Începând cu 1 februarie, Curtea de Apel Oradea transmite citaţiile şi celelalte acte de procedură în cauzele aflate pe rolul instanţei şi prin poşta electronică. Persoanele care aleg această formă de comunicare trebuie să completeze o cerere, formularele fiind puse deja la dispoziţie pe portalul instanţei sau la Compartimentul Registratură şi Arhivă.
Anunţul a fost făcut, luni, printr-un comunicat transmis de Biroul de Informare şi Relaţii Publice al Curţii de Apel Oradea, în care se precizează că toate documentele transmise prin e-mail vor avea ataşată semnătura electronică a instanţei.
"Prin implementarea acestei proceduri se urmăreşte simplificarea procedurii de comunicare a citaţiilor şi a tuturor celorlalte acte de procedură şi reducerea costurilor generate de expedierea acestora, în format de hârtie, prin intermediul serviciului poştal sau al agentului procedural", se arată în informare.
Persoanele care îşi exprimă acordul pentru această formă de comunicare trebuie să completeze formularul "Cerere de comunicare acte în format electronic", care poate fi accesat în format electronic pe portalul instanţei, sau pe hârtie, la Compartimentul Registratură şi Arhivă.
Cererea se poate depune distinct sau împreună cu cererea de chemare în judecată, întâmpinarea, răspunsul la întâmpinare. De asemenea, solicitarea poate fi inserată în cuprinsul oricărei cereri care provine de la partea interesată, cu condiţia să fie menţionate toate elementele din formularul pus la dispoziţie de instanţă.
După înregistrarea cererii, persoana însărcinată cu comunicarea actelor de procedură - grefierul arhivar sau grefierul de şedinţă - în baza unei rezoluţii a completului, va expedia documentele la adresa de e-mail indicată de parte, mesajul de transmitere primit din partea sistemului constituind dovada de comunicare a actului de procedură.
Dacă grefierul nu a primit din partea aplicaţiei folosite pentru comunicare mesajul că citaţia şi actele de procedură au fost trimise destinatarului, citaţia sau actele de procedură vor fi expediate prin mijloacele obişnuite.
Pe de altă parte, părţile din procese pot transmite în continuate pe adresa de e–mail registraturaCAO@just.ro actele adresate instanţei, în format electronic. De asemenea, justiţiabilii care au dosare pe rolul Curţii de Apel Oradea vor putea vizualiza documentele din dosarul electronic accesând pagina web www.curteadeapeloradea.ro, în baza parolei comunicate împreună cu citaţia.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.