URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 05 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În sfârșit, Primăria se apucă de proiectarea reabilitării și extinderii Stadionului Tineretului. Vreme de mulți ani baza sportivă a rămas la stadiul anilor 70, doar că ceva mai dărăpănată. De altfel, multe obiective au căzut pradă, în toată țara, lipsei de bani sau nepăsării, pentru că patrimoniul aparține diverselor ministere incapabile să acceseze fonduri europene.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
03 Decembrie 2021, 10:30

Noua linie de tramvai din Oradea ar putea fi dată în funcţiune din 15 decembrie (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Lucrările la noua linie de tramvai care leagă cartierele Cantemir şi Ioşia de-a lungul pârâului Peţa se apropie de finalizare.

Potrivit primarului Oradiei, Florin Birta, constructorii se pregătesc să închidă şantierul cu ultimele amenajări.

„Lucrările se vor închide în circa o săptămână. Constructorii mai au de finalizat printre altele înierbarea spaţiului dintre linii, amenajarea refugiilor pentru călători din staţii şi montarea panourilor de informare din staţii care trebuie să sosească din China", a declarat primarul pentru BIHOREANUL.

Din 15 decembrie

Birta a mai spus că linia de tramvai ar putea fi dată în funcţiune în circa două săptămâni. „Dacă nu se întâmplă nimic deosebit legat de furnizarea materialelor din China, estimăm că pe 15 decembrie tramvaiele vor putea să circule pe noua linie", a spus primarul.

Conform directorului OTL, Adrian Revnic, noua linie de tramvai va fi dată în folosinţă în paralel cu demararea recepţiei lucrărilor. „Lucrările se vor termina undeva în jurul datei de 15 decembrie, când tramvaiele vor şi începe să circule pe strada Atelierelor. În paralel, se va face recepţia lucrărilor. Acestea au ca termen de finalizare sfârşitul anului", a spus Revnic.

Pe unde trec noile linii

Conform programării făcute de OTL, noua cale de rulare va deservi liniile 5 şi 7. Cele două vor avea un traseu comun pe direcţia Nufărul, Cantemir, Atelierelor, Făgăraşului şi se vor despărţi la intersecţia Căii Aradului cu Bulevardul Decebal.

Linia 5 va urma traseul străzilor Primăriei, Magheru, Republicii, Olimpiadei şi Parcul Liniştii pentru a înainta pe Decebal spre Calea Aradului şi returul către Nufărul pe malul Peţei.

Linia 7 va înainta pe Bulevardul Decebal, respectiv străzile Olimpiadei, Republicii și Magheru, pentru a se întoarce în Nufărul pe direcţia Calea Aradului, Ceyrat, Atelierelor şi Cantemir.

Amenajarea a 3,8 kilometri de linie dublă de tramvai înierbată este finanțată din fonduri europene. Lucrările au fost atribuite prin licitaţie unei asocieri din care fac parte firmele Mari-Vila, Abed Nego şi Aquacons pentru suma de 69,1 milioane lei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Puteau cheltui cu cap
Și să bage o linie de autobuz. 1 autobuz e mai ieftin decât un tramvai și o șosea o folosesc mai multe persoane decât o linie de tramvai. Ce mai contează, oricum sunt fonduri europene, nu?!! Cheltuim să dăm bine la statistica de absorbție fonduri. Ăștia suntem bă!
Postat 04 Decembrie 2021, 08:22 de Vio_427
Calitate indoielnică
Veți simți stimați cititori peste câteva zile dacă veți călători pe noua linie ce calitate a reușit Abed Nego să scoată. Calea de rulare este ondulată nicidecum în linie dreaptă. La capătul curbei de pe Calea Aradului pe malul Peței îmbinarea dintre două cupoane a "ieșit un pic" pătrățoasă, vagonul se zdruncină, nu rulează lin. Pe strada Făgărașului de la noua sală de sport până la Universitate și pe Atelierelor în dreptul depoului calea vizib cu ochiul liber are rabat de calitate, nu fuge drept. Și șeful de șantier de la Abed Nego mai are tupeul să îi zică la directorul general al OTL că-l fură ochii. Este firmă de casă și Bolojan probabil a sugerat să tacă din gură... Păcat că Mari Vila nu a fost lăsată să regleze calea. Doar pe porțiunea Aleea Salca s-au subordonat oamenii de la Abed Nego șefei de lucrări de la Mari Vila, lucrând împreună cu oamenii din București care știu meserie. Angajații firmei orădene ar putea învăța multe de la ei. Pe Aleea Salca până la linia de pe Cantemir calea a fost întradevăr reglată bine.
Postat 03 Decembrie 2021, 17:31 de zsizsi
Dănuțe, nu te citesc numai idi*ții care l-au votat pe birtinez&gașca!
Ce fabulezi tu, adica ce minți: ,,Amenajarea a 3,8 kilometri de linie dublă de tramvai înierbată este finanțată din fonduri europene. Lucrările au fost atribuite prin licitaţie unei asocieri din care fac parte firmele Mari-Vila, Abed Nego şi Aquacons pentru suma de 69,1 milioane lei." Realitatea: ,,Primăria a încasat mai multe corecţii financiare la proiectele europene[...]Proiectul noii linii de tramvai pe ruta Calea Aradului – Dimitrie Cantemir, de-a lungul Peţei, a primit o corecţie de 100%, întrucât firma care a realizat studiul de fezabilitate e cea care a făcut, în etapa ulterioară, şi proiectul tehnic." Concluzia: cel mai mare investitor al proiectelor penalilor e ORADEANUL, cel care plateste cele mai nesimtite taxe/biruri/etc!
Postat 03 Decembrie 2021, 14:54 de pinonel
O poză "luminoasă" pentru viitorul liniei nu aveți?
Nu de alta dar ... e cam deprimantă abordarea imagistică. Sau e cu trimitere la noul tarif de călătorie, care se preconizează a fi ca la taxiurile de azi?
Postat 03 Decembrie 2021, 13:08 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.817 RON
  • 1 EUR = 4.9769 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON