Consiliul Judeţean Bihor pentru înfiinţarea în comun a unei companii aeriene a declanşat dezbateri aprinse în şedinţa de luni a Consiliului Local Oradea.

"Care este planul de afaceri?"

Colaborarea dintre cele două instituţii a fost aprobată cu votul exclusiv al consilierilor PNL, în vreme ce reprezentanţii PSD şi UDMR s-au abţinut de la vot.

Social-democraţii au pus sub semnul întrebării şanselor de reuşită ale proiectului.

Consilierul Adrian Madar şi-a reluat întrebările ridicate într-o conferinţă de presă organizată luni înaintea şedinţei de Consiliu Local.

"Care este planul de afaceri pe care l-aţi avut? Cine l-a întocmit şi ce experienţă are? Cât va investi Primăria în acest proiect? Ce alte municipalităţi din România ştiţi care să susţină o astfel de companie din bani publici? De unde şi sub ce formă vor veni avioanele şi echipajele, nu cumva de la Ryanair?", a întrebat social-democratul.

Madar a anunţat din capul locului că social-democraţii se vor abţine de la vot.

"Ryanair se pregăteşte să plece!"

Atacul social-democraţilor a fost întărit de intervenţia liderului grupului, Emilian Pavel, care a afirmat că liberalii îşi doresc să înfiinţeze o companie aeriană pentru că Ryanair se pregăteşte să părăsească Oradea.

Potrivit acestuia, compania, care a beneficiat de un ajutor de 800.000 euro acordat de la bugetul local pentru a-şi cofinanţa zborurile din Oradea în contextul problemelor economice declanşate de pandemia de Covid-19, îşi pregăteşte retragerea. "Ryanair se pregăteşte să plece din nou din Oradea şi atunci această poveste cu PSD-UDMR-ALDE care nu a fost în stare (n.r. partidele care au condus în precedentul mandat Consiliul Judeţean Bihor) să aducă zboruri la Oradea riscă să vi se spargă în faţă", i-a spus Pavel primarului Birta.

Social-democratul a susţinut că operatorul se va retrage pentru că orădenii sunt prea săraci să zboare cu avionul. "Motivul pentru care Ryanair pleacă din nou este că pasagerii care pleacă de pe Oradea nu sunt la nivelul la care avem aşteptări", a afirmat Pavel.

Acesta i-a reproşat primarului, ca exponent al liberalilor, că "în 13 ani nu aţi reuşit să stimulaţi îndeajuns puterea de cumpărare din acest oraş".

"Nu mai minţiţi!"

Pe de cealaltă parte, primarul Florin Birta le-a reamintit social-democraţilor că în momentul de faţă au fost chemaţi să voteze doar încheierea unui protocol de colaborare între Primăria Oradea şi Consiliul Judeţean Bihor pentru înfiinţarea de noi curse aeriene de pe aeroportul Oradea, operate de o companie proprie.

Consiliul Judeţean Bihor a aprobat deja protocolul într-o şedinţă desfăşurată săptămâna trecută.

Birta a spus că înfiinţarea unei companii aeriene va fi luată în discuţie într-o etapă ulterioară şi a promis că "atunci vom veni cu un plan de afaceri, cu toate avizele pe care le vom pune la dispoziţia consilierilor locali".

În ceea ce priveşte afirmaţiile lui Emilian Pavel, primarul a fost mult mai tranşant. "Vă rog să nu mai minţiţi! Nu ştiu de unde ştiţi că Ryanair pleacă din Oradea", a spus Birta.

Edilul a negat că Primăria Oradea şi Consiliul Judeţean Bihor îşi doresc să înfiinţeze prima companie aeriană din România deţinută de o administraţie locală şi una judeţeană pentru că Oradea va rămâne fără zborurile Ryanair. "Această companie pe care dorim să o înfiinţăm n-are nicio legătură cu faptul că Ryanair va pleca sau nu din Oradea. Eu cred că nu va pleca şi că va oferi alte destinaţii", a spus Birta.

Aşa cum a mai anunţat, edilul a repetat că scopul viitoarei companii aeriene nu va fi de a concura firmele de profil, ci de a asigura o punte aeriană între Oradea şi Bucureşti, cu cel puţin trei zboruri pe zi lucrătoare şi două în weekend, şi să asigure două zboruri internaţionale zilnic către hub-uri europene, cum ar fi Viena sau Munchen.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
upgrade
De la inaltimea CJ, profetul si-a largit perspectiva si a adulmecat viitorul incert al caii ferate, facind o mutare cognitiva spre aviatia civila,greu incercata de pandemie. Singurii perdanti sunt potentialii votanti care se vedeau in TGV, acuma fiind nevoiti sa-si ia bilet de avion.Asta desigur nu e un motiv suficient sa voteze alt-ceva...
Postat 10 August 2021, 20:24 de excalibur
Nu mintim, birtanezule, doar ca nu uitam!
Bolojan, acum doi ani, promitea aredelenilor trenuri de mare viteză prin intermediul spectaculoasei Alianțe a Vestului, grupare care s-a născut talent și a murit speranță. Acum, Bolojan părăsește solul și urcă spre nori. https://clubferoviar.ro/alianta-vestului/
Postat 10 August 2021, 20:06 de pinonel
Poiu
milut stie el ce stie...de la tatucu mang, adica astia sunt greii discutiei cu Ryanair (bine mang, milut e servetelu murdar de muci acolo). Daca ar inchiria aeronave Ryanair care ar fi problema? Aia avand penurie de chiloți (a se citi moldovenescul pt piloti) or sa le inchirieze mai ieftin. Daca or fi sau nu curse o sa vedem. Dar postacii de serviciu (marea parte) habar nu au, rare cazuri in care au fost si ei in avion. Clar, ideea cu frecventa zborurilor e un vis umed, suntem prea mici sa aiba atatea zboruri, prea la inceput sa faca low cost atatea rute ca nu or sa aiba bani de inchiriat vreo 6 7 avioane. Ar trebui sa inceapa cu ceva mic, gen 4 5 Fokker/avro sau alte avioane cu costuri mici de rulaj (100 de locuri) si apoi sa vada cum se comoorta. Nici atr lui tarom nu e tot timpul plin, si e de 72 de locuri.
Postat 10 August 2021, 07:23 de poiu
Moare de ciuda prostimea
:::::)))
Postat 09 August 2021, 23:49 de Sandu2100
La cât de inteligent este, primarul Birta a recunoscut care e scopul înființării viitoarei "AirFly Bolo&Co".
"... a repetat că scopul viitoarei companii aeriene nu va fi de a concura firmele de profil, ci de a asigura o punte aeriană între Oradea şi Bucureşti, cu cel puţin trei zboruri pe zi lucrătoare şi două în weekend, şi să asigure două zboruri internaţionale zilnic către hub-uri europene, cum ar fi Viena sau Munchen". În traducere liberă înseamnă că viitoarea companie va efectua 3 zboruri Oradea-București dus-ntors. Nu zilnic ci săptămânal, ducând și aducând parlamentarii, edilii liberali și sponsorii acestora, cu afaceri publice ori private după caz. Aia cu zborurile internaționale e "cireașa de pe tort", aruncată la plezneală ca să adoarmă simțurile bihorenilor. Nici măcar congresmenii ori senatorii americani, care învârt multe milioane cu staff-urile lor de dimensiuni ministeriale, nu și-au permis asemenea fantezii, prin care să ceară contribuabililor zboruri private din statele țării lor la D.C. și invers. Schizoidia liberală a depășit orice limită a bunului simț. Aș vrea să-i văd pe acești "neterminați" zburând cu totul de pe pământ și să nu se mai întoarcă. Tupeu maxim la acești golani ai PNL Bihor, care afirmă că nu vor să concureze cu alte firme de profil, când oricine știe că domeniul acesta înseamnă competivitate, susținere financiară și concurență acerbă.
Postat 09 August 2021, 20:24 de KP
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6036 RON
  • 1 EUR = 4.9747 RON
  • 1 HUF = 0.0123 RON